mai 05, 2025, 22:07:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / hvilken girolje på: juni 12, 2008, 00:28:36 am
Noen som vet hvilken type gearolje eller hvilken Viskositet jeg kan fylle på min 1200 gearkasse. Mengde?
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ventil og fjærer til min 041 topp på: april 16, 2008, 15:18:06 pm
Trenger en ny ventil 39mm ytre diamenter og 111,4 mm lang, (det står "2BR" på den gamle bøyde ventilen).. Trenger også ventilfjærer som er stivere enn orginal.
3  Forum / Problemløseren / Sv: Ventil og fjær til 1914 og hvilke topper? på: februar 12, 2008, 01:10:41 am
Joda, går nok begge toppene i sømmene og leter etter sprekker og slark. Foresten tror jeg de er litt porta fra før, har som sagt sammenlignet dem med orginaltoppene fra 1600 AS motor og funnet ut at bl.a ventilene er også er større enn på dem.
4  Forum / Problemløseren / Sv: Ventil og fjær til 1914 og hvilke topper? på: januar 28, 2008, 17:44:07 pm
Jeg har målt ventilene i orginaltoppene til en dobbelporta 1600 as motor som jeg har, de har mindre ventiler. Har VW bilene solgt i Brasil større ventiler orginalt mener du? Ja, det er sikkert en grunn til at fjæra har knekt, doble fjærer kan være lurt.
5  Forum / Problemløseren / Ventil og fjær til 1914 og hvilke topper? på: januar 28, 2008, 02:12:14 am
Har kjøpt en 1914 som jeg tror er en Kvikk Service motor. Er ikke alt for inne på spesifikasjoner og trimdeler til motor. Han som solgte meg motoren plukket av toppene forde en eksosventil er litt bøyd, fjæra var knekt på midten. Er det noen som kan mye om topper som kan hjelpe meg litt. I toppene står det bl.a: "2BR" og "81" og "041 101 375 2" og "D183" eksosventilen er ca 39mm ytterste diameter og ca 111,2mm lang På den står det også "2BR". Ventilsetet og ventilstyringe er helt uskadd. Fjærlengde er ca 56mm i utsluppet tilstand (den knekte satt sammen og målt) den er ca 32mm i diameter og selve fjærstålet 4mm. Innsugsventilen er ca 33mm. Vippene ser orginale ut, men har bevegelige kuler på endene som skal stå med flat side mot ventilen (det har vel ikke orginal?). Utfresningen for sylindere er ca 12mm dyp og 101,6mm i diameter. Støtstengene er helt sorte og ca 276mm. Regner med det er orginal slag på veiv og litt kavss kam, og motoren skal vissnok holde 136 HK med sine doble 44 Dellorto. Det jeg lurer på er kodene i toppene, og om hvor jeg får tak i en stk slik ventil, og hviken fjær dette kan være (bare en ide om ikke annet). Burde jeg skifte alle fjærer kankje?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!