mai 07, 2025, 10:09:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pinnebolter vs gjengeinstatser på: november 15, 2010, 21:02:40 pm
Dersom du skal sjekke litt teori om gjengein 8)satser kan du jo sjekke ut Helicoil systemet: http://www.helicoil.in/

Det er også flere videoer på Youtube.com, disse er for de som liker den praktiske approachen til læring. 
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Supercharger på: november 14, 2010, 22:10:50 pm
Poenget er ikke effekten i seg selv, det er mer å finne en stil som kan ha vært diskutert på 60-tallet, som et alternativ til Judson. Jeg har komplette sett av Paxton, Mcculloch og Judson i garasjen, jeg tar mao ikke letteste utvei med en Judson. Noen har tidligerer tatt opp Shorrock som et tidstypisk alternativ, men de er sjeldne, i tillegg til at jeg tror de er koplet til motorens smøresystem, noe jeg vil unngå.
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Karosserilim eller punktsveising på: november 13, 2010, 18:30:45 pm
hei,
rent styrkemessig er det ikke noe problem å lime metall kontra sveise. Liming av metall benyttes bl a i flyindustrien. Men, man kan ikke tulle med forberedelsene. Punktsveise kan være enklere og sannsynligvis godt nok. Dersom du kun har et punktsveiseapparat der du må ha adgang fra begge sider, ville jeg ha kjøpt et lite munnstykke til MAG'en i steden - dette gir rett avstand til plate, kjør i tillegg på med max strøm og trådmating. Du bør vel egentlig ikke endre den sammenføynings metoden som opprinnelig er brukt. Dersom du bytter en platebit midt på en karosseriside, kan du med fordel lime for å unngå at platene slår seg.
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ampco top cylinder oiler kit på: november 13, 2010, 18:19:56 pm
hei,
det er vel kanskje mer å hente dersom du djekker litt rundt f eks Marvel top oiler. Den ble ikke bare installert i forbindelse med Judson montering. Den hadde da Judson ble introdusert allerede vært i salg gjennom mange år. Dette er et standalone produkt like mye som et additive til superchargere.
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Supercharger på: november 13, 2010, 18:03:48 pm
Hei,
Er det noen som har kjennskap til om det er prøvd ut superchargere av typen Mcculloch/Paxton på boble? De jeg har i tankene er fra slutten av femtitallet og begynnelsen av 60-tallet - da Mcculloch solgte ut supercharger produksjonen. De leverer ca 6 pund i standard utførelsen (avhengig av antall bend på slangesystemet). Effektøkningen er vel omtrent som for Judson vil jeg tro - rundt 35-40%.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!