juni 04, 2024, 22:34:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler selges / -Solgt- Hel og pen 1965 mod boble selges på: august 24, 2015, 20:39:27 pm
For mer info, se: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63410715&searchclickthrough=true
2  Bruktbørsen / Deler selges / 40 mm HPMX (Weber IDF clone) med filter, innsug og stag på: april 22, 2014, 07:42:40 am
Forgassersettet fremstår som nytt, det har kun vært montert og motoren prøvestartet en gang. Originalembalasjen har jeg dessverre kastet. Selges grunnet endrede planer. For bilde av tilsvarende kit, se link: http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8496-forgassersett-1x40-hpmx

Linken viser nypris. Selges til førstemann som kommer med et fornuftig bud. Bud mottas via PM.

Delene befinner seg i Oslo. Kan hentes, sendes i postoppkrav eller leveres på strekningen Oslo/Ås/Fredrikstad.
3  Bruktbørsen / Deler selges / 20% avslag på deler fra California import parts på: mai 29, 2012, 18:33:26 pm

Se http://www.facebook.com/CaliforniaImportParts
Tilbudet gjelder frem til 30 juni.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150870564465959&set=a.456853925958.245609.6397585958&type=1&theater

Trykk like på Facebook. De publiserer jevnlig "Cupons" med kode som gir 10-15% rabatt eller tilbud på utvalgte varer.

Løp og kjøp!
4  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / LED-pærer i alle varianter, billig og gratis frakt! på: februar 25, 2012, 22:47:22 pm
http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712?page=1&pagesize=52&pagesort=popularity
5  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 1302 eller 1303 s i god stand ønskes kjøpt på: april 30, 2010, 09:14:08 am
På jakt etter en hel, pen og rimelig orginal 1302 eller 1303 S. Litt småfiks er okay, men bør ikke være et herja objekt. Større motor ol. er fint, men all plastik, bredding ol. er bannlyst. Orginalbil eller alternativt en som er restaurert. Har cash på bok og kan gjøre en kjapp handel. Holder til i Kristiansand, men er mye i Oslo. Kommer gjerne og tar en titt på bilen, men vil se noen bilder først.

 
6  Forum / Problemløseren / Hjelp til overhaling av 1835 cc motor på: april 29, 2010, 13:10:54 pm
Noen som kan ta på seg å se over en 1835 cc motor som lekker olje? Vi snakker plukk i biter og skifte det som må skiftes.

Dette er en trimmet 1835cc motor som i dag sitter i min '60 mod boble. Motoren snurrer forsåvidt greit, men den lekker som sagt en god del olje i skjøten av blokka. Jeg hadde motoren ute ifjor og byttet simmerringer mot girkasse og bak svinghjulet slik at det nok ikke er der problemet ligger. Ser egentlig ingen annen mulighet enn å ta ut motoren, dele blokka og få den overhalt.

Motoren ble kjøpt "overhalt" til en rimelig penge i 2005 og den har kun blitt kjørt forsiktig noen få tusen km siden da. Det er for det meste orginale deler, porta topper, orginal innmat, mulig noe vassere kam, full flow, 2 x 40 mm webere osv. Jeg har ikke helt oversikten, men mistenker at selger ikke har gjort den jobben han skulle mhp overhaling. I skjøten på blokka er det noe pakningsmasse som kanskje skaper problemene.

Jeg kan være interessert i å kjøpe en ny eller nyoverhalt motor, eventuelt med den jeg har som mellomlegg. Det er primært en moderat trimmet motor med doble gassere for cruise gatebruk jeg er interessert i. Jeg holder til på sørlandet. Bilen befinner seg nå i kristiansand, men det er ikke noe problem å frakte motoren til en villig reperatør.. Gi meg tilbakemelding om du er interessert i en slik jobb eller kjenner noen som er. 


7  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk fra støtstenger, hjelp... på: juli 27, 2008, 15:23:32 pm
Hei igjen, etter ennå en tur i garasjen har jeg ikke blitt så mye klokere.. Tror kanskje vi har blandet problemstillingen litt. D

et er altså ingen lekasje fra selve støtstangrørene, dvs fra der de er festet inn i motorblokk og i toppen. Det som skjer er at det kommer store menger olje ut langs støtstangen og inn i toppen under toppdekselet. Denne olja lekker ut mellom toppdekselet og toppen.

Var nevnt i forrige innlegg at det skal sirkulere olje under toppdekselet. Skal det være relativt bra med olje som kommer ut hit? Har nemlig aldri rent ut så mye når jeg har justert ventiler tidligere.. Kan det kommer ut mer olje pga dårlig toppdekselpakning, og at det er det som i bunn og grunn er problemet?? Noe annet som feks for høyt oljetrykk eller noe slikt som kan resultere i dette?

Finner dårlig med info om dette i bøkene, så er glad for noen tips!!


Fortsatt god sommer!

Eivind
8  Forum / Problemløseren / Oljelekk fra støtstenger, hjelp... på: juli 25, 2008, 11:30:10 am
Har et problem, hadde ute motoren for å bytte diverse zimmerringer pga oljelekk. Har nå fått alt på plass igjen, gikk ganske greit egentlig.. Den eneste tabben jeg vet jeg gjorde var å fylle på ny olje før jeg satte inn motoren.

Grunnet min biltemajekks noe elendige egenskaper havnet motoren litt på skeiva da vi satt den inn. Dette resulterte i at det rant en god del olje ut langs støtstengene og ned på gulvet. Tenkte ikke mer på dette, men når alt var klart og jeg hadde tatt en kjøretur så jeg at det fortsatt lakk olje ut av toppdekselet. Pakningen som sitter der er iorden, men ikke ny. Lot bilen gå med toppdekselet av, og da spyttet det bra med olje fra tre av støtstengene. Lurer på, kan det rett og slett være at det ligger igjen olje i støtstangrørene, eller ville denne renne tilbake?

Videre; hvor sitte de tetningene som tetter langs støtstengene, vet det er to typer, må finne ut hvilken jeg har. Kan disse byttes med motoren i, må toppen av?? Lest litt i haynes, men ble ikke helt klok.. Motoren lakk ikke olje langs støtstengene da den ble tatt ut. Da jeg fylte på ny olje kan oljenivået ha blitt litt høyt, pga filterskifte helte jeg på ekstra. Pluss denne tabben med at motoren kom litt på hell. Lekker bare av støtstengene på venstre side, der olja lakk ut pga av at den kom litt på skrå.. (F@*X biltema jekk)  Bruker samme type olje fortsatt (20-50)

Motoren er en 1835 cc med AB blokk, standard topper som er portet litt, litt skarpere kam, full flow, 40 mm webere, ellers temmelig standard.

Noen tips til feilsøk, vet mange har ferie, men setter veldig pris på innspill..

Hadde vært moro å få brukt bobla litt i det fine sommerværet! 

God sommer!
9  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje fra akseltapp på gearkasse, trenger råd.. på: juli 10, 2008, 17:09:14 pm
Hei Jørgen, takk for tips! Ser du skriver litt her inne nå og da, ellers alt bra? Motoren har gått helt knirkefritt, og det gjør den fortsatt egentlig. Skal bare fikse denne oljelekkasjen også skal jeg ha den inn igjen. Kanskje gjøre litt kosmetisk fiks på blikk og motorrom. Går det bra med bobla di, regner med at du har den ennå! Ellers noen prosjekter? Har en kompis her nede som kan hjelpe meg å få tatt av svinghjul og slikt. Men tusen takk uansett! Ha en fin sommer, så snakkes vi vel på her inne.. Glad Hilsen Eivind
10  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje fra akseltapp på gearkasse, trenger råd.. på: juli 10, 2008, 06:55:45 am
Hei, det er en orginal boble motor som sitter i bilen. Dette er en relativt standard motor med AB blokk, litt portede topper, 40 mm webere og 1835 sylinder satser mm.
11  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje fra akseltapp på gearkasse, trenger råd.. på: juli 09, 2008, 20:03:39 pm
Hei, tusen takk for svar, gått og engstet meg litt over om jeg måtte ta ut hele girkassa og åpne denne. Den olja som kom ut var tykk og ser sort up på fargen når den ligger i en dam, men er relativt klar når man tar på den. Den virker også tykkere enn 20-50 olja jeg bruker på motoren, og har heller ikke "motoroljelukt".. Største cluet mener jeg mot at det er gearolje er at den siden var helt tilgriset, og siden på, nedenfor, bak og rundt svinghjulet var tårlig ren.

Bytter simmerring på kassa, dette lageret om det er lurt, samt simmerringen mot veiva, siden jeg likevel har det oppe..

Er det forresten mulig å få av svinghjulsbolten uten å ha noe spesialverktøy til å holde svinghjulet fast? Noen lure triks der? Ellers noe jeg må passe på? Skal bestille en ordentlig manualbok i samme slengen som delene!

Tar gjerne imot flere innspill!  Gliser
12  Forum / Problemløseren / Oljelekkasje fra akseltapp på gearkasse, trenger råd.. på: juli 09, 2008, 09:13:58 am
Har tatt ut motor for å fikse det jeg trodde var en oljelekkasje fra simmerringen bak svinghjulet. Det viser seg nå at dette virker tett og fint, men derimot så virker det som det lekker rundt akseltappen som stikker ut av gearkassa. Har Fjernet utløserlageret og den hylsa som er festet med tre små bolter. Gearkassa skal være en 1300 s kasse, hvor finner jeg nummeret på denne?

Spørsmålet mitt er, skal det være litt slakk når man tar tak og riggler på akseltappen som clutchen skal sitte på???

Opplever en eller noen få mm slakk her fra side til side og opp og ned, tenker med skrekk på et gåent lager.. Noen som kan gi noen tips her? Simmerringen ser okay ut, men når jeg rigglet i akseltappen kom det ut en dråpe olje. Har ikke fjernet den ennå i påvente av noen råd.. Det lå en liten dam med olje i clutchhuset, denne er veldig tykk og ser ettersigende ut som gearolje.

Bilen har dryppet olje under kjøring og strøk på EU pga dette, drypper ikke noe særlig når den er kald/ står stille.

Tenker meg i garasjen idag igjen, fint med noen innspill før jeg ser mer på dette..

På forhånd takk!

Eivind
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Linker til relevante forskrifter på lovdata sine sider på: juni 22, 2008, 20:14:20 pm
Har funnet frem til noen aktuelle forskrifter for kjøretøy, disse er fra lovdata og er oppdatert, og noe lettere å lese enn pdf'en postet under.

Forskrifter:

Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften).

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html&emne=kj%d8ret%d8y*&&


Forskrift om periodisk kontroll og utekontroll av kjøretøy.

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sd/sd-20020808-0875.html&emne=kj%d8ret%d8y*&&


Forskrift om krav til kjøretøy.

http://lovdata.no/for/sf/sd/td-19900125-0091-001.html


Kan komme til nytte om man lurer på noe i forbindelse med hva som er lov på veien, krav til EU osv.

14  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har info om å overhale retningsvisere (piler)? på: juni 22, 2008, 14:31:53 pm
Hei, etter en liten time i garasjen var pilene tilbake i fungerende tilstand. Først satte jeg pilen i på tilstand og hjalp den ut, da jeg målte volten med et multimeter var denne veldig lav. Virket som det var dårlig kontakt, i pluss at mekanismen gikk noe tregt.

Jeg løsnet retningsviseren og to den helt ut. Deretter vasket jeg med litt verktøykasse på boks spray, smurte opp mekaninsmen med litt olje og skrapet ren alle kontaktflatene. I tillegg justerte jeg den lille fjæra litt strammere.  Så var ikke vanskelig i det hele tatt!
15  Forum / Problemløseren / Noen som har info om å overhale retningsvisere (piler)? på: juni 20, 2008, 22:59:09 pm
Hei, saken er den at jeg har en 1960 boble med retningsvisere. Disse har vært i fin og fungerende tilstand inntil nylig, men nå har den ene pila begynt å fuske. Lyset går på, men den spretter ikke ut alltid. Bilen har 12v og pilene ser det ut til har blitt viklet om. Mistenker at jeg kan ha kjørt med den ene pila på en stund. Tenker brent spole? Noe man isåfall kunne gjøre med det? Ellers noen vanlige feil på disse?

Hadde vært fint med noen bilder eller en sprengskisse. Planen var å demontere disse iløpet av helga..

Skal ha bilen på Eu, så da må jo ting være på stell..

Tusen takk for tips og innspill! (og om du skulle ha en 12v pil, høyre side, til en 60 mod liggende, så ta kontakt..)

Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!