Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 6
|
1
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dreiebenk, glassblåser, sikkemaskin og rørbøyer selges (SOLGT!!)
|
på: april 24, 2011, 15:37:05 pm
|
Tømmer verkstedet for utstyr, og legger ut noe som burde intressere noen av dere.
[attachment=1] Dreiebenk 6000,-
[attachment=2] Glassblåser 3500,-
[attachment=3] Sikkemaskin 2000,-
[attachment=4] Rørbøyer 1000,-
Selges samlet for 9500,- Må hentes på Notodden
Roar 90038075
|
|
|
8
|
Forum / Drag-race / Sv: Årets Norske Debutant SCC 2010!!
|
på: mars 27, 2010, 16:29:25 pm
|
DET trodde jeg og helt til jeg skulle starte bilen og kjøre til lineup,en  Da er det på tidet du får færdi den derrre kassa di, påsan!  (veit han blir litt gærn nå...lol) Kassa er på vei, belter kom på julaften og avtale med bessfar om montering. HMMMMMMMMMMMMM Skal vel bli vanskelig å unngå debut nå  [/quote] Det har du god trening på så du klarer det nok i år også... 
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 11 sek.? STRATO SILVER OVAL
|
på: februar 25, 2010, 16:10:39 pm
|
Også sist men ikke minst.. Tror ingen i norge har klart en 11'er med NA type 4 før. Så lykke til med rekordsetting. Tror ingen har klart 12 heller  13.2 med type4 i 2003...var ganske nære det? anyway kul bil, og skulle du ikke få til 11'ern n/a så kan du alltids fylle på litt gass
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 25, 2010, 16:00:08 pm
|
Jeg har et sett med tykkvegget Manton støtstenger liggene, men jeg synst de er veldig tunge 87g. Disse som Aircooled selger veier jo bare 55,8g. Det nå da være en fordel og ha minst mulig vekt på alle bevegelige deler i motoren?
Stivhet er viktigere enn vekten på støtstengene....turtallet på denne motoren blir noe begrenset uansett. Selv begynte jeg å bruke manton for 5 år siden, og ser ingen grunn til å bytte...
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 25, 2010, 15:52:27 pm
|
Har snakket med Kapstad om setene, de er laget av JM7 og de er som EBB sier myke. Han har brukt de JM7 seter fordi de leder varmen meget bra og de sitter fast i toppene. Kapstad hadde montert over 1000 slike seter i VW topper uten noe problemer  Vi skulle bytte seter og styringer for mange år siden, og da spurte vi rallycross martin. Han brukte JM7 i seter og JM5 i styringer. Tenkte som så, at hvis Schanke kan bruke det, så går det vel i ei boble også.. Kjører forøvrig høye fjærtrykk.....og må pusse over setene innimellom...
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Hvem kjører med lystgass i 2010
|
på: desember 19, 2009, 18:01:31 pm
|
Jeg er lei av å fylle flaskene mine hos Cars AS, så jeg kommer til å sette opp egen fyllestasjon for refylling av lystgass flasker. Så til dere som kjører med gass , vil det nå være et alternativ til.
Jeg har hørt at flere og flere vurderer å "slå seg på flaske" til neste år, så spørsmålet er ikke om det blir nye personlige rekorder, men hvor mye forbedringer det blir.
|
|
|
16
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: WOW! Way off men pokker så kult!
|
på: desember 19, 2009, 17:45:07 pm
|
Gromt bygge. Ikke noe å si på kombinasjonen av egenskaper og looks.
Når man først er way off topic og snakker om å kjøre fort.. Det er ikke mindre imponerende at vi har en gateregistrert og veldig kjørbar '86 Pontiac Transam her til lands som hadde kjørt fletta av begge bilene på filmen.. Polly klokket 408 km/t tidligere i år. Kombinasjonen av den toppfarten og at den gjør 0-100 på 2,23 sek og 0-300 på 12,22 uten bytte av utvekslinger eller noe annet er ganske rå.
Snakker vi om den polly'en som stilte opp på Drag Challenge i 2002 og ble slått ut av denne? http://www.nitrousbeetle.com/bilG.asp  Forøvrig er jeg utrolig imponert over hva Pål Arvid har fått til i Tyskland og i USA.
|
|
|
19
|
Forum / Drag-race / Sv: Heftig lystgass eksplosjon!
|
på: november 12, 2009, 19:00:43 pm
|
ouch...!!!!
men er lystgassen i seg selv brennbar da?? man må vel ha drivstoff i tillegg , da lystgassen inneholder ca dobbelt å mye oxygen som luft.
Nei, den brenner ikke, men i dette tilfellet blåser jo innsuget til helvete, og da rives bensinslanger og lignende av...og da brenner det veldig godt :-) Ser du feil på en lystgass bil så "just kill the power".. (bak på høyre side)
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC 2010
|
på: november 12, 2009, 18:52:23 pm
|
Denne må også opp igjen,,  har hørt at både Tom R og Påsan skal kjøre på stripa hmm,,kan de to ovennevnte ha noe med serverkræsjet og gjøre???  Hah..
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 16, 2009, 19:46:17 pm
|
Jeg ville ikke brukt mye tid på å justere et innsprut før batteri/dynamo er på stell. Kan bli lurt mange ganger da........ Lykke til
Roar
|
|
|
27
|
Forum / Drag-race / Sv: Wheelie-bar av bambus til salgs..
|
på: september 07, 2009, 14:20:18 pm
|
Roar er er ikke lettskremt og holdt gassen inne fra start til mål. Dette var wheelie nr 2 denne helgen og på begge runs klarte han 10.00. Litt mye clutch ute å går..
Clutchen var satt opp til 135lbs (Stage 1 og black magic), og jeg hadde 0,12sek clutchspinn. Andre draget hadde jeg 0,22 sek, som begynner å nærme seg. Target er vel 0,3-0,4sek. På 9.88 draget hadde jeg 0,5-0,6
|
|
|
30
|
Forum / Drag-race / Sv: Wheelie-bar av bambus til salgs..
|
på: september 07, 2009, 10:41:01 am
|
Roar er er ikke lettskremt og holdt gassen inne fra start til mål. Dette var wheelie nr 2 denne helgen og på begge runs klarte han 10.00. Litt mye clutch ute å går..
Denne videoen var fra første draget. 1.34 60ft, 10.001 @ 214. For andre draget senket vi wheeliebaren noe, leanet ut motoren (fikk mere trøkk i maskinen). Bilen gikk hardere ut, og wheeliebaren kollapset. Måtte slippe opp litt for ikke å gå i railen, bilen datt hardt ned og knuste litt i fronten. Klarte 1.33 60ft 10.07 @ 216. Kjører fremdeles litt for fett, så jeg forventer ytterligere effektøkning med litt mindre bensintrykk
|
|
|
|