Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
5
|
Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT
|
på: april 19, 2009, 00:51:32 am
|
Kort buggy vurderes solgt. ELLER BYTTES GJERNE I EN MOTORSYKKEL. GJERNE AV TYPEN SUZUKI SV1000N ELLER ANNET INTERESSANT. MELLOMLEGG SELVFØLGELIG.... Bilen er en 1965 modell med kortet chassi. Den har montert en 1600 med eksos som på bilde. Short shift Senket noe foran Lakket med flakes (glitter) og en seig top coat. Bilen er godkjent ombygd i Norge, og har vært på veien i mange år. Den har skilter, men må inn på EU kontroll da jeg ikke fikk tid til det ved siste innkalling. Dermed har bilen blitt stående. Den har ingen kjente mangler i den forbindelse. Fordeler er demontert for ombygging til stifteløs tenning. Må fullføres. Deler medfølger Forgasser er tatt av for overhaling. Nytt pakningssett medfølger. Det ene bakdekket er flatt etter en tids lagring. Nye dekk kan vurderes. Motoren bør få en liten service med ventiljustering, oljeskift, tennplugger, opplading av batteri, noe som er en "liten" jobb i den store bilsammenhengen. Pakninger til motor og toppdeksel følger med. Bilen har montert Cobra bøttestoler Så vidt jeg vet, er det lite rust på bilen. Lite til ingenting. Bilen selges til første mann eller dame som stiller med 25 høvdinger. (NOK 25000,- that is)Flere bilder fås ved henvendelse på enten Telefon 97 96 93 62 eller mail jankjetil.halvorsen@nov.com
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt beach buggy
|
på: februar 04, 2009, 23:49:44 pm
|
Heldiggrisen. Ja her går det unna. Blir fint å se denne på veien. Håper bare ikke at papirflyttertilsynet skaper unødvendige problemer for deg. (jeg sier det for problemer vil det muligens være...)
Two thumbs up!
|
|
|
9
|
Forum / Buggy / Sv: Vis oss din Buggy!
|
på: februar 04, 2009, 20:42:51 pm
|
Må vel fyre inn noen bilder av min også da... Og et lite svar til den som lurte på om alle buggyer er blå, så er mitt svar så definitivt NEI
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import av bil fra Sverige/ Danmark
|
på: januar 28, 2009, 16:13:37 pm
|
Dette er det flere her på forumet som har gjort. Hadde vært veldig fint om de som har steinkontroll på riktig fremgangsmåte og praksisen med dette kunne skrevet en "how to" på bruktimport av veteranbil, type steg for steg, som vi igjen fikk satt opp som en sticky, spesielt info fra de som har tatt inn biler som er godkjent ombygget i utlandet, som f.eks Buggys Tror det kan bli vanskelig med en punkt for punkt liste....ettersom noe slik IKKE finnes hos biltilsynet. MEN... Hva med en "bil import tråd" hvor folk, uten noe synsing, kan fortelle DERES import historie og hva som måtte til av dolumenter etc. i deres tilfelle? Nevn gjerne: Hvilken bil det er snakk om, pris/kostnader og dokumentasjon fra selger/til tilsynet f.eks.
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fordeler og vedlikehold
|
på: januar 25, 2009, 18:46:16 pm
|
Er det så mye vedlikehold på denne, da?
Vet ikke....har bare ei stjerne jeg.... Har du forresten en forklaring på hvorfor det er slik du sier..med orginal fordeler til orginal motor? Evt. hvorfor IKKE 009?
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Fordeler og vedlikehold
|
på: januar 25, 2009, 18:38:24 pm
|
Heisann.
Motoren det er snakk om er en orginal 1600 motor i en lett B-buggy.
Jeg tenker på å bytte ut den orginale fordeleren med en 009 fordeler kun for vedlikeholdets del....Jeg har forstått det slik at en 009 er forbeholdt trimmeprosjekter, men vil den virke noe dårligere, enn en orginal vakuumfordeler, på min orginale 1600?
Takker for alle svar. Ta gjerne en kraftig diskusjon på dette temaet her om dere vil.
PS! (jeg har brukt søkefunksjonen men fant ikke helt svaret jeg er ute etter)
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Service paa lagret beachbuggy
|
på: januar 24, 2009, 20:10:46 pm
|
Om du ser hva gasseren som står på heter for noe fint, så har jeg ett og annet nytt rep. sett liggendes på hylla Tenningsdeler - tenker på stift, kondensator ( evt. bygge om til stifteløs tenning ), rotor, fordelerlokk, evt. pluggkabler og tennplugger, så vet du at alt er nytt og da forhåpentligvis iorden når du først er igang. Svar på det andre du spør om: "Hvem" - DU! "Hva" - Deler! "Hvor" - Unneberg Bil! og deretter i garasjen din Forresten, tror han gubben som måtte vente på oss idag ble ganske så sur, hehe. Ville ikke flytte seg med det samme når jeg skulle ut, og han virka som han helst kunne tenkt seg at jeg med henger skulle rygge ut av gata først for å slippe han frem Selvfølgeliv har du rep set liggende.... Hvorfor tenkte jeg ikke på det før? Hva er det egentlig du IKKE har liggende? Svar ærlig nå så alle får vite det Tror jeg må unne meg en times tid med delejakt hos Unneberg på nettet. Ja ka sa e ang. de naboene...? Hadde det ikke vært for faren for å få en muggen transporter smurt utover panseret sitt, så hadde han nok prøvd å kjøre oss ned, uten å bruke en kalori på å tenke over saken først.
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Service paa lagret beachbuggy
|
på: januar 24, 2009, 12:10:23 pm
|
Ja det med bremsene....va vel egentlig bare å gå over og se at alt virke som det skal... og EVT overhale... Forgasser ja...kjekt. Må ha rep sett. Bensin....møkkajobb...men må vel kanskje gjøres. tenningsdeler? hvem hva hvor? Plugger, fordeler og ledninger?
|
|
|
24
|
Forum / Snikk-snakk / Service paa lagret beachbuggy
|
på: januar 23, 2009, 16:48:14 pm
|
Heisann folkens.
Jeg har en 65 mod beach buggy med orginal 1600 motor. Den var sist i drift for 2-3 aar siden, men jeg tenkte aa begynne aa skru paa den slik at jeg faar den paa veien igjen.
Hva anbefales av service utenom motor/gir olje, ventiljustering, luftfilter, bremseoverhaling, se over el.anlegget/nytt batteri, nye dekk? Hvis noe?
|
|
|
|