Vis innlegg
|
|
Sider: [1] 2 3 ... 24
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 06, 2025, 20:21:27 pm
|
|
Mye fint her! Blir litt roligere med gull kun på eikene. Ble fint med mørk grå også i bunn!
Du burde hatt et par flat 6 foran som matcher bakhjula, kg er jo en bedre og mer moderne felg. Billigere også.
|
|
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Soft Targa
|
på: desember 06, 2025, 00:07:04 am
|
|
Da er det sveiset inni. Ikke akkurat fagprøve dette men det sitter i allefall. Skal slipes før jeg vipper bilen litt og sveiser ferdig under før jeg begynner på passasjersiden. Gikk tom for sveisearbeid underveis men fikk kjøpt ny 5kg rull med 0,8mm på sveiseverksted lokalt. Ikke skiftet før siden jeg kjøpte apparatet for ca 15 år siden.
|
|
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: desember 04, 2025, 23:49:42 pm
|
|
Bytt ut det sorte med fargen på det ny sveisende området på bakskjermen, det kan bli tøft! Og blankpolerte hjulmuttere! God ide med å polere ryggen! Får dere til en god lakkskjøt på hver side?
|
|
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 04, 2025, 23:44:31 pm
|
|
Kan bli tøft dette Roy! Bra med litt farge, kanskje en litt mer skitten/mørkere gull? Prøv også med en matt lys grå i bunn (der det pleier å være sort), er nok finest med bare to farger på felgen, matt sølv i bunn, polert kant og gull eiker?
|
|
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Soft Targa
|
på: desember 03, 2025, 23:56:06 pm
|
|
Da ble gulvet tilpasset og flekkmalt med Volvo sveisegrunning. Gulv førerside er nå punktet på plass. Litt forskjellig spalter rundt om så blir en god sveisejobb men vanskelig å tilpasse.
|
|
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Soft Targa
|
på: november 23, 2025, 16:49:52 pm
|
|
Jeg sliper av mesteparten av grunningen på gulvene, i alle fall under dercdetver verre å komme til etterpå. Grunningen er av god kvalitet og sitter knall men må jo uansett slipe vekk der det skal sveises.
Det er ikke transportgrunning men tjukk lakk som sitter bra. Litt rart egentlig på deler som skal sveises inn da lakk må jo uansett fjernes her?
Men med orange fiberskive fra Biltema så får det nokså fort.
|
|
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Soft Targa
|
på: november 23, 2025, 10:22:34 am
|
|
Da er arbeidet med Targaen igjen påbegynt etter et halvt års pause. I våres venter jeg på nye gulv men rakk å sveise opp kantene rundt kanalene og tunnel. Gulvet er kommet og dette klargjøres nå for innsveising. Det er Høyre og venstre halvdel selv om jeg egentlig ville ha bakre halvdel men fikk ikke tak i dette da. Jeg har løsnet gulvet i hele bakre halvdel i de originale punktene så her er det ganske kurant å sveise inn. Jeg har slipt fremre gulvhalvdel og denne er bra på høyre side men ikke veldig bra på førersiden, her er det noen småhull og mye gravrust. Jeg orker jeg ikke å løsne plata i de originale festene men kutter litt innenfor kanal og tunnel da det er i midtre del som er dårlig. Det blir å sveise butt i butt i fremre del.
Venstre side er nå stort sett tilpasset så jeg vil neste denne og nå tilpasse høyre side. Enklere å sveise høyre og venstre gulv sammen på gulvet før jeg monterer i bilen.
|
|
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: november 16, 2025, 15:31:05 pm
|
Gasburner felgen går vel for å være den letteste original leverte Porsche felg? (fra gammel tid skal det presiseres)  Lettere enn 16 toms originale magnesium fuchs? Som på fremste bilen her [attachment=1] Fuchs ble nok aldri produsert i magnesium men smidd i en aluminiumslegering.
|
|
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: november 14, 2025, 20:55:49 pm
|
Grattis med sammensatt blokk! Blir nok bra dette! Har du prøvemontert hele motoren tidligere med sylindere, topper og vippestell? Kult skilt på veggen, et must i en skikkelig car cave 
|
|
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er
|
på: november 04, 2025, 15:59:54 pm
|
Vel, info jeg har er kun der jeg har lest så absolutt ingen ekspert på noe måte. Men teorien er vektforfkytning fra front til bakhjul og da vil man ha front opp. 10/90 dempere er lette å dra ut m men en skal virke normalt inn igjen. Bak bør dempere holde bilen nede hele tiden. Men her bør det melde seg noen som kan dette og informere oss 
|
|
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er
|
på: november 04, 2025, 12:54:22 pm
|
|
Spennende! Vurderer selv å bytte dempere foran til 10/90 dempere for å få opp nesa litt på stsrtplata. Bak er det vel litt om å gjøre å få den til å sette seg og bli der? Vet ikke hva slags dempere det bør være, 90/10?
Får dere ordnet med juniorlisens før SCC? Hadde vært kult!
|
|
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: november 01, 2025, 01:31:22 am
|
Satser på ekstralangbord i ‘26  Hygge og glede  Gleder meg allerede! Satser på at Jonas også får ferdig sin ‘67 og Martin finner 1. giret igjen så blir det er lite knippe ‘67ere klare for stripa! Vi må nesten få laget en banner eller flagg?
|
|
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: november 01, 2025, 01:28:00 am
|
Litt kjøtt(jern egentlig) senk foran hjelper på stuket! Må få på puma i løpet av vinteren så slipper jeg å kjøre permanent med et ekstra batteri, 3 svinghjul, 1 dynamo, 5 trykkplater ++ i bagasjen  Fader så fet denne ble til slutt. Nesten litt trist at russebilhistorien forsvant, helt til jeg så dette ferdig. WOW! Takk Martin! Det var utrolig deilig å få den 99% blå og når jeg fikk dyttet den litt ned foran og fikk på 205/65 bak så ble det plutselig litt mer callook over den! Veldig fornøyd, særlig i forhold til utgangspunktet!
|
|
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: oktober 28, 2025, 10:22:41 am
|
|
Mye spennende prosjekter her Roy! Topper, kjenner du noen i usa som kunne hjulpet oss med og evt kjøpe og sendt topper? Er jo litt å spare ser jeg og hjelper jo med sambestilling? CB, Morocco el l?
Blir spennende med 901 girkasse også!
|
|
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 27, 2025, 08:45:02 am
|
|
Jeg ville nok gått for mer cc som slip-in 1680 sats (hvis dette finnes i ok kvalitet), evt 1641? og evt brukt 044 toppene. Man får vel tak i ventiler til en fornuftig pris et eller annet sted?
Hvis toppene blir bra kan det jo bli en hyggelig motor med 80-90hk?
Og i første omgang bruke forgassere. Jeg har kjøpt flere sett med gamle italienske weber idf i utlandet til en forholdsvis billig penge og disse har fungert knall.
|
|
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 25, 2025, 11:25:12 am
|
|
Spørs jo litt på hva du vil med motor; Mest mulig effekt, lettkjørbarhet, old school look og selvfølgelig økonomi. EFI er jo knall men forholdsvis dyrt og ser jo ikke like Classic ut som forgassere. For meg er utseende og lyd like viktig som effekt og om den ikke går på tomgang de første 5 minuttene så er det ikke så farlig. Helller ikke at den kanskje vil bruke mer bensin.
Men liker man litt hi-tec så er jo efi den beste måten å tilføre bensin på.
Standard slag? Hvilken kam?
|
|
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: oktober 19, 2025, 13:25:42 pm
|
Har dere hatt cookie cutters på vekten for å se hva de veier?
5,5 t 4,3 kg 6 t. 6,5 kg 7 t. 6,9 kg Jeg regner med at 5,5 med vekt på 4,3kg er enten org gas burner eller skriveleif? 
|
|
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: oktober 18, 2025, 19:13:56 pm
|
Jepp, her er det bare å fyre på!  Der blir jo moderat trimming men med en del mer cc. Moro dette! Vi får planlegge litt før vi bestiller depotplasser når de kommer, hadde vært gøy å fått ved siden av hverandre?
|
|
|
|
|