Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Diameter lagerskåler?
|
på: mai 02, 2012, 09:21:55 am
|
Lurer på om Bobla alltid har samme borring i blokka for veivlagere? Altså; har man to 1600 AD blokker, vil man kunne ta veiv og lager fra den ene over i den andre, uten å engste seg? Er spørsmålet forstått? 
|
|
|
3
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Åndeboks?
|
på: mars 16, 2012, 19:52:46 pm
|
Sjekk dette bildet som jeg har stjålet ett annet sted på forumet:  Sånn en åndeboks skulle jeg ønske å finne til en billig peeng..
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 3500 delebiler tilsalgs :)
|
på: mars 16, 2012, 13:23:22 pm
|
Dette er nok et eksempel på "storpolitikken" som løper bilprodusentenes ærend.
Korrupte politikere innfører strengere og strengere regler for bil, slik at det blir umulig å holde gamle biler i drift. Dermed får man (i teorien) solgt flere nye biler. Bil skal være bruk og kast, desverre..
(Dagens politiske sleivspark..)
|
|
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: To eksosanlegg selges eller byttes
|
på: mars 06, 2012, 08:10:26 am
|
Da ser det ut til at jeg får frigjort litt død kapital, gitt..
Men dette med overlevering, folkens? Kameraten fra Fagerstrand er vel kanskje i Oslo fra tid til annen?
Ikke så ofte jeg er i Brummendal, forslag til transportløsning, H-MEK?
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Deler selges / To eksosanlegg selges eller byttes
|
på: mars 05, 2012, 08:39:08 am
|
Har to eksosanlegg liggende i veien, som jeg aldri har tenkt å bruke. Disse skal vekk, enten noen gir meg en symbolsk pris for dem, frister med ett intr bytte eller formulerer ett offentlig tiggebrev som jeg ikke kan si nei til. Wankel sin åndeboks og fancy bøttestol er ønskede bytteobjekter (hint, hint). Jeg driver ikke med Boble, så chassiedeler er no good to me. Har du en delevasker og kan renske en forgasser for meg, så den ser NY ut, kan nok det kvalifisere til et eksosanlegg. Kule motordeler av alle slag er jeg alltid intr i, et par bøttestoler, type "ikke så jævelig store" også.   Kom med forslag. Ser helst at de som er intr kan hente, jeg digger IKKE Posten. Farter mye rundt i Østlandsområdet. Bør være mulig å finne et egnet møtested skulle jeg tru..
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips for montering av motor mottas..
|
på: januar 25, 2012, 10:03:42 am
|
Skulle GJERNE hatt fikset til dette "full-flow"-greiene..
Tips om metode og nødvendige deler? Ev noen som tar på seg slikt for en rimelig peng?
PM-om du er redd for at Skattefuten overvåker oss?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips for montering av motor mottas..
|
på: januar 24, 2012, 21:52:38 pm
|
Her renner tipsene inn, ja.. Fortsett med det!
Sandblåsing av blokk.. Er det lurt? Hører så mange som hevder at det er håpløst å få sand ut av kanaler, etc etter på?
Kan man plugge kanalene før man sandblåser, kanskje?
Å lakkere blokka sort er out of the question, Tisty. Skal ha "Åkerman orange", eller ingen ting, det er allerede bestemt.. ;-)
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Tips for montering av motor mottas..
|
på: januar 24, 2012, 09:02:11 am
|
På helt generellt grunnlag lager jeg en forespørsel til forumets godtfolk, der jeg etterspør alle gode tips man kan ta med seg når en motor skal settes sammen..
I dette tilfellet er det en 1600 DP motor, som jeg har tenkt å bygge på en "AB"-blokk.
Jeg har tenkt å lakkere blokka, og har pusset og gnikket på delene, så stikkordet jeg har ønske om å oppfylle er "ingen oljelekkasjer". (Ok, det var to ord..)
Hvordan legger man silikonen mellom blokkhalvdelene korrekt, slik at det ikke blir for mye og ikke for lite? Skrekken er vel å finne størknet silikon i oljepumpa etc når man er ferdig..
Støtstenger er kanskje et yndet sted for oljelekkasjer? Vurderer å kjøpe noen "coole" covers til disse, men funksjon før form her, så jeg vil ha kvalitet først og fremst. -Noen tips?
På forhånd takk, folkens...
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere...
|
på: januar 19, 2012, 18:30:44 pm
|
AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB. Ha en superduper dag  Takker! Røyken? Som takk for svaret skal jeg fikse litt mer asfalt på Spikkestadveien for deg til uka, så dere slipper å smyge dere forbi den gamle Statoil-stasjonen i ett kjørefelt..  Jøss! Politiker? me to  Trengs virkelig asfalt!! Ikke politiker, veiarbeider... 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere...
|
på: januar 19, 2012, 14:38:45 pm
|
AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB. Ha en superduper dag  Takker! Røyken? Som takk for svaret skal jeg fikse litt mer asfalt på Spikkestadveien for deg til uka, så dere slipper å smyge dere forbi den gamle Statoil-stasjonen i ett kjørefelt.. 
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Dere er en gjeng overlegne besserwissere...
|
på: januar 19, 2012, 11:30:19 am
|
(Håper det er takhøyde for litt ironi på dette forumet..)
Her kommer den seriøse biten:
Hvorfor finner jeg ikke en "sticky" tråd om hvordan man identifiserer motorer, girkasser etc på dette forumet?
-Tar dere det for gitt at alle vet hva "Type 4" og AD, Dobbelport, etc, etc betyr?
Jeg legger meg helt flat og innrømmer at jeg har NULL peiling på dette, og det gjør det vanskelig å finne ut hvilke deler jeg kan lete etter til prosjektet mitt..
Hadde vært en STOR DRØM om noen kunne lagd en skikkelig informativ tråd, med bilder, som viser forskjeller fra modell til modell?
Jeg har to motorblokker hjemme på tunet, en står det AB på, og en står det AD på. Kan jeg flytte delene fra AD motoren over på AB blokka?
THANX MAN!
|
|
|
|