Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 04, 2011, 23:32:17 pm
|
En lekker motor!! Bra det ordnet seg.  Har du noe dialog med de du kjøpte motoren av? eventuelt erstatning? Jeg har selv planer om å kjøpe meg en motor fra usa, men ble litt skeptisk når jeg ser hva som skjedde med deg. Takker for det.. Ordner seg allitid for snille gutter vettu  Nei ikke noen dialog. Jeg kjøpte den ikke direkte fra usa men av en kar i bergen som hadde hatt den liggende noen år.. Motoren blei kjøpt som longblokk. Har hørt nå i ettertid at det kan være litt så som så det du får derfra. Jeg hadde vist vært heldig tross alt for det var vist mye gromme deler i den.. Blei en ekstra kostnadd men nå vet jeg at alt er helt optimalt og ikke minst hva som bor i motoren.. Skulle jeg kjøpt en komplett motor fra usa nå så ville jeg hørt med Kai Elling (os vedlikehold) En kjempe trivlig og hjelpsom kar. Han bestiller ferdige motorer fra Bernie Bergmann. Eller få Per Henning Kilen til å bygge en for deg, det er hvertfall å anbefale.
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 04, 2011, 23:14:57 pm
|
aii.. det så lekkert ut. Hva håper du av effekt på denne? Blir det mer enn min roadster?  Takker for det  Per Henning mente det burde være rundt 180 ærlige hester  Har vært på en liten prøvetur, kunne vel ikke vært mere fornøyd med resultatet.. Lyd og gassrespons var helt rått.. Overgår fullstendig storebror som står i garasjen  Skal ha den i benk når den blir helt ferdig en gang...
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 04, 2011, 00:10:08 am
|
[attachment=1] Her kan du se avmerkinga som måtte portes opp på eksos siden ! Siden du har valgt et eksos anlegg som er så grovt at det sikkert kunne blitt benytta som klakk rør i en normal hus stand!! [attachment=2] Her kan du se eksos porten ferdig tilpasset – bearbeidet ! Dette gir effekt , Bjørn !!! [attachment=3]
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 03, 2011, 23:37:28 pm
|
Litt informasjon og bilder fra Per Henning: [attachment=1] Her ser du veiv og råder under prøve montering . Litt mer bilder av klaringer i blokka kommer på de neste mailene .
[attachment=2] Her ser du veiv i blokk sammen med kam under prøve montering . Det skal være reint og mer reint når motorn skal settes sammen.
[attachment=3] Her ser du veiva di under demontering . Lageret ved svinghjulet var så skvisa fast, at det måtte ” tørnes rundt med rør tang ! Ikke rart at den var tung å dra rundt på starteren ! Som du ser av bilde er det H –PRFILS RÅDER . Disse er levert i fra CB PERFORMANCE ! Dyre , men de beste !!!
[attachment=4] Her ser hvilken type kam som sitter montert i motorn din : SCAT C95 ! Les mer om verdiene på denne på Scat sine nett sider ! RÅ KAM !!! Etter oppstart så merka jeg trygt det kan du si . Motorn har faktisk respons som i en R-SYKKEL MOTOR !! DETTE KOMMER DU TIL Å MERKE !!!
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 01, 2011, 23:58:19 pm
|
Ser bra ut, er det noen spesiell grunn til at det ikke er valgt rett skåret kamdrev ?
Hei Morten. Denne motoren blei kjøpt som en longblokk fra usa. Det ble noen problemer under oppstart så den måtte splittes. Per Henning fant noen monteringsfeil og en god del som kunne forbedres  For jeg ville gjøre det beste ut av det jeg hadde Så det er ikke noen annen grunn til at det var det som stod i. Her er noe av det Per har skrivd som var problemet med den : "De idiotene som hadde satt sammen motorn , hadde ikke aksial klaring på veivparti . De hadde skviset bakre motor lager , slik at veiva gikk tungt rundt .Det gikk heldigvis bra med veiva – koster ca 9000,- Motor måtte total demonteres . De kom frem flere feil under demonteringa / se bildene av dette : topper som ikke var tilpasset innsug mm Vippe armene lå ventilene , derfor tettet de ikke – motor ville derfor ikke ha startet uansett . Feil i vippe arms geometri . Denne måtte shimses opp . Forgassere ble total demontert : Her var det feil i flotør høyde begge veier . Justert riktig etter Weber sin mål – klaringer . Det er bare rein skjære flaks at den ikke fikk muligheten til å starte ” Dette ville endt i total havari . Motor er kjørt i benk 1 time – kam er innkjørt . Responsen i motorn er helt enorm . "
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 01, 2011, 21:52:57 pm
|
Bilder med forklaringer fra Per Henning  Her blei vist de fleste bildene og forklaringene borte desverre.. Spørs om bildene blei for store?? Prøver igjen i morgen..
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 01, 2011, 21:12:22 pm
|
Litt info om hva som bor i motoren: (Klipt inn etter avtale fra mailen jeg fikk av Per Henning)
Blokk : VW blokk i fra Brazil . Maskinert for 2332 ccm . Blokka er ny – standard lagere utførelse .
Kam : Scat C95 – les om info på denne !!
Lagere : Dobbel trust kam lagere
Veiv : Scat Volksracer 84 millimeters slag lengde
Råder : Cb performance race rods
Stemplet sett : Mahle total seal med kjeramisk kant på stempler – smidde så klart
Topper : VW 043 Innsug 42 millimeter . Eksos 37 millimeter . Portet og bearbeidet til alle kunstens regler .Dobble ventil fjærer
Vipper . Forsterka akslinger 1,1-1 i utveksling .
Weber 48 gassere med tverr stags gass overføring med uniballs .
Innsug : Porta etter alle kunstens regler de også – tilpasset 48 Webere .
Sving hjul ; Lette type Empi – 48 millmeters chrom moly feste bolt
Clutch ; Kennedy stage 1 .
Lamell : Ny med dødt hjerte dvs uten fjærer i hjerte
Støtstenger . Chom moly stål stenger
Støtstangs rør for høyt løftende kam .
Kam drev : Nytt
Løftere : Forsterka heavy duty – må ha disse ved dobble fjærer
Olje pumpe ; heavy duty full flows pumpe .
Olje system : Full flow er tatt opp I blokka
Ekstra olje sump – ekstern filter holder – høytrykks hydraulik slanger
Fordeler : 009 kopi – stift sitter pr dags dato innmontert – stift tåler ca 6500 omdr før den flyter
Nye tennkabler
Bosch blå Coil
Eksos anlegg ; ukjent – har aldri sett et så grovt anlegg – med det gir en ekstremt flott lyd .
Sikkert mye mer jeg kunne lista opp . Men ut i fra bilder ser du at dette er en grom motor ,med kunn de beste delene !!
Motorn er totalt : avbalansert , avveid – utmålt .
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: august 01, 2011, 20:36:56 pm
|
Jeg kan gå god for all jobb Per Henning gjør både med motorer og på selve bilene. Nøyaktig arbeid uten noen snarveier, og han leverer som han lover! Han er førstemann jeg henvender meg til ved problemer eller når nye planer med bilen dukker opp  Hei Skogheim. Godt og høre at det er flere som er fornøyd med Per Henning han fortjener all skryt han kan få etter min mening.. Fikk prøvekjørt motoren idag og fy faen for et beist jeg har fått igjen  Verdt hver krone + litt til..
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: juni 15, 2011, 17:26:57 pm
|
Har du fått start på motoren ?
Her er svaret desverre nei. Eller jeg skal vel kansje si heldigvis. Merka at motoren ble tungre å turne for hånd og regna med at lageret i veiva hadde klina seg. Motoren er levert hos Per Henning Kilen til full overhaling. Det viste seg at det var gjort noen feil under montering av blokka. Var vist noen klaringer som ikke var helt bra. Ikke alt for imponert av disse usa motorene men heldigvis viste det seg at det var mye gromme deler i motoren. Kommer en liste etterhvert om hva som bor i den. Godt og vite at alt blir på stell nå. Per Henning er ikke i tvil om at dette blir et råskinn av en motor når han blir ferdig med den. Kommer bilder og litt info underveis om motor. Bilen er satt vekk for sommeren og blir ikke begynt på igjen før til høsten.
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: mars 15, 2011, 22:30:17 pm
|
Nytt problem  Starter`n svikta klarte ikke å turne motoren. Ny forsterka utgave på 1,8 kw er bestilt. Tar jeg ikke helt feil så er den gamle på 0,7 kw.. Da tenker jeg 2332 skal få svive 
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: mars 13, 2011, 22:06:46 pm
|
he he.. HERLIG! Deilig å se at andre lar motoren stikke opp av karrosseriet. Min motor kan du grille marshmellows på. (Forgasser og turbo stikker over)
Hehe.. Man skal få en forsmak på hva som bor under luka  Nærmer seg oppstart styggfort nå..
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbo Roadster fortsetter til en ny vår!
|
på: mars 13, 2011, 22:00:48 pm
|
Nå begynner det vel å nærme seg arbeids tempratur i garasjen? Spent på fortsettelsen her  Du må forsette å legge ut bilder og informasjon underveis.. Jeg satser på oppstart og innkjøring av min i begynnelsen av uka hvis alt går etter planen
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: mars 05, 2011, 00:03:08 am
|
Det som har skjedd siden sist er følgende: Ut inn med motor et par ganger pga problemer med utløserlaget. Stor takk til Tommy på unnerberg bil for utrolig service og gode tips. Håper jeg har montert motoren for siste gang nå, hvertfall før første oppstart  Slenger inn noen bilder.. Eksos porta litt  [attachment=1][attachment=2][attachment=3] Støpte til lufting til vifta i luka. Ikke helt sikker på hva jeg synes enda. Får vel gjøre det ferdig og heller vudere da.. Åpen for forslag her  [attachment=4][attachment=5]
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: februar 07, 2011, 00:26:08 am
|
når jeg hadde det i min så byggde jeg ut på luka jeg.. skjærte ut i "midten" av luka og lappa det igjen.. va har du tenkt?? forlenge hele hatten??
Tenkte at jeg skulle støpe om både luka og hatten så det forsatt flukter med hverandre. Har en tanke i huet om åssen jeg skal gjøre det men er ikke lett å forklare. Skal heller legge ved en del bilder av det underveis  Blir nok litt prøving og feiling der også 
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: februar 06, 2011, 23:55:55 pm
|
Hehe da har vi misforstått hverandre jalokoey  Selvfølgelig var det 911 kit til motoren jeg skulle ha, ser nå at jeg burde skrivd det litt anderledes, men for meg finnes det bare et 911 kit og det er selvfølgelig til motoren 
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: februar 06, 2011, 22:19:30 pm
|
Prøvemontert motor med 911 kit for tilpassinger av motorlokk og eksosanlegg.[attachment=1] Blir nok en del tilpassing og ombygging før alt blir 100% [attachment=2][attachment=3] Kasser til frontsett. 5,25" og diskant[attachment=4]
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: februar 05, 2011, 18:44:22 pm
|
Hehe ja det er hver sin smak  Er veldig godt fornøyd med de baklysa så de blir.. Prøvemonert motor idag og tilpassa med eksos. Bilder kommer litt seinere for nå er det på høy tid med en pils eller ti  God helg..
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: februar 04, 2011, 00:09:49 am
|
Har gjort noen forandringer på bakskjermene og prøvemontert baklys. Får vel legg inn noen bilder så dere kan se hva det er snakk om. Nye girkasse fester [attachment=1] [attachment=2] Ny avsluttning på bakskjermene  [attachment=3] Teardrops  [attachment=4]
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: januar 18, 2011, 16:26:35 pm
|
skal du ha 911 glassfiber kitt på den??  keep it like it is  hehe men smaken er som baken:) Ja må jo ha det  Synes sjøl det er rått men det er som du sier smaken er som baken.. Er jo ikke mye annet her som er orginalt lengere så synes det ikke gjør noe  Var til horten i helga og henta noen 10" bakfelger bilder kommer plutselig 
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: januar 15, 2011, 19:32:31 pm
|
ka hengsler brukte du på baklukå di??har de samma probleme på mi..tar i gassarane så lukå må stå litt utifra..synst ikkje de e så fint så må nokk mekka te nåke...blei likt bak på mi og når eg bredda sjermane..så eg kappte av bakplatå å la inn ei strimmla på ca 5 cm der..blei bra de..då flykta alt,så ser jo bilen ennå lavare ut og  Ja jeg brukte golf VI panser hengsler det var ikke akkurat bolt on, med litt kreativitet så går det greit. Ser jo på roadster`n din at ikke det er no problem for deg  Litt usikker på om toppen på lokket går klar av dynamoen når lokket blir åpnet. Det vil jo vise seg når motoren kommer på plass  Problemet med bakplata er at jeg ville ha Phat Boy eksos og da kan jeg jo ikke forlenge bakplata.. Må inn med motor og på med eksos så får jeg ta en endelig avgjørelse da. Bare 911 kitet kommer i posten snart 
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: januar 10, 2011, 22:47:21 pm
|
Kul balje, dei framskjermane vart meget velykka!
Enig! Fremskjermene ble knallbra, men bakplata og bakskjermene passer ikke like godt i lag. Har du noe planer der eller? Engelsk hjulet må nok muligens frem, eller kutte litt av bakskjermene kanskje.......  Kult roadsterprosjekt! Jeg solgte mitt alt for billig for ca 10 år siden....... Er litt uenig med deg angående bakskjermene, trur det blir bra når bilen kommer i riktig høyde og eksosen er montert. Da trur og håper jeg helheten blir bra, men for å være på den sikre siden så blir det blir ikke noe sparkel på dem før det er prøvd. Det ble en del prøving og feiling med framskjermene før jeg ble fornøyd. Man må jo regne med noen justeringer underveis
|
|
|
28
|
Forum / Forumexpressen / Horten - Rjukan
|
på: januar 10, 2011, 00:36:50 am
|
Skulle ha frakta 2 stk felger fra Horten - Rjukan (eller i nærheten). Noen som kan hjelpe til med det? Betaler selvfølgelig..
Mvh Bjørn 99047756
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enda et Roadster prosjekt
|
på: januar 09, 2011, 23:48:37 pm
|
Er vel på tide med en liten oppdatering her nå en stund siden sist. Ikke så mye som har blitt gjort desverre, mye overtid og alt for mye pils i desember Det jeg har fått gjort er å laget nye hengsler til motorlokket. Problemet med de orginale var at de gikk i komflikt med gasserne. Litt modiseringer på Golf VI panser hengsler så ble det meget bra.[attachment=1][attachment=2][attachment=3] Forsatt en del jobb med bakskjermene. Venter på noen nye bakfelger så siste del av tilpassinger blir gjort når jeg har fått dem. Fått tinna og sparkla forskjermene synes sjøl det begynner å se bra ut. Litt småpuss igjen før de er klare for grunning. [attachment=4][attachment=5] Sveisa igjen hull til taklysbryter  [attachment=6] Har vært litt snekker i helga å fått bygd en basskasse til 2x12" Må jo ha noe musikk også  [attachment=7][attachment=8] Driver også å lager til noe foran til frontsettet men det får vi komme tilbake til etterhver, helt på prøve og feile stadiet der enda..
|
|
|
|