Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
61
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BEETLE COUPE 2012 !!!
|
på: april 24, 2011, 03:05:09 am
|
Designmessig synes jeg denne er langt mer vellykket enn den forrige utgaven. Det jeg derimot har litt problemer med å forstå er hvorfor de gjør det så halvhjertet. Den blir uansett dyr og upraktisk, så hvorfor ikke kline til med en hekkmontert Porschebokser og bakhjulstrekk? Selv om den hadde blitt dyr så ville den vært billigere enn en 911, akkurat som den gamle bobla var billigere enn en 356...
|
|
|
62
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: april 24, 2011, 02:59:56 am
|
Spottet i dag en strøken latebay RUSSEBUSS på fjellhamar, den var rød og hvit! Trist at slike biler blir brukt som russebil altså hm Spottet samme bilen i dag. Stødig manøvrert av en blond russepike som tutet og vinket i det hun passerte Shell på Strømmen, der undertegnede nøt en iskrem i sommervarmen. Normalt synes jeg også det er litt trist å se en luftkjølt russebil, men det skal sies at denne overhodet ikke var ødelagt på noen måte. Pen lakk og dekorert med folie, ikke pensel
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Bilder fra treffet i Lillestrøm
|
på: august 14, 2010, 15:36:21 pm
|
Endelig kom jeg meg på treff i år. Hadde liksom ingen god unnskylding til å la være når jeg har under 2km til treffplassen... Må si dette var et bra tiltak. Det å cruise boble i Lillestrøm er forsåvidt noe jeg gjør omtrent daglig, men det var hyggelig med selskap. Blir jo litt stusselig å cruise alene hele tiden. Høydepunktet var allikevel å få parkere gratis foran Minuttburger. Lenge siden sist det lot seg gjøre! Knipset noen bilder også. Håper de faller i smak.
|
|
|
81
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tungstartet Boble 67, 1300
|
på: august 03, 2010, 16:37:43 pm
|
Ikke pga. 6v i seg selv, men en 6v bil er vel litt mer følsom for spenningsfall i ledningsnett etc. Dog tror jeg ikke det er tilfelle på denne bilen. Tror heller at det er litt sliten starter/foring. Evt. i kombinasjon med at den skal dra rundt det som kanskje er en dobbeltportet 1600
|
|
|
82
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tungstartet Boble 67, 1300
|
på: august 03, 2010, 14:30:48 pm
|
Motoren har veldig dårlig komp. kan hende det er derfor den er tungstartet.
Kan ikke tenke meg at det blir så utrolig hard på rattet når man bytter vanlige slitedeler, den er jo verre enn en stor amerikaner uten servo og med utrolig slark i endeledd på høyreside, som mulig er skyld i heftig vandring så er den livsfarlig å kjøre med.
Men kaross er veldig fint, så det er et fint prosjekt, men betalte nok litt mye for et bobleprosjekt.
Dårlig komp vil jo ikke gjøre at motoren går saktere rundt. Er ikke all verdens med komp i en original 1600 heller. Men litt slitte stempelringer kan det jo være i en gammel bil. Har vært borti at nye bærekuler kan knipe. Om dette skyldes feilmontering eller noe vet jeg ikke. Vet bare at den var slik når Rasmus kjøpte den og at det ikke var noe vi stusset mye over. Når det gjelder prisen så mener jeg at du ga alt for lite. Det vil alltid være ting som kan/bør byttes/fikses på en 43 år gammel bil som aldri har vært restaurert! Bilen er one year only, rustfri, EU-godkjent, i kjørbar stand og har nye deler for nesten 10 lapper. Tro meg, du fikk den billig
|
|
|
83
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tungstartet Boble 67, 1300
|
på: august 02, 2010, 19:29:36 pm
|
Kjøpte den røde til Rasmus ja, men et kupp vet jeg ikke? jeg må bytte trustelageret og clutch, samt at det er noe veeeldig galt med forstilling. Og det var nok ikke en dobbeltport 1300, ganske sikker på at det er en sliten 1600.
Rustfri '67 1500 er gromt, så jo, du har gjort et kupp. Clutchen er litt kødden, men ikke utslitt. Er bare wiren som er litt slakk. Går ikke an å stramme den mer da den er gammel og har strekt seg litt, men vi hadde på en skive bak ved armen som hjalp veldig. Dog kan denne ha falt av eller noe. Om du får strammet wiren på noe vis så har clutchen mange mil igjen. Forstillinga har nye bærekuler, endeledd og senkespindler, men husker at den virket litt tight og hadde dårlig selvoppretting. Selvopprettingen skyldes nok bare senk, men det at den var tight kan skyldes de nye bærekulene. Mulig det vil gå seg til?` Ikke umulig at det er en 1600. Det er i så fall gromt, sliten eller ei. Var vel ikke hverken endeslakk eller lekkasjer som jeg kan huske, så tviler på at den er spesielt sliten. Tvert i mot, den går vel ganske bra så vidt jeg kan huske?
|
|
|
84
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tungstartet Boble 67, 1300
|
på: august 02, 2010, 02:00:49 am
|
Heisann, hentet hjem min første boble idag! Er hittil veldig fornøyd, men den er veldig tungstartet, selvom den er varm. Selgeren lurte kanskje på om det var en 12v starter (bilen er 6v) siden den går ganske tregt rundt, men jeg lurte på om det kan være noe annet som gjør det slikt? den går fint og er vist relativt nylig blitt justert tenning på av en som hadde peil. Orginalt så sto det en 1500 motor i, men den er blitt byttet med en 1300 med dobbeltport forgasser. Er helt ny på VW, takker for svar! Edit: Uff, jeg klarte vist å poste feil sted, noen som kan flytte? Hepp. Du som kjøpte den røde til Rasmus? I så fall, gratulerer med å ha gjort et kupp. Den bilen er sykt bra!!! Håper ikke du gjør for mye med den. Stuket på den er helt rått. Fantastisk bøllete bil, uten alt det juggelet som noen absolutt skal ha på. Anyway, tror ikke det er 12v starter. Er nok heller bare litt sliten starter og foring. Kan også være så enkelt som tenningsjustering. Det er heller ikke unormalt at en 6v bil går litt sakte rundt. Er tross alt bare 6v Lykke til med bilen. Tror du vil kose deg med den!
|
|
|
85
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Tour De Mjøsa
|
på: juli 24, 2010, 01:09:09 am
|
Tar med brutter'n og kommer en tur fra Strømmen. Ser jo ut til at det kan bli noen luftkjølte for en gangs skyld
|
|
|
88
|
Forum / Problemløseren / Sv: problem med puman
|
på: juli 06, 2010, 22:06:19 pm
|
Så da er spørsmålet. Hva burde jeg bytte ut for å få den lavere? det som er rart er att når jeg jekker opp bilen så følger ikke boltene med oppover så jeg får ikke justert den høyere heller. det kommer til å bli ett problem med evt senkespindler vil jeg tro..
Her tror jeg det letteste er å ta av forstillingen og demontere den. Noe må jo være galt et sted. Er fort gjort å nappe den av å sjekke da...
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor mye luft i dekkene?
|
på: juli 06, 2010, 16:40:16 pm
|
Det finnes ingen fasit for lufttrykk. Med mindre du justerer lufttrykket hver gang du kjører, så vil det uansett være et kompromiss. Alle dekk er forskjellige og idéelt lufttrykk avhenger av gummiblanding, dekktype, temperatur i lufta, temperatur i veien, typen asfalt, vekt, hjulvinkler osv. osv. På en gatebil liker jeg å ha litt høyt lufttrykk. Ganske enkelt fordi dekkene da blir litt stivere og mer forutsigbare. På bobla kjører jeg stort sett rundt 30psi uansett dekk. Det er ikke "riktig", men med 135-15 foran og 205/70 bak på en 65-modell så tror jeg ikke dekktrykket er det som ødelegger mest for kjøreegenskapene
|
|
|
90
|
Forum / Problemløseren / Sv: problem med puman
|
på: juli 06, 2010, 16:33:10 pm
|
Ut i fra bildet er den neppe feilmontert. Du får den ikke så veldig mye lavere enn det med kun puma og balljointforstilling. Jeg får min litt lavere pga. kingboltene, men vi snakker bare noen få cm. Spander på deg et sett med senkespindler i tillegg du, så får du den griselav og beholder litt fjæringsvei
|
|
|
|