Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CB Performance Turbokit m.m.
|
på: februar 25, 2016, 00:38:47 am
|
Hei
Kunne tenkt meg og sett noen bilder før jeg bestemmer meg, siden det er liten stubb å kjøre hvis det skulle bli handel og da synes jeg det er greit å ha sett noen bilder for å ha en hvis pekepinn på hvordan det ser ut.
Mvh Truls
Skjønner det. Skal få tatt noen bilder i morgen formiddag.
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CB Performance Turbokit m.m.
|
på: februar 25, 2016, 00:36:19 am
|
Detta turbo kitet, er det brukt eller nytt? Hvis det er brukt, hva presterte det på hvilken motor?
Det er brukt, men ikke av meg, så slike data har jeg ikke. Jeg kjøpte dette av noen i Rogaland for noen år siden. Kanskje Rogalandsleiren vet mer ?
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CB Performance Turbokit m.m.
|
på: februar 24, 2016, 23:53:45 pm
|
Holder til i Lindesnes.
Turboen passer vel til ca 2 liter slagvolum. Men fungerer jo på både større og mindre volum. Får jo bare forskjellig turtall den begynner å lade på. Men kamvalg osv spiller også inn ...
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler selges / CB Performance Turbokit m.m.
|
på: februar 24, 2016, 23:04:59 pm
|
Rydder unna ting jeg ikke regner med å få bruk for ...
CB Performance Hideaway Turbokit 2 doble 40 mm Dellorto DRLA, komplett med stag og trykkbokser. To sett innsug. Ett som passer type1 topper og ett som passer på WBX. Rayjay T3 turbo. Wastegate. Alt av eksos, rør og slanger. Bensinpumpe og bensintrykksregulator. Komplett sett, altså. Ønsker 10 000 for dette. SOLGT !
Greddy Rebic III tilleggssprut. Dette har map sensor og styring for to dyser. Billig og enkel moro for deg som vil sette turbo på en WBX eller annen injectionmotor. Har ikke testet denne selv, men den tente sist gang jeg hadde strøm på den. Skal undersøke denne litt mer før et salg. Pris : 500/bud ?
1900 wbx med plenum og innsugsrør. Tilstand ukjent, men tørner fint. Pris : 1000kr ?
Har også et par kammer. En engle og en Berg. Bergen er brukt, og det følger med løftere. Engle er ny. Disse skulle være for turbobruk, mer info kommer. Pris : 800 pr. stk ? ENGLE KAM SOLGT !
Kan ta topper (044 e.l.), "trimeksos" (fatboy/merged header), breddet original/356 eller 17 toms wide 5 felger i bytte.
Bilder kommer, men gikk tom for strøm før jeg fikk knipset ...
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: januar 22, 2016, 16:55:23 pm
|
Takk for forslag, søkt litt rundt på det du nevner her, fant egentlig ikke mye... Skal søke litt mer, er jo noe som kan vurderes, dersom slikt fortsatt finnes, da.  Søk etter "piggyback injection". De har vel blitt litt avleggs etter at datasprut har blitt rimeligere i innkjøp.
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Noe interesse for en Germanlooker uten skilter ?
|
på: september 22, 2011, 11:24:14 am
|
En av Norges råeste German lookers.
Hva er historien bak denne? Mener såvidt å huske at den har en 915 girkasse og at den tidligere hadde en WBX turbomotor med radiator i front?
BB
Har ikke hele historien, men som du sier var det en wbx turbo i den tidligere. Nå er det en standard wbx med forgasser. Radiator i front. Bilen har Porsche 901 kasse, så det er desverre ikke den grommeste, men det er tross alt 5-trinns, og litt mer solid enn standard boble. Mye mer som er gjort også, men bare kjøp, så kan du se med egne øye 
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Noe interesse for en Germanlooker uten skilter ?
|
på: september 22, 2011, 11:20:32 am
|
Grunn til avskilting? Hva mener du med prosjekt? Er bilen hel? Rust? Hva mener du må til for å få den igjennom EU?
Jeg tror skiltene ble levert inn når bilen var under ombygging og ble kalt inn til eu-kontroll. Jeg skrev prosjekt siden bilen IKKE er turnkey. Den er nesten rustfri, litt overflatisk under batteri, men det skal være alt. Det er noen andre småting også som må gjøres før bilen kan vises for godkjenning. Noen mansjetter på drivakslingene som må byttes, forgasser og stoler må monteres. Slike ting ... Som sagt, regner jeg med alle ombyggingene må godkjennes før et verksted vil eu-godkjenne den. Men hva vet vel jeg. Jeg har ikke hatt tid til å prøve. Helst derfor jeg ønsker å selge. Begynner å bli lei av å ha ting uten å fp brukt det.
|
|
|
17
|
Bruktbørsen / Biler selges / Noe interesse for en Germanlooker uten skilter ?
|
på: september 21, 2011, 23:15:05 pm
|
Germanlooker til salgs. Selges grunnet tidsklemma og dalende interesse. Bilen er meget påkostet og forseggjort. Den er bla. taksenket 8 cm. Brede Kärscher glassfiberskjermer foran og bak. Støtfangerne er også breddet for å passe med skjermene. Kärscher frontlykter. Porsche 944 skivebremser foran og bak. Porsche 944 bærearmer i bakstilling. Coilovers foran. Justerbare dempere bak. Ombygd til 2,1 liters vannavkjølt motor fra transporter. Porsche 5-trinns girkasse. 17 toms Cup felger. ++ Ring for mer info. Bilen står for tiden uten forgasser og stoler.Bilen er avskiltet og må regnes som et prosjekt. Bilen må gjennom PKK (EU-kontroll) før man kan få ut skiltene, og for å få dette til, må nok karrosseriombyggingene forevises biltilsyn og skrives inn i vognkort. Bilen ble trukket fra salg, men jeg har fremdeles ikke tid til å gjøre noe med den, så nå prøver vi igjen. Prisantydning har vært 35 000, men jeg er åpen for bud. Kan også ta delbetaling i deler til en -59 modell 1200. Er også int. i topper til en stormotor. Bilen må helst hentes på henger ...
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: En av de råeste 1303 her i landet er til salgs (mener jeg)
|
på: september 15, 2010, 23:37:33 pm
|
Trond,
Er bilen godkjent med bremser, økt effekt (112i turbo) og bur?
Mvh BB
Buret er ikke godkjent. I vognkortet står det "Motor godkjent." Men ingenting om effekt eller volum dette gjelder. Så her kan det tolkes nesten hvor man vil. Jeg har hatt en annen bil som var godkjent ombygd med større motor, men der stod det heller ikke nevnt i vognkort hverken effekt eller at bremser og understell etc var ombygd for å matche motoreffekt. Så derfor vil jeg tro at motoren er godkjent nettopp pga bremseoppgraderingen. Men hvordan BT vil forholde seg til dette vet jeg ikke. Jeg har ikke hatt bilen til visning, så dette blir jo i beste fall kvalifisert synsing ... Alternativ dekkdim er også skrevet i vognkort. -Trond Christian-
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: En av de råeste 1303 her i landet er til salgs (mener jeg)
|
på: september 15, 2010, 20:42:09 pm
|
Løp og kjøp !!!
Forgasserne som er i tråden der følger ikke med. Er en original, midtmontert WBX gasser nå. Karbonstolene på bildene har havnet hos en kamerat av meg, og de stolene som stod i når jeg kjøpte bilen har funnet veien tilbake igjen.
Synd å måtte selge den, men har ikke fått tid til å røre en skrue på den de siste to årene, og det blir for dumt å ha bilen bare for å ha den.
Morsom bil å kjøre og den vekker mye oppmerksomhet. Er enig med trådstarter om at det er den Germanlookeren i Norge med råest utseende.
-Trond Christian-
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Forkoblingsmotstand VW K70. Hvor mange Ohm ?
|
på: september 23, 2009, 13:46:23 pm
|
Som topic sier. Hvor mange ohms motstand er det i en slik ? Noen som vet eller kan gi meg en link ? Jeg har prøvd via Google, men klarer ikke finne ut noe.
Et lite delspørsmål. Er det veldig nøye at det blir lik motstand, eller kan jeg bare bruke fra en hvilken som helst annen høyeffektscoil ?
-Trond Chr.-
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: turbo motor
|
på: juni 05, 2009, 16:02:07 pm
|
Jeg hadde denne for noen år siden, men solgte bilen før jeg fikk ferdig motoren. Fikk derfor aldri prøvd den.
Mener det er en 1700 T4 motor. Vi shimset ut sylindrene for å senke kompen. Vet ikke hva den ble liggende på. Original innmat. Turbo fra en mitsubishi og forgasser fra Volvo. Kjøpte rør, turbo og forgasser som et sett, og vet derfor lite om det.
-Trond Chr.-
|
|
|
30
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Bremser
|
på: desember 22, 2007, 09:07:13 am
|
Så snasent ut dette her, men er dette en standard boble-spindel du bygger dette på ? Vil ikke disse bremsene nesten bli litt overkill på en McPhersson-forstilling (går utifra dette er til en 03) ? Tenker på kraft x arm ... Når du nå bygger ut til større diameter på skiven, får du jo lenger avstand fra klempunktet og inn til senter av skiva og dermed effektivt en lengre "arm". Dette i kombinasjon med dekk med bedre gripeflate. Vil bærekule, bærearm etc tåle påkjenningen ?
Håper uansett du får dette igjennom hos tilsynet. Lykke til !
|
|
|
|