Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1300dp
|
på: mai 29, 2014, 14:48:38 pm
|
Har en 1300dp (AB432857) som jeg plukket ut av en -61 . Vet ikke om bil var ombygd til 12V eller motor til 6V. Legger ved et bilde av påmontert spenningsreg. Fordeler har jeg brukt på annen motor. Varmepotter og eksos ser greie ut , clutch også - men kan ikke garantere noe som helst da jeg bare hadde en rask oppstart av motor før utplukking for ca 2 år siden. Kan ikke kjenne noe spesielt endeslark , men er ikke noe ekspert på det området . Motor har stått lagret innendørs .
Bud ?
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å kobble om baklys
|
på: februar 16, 2014, 01:16:19 am
|
Har jeg ikke helt glemt gamle kunster , løses vel dette med ett instr.lys med 2 dioder . Har lånt tegningen din SveinT og lagt inn dette .(beklager kvalitet på dette , har bare Paint ....)
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutch trøbbel 1300
|
på: september 03, 2012, 22:03:03 pm
|
Ok- da må jeg nok ut med motor! Det som er rart er at det lageret er akkurat bytta. Kan det være noen mulighet for at det ikke er satt riktig på plass tru? Bytta du bare lager og alt fungerte fint, Ove ?
Mitt var også ganske nytt , ikke ruslet altfor mange milene . Men forrige eier har nok brukt de gamle klipsene . Regner med at når den begynte å hoppe var det ene klipset falt av , og med den skjevbelastningen det medføre på lageret holdt dette bare en liten stund før ulyden kom. Byttet lager og klips så var den som ny.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutch trøbbel 1300
|
på: september 02, 2012, 21:39:42 pm
|
Hadde akkurat det samme på min. Startet med at den ristet som din , etter noen mnd kom også ulyden fra utløserlager. Neste som skjedde var at klipsa/fjærene til utløserlageret hoppet av , og ingen pedal på clutchen .....
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Sv: D-Jetronic
|
på: august 14, 2012, 02:00:36 am
|
Takker for svar  Disse ble lokalisert akkurat hvor du forklarte . [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: D-Jetronic
|
på: august 13, 2012, 19:35:29 pm
|
- Kaldstart termostaten sitter i den ene toppen. - Aux air valve sitter på plenumkammeret rett etter spjellet
Litt usikker på hva den mitterste ringen er
I den ene toppen min sitter Temp-sensor II (nr 6. på tegningen - ECU23) . På plenumkammeret rett etter spjeldet sitter en tempføler , men det er Temp.sensor I (nr 5. på tegning - ECU1+13) Temp.sensor II styrer riktignok kaldstart , men termostat nr 12 på tegningen åpner for en tilleggsdyse i plenumkammeret (nr 13 på tegningen).
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / D-Jetronic
|
på: august 13, 2012, 18:17:35 pm
|
Holder på med et slikt anlegg nå , og lurer på ett par ting :
Hvor sitter kald-kaldstart termostaten (se øverste ring) ? Hva er dette som jeg har markert i midterste ring ? Og hvor sitter aux. air valve (nederste ring) ?
[attachment=1]
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / T4->T1 , lager i svinghjul ?
|
på: august 02, 2012, 22:30:22 pm
|
Er helt grønn på dette , men leser at det må monteres et lager i svinghjul for akselen i gearkassa . Men på den T4-1700 som jeg har er det 210mm svinghjul , og ser et nålelager der inne ...... slipper jeg å ettermontere lager ? Og startkransen på svinghjulet har "tettere" tenner enn 1300'en som står i (12V), må jeg ha tak i en annen starter ?
|
|
|
|