Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Bruktbørsen / Deler selges / Nylagde type 4 topper med innsug
|
på: oktober 07, 2012, 20:41:53 pm
|
Nylagde type 4 (kapstad) topper med matchporta innsug til to dobble 45mm dellorto. 44-38mm rustfrie ventiler Tatt opp til 115mm,kammeret er tatt opp til 105mm Doble ventilfjærer med cromolyhetter Nye seter og styringer Pris:8200+frakt For spm,ta kontakt på tlf 92881231 Rogaland 
|
|
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt
|
på: oktober 25, 2011, 20:01:47 pm
|
Jeg har knekt BAS bolter og stifter rett av.Dette var med en rallycross motor,2.8ltr og dog kasse. Da lagde vi en reodor felgen løsning med hjulbolter fra fly.Disse har en sinnsyk styrke,husker ikke hvor mye.De ble maskinert med en krave som passet i et orginal svinghjul,kraven gikk også litt ned i veiven.For å få samme lengde med gjenger,så gjengde vi litt lengre ned i veiven,ikke for langt,for da går du inn i oljekanalen. Denne patenten MÅ være det sterkeste og greieste som fins. Skal du bytte svinghjul,så passer alle uten maskinering pga boltene passer orginale hull uten slark.
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 / Porsche 914 svinghjul
|
på: mars 01, 2011, 23:13:50 pm
|
Jeg dreide av startkransen på svinghjulet,slik at jeg fikk samme høyde som total målet på et t4 svinghjul.husker ikke nøyaktig hvor mange mm vi tok av.jeg har forresten helt ny trykkplate og sinter lamell til 914,kun gått ubetydelig tid i bremsebenk for en billig penge.tlf 92881231
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge type 4 motor
|
på: mai 11, 2010, 22:40:02 pm
|
Jeg har eksos fra turbo tomas.Det virker ut til å være veldig bra.Jeg fikk laget det helt etter mine ønsker.Jeg har også sett csp sitt.Det så også greit ut,men det var alt for liten innvendig diameter.For litt av vitsen er jo å få et anlegg som også har rette måla innvendig,og ikke bare godt utseende.
|
|
|
6
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhusventilasjon på en 1835 T1
|
på: april 18, 2010, 17:23:34 pm
|
Er det noen som har bilder av hvordan dere har løst luftinga på type 4?Tenker da på de som har luftinga i blokka.Jeg har bygget diverse motorer for løp,og jeg har alltid hatt problem med at jeg får stort trykk ut av den orginale luftinga,enten med lufting i toppdeksla eller med at jeg kjører tørrsump.Og da vil det også følge endel olje med opp med mye hard kjøring å brå svinging. Har noen smarte tips på å få løst dette? Luftinga jeg har nå er en slange på 38mm innv ut fra oljepåfylinga på toppen av blokka,så str er det hvertfall ikke noe å si på.
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Brothers VW Machine shop,topper
|
på: desember 29, 2009, 21:54:17 pm
|
Jeg har en veldig god mann som gjør alt arbeid for meg,M Kapstad,men vi trodde ikke at det var så store feil med de toppene jeg har.Og han får ikke tid til å lage nye før sesongen,så derfor,mens han lager nye,så må jeg ha noen imens.Og da vil jeg jo ha noen bra,men til en overkommelig pris,men jeg skal ta kontakt med Skinne å sjekke muligheten hvertfall.
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Brothers VW Machine shop,topper
|
på: desember 27, 2009, 20:57:48 pm
|
Er det noen som har,eller vet om noen som har kjennskap til Brothers VW Machine shop sine topper? Jeg trenger akutt noen nye type 4 topper,ferdig porta med større ventiler,bolt on til konkurranse kjøring. Har prata med de endel,å de virka seriøse,men så er det holdbarheten og kvaliteten da................
|
|
|
24
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Manley rustfrieventiler
|
på: november 28, 2009, 21:45:17 pm
|
Er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt manley(eller andre bra)rustfrie ventiler,doble ventilfjører og ventilstyringer til type 4? Helst i USA pga god kurs.Men tar imot alle forslag.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rettskåret kamdrev
|
på: juni 02, 2009, 15:57:32 pm
|
Nå har jeg ikke målt,men det var på svinghjulet jeg merket dette.Merket ikke noe før jeg satte på vippetøyet,og kammen ikke gikk så "lett rundt".Når kun blokka uten syl å toppa var montert merket jeg ikke noe.Jeg prata med noen innenfor motorsporten om problemet,og dette var "helt normalt" Eneste at timingen av kammen måtte skje med klaringen på rette plassen.
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rettskåret kamdrev
|
på: juni 01, 2009, 12:17:39 pm
|
Det er vel ikke bra å bruke når det er så mye klaring? Det var ca 2mm som svinghjulet gikk fra side til side uten at kammen rikka seg.
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Rettskåret kamdrev
|
på: juni 01, 2009, 11:16:55 am
|
Jeg har montert sammen motoren,og har brukt et rettskåret kam drev,skal være av god kvalitet(T4)iAlt virket bra,helt til jeg skulle sjekke med vippetøyet på.Da oppdaget jeg at det var slark ikamdrevet.Er det noen som som har erfaringer med rettskårne drev?Skal det være slark(neppe)? Og hva er fordelene med et sånt drev,kontra de med skrådde tenner? Jeg har hvertfall lyst å gå for den orginale typen. Denne motoren skal gå i konkurranse.
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gjengepart på rådebolt
|
på: mai 10, 2009, 23:25:35 pm
|
Den tar bort den andre løfteren på kammen,fra drevet.Jeg har allerede tatt av på rådene,men lurte bare på om noen der ute har kjørt med lite gjenger på rådene.nå skal hvertfall jeg prøve,så går dette gale,så blir det hvertfall total havari.
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Gjengepart på rådebolt
|
på: mai 09, 2009, 22:34:45 pm
|
Hvor lite gjenger er det praktisk mulig å ha på rådebolten,jeg tenker ikke teoretisk,for det er jeg langt unna. Har måttet ta bort endel av bolt og litt av råden,for å få de til å gå klar av kammen.
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger hjelp med t4 kamdrev
|
på: mai 09, 2009, 19:31:27 pm
|
Det stemmer.Jeghar ikke sågod peiling på dette,men det med vendehøyden var feil ja.Det er derfor jeg får hjelp til justering.Eneste jeg helt garantert vet er at på de andre motorene jeg har gjort dette,så har det vært veldig stor forskjell,men dette er til løpsmotorer,og da er det litt annerledes kjøring enn på gata.
|
|
|
|