Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 32
|
1
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: import av veteran fra utlandet, opprinnelig norsk bil. spm...
|
på: desember 23, 2019, 12:28:21 pm
|
Nå vil jeg tro at det uansett kun er moms det er snakk om her og ikke andre avgifter. Får ikke kjøper igjen norsk moms når en tar bilen ut av landet? Jeg er usikker på hvordan det fungerer når bilen har vært norsk før men vil tro at staten alltid krever inn sitt så moms på kjøpesum+frakt må du nok regne med.
|
|
|
3
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Prisliste 1961
|
på: august 29, 2018, 13:28:50 pm
|
Kul liste! Hva er forskjellen mellom standard og de lux? Spesielt å lese at man kunne få bilene levert med kun grunning. Siden prisforskjellen var en del, så gikk det vel noen av disse også?
Vil tro at det kanskje var slik at man kunne bestille en varebil grunnet og så få den lakkert i sine egne farger selv. Hadde man firmafarger som ikke passet med vw sine standardfarger var det jo bare dumt å betale for å få den levert ferdig lakkert for så å slipe det ned å lakkere om etterpå.
|
|
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Billig veteranforsikring
|
på: april 16, 2018, 22:17:21 pm
|
Gratulerer med kjøpet, men hvorfor må forsikringa være billig? Er det ikke bedre å velge forsikring ut i fra hvilket selskap som gir best hjelp når du trenger det?
|
|
|
6
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1942 modell Kübelwagen med norsk historie til salgs !!!
|
på: februar 21, 2018, 23:04:04 pm
|
Vi skryter av at vi bor i et av verdens rikeste land og det ser en på bilparken med nye Tesla, Mercedes, Bmw osv. Men makan til sytere når noe brukt skal kjøpes og det gjelder ikke bare bil.
Nordmenn er grådige, sånn er det bare. Vi elsker å "spare" penger ved å bruke minst mulig på alt. Når det gjelder ting som er brukt virker det som at det er gjengs å forvente at det er gratis eller tilnærmet det.
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som drar kjensel på dette?
|
på: februar 06, 2018, 23:21:59 pm
|
Litt googling får fram at det er en tenningsmodul eller noe slikt. Skal iallefall være koblet sammen med coil og fordeler. Ut ifra det som kommer opp på numret så ser det ut til å være til tidlig Polo men ble kanskje brukt på flere modeller? Steuergerät kan vist oversettes til engine control unit. Er vel rett og slett en tidlig form for elektronisk motorstyring.
|
|
|
9
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Seter/Interiør
|
på: juni 16, 2017, 22:48:06 pm
|
Type 1= boble, med eller uten tak Type 2= buss, pickup, dobbelkabinerpickup, panel, camper. Kjært barn har mange navn, med delt eller hel frontrute (produsert 1950-1967 med delt frontrute og 1967-1979 med buet frontrute i Tyskland) Type 3= Notchback, TL (også kalt Fastback), Variant (også kalt Squareback), kort nese eller lang nese med 1500 eller 1600 motor produsert 1961-1973 i Tyskland Type 4= 411 og 412 (VWs første forsøk på en "premium bil") produsert 1968-1974.
Bare for å forvirre enda mere: Karmann Ghia finnes som Type 1 og Type 3 hvor Type 1 er den mest kjente og klassiske bygget på boble plattform mens type 3 Ghia er en langt sjeldnere bil bygget på samme platform som vanlig Type 3 T3 eller T25 eller Caravelle, Transporter, Camper, Vanagon= etterkommeren til Type 2 bay window bussen produsert 1979-1989. Siste VW med motoren bak fra Tyskland.
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Prisøkning!!!!
|
på: mai 11, 2017, 21:43:33 pm
|
Er ikke 200k helt naturlig for en sjelden håndbanka 60-taller? Synes det er ålreit at det man bruker utallige timer og penger på faktisk er verdt noe. Enten det gjelder cab, ikke-cab, buss og alt det andre  x2 x3
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nye regler for eu kontroll
|
på: april 05, 2016, 22:18:58 pm
|
Jeg for min del vil heller være nødt til å vise bilen på kontroll enn å ha bruksbegrensninger. Litt rart at veidirektroratet "antar" at de fleste biler eldre enn 30 år har bevaringsverdig i vognkortet. De burde jo ha tilgang til statistikken som mest sansynlig viser at de fleste biler ikke har det.
|
|
|
28
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: selge luftkjølt i norge ?
|
på: februar 02, 2016, 01:09:50 am
|
Ja hadde jeg hatt plass å penger så skulle jeg beholdt alle bilene jeg har kjøpt, selv de som var dårlige skulle jeg bare parkert så de fikk stå. Men jeg har ikke plass til mere enn 2 biler her hjemme og egentlig ikke plass til mere enn en prosjektbil i garasjen og kanskje parkering/lagring til en til. Jeg kan alltids leie meg lagringsplass til noen biler men da bør de være kjørbare, gode biler og ikke prosjekter.
|
|
|
29
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: selge luftkjølt i norge ?
|
på: februar 01, 2016, 22:26:18 pm
|
Ja jeg har ikke bedt noen dra ditt peppern gror men han bydde meg 5000 kroner og da jeg opplyste om at bilen var nylig sveiset og hellakert så spurte jeg om han fremdeles bare ville by 5000. Jeg har nå trukket annonsen fra Finn og har den siste tiden fundert mye på om jeg skal legge bilen ut på Ebay. Får ta massevis av bra bilder og legge den ut på en auksjon med "reserve" pris slik at jeg slipper å selge for mindre enn hva jeg vil ha.
|
|
|
|