Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Forumexpressen / VWROADTRIP2016
|
på: februar 09, 2016, 15:41:40 pm
|
http://vwroadtrip2016.com/ Her kommer vi til å vise forberedelser og selve Roadtripen vi skal på i juni/juli 2016 med våres 1960 VW 1200 T1. Under reisen vil vi gi info om hvor vi drar, hva som skjer, reisetips, og bilder/film. Det å reise på biltur med 5 personer i en gammel boble i 2016 kan by på utfordringer man ikke hadde i 1960. F.eks er ikke bobla laget for farten som er på veiene idag og det å unngå å bli en sinke i trafikken kan bli en tøff oppgave. Vi vil komme oss «off the beaten track» så fort som mulig. Og det er her reiseskildringene kommer inn. Vi vil finne det Norge som har med å «gjemme» seg litt og dele det med andre. En fantastisk opplevelse for hele familien!
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Splitt-girkasse. Hvilken tetningsmasse?
|
på: januar 04, 2016, 22:38:51 pm
|
Lekker i skjøt og må dele og påføre ny masse. Noen som har en twtningsmasse de kan anbefale? Må tåle girolje og tette godt. Hadde også vært greit om det er en som er lett å få tak i. Butikk, ikke Internett!
|
|
|
10
|
Forum / Snikk-snakk / Norway Roadtrip 2016
|
på: juli 27, 2015, 11:22:29 am
|
Heisann. har en 1960 boble som jeg restaurerte i 2007. Da hadde den stått i ro i 30 år. Kun gått 65000 km. Kun skiftet all hydraulikk/parts på bremser, stifter/kond osv og andre småting og bilen går som en drøm. Kjørt den ca 2000 km de siste 8 årene  Neste år skal den skikkelig få røyne seg. Da reiser vi, hele familien på 5, på Roadtrip i norges land. Da er det å fylle opp takgrind og all ellers ledig plass og komme seg avgårde. Regner med ca 1000 km +++ nedover kysten. Lurer derfor litt på om hva folk her vil anbefale meg å ha med av reservedeler. Jeg skal skifte clutch/gassvaier for å utelukke dette og tar nok clutchen også i vinter da denne kleber litt når den står i ro. Er bilmekaniker, så jeg har rimelig god kontroll, men allikevel, jeg er ikke dypt inni bobleverden slik som mange av dere, så det er nok noen gode tips å plukke opp. Håper på tips her etterhvert. Skal forøvrig igang med nytt taktrekk i høst og da sveise inn fester til seler dvs plasser. Har jadegrønn bil med svakt grønt interiør, men finner ingen seler som passer på farger. Må jeg rett og slett gå for svart, eller er det noen som vet om leverandører med noe imellom offhvite og grønt? Tut tut. :-)
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Bytte taktrekk
|
på: mai 07, 2015, 10:32:41 am
|
Har et cloth taktrekk liggende til 1960 modell. Det er ikke den originale versjonen, men en conversion style. Det vil si at det er sømløst bak ved vindu og ut til takrenner. Men det som jeg lurer på er: det er overhodet ingen papp sydd fast her. Ok, man limer istedet på sidene og bak, men hva med foran? Får jo ikke festet trekket opp under kanten uten å ha noe papp. Noen som har installert et slik taktrekk?
|
|
|
18
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: 1. Mai?
|
på: april 21, 2008, 15:09:10 pm
|
For en som ikke har vært med på dette før. Er det slik at vi bare kjører ut og stille opp bilene og blir så lenge vi vil? Jeg kunne tenkt meg en liten tur ut å kikke og må så avgårde igjen etter ett par timer. Men vil jo være med på denne cruisingen da. Er denne messa på lukka område? Betaling å greier, eller er det åpent for alle? HILSEN FERSKING :-) :-) :-) 
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hentet "nybilen" i dag, en 58 mod type1
|
på: februar 26, 2008, 02:48:11 am
|
Ser skikkelig bra ut. Min hadde også stått lagret i 23 år med fett. Den var smurt inn med våpenfett og tynn tektyl. Kjøpte 10 liter diesel og parafin og satte igang. Ble litt vasking ja, men måtte frem med lakksprøyta til slutt. Rustflekker i lakken var som røde hunder.... :-(
|
|
|
22
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / ekstralykt foran T1 1960
|
på: februar 21, 2008, 19:44:47 pm
|
Har en T1 1960 og har fått tak i 1 feste til lykt foran. Ser at noen biler har en slik lykt foran, ikke 2. Er dette koblet på egen bryter som arbeidslys og hva er egentlig originalt? Gul eller hvit og hva type lykt skal det være.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket taktrekk skal jeg velge til min T1 -58? (TMI chrush 48 off white?)
|
på: februar 19, 2008, 23:09:33 pm
|
Heisann! Ser du har fått taktrekk fra Unneberg. Kan informere om at akkurat det teppet har jeg også hatt i hende. Jeg bestillte taktrekk til bobla mi, 1960, og bestillta da Hvitt Clotch som det heter. Det er helt hvit utførelse som sikkert du også har hatt originalt. Jeg venter ennå på det, og det bestillte jeg i Februar 2007 hos Unneberg!!!!!! Fikk tilsendt dette trekket i september, og så med en gang jeg åpna det at det var feil. Det var da uåpna fra før av. Det er få som vil ha denne fargen, det er derfor de ennå har det på lager............ Helt utrolig at noe som står i katalogen deres skal ta så lang tid. Har purra til england og usa, men ingenting skjer?  Men er sikker på en ting, jeg skal ha det rette og trekker ikke noe annet. Det skal være originalt.
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dugg på frontruta
|
på: februar 19, 2008, 23:00:25 pm
|
Bilen er kun brukt i regn 4 ganger de siste 30 årene, men jeg merker jo at det ikke skal dugge slik. Ingen radioantenne på denne kjerra. Bil er tørr og fin inni. Skal informere dere hva denne luringen er når jeg finner ut av det.
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dugg på frontruta
|
på: februar 17, 2008, 00:52:34 am
|
Må nok koble av røret foran og ta kameraet på tur nedover. Har 3 meter, men spørs om jeg klarer svingen nede ved kanalen. Ytterkanal(under bil) er helt tett, så det skulle egentlig ikke være mulig å få vann inn i kanal der varmerøret går. Men det umulige er jo mulig heter det :-) Er bra trykk påbegge sider som sagt, kanskje en anelse svakere på venstre. det virker som lufta som kommer opp er full av kondens. Så d er vann jeg må finne..... H side virker helt suverent.
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Dugg på frontruta
|
på: februar 14, 2008, 22:28:38 pm
|
Hei folkens. Har et litt finurlig problem. Har en 1960 1200 som jeg har restaurert. Bilen har stått lagret innendørs i 30 år og jeg har nå sveist den lille rusta som var og fått den skinnende blank igjen :-)
Jeg måtte under rustsveisingen sveise hull bak skjermen på H side foran og legge opp ny varmerør opp til ruta. Stussen var også rustet helt bort. Venstre side var det ikke noe rust i det hele tatt. Kanalene var det litt rust i bakkant på, men ingenting i varmerør. Nå er det sånn at under bruk i regn og jeg skrur på varmen, da kommer duggen. Og det er på venstre side det er problemer. H side tørker godt opp. jeg synes kanskje det er litt mindre trykk på venstre side, men ikke mye. Nede ved beina er det skikkelig bra trykk på begge sider, men kanskje en antydning mindre. ER IKKE SIKKERT!!!. Har sjekka hele slangerøret ned til kanalen foran fra ruta, brukte fiberoptisk kamera ned ved røret. Ingen rust nede der. Har sjekket gulvet/kanalen på utsiden. der er det tett og fullt av tektyl. Hvorfor kommer det så mye fuktighet inn i systemet? Er det en spesiell plass som går igjen at vann kan komme inn i røret? Varmebokser er helt ok og spjell virker fint.
|
|
|
|