Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Felg rep
|
på: mars 14, 2013, 01:26:06 am
|
Hei det var greie bilder du sendte . Dette må vi prøve å fikse. setter opp felgen i fres og måler meg ut. Utfordringen blir vel transport , jeg kjenner noen som kjører nattbuss fra Oslobøgda , så det skal vi nok fikse.
|
|
|
20
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til valg av fres
|
på: august 09, 2012, 04:42:42 am
|
Kjøp av fres til arbeide på motordeler er jo en utfordring som høres artig ut Har man tilgang på rikelig kapital så bør man vel opp litt i størrelse. Ser man bort fra kostnaden så har jeg følgende råd. Oppspennings bordet lengdevandring ca 750 mm / tverrvandring ca 300mm / avstand mellom bord og spindel ca 500 mm .Digital avlesing på 3 akser . Mating på minimum 2 akser. Antar du kanskje tenker borring av blokk og topper til luftkjølt , lage flenser til eksos og innsug. Måleutstyr man også ha. Skjæreverktøy er også nødvendig . Den fresen som du viser til er etter min menig for liten til ditt formål. Hvorfor jeg har tanker om dette er følgende. Har jobbet med manuell fresing og dreiing i over 30 år . Jobbet som veivsliper og verktøymaker. Så litt erfaring har jeg. 
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Toleranser for "ubalanse" i skiver
|
på: juni 14, 2012, 03:05:47 am
|
Ufordringer ved kast i bremseskiver . Satte på nye skiver på bilen og etter en stund fikk jeg vibrasjoner ved oppbremsing . Årsak kast i skiver . Tok av skive og laget styringsboss i dreiebenken , satte på måleur , resultat 15/100 kast . Dreide av på begge sider , monterte sammen alt ok. Litt kaliper teori : Med kast i skiver vil stemplet i kaliperen bli presset innover og man trenger en større veskemengde for å få stemplet på plass igjen , noe som kan resultere i lav pedal . Min konklusjon er: når man kjenner risting i ratt ved oppbremsing er det for mye kast i skivene...
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)
|
på: juni 29, 2010, 22:28:57 pm
|
Heisann ser du har tatt av svinghjulet litt!!!!!! Hva var vekta før dreiing , og hva er den nå? Meninger om vektreduksjon er nok mange. Skal du lage en motor for Rallycross så er det nok riktig med letting av svinghjul, men til gatebruk , ikke helt sikkert . Noen andre som har synspunkter?
|
|
|
|