Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 8
|
2
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bad Camber 2014
|
på: februar 14, 2014, 18:43:47 pm
|
Store hjerner tenker likt, var ikke klar over Swedentreffet før ballen var begynt å rulle, fikk oppbakking eksternt med følgende argumentesjon: det er treff på hele kloden som heter Bug Out, Bug In, you name it  Har tro på at Bad Camber blir et slikt verdensomspennende fenomen  (kanskje...) edit: All ære til de som fant på Bad Camber først: http://grubenwerks.typepad.com/bad_camber/ Har ikke funnet noe verdensomspennende opplegg til nå, satser på det kommer i samme stil, uformelt og useriøst 
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensintank på 1303
|
på: februar 03, 2014, 14:20:16 pm
|
Skru av høyre forhjul og stapp kroppen inn der, du ser ikke tanken derfra men du finner en slange som kummer ut av et hull, denne henger i tanken, ta den av, løft ut tanken 
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 31, 2014, 14:49:39 pm
|
da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen i bilsportforbundet ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen. Den kan tolkes litt hit og dit. Spennende! Tidligere praktisering av en paragraf er retningsgivende om paragrafen er uklar og kan tolkes i forskjellige retninger. Ser fram til å høre at dette går rette veien for deg  Superkult prosjekt, gleder meg til trackdays og se 02en i fart!
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Deler selges / Megasquirt EFI, The Dub Shop German kit
|
på: august 06, 2013, 12:41:38 pm
|
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=6504.0Hello! Donwsizing i sortementet, solgt alle boblene, har noe fine deler for slag, selges som et komplett kit: EFI bygget med utgangspunkt i Tysk hardware, plenum, trottlebody, mm Megasquirt MS2 V3 Relayboard Quadspark Coil on plug Innovate Lambdasonde med instrument osv 100psi pressure - plus wiring, added circuit 1 $90,00 $90,00 Used pulley - Boost pulley and sensor bracket 1 $100,00 $100,00 Delsum $190,00 Frakt og administrasjon $11,00 PayPal (2,9%) $5,51 Sum $206,51 USD German based EFI kit - Complete kit excluding air filter element 1 $1 600,00 $1 600,00* Relay Board - w/fuses and power wires 1 $90,00 $90,00* Relay Cable - All positions filled 1 $75,00 $75,00* Wire bundle - 12 foot wire bundle included 1 $0,00 $0,00 Fuel injectors 24# - Standard injectors 1 $0,00 $0,00 Fuel pump kit Walbo 255lph - Kit standard pump 1 $0,00 $0,00 ECU upgrade - V2.2 ---> V3 Main Board 1 $74,95 $74,95* ECU upgrade - MS1--->MS2 processor upgrade 1 $100,00 $100,00* Map Daddy - 4bar w/ barometric correction 1 $64,95 $64,95* Quad Spark - For driving COP's 1 $89,00 $89,00* COP ignition coil - Short for type1 4 $27,50 $110,00* COP ignition coil - Connector 4 $5,50 $22,00* COP coil brackets - mounting brackets 2 $8,00 $16,00* VR bracket - VR sensor bracket type 1 1 $9,95 $9,95* VR sensor - Hidden VR sensor for type 1 1 $49,95 $49,95* Machining - Machining of a type 1 pulley for hidden trigger wheel 1 $40,00 $40,00* 3 pin Delphi VR connector - For VR sensor, watherproof 1 $8,00 $8,00* Steel Pulley - For trigger wheel 1 $75,00 $75,00* Trigger wheel hidden - Hidden trigger wheel for type steel pulley 1 $40,00 $40,00* Distributor Plug - To fill distributor hole 1 $20,00 $20,00* LC-1 Wideband - With red dash gauge 1 $205,00 $205,00* Air Filter - Standard cone filter element 1 $20,00 $20,00* Delsum $2 709,80 Frakt og administrasjon $115,00 PayPal (2,9%) $78,59 Sum $2 903,39 USD Totalen er 3.100USD + MVA Gi Bud http://thedubshop.goodsie.com/embed/german-kit-lite?extkey=888c41d8-a4ff-494f-9a8d-f90a5f176446
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Strandet boble Drammen, ladetrøbbel, trenger hjelp, akutt, på vei til Bergen :)
|
på: juni 01, 2013, 16:19:26 pm
|
Hei!
Kamerat fra Bergen, Kjetil, på vei til Bergen med nyervervet 1303, har fått problemer med lading. Boblen stoppet utenfor togstasjonen, parkering vest. Måler 7volt Vekselstrøm dynamo med B+ og ladelampe ledning, har tidligere vært 3 ledninger og B+ Det kom ikke på oljelys eller ladelys i dashen når bilen ble startet ved henting for 1,5 time siden hos forrige eier. Det er en grønn og muligens rød ledning som er løs bak på speedometer, ikke sikker på hvor den skal.
Noen som har deler, dill, anledning osv som kan hjelpe Kjetil som er strandet i Drammen, ring gjerne 92682652
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forskjellig bredde på skjermer foran 1303 73/74/75?
|
på: oktober 21, 2012, 22:57:37 pm
|
Dette er et problem jeg har brukt mye tid på. Det er en masse forskjeller på skjermene, hjulbuene sitter ulike høyt på noen skjermer. Og avstand lykt til kederlist er ulik på mange. Repro er en variabel, original levert på bil eller NOS over vw disk en annen. Jeg har vært innom 9 skjermer for å få to som er ca like. De ser relativt originale ut (løst begrep å disse syttitalls bilene).
THNX! God info, bare til å begynne å lete etter matchende venstre skjerm 
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forskjellig bredde på skjermer foran 1303 73/74/75?
|
på: oktober 15, 2012, 02:03:40 am
|
Bra innspill!
Ser ut til at karosseriet er greit plasset Har hatt tanker om årsaken til forskjellige byggemål på skjermene kommer av: -forskjellig årstall siden det er forskjellig byggemål på 73 og 74/75 spindel/fjærben -forskjellig fabrikat siden repro er shait (har målt skjermene, de er fysisk forskjellig i mål, ikke en subjektiv dekksparkesesjon som ligger bak)
Er det forskjeller i byggemål på 73, 74 og 75 skjermene?
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Forskjellig bredde på skjermer foran 1303 73/74/75?
|
på: oktober 14, 2012, 17:33:56 pm
|
Hei!
Case: -1974 1303 med 1973 forhjulstilling -senket ca 50mm -det er 2 forskjellige bredder på skjermene, den ene bygger 2 cm mer enn den andre -dekket på ene siden stikker litt utenfor skjermen og subber litt
Er det forskjeller i byggemål på 73, 74 og 75 skjermene?
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode
|
på: april 12, 2012, 19:52:36 pm
|
Ok .. Fant ikke motor nr på linken du sente
I okt 65 finner du F0 288 690 og i nov 65 finner du F0 362 495 Ditt nr er et sted mellom start okt og start nov, altså en okt 1965 motor. Dette er serie nr, et unikt nr pr motor, så hvert enkelt nr er ikke listet opp i tabellen  For å være pirkete, motoren er fra november 65 . Alle nummerne er sist produserte i måneden, ikke første. Aj aj! Det man ikke vet har man ikke vondt av  Dette var fin tilleggsinfo, thnx 
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode
|
på: april 11, 2012, 23:44:10 pm
|
Ok .. Fant ikke motor nr på linken du sente
I okt 65 finner du F0 288 690 og i nov 65 finner du F0 362 495 Ditt nr er et sted mellom start okt og start nov, altså en okt 1965 motor. Dette er serie nr, et unikt nr pr motor, så hvert enkelt nr er ikke listet opp i tabellen 
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan få opp mutter til bremsetrommel bak
|
på: april 10, 2012, 01:37:16 am
|
Det verktøyet funker til sitt bruk, men her hvor man kommer til med lang arm på latmannsarmen har det liten funksjon
Verktøyet har uansett plass eller ikke plass til latmansarm stor funksjon! Mr. Torque kit har jeg brukt et par ganger og er genialt. En fornærmelse til ingeniøren bak verktøyet er vel ikke nødvendig selv om en vil fremme sine gode forslag?
|
|
|
|