Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
3
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bremsesylinder 68 Bobe ønskkes kjøpt! samt fordelings dings bak, help!
|
på: september 08, 2010, 07:55:55 am
|
Hei! Når jeg kom så langt som å gå over bremsene innfor EU godkjenningen så ser jeg at noen har "plukket" deler av Bobla mi  Jeg trenger enten å få kjøpt den "nippelen" som sitter på toppen av bremsesylinderen som man kober på slangen fra væske beholderen, eller en brukt fungerende bremsesylinder. Kanskje heller en brukt fungerende sylinder slik at jeg vett at ting fungere da jeg monterer og ikke må rive sylinderen min når nipppelen er montert. SÅ, har de plukket den "dingsen" som sitter bak, som fordeler væsken når den kommer foranifra. HELP!
|
|
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp med bremseoppgradering innfor godkjenning motorbytte
|
på: august 31, 2010, 14:39:44 pm
|
ok, takk for oppklaringen, da trenger jeg ikke lete meg ihel etter brukte Porsche bremser da  har sent forespørsel om kerscher bremsesett, må nog gå den veien ja. Jeg har vart i dialog med Møller og funnet gamle dokumenter på nett der muligens 100HK kan godkjennes ved å kun montere original skivebremser frem, men hadde håp om at få godkjent 130. Og håpet at noen i dette lange land hadde greid det tidligere og hadde dokumentasjon som jeg kunne bruke, men det ser ikke slik ut...ska man opp til 130 som i mitt tilfelle så er non kerscher eneste alternativ...
|
|
|
11
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp med bremseoppgradering innfor godkjenning motorbytte
|
på: august 31, 2010, 11:45:18 am
|
Hei!
Tusen takk for tips så langt, ja jeg har snakket med den teknikeren på biltilsynet en gang muntlig og sent en e-post med søknad om forhåndsgodkjenning, men ikke fått svar enda. Tenkte jeg sko kjøre ut der idag igjen for å få snakket med han, jeg har nemmelig endret meg fra B20 til B230 etter søknaden og da er jeg plutselig over den 100HK grensen, men hvis det finnes godkjente set for 130HK så er jeg "off the hook" håper jeg....det finnes jo billige kit på ebay, men de er ikke TUV godkjente...og da blir de vel helle rikke godkjente, eller?
Hvor kan jeg finne bruktte Porsche 944 da, det burde jo vare godt nok for 130HK? Er de bare å bolte på?? Noen som vett?
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hjelp med bremseoppgradering innfor godkjenning motorbytte
|
på: august 30, 2010, 23:56:37 pm
|
Hei Jeg har en 68 boble som jeg ska bytte motor i og trenger hjelp med tekniske tips osv innfor godkjenning hos biltilsynet, jeg har booket time 21 september og trenger å bytte til skivebremser før den tid  Hvis jeg får den igjennom den 21e så ska jeg konkurrere med den den 25 i Bergen i street Legal dragracing å banke driten ur disse 2 tonn tunge amerikanene med V8er i min lille boble med glassfiber skjermer og 4 cyl  Hvis noen har brukte til salgs, eller vett noen som har setter jeg OTROLIG stor pris på tips, jeg er interesert i original eller oppgraderte. Har hørt at Porsche 924/944 bremser sko passe "bolt on", gjelder det alle boble eller noen typer? Epost: anders.svensson@posten.noTlf: 41427377 mvh Anders
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Hjelp med bytte til skivebremser på min 68 boble innfor godkjenning motorbytte
|
på: august 30, 2010, 23:55:06 pm
|
Hei Jeg har en 68 boble som jeg ska bytte motor i og trenger hjelp med tekniske tips osv innfor godkjenning hos biltilsynet, jeg har booket time 21 september og trenger å bytte til skivebremser før den tid  Hvis jeg får den igjennom den 21e så ska jeg konkurrere med den den 25 i Bergen i street Legal dragracing å banke driten ur disse 2 tonn tunge amerikanene med V8er i min lille boble med glassfiber skjermer og 4 cyl  Hvis noen har brukte til salgs, eller vett noen som har setter jeg OTROLIG stor pris på tips, jeg er interesert i original eller oppgraderte. Har hørt at Porsche 924/944 bremser sko passe "bolt on", gjelder det alle boble eller noen typer? Epost: anders.svensson@posten.noTlf: 41427377 mvh Anders
|
|
|
|