Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motorproblemer
|
på: september 24, 2014, 14:26:44 pm
|
Prøvd å slå på starteren med en hammer? Det fynka for meg en periode. Har du sjekket at alle kablene på starteren er der de skal? Ta også å sjekk sikringene dine. Jeg kjørte i ett år uten fungerende startmotor, da det viste seg bare å være en sikring.
|
|
|
5
|
Forum / Type 2 / Reléer i sikringsboksen
|
på: september 12, 2014, 13:16:20 pm
|
Hvor mange reléer skal det være i sikringsboksen i en 73 bay? Ser det er "hull" til flerne.
-Rune
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Langkjøring erfaringer
|
på: august 20, 2014, 23:01:10 pm
|
Gikk turen fint?
Hadde kjørt rett over en time da hjullageret forran røk, men med god hjelp fra folk i klubben fikk jeg overlevert nytt lager og jeg fiksa det på parkeringsplassen på Rema 1000  Utenom det så gikk bilen veldig tregt, spesielt i oppoverbakker. Til tross for det så kom jeg meg til Gardermoen, hadde ikke så veldig lyst å ligge å skru på selve treffet, så jeg gjorde ikke så veldig mye med det. Da jeg kom meg hjem til Stavanger åpna jeg motorlokket og begynte å feilsøke litt, og fant ut at den ene pluggledningen på fordeleren ikke var helt på... Så da har jeg kjørt 1020 km, circa 16 timer... på 3 sylindere... Men jeg har iallefall lært! 
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Langkjøring erfaringer
|
på: august 12, 2014, 14:03:13 pm
|
Hei! Skal på mitt første SSC nå til helga, og bare lurte på om noen har noen erfaringer å dele :-) Alt fra ting å ta med seg, noe verktøy som bør tas med etc.
Bilen er en 1965 T1 som er laaaav, og 6v. Vil også nevne at jeg ikke har kjørt noe langt med bilen før.
Håper på svar!
Rune
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Heving av pumaforstilling
|
på: desember 12, 2013, 00:32:41 am
|
Er det slik at for å kunne kjøre med puma og dropspindler så må man kappe av den lille armen som gummikula sitter på? Det er på en måte den som står i veien for at bilen skal kunne bli høyere. Eller tar jeg feil? Noen her som har kappet av denne armen?
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Heving av pumaforstilling
|
på: desember 10, 2013, 09:59:46 am
|
Heisann! Har nå montert pumaforstilling med droppspindler, men da jeg jekket bilen ned så treffer karrosseriet nesten bakken. Hvordan får jeg hevet den? Jeg prøver å løsne på løsnemutterne på pumaen og skyve opp men ingenting skjer, den sitter bom. Har jeg montert feil? Eller gjør jeg feil?
Mvh Rune!
|
|
|
22
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Hjelp til forstilling! HASTER!
|
på: november 15, 2013, 00:03:33 am
|
Heisann! Driver for tiden og monterer puma forstilling, har montert alt utenom leddboltene som går gjennom spindlene. Men noe er galt, det er altfor mye vandring i spindlene når jeg har montert dem, har prøvd å shimse opp med noen skiver jeg fant liggende, uten hell. Noen i Stavanger område som har noe liggende?
Mvh Rune
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Senkespindler på linkpin skivebrems
|
på: august 22, 2013, 21:26:26 pm
|
Heisann, har en 1965 t1 som originalt har trommel, men jeg har bygget om til skivebrems. Er det mulig å få kjøpt senkespindler til dette? Evt hvor kan jeg få kjøpt det?
Lurte også på om noen har bilde av hvor mye senk spindlene gir? Om du har senket like mye bak er det bare helt toppers!
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsproblemer
|
på: april 30, 2013, 01:03:20 am
|
Fikk satt i en ny fordeler med stift, da svev den som en klokke.  Tror bare jeg dropper det der elektronisk tenning greiene. Takk for tipset uansett 
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Tenningsproblemer
|
på: april 28, 2013, 13:40:59 pm
|
Hei, jeg er far til Rune, som eier 65-modell som vi sliter med å forstå. Vi har skiftet til elektronisk tenning (tatt ut stiftene), men jeg finner ikke ut av problemene. I dag fikk vi start på bilen og etter mye finstilling på fordeleren (prøvekjørte mellom hver gang vi stilte noen mm til høyre og venstre) gikk bilen godt og uten å fuske. Men bilen starter ikke med nøkkel, kun når den blir trillet i gang. Deretter sto den i ro i ti minutter og da vi nok en gang trillet den i gang igjen, skjøt den og fusket med ekstrem ujevn gange. Noen som har tips? Vi har ikke tenningsmerker eller lampe å hjelpe oss med, men så lenge motoren sviver rent og går uten fusking trodde jeg vi hadde funnet riktig tenning,men.... Øyvind
|
|
|
|