mai 06, 2025, 00:25:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Snikk-snakk / Dashboard til 74 1303s på: august 06, 2010, 15:21:54 pm
noen som vet om og evt hvor det går an å få tak i dashboard fra gode gamle 911 carrera som er tilpasset bobla?
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tuv papirer? på: august 04, 2010, 14:36:41 pm
Takker for alle innleggene =)

som du sier, 300hk på hjulene er både vanskeligt og dyrt. det stemmer nok godt det, er motormekaniker av yrke, så det er en del av komponentene som jeg kommer til å bygge om selv, men det blir en stor kostnad det er ingen tvil om. men skal nok klare det skal vi se.. men blir nok oppgradert til 3 litern med single topper istedet for dem dobble. for å kunne holde høy nok kompresjon på stort nok volum. større problem blir det med å holde toppene nede, ettersom jeg har sett så er det litt begrenset hvor kraftige toppbolter som jeg kan sette nedi..

ang. hjuloppsettet, er som du ser ikke så veldi kjent med hvordan den egentligt er bygget opp. fikk høre fra en tidligere kollega som har drevet med bygging, om at det skulle være slik, men er godt muligt jeg missforstod han der.. men skal skumme gjennom forumet her som du sier.. er veldi mye nyttigt som hopper opp.. Blunker



3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tuv papirer? på: august 04, 2010, 06:07:24 am
ja ok.. jeg forstår. Blunker nej planen er egentli a bygge en tro kopi av en far min bygget og fikk godkjent for mangen år siden.
ombygginga består av å sette på bredda skjermer, front og bak, stotfanger osv. alt dette her sitter jeg med stopeformer på.
så er det å ha forskjellig dekkbredde fremme og bak, samme som porche 911 kjorte med, i å med det er en 1303s -74 model som jeg skal starte på, og den skal vist ha samme hjulopphenget som 911'n etter tyskerene tok over produksjonen da..
utenom alt karosseriet så blir det vell en trimmet orginal blokk med scat deler inni og utpå, håpet på å kunne nerme meg 300hk på bakhjulene uten å måtte bygge en turbomaskin, (gjelder å kunne ha det morsomt på hele registeret seh  Blunker ) og seffolgelig oppgraderte bremser  Glad

er pga dette jeg lurte på dette med tuv papirene, fadern hadde samme oppbygginga selv med alle detaljene godkjent, og satt med tuv papirene på dette fra tyskland, men det ser ut som at alt dette forsvant under en av flyttesjauene. så kunne vert morsomt å fått tak i noen av dem igjen..

Reven Glad
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tuv papirer? på: august 03, 2010, 12:29:01 pm
Noen som vet hvor jeg kan finne alle disse tyske godkjenningen som har blitt skrevet opp gjennom tiden?
Er pa vei til a bygge om en boble, og hadde vert kjekt med en oversikt over hva jeg kan fa godkjent og hva som ikke er lov.
slik jeg ikke gar pa en smell med biltilsynet.

Rolfi Glad
5  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 1974 modell 1303s ønskes kjøpt, gjerne med feil eller mangler, alt av interesse på: august 03, 2010, 12:14:30 pm
1974 modell 1303s ønskes kjøpt, gjerne med feil eller mangler, alt av interesse.

er det noen som har denne bilen stående? planen er å total restaurere bilen som ett prosjekt på fritiden.
så som sagt den trenger ikke å vere strøken. eneste kriteriet er at bilen ikke må vere kolisjonsskadet.

Har også mulighet til å hente bilen hvis den ikke er kjørbar,
Send meg gjerne en mail på rek@anlegg-marine.no Glad
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!