Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug med tilkobling for bremseservo.
|
på: september 10, 2009, 12:34:16 pm
|
bare hyggelig, jeg hadde bare tatt flensen og kappet av og sveiset den på singelport innsuget
glattet ned sveisen etterpå og lakkert med sølv,eller passende farge.
jeg kan også sikkert kappe av flensen og sende den til deg,vis ikke di i nabolaget har
Det blir nødløsningen hvis jeg ikke får tak i ett. Jeg kan bruke toppen av den jeg har, da det bare er nederste delen av eksosrøret som er rustet bort.
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Problemer med giring på T2 -72
|
på: september 30, 2008, 16:10:26 pm
|
Jeg har litt problemer med giringen på min T2 -72 modell. Problemet består i at jeg ikke får spaken inn i 1 og 2 gir. 3, 4 og revers fungerer helt problemfritt. Hadde vært greit å få med de to første girene på leken også. Bakkestart i 3 gir fungerer ikke helt optimalt, og her i Bergen mangler det jo ikke på bakker.  Setter pris på alle tips.
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: januar 01, 2008, 15:54:29 pm
|
Nummer 1 - på bilen din skal spjeldet være regulert av en termostat. Termostaten kan være gåen, men sjekk også at wiren og/eller spjeldet ikke har kilt seg fast.
Problemet her er at wirren ikke er festet til spjeldet i det hele tatt, og er forvridd. Derfor lurer jeg på hvordan den egentlig skulle ha sett ut.
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 29, 2007, 00:24:54 am
|
Dette er nok et forgasserproblem. I dag krøp temperaturen opp i ti grader, og problemet forsvant. Når det ble kaldere utpå kvelden, så var det tilbake igjenn. Litt lite grunnlag for en diagnose kanskje, men det stemmer jo bra med det 1303SS skriver.
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat.
|
på: desember 27, 2007, 23:57:10 pm
|
Etter å ha lånt den nye Golfen til svigersen i jula har jeg ihvertfall slått fast at varmeapparatet i bobla er betydelig bedre enn det Golfen er utstyrt med.
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk problem
|
på: desember 23, 2007, 12:40:33 pm
|
Hvilken type dynamp jeg har vet jeg ikke. Antar det er likestrøms som sitter i en T1 1969 modell.
Spenningen på batteriet varierer fra 13,2 volt på tomgang til 14 volt på høyt turtall.
Såvidt jeg kan skjønne er det som det skal være.
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Elektrisk problem
|
på: desember 22, 2007, 17:25:13 pm
|
Tror ikke bilen likte å bli tatt med på juleferie. I går begynte det elektriske å klusse litt.
Stod i kø i går og oppdaget at tankmåleren stod på null. Jeg hadde akkurat fylt tanken, så jeg viste at det ikke kunne stemme. Når vi kom litt opp i fart steg også tankmåleren opp til riktig bensinnivå, men den sank tilbake til null hver gang vi stoppet opp.
Lysstyrken på frontlyktene varierte også med turtallet på motoren.
Dette oppstod plutselig i går. Har ikke hatt tendenser til noe slikt tidligere.
Startmotoren går fint når jeg vrir om tenningen, så batteriet er ikke tomt.
Noen som har vært ute for dette?
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 21, 2007, 16:18:10 pm
|
Tror kanskje vi nærmer oss noe her.
Jeg har lagt merke til en slags svak skranglelyd enkelte ganger når bilen står på tomgang med clutchen inne.
Bare for å tilfredsstille min nysjerrighet. Hvorfor skal et gåent utløserlager føre til at motoren sovner stille inn når man trør inn clutchen?
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat.
|
på: desember 21, 2007, 12:59:00 pm
|
Det eneste vi måtte gjøre var å kakke bort dritt som hadde samlet seg rundt sjeldene, og gi dem litt olje. Systemet ellers var helt og fint.
Nå bor jeg i Bergen, så -10 -15 grader er ikke akkurat hverdagskost. I -5 grader begynner varmen å komme seg etter en fem minutters tid. Jeg har ingen kupevarmer på.
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat.
|
på: desember 20, 2007, 23:52:27 pm
|
Jeg har boble som eneste bil, og varmen er ikke et problem. Det var montert bensinvarmer da vi kjøpte den, men etter en gjennomgang av bilens eget varmeannlegg fungerer det så bra at vi fjernet bensinvarmeren. Den tok opp mye plass i bagasjerommet og ble aldri brukt. Det skal ikke så mange minuttene med kjøring til før varmen kommer sigende. 
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 20, 2007, 23:46:38 pm
|
noe jeg tror er at du har såpass mye endeslark i veiva de slik at drevet opp til aksel til fordeler vrir seg såpass mye at du får feil tenning. Slitte lager er årsaken til dette. så hver gang du clutcher dyttes veiva bakover og vrir på skiten
Vet ikke helt om dette kan være årsaken. Det er ingen slark å spore når jeg røsker i reimhjulet. Hvis dette var problemet , så burde det vel også oppstå når jeg girer opp, ikke bare når jeg girer ned.
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 20, 2007, 19:21:38 pm
|
Da har jeg sjekket tomgangsdysa og spjeldet på gasseren. Begge deler er ok. Vakumklokka aner jeg ikke hvordan man sjekker. Noen som kan gi en veiledning.
Tenningen har jeg ikke sjekket, men åpningen på stiften er fin. Polene på fordelerlokket kunne nok vært bedre. Det er litt groper i dem.
Ellers kan vel nevnes at flotørkammeret er tomt når motoren stopper.
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 19, 2007, 19:22:52 pm
|
Som sagt så stanser motoren nesten umiddelbart når jeg trør inn clutchen. Starter ellers helt uten problemer, og under kjøringen fungerer alt fint.
Dette skjer vell og merke i lave hastigheter. For eksempel inn i en rundkjøring/ lyskryss. Litt slitsomt med bykjøring når foten må være på gasspedalen til enhver tid. Så lenge jeg gir litt gass går det fint.
Noen som har peiling på hva løsningen på problemet kan være?
Har hatt dette problemet i perioder tidligere også, men så plutselig fungerer alt som det skal igjenn.
Bør vel kanskje nevne at det dreier seg om en T1 1300, 1969 modell.
|
|
|
|