Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 14
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: treng litt forgassarhjelp. drla
|
på: februar 12, 2012, 11:16:56 am
|
Disse blanderøra koster jo mye penger , forskjellen er jo enkel å med et borr og en dreiebenk kan du gjøre mye med de du har !! Prinsippet med de er jo miksing av luft inn i bensinen på bunn , mellom og full fart , se på Turbo røret å tenk på hullet det står i på forgasser kroppen , jo tykkere røret er jo mindre bensin / luft mikses inn i røret og med det til resultat at lite bensin kommer inn i innsuget , hullene du ser gir samme effekt, mindre hull magrere, større hull fetere , tykk kropp mager , tynn kropp fetere, del røret i lav RPM--middel RPM --høy RPM , her er det bare å borre å dreie til man får den bensinen man ønsker igjennom rørene , men man snakker om å gjøre små forandringer , ett lite hull ekstra gjør underverker , eller å lodde igjen et hull , se på bildet så ser du hvor lite som er forskjell. T er det som brukes til turbo , så er det fra 1-2-3-4-T , i Dellorto lektyre finner du alle røra med målsatte hull og Ø på hele rørets lengde på de 5 forskjellige typene.
|
|
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: treng litt forgassarhjelp. drla
|
på: februar 11, 2012, 19:23:00 pm
|
Jet doktoren er kjempebra , du tetter den orginale luftkanalen til tomgangsdysa med en blykule , som du banker inn der , denne luft kanalen tetter seg kjapt med smuss da den ligger i bunn av filternivået , når man setter inn jet doktoren flytter man tilførselen av luft opp fra bunnen av filteret å slipper tett tomgang system for en billig penge .
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: treng litt forgassarhjelp. drla
|
på: februar 10, 2012, 08:04:30 am
|
Ditt problem er at du har en for ny forgassertype , når det gjelder Dellorto og oppdateringsettet så er det laget til de gamle gode Racing DRLA forgasserene , de som har 11 mm mutter på banjo inntaket til bensin inn på forgasseren , disse nymotens Alfa DRLA 40 med 17 mm mutter på samme stedet er en nyere type som har mye større kanal til sprederen inn i forgasser kroppen og derfor får du ikke festet disse som beregnet fra produsent , når disse sprederene er løse suges det falsk luft rundt disse sprederene og resultatet blir tap av effekt og mager blanding , man kan sette på en liten skive på sprederen med en større O-ring på å da få festet dette uten at en suger falsk luft inn langs sprederen ikanalen , men da må alt dyses opp på nytt da disse nymotens Alfa Dellorto er laget etter den tidens avgasskrav med mange progressjonshull i lavfart systemet en de forgasserene dette er laget til . Resultat blir= liten co på tomgang med disse nye DRLA = Miljø!!!= lite effekt.Men jeg har fått disse nye forgasserene til å virke bra med litt jobb , flotørstanden også må settes høy.
|
|
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2 dobble 40 dellorto-innsug-oppdatering sett 36 -40 weber IDF
|
på: februar 07, 2011, 17:59:00 pm
|
Siste rest av luftkjølt deler selges 2 stk ny overhalte 40 mm Dellorto med nye CSP luft filter ,nye CSPgass stag sett ,og CSP nye 40 mm innsug , Komplett sett Kr 6000,-(SOLGT) nye CB Big Beef innsug 40-45 mm (solgt), 2 stk Weber oppdatering sett til Weber 36/40 IDF #6456 Kr 1000,-http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=508 Weber oppdatering sett Kr 1000,-http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=90 2 sett titan retainers #1524 Kr 400,-http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1285 1 sett#7511 pusserarm T1 70-72 Kr 300,-http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1330 oljekjøler vifte termostat Kr 300,-Bud å spørsmål kun på PM
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: CB Quick Tune
|
på: desember 29, 2010, 14:03:59 pm
|
Du må ringe Pat hos CB , dette er noe de lodder ut når boksen skal brukes til selv tune EFI Husk at du må ha USA Windows software
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjærbein/forstilling 73-74 modell, 1303
|
på: desember 21, 2010, 10:47:12 am
|
alle 1303 modellene har eksentrisk Camber justering inne ved rammehodet , og det helt til man bygger om til Golf 1 type nedre fjærbens fester med eksentrisk Golf 1 bolt ,og det er først da mann har dobbel justering av Camber (ute å inne), alle mine 1303 + de få jeg har sett og eiet har dette avlange hullet inne men eksentrisk Camber bolt som std , både 73-74 og 75 / 77 modell 1303 S og LS , de nyere rammehodene har to høyder på hullene, men 74 og nyere forstillingen med negativ slepe radius er selvfølgelig den beste .
|
|
|
25
|
Bruktbørsen / Deler selges / Komplett sett 2 x Dellorto DRLA 40 mm
|
på: august 30, 2010, 10:05:37 am
|
Jeg vurderer å selge et komplett sett Dellorto DRLA 40 , av den beste typen med 11 mm mutter på banjo og 5 progresjons hull , selges til selvkost.Kr 8500,-
Forgassere Kr 3000,- OPPSETT: 34 restriktor , 55 tomgang , 40 aksdyse , 9164.2 e.rør ,160 bens. 2 repkitt og dyser Kr 1500,- 185 luft , 170 flotørventil , overhaling Kr 700,- nye CSP innsug 40 mm nye CSP luftfiltere nytt CSP gass stag ny Bakkelitt isolasjon Deler total Kr 3300,- _________________________ Salgs pris Kr 8500,- ======================
PM
|
|
|
|