Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 21
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: juni 29, 2025, 23:14:31 pm
|
Er ikke dette et vakuum rør? Holder vel med en pr side da vakuum skal være tilnærmet likt i begge løp? Eller vil boken ha fra alle 4? Er vel også de småskruene i sokkel på innsiden av just. skruer psom kan skiftes ut m gjengene rør?
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 28, 2025, 07:56:15 am
|
Takk  Bare Jens dom har lisens, jeg får heller ta engangslisens på SCC. Ja, 67 race må vi få til! Er jo noen 67ere i miljøet? Jonas og jeg har jo en hver i allefall.
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 25, 2025, 19:39:46 pm
|
Da ble russebilen innviet i dragracing! Min sønn Jens (16) tok juniorlisens på street legal så da kan han kjøre på SCC! Bilen har jo fortsatt 1500 motoren og med forsiktig kjøring endre han på 14,3 sek og 81km på 201 meter. Moro for både far og sønn 
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 21, 2025, 13:20:12 pm
|
Jo det går helt fint men er jo er hull der som burde være til noe. Og særlig bak kler er eller annet stasj hvis man ikke har fanger.
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 19, 2025, 10:54:49 am
|
Enig, ja har også vurdert korte T-bars og hadde vært gøy å lage noe selv. Moro å prøve noe litt annerledes også.
Tøffe T-bars på din bil ja!
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Twangs Garage
|
på: mai 19, 2025, 10:06:56 am
|
Dette blir bra! Moro å høre om motor og bilprosjekt! Og med 1600 må du jo komme det på stripa på SCC i år! Vi stiller med 67 m 1600 med 2 gassere og har tenkt å komme oss under 20sek selv om det skal holde hardt!!
Stå på og moro med bilder ja!
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 06, 2025, 13:18:29 pm
|
Jeg så løsningen til Roy, funker den. Skal se hva jeg gjør etterhvert mtp T-bars etc også. Liker egentlig ikke standard T-bars så godt men er jo endel av Callook konseptet.
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 06, 2025, 10:05:26 am
|
Det finnes vel ingen god løsning på pre68 u/fanger. Evt feste i panser helt i bunn så det kommer nesten helt inntil?
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mai 04, 2025, 16:50:46 pm
|
Inspeksjon utført 3/5 og arbeid så langt godkjent💪🏻🎉 Begynner å ligne hel ved igjen dette og en Ghia i grunning er jo et flott skue!
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: mai 04, 2025, 16:47:49 pm
|
Da har Viftehus og deksler fått seg et lite bad i Strip all dunken og er klare til videre bearbeidelse. Blir nok spraybokslakk i konservativ sort med litt forsiktig patinering tenker jeg.
Der som blir synlig av blokka har også fått seg en liten puss da det så så slitent ut. Messingbørste på drill og litt Autosol med fille og stiv kost hjalp litt.
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: april 30, 2025, 18:07:51 pm
|
Og påregisregistrerinf unnagjort! Er i tvil mht skiltplassering foran men der er jo alltid vanskelig med pre68 bil uten fangere. Får se det an.
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: april 29, 2025, 00:25:54 am
|
Er det ikke tilfredsstillende når pakker fra hver sin kant av verden og som hører sammen dukker opp samme dagen  Da har 67 Zenith fått tilbake sitt originale regnr! Skilt i US størrelse er mottatt, samt org gamle skiltrammer fra California. Skal jo bli en vaskeekte Callook kopi dette så litt Californication er påkrevet. Det har blitt sveist sammen en skiltholder foran av jern fra Biltema og det vil bli laget en overgangsplate til motorlokket som skal holde skilt og ramme bak. Forts. følger!
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: april 29, 2025, 00:15:46 am
|
Da er varmepotter og eksos på plass. Neste nå er innsug og forgassere samt dynamo. Jeg har også byttet ut oljesillokket med et med tappeplugg. Hvorfor har ikke alle motorer dette?
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: april 27, 2025, 02:23:42 am
|
Da er det gjort litt på den provisoriske midlertidige motoren som er planlagt som erstatter av org motoren inntil en større motor er bygd. 1600SP brannpumpemotoren er demontert ned til blokk/topper, rengjort og deler fra en 1300 erstatter blikk, varmepotter ol så den blir litt mer egnet i en bil. Motor står fortsatt i brannpumperamma så jeg kan prøve starte og innjustere når/hvis den tid kommer.
Solex 32 PDSIT forgasserne er rengjort og nye pakningsett er innkjøpt. Innsug er/skal være/forhåpentligvis på vei.
|
|
|
|