Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
5
|
Forum / Snikk-snakk / Poletta
|
på: februar 23, 2013, 03:08:30 am
|
Har fått tak i ei poletta som sårt trenger en annsiktsløfting før den får være med på tur. Har kikket litt rundt på nettet, men er like klok som før jeg startet. Noen her som har tips. Trenger bla. markeringslys fremme, og nytt vindu fremme.
Mvh Tedd
|
|
|
6
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trekke poletta
|
på: februar 13, 2013, 21:58:58 pm
|
Dersom jeg revurderer, er det noen her inne som vet hvor jeg kan få tak i et hengerfeste til en 1200 63 mod.  . Artig med positive tilbakemeldinger og folk som ser muligheter. Tedd
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Trekke poletta
|
på: februar 12, 2013, 10:09:28 am
|
Noen her inne som har erfaring med å trekke på poletta campingvogn med 1200 boble?
Mvh Tedd
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Bremsen henger
|
på: mai 04, 2012, 20:02:32 pm
|
Da jeg hentet frem bilen etter vinterdvale ble jeg oppmerksom på at høyre bakhjul henger etter oppbremsing. Tok av trommel, og det viser seg at stemplene kommer ut, men vil ikke gå tilbake igjen. Da jeg åpnet på lufteskruen, fikk jeg presset stemplene tilbake. Noen som har vært borti dette? Hva er galt.
Tedd
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1966 boble 6V - starthjelp(batteri/starter/rele)
|
på: juni 09, 2010, 23:07:55 pm
|
Har prøvd det meste på min 6v. Startet med å rengjøre alt av kontakter. Fikk deretter tak i en startmotor fra ei lite gått brannpumpe. Skiftet denne. Skiftet også jordingskabel. Etter et par år med fare for å ikke få start nnår jeg skulle hjem fra treffene monterte jeg et rele. Releet plasserte jeg i jordingsfestet ved batteriet. Kablene førte jeg gjennom allerede eksisterende hull. Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer.  Måler forøvrig 6,2 til 6,5 v på batteriet. Mvh Tedd 
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skrytebilde
|
på: mai 24, 2010, 12:07:33 pm
|
Ja. stod og gjorde seg til.  Men nå skal det foretaes et lite inngrep. Tror jeg har jeg har få det jeg trenger for å koble direktestrøm til startreleet.
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: 6v tips og triks
|
på: mai 22, 2010, 23:48:06 pm
|
Hei. Har nå prøvd å forsket litt på vintagebus sine sider. Legger ut det jeg tror er riktig, men håper noen kan bekrefte eller avkrefte, dersom det er feil. Har ikke lyst til å ødelegge releet pga. en feilkobling.  Jeg tror: 30-51: Konstant pluss - tilsvarer J på mitt rele 85 : Jord - tilsvarer S på mitt rele 86 : Tenningslås - tilsvarer 56 på mitt rele 87 : Startmotor - tilsvarer F på mitt rele Synspunkter? 
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: 6v tips og triks
|
på: mai 22, 2010, 22:03:03 pm
|
Har funnet et koblingsskjema på vintagebus.com. Er det noen på forumet som kan sammenligne dette skjemaet med koblingene som er gjort med andre releer, og fortelle meg hvordan jeg må koble. Jeg er redd jeg kommer litt til kort med disse elektriske greiene...  mvh Tedd
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / 6v tips og triks
|
på: mai 21, 2010, 23:43:00 pm
|
Hei og hopp. Nå har jeg benyttet forumet flittig, og lyttet til tips og råd mht. til de problemene jeg har hatt med bilen. Dersom jeg skal tolke enkelte ekstremister  rett, er det så å si nærmest straffbart å bygge om til 12 v. Jeg vil i det lengste prøve å beholde 6v. En del tips går ut på å koble starteren via et 6v lysrele. Dette har jeg tenkte å prøve, men min tekniske innsikt er ikke slik den burde være. Jeg har kjøpt et rele, men kontaktpunktene på releet stemmer ikke med måten folk har koblet på. Noen som vet hvordan mitt rele skal kobles. På releet står det følgende : 30- j- s- f- 56s- 56- Mvh Tedd
|
|
|
|