mai 02, 2024, 02:04:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 11 12 [13]
361  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 930 girkasse i 1303 på: april 14, 2008, 22:24:06 pm
Skaden er allerede skjedd, det blei nå 930 85' kasse.. Kjøpte den Roger Simavik (Simtech) skulle ha i wankel-bobla si når han skulle oppgradere motoren med ett par ekstra hester, men han solgte jo bilen før han oppgraderte.. Kassa har neddreva 3 og 4 gir og er nyoverhalet av Knut Grave i trondheim.

Blir vel motor i samme gata, men vil ikke skryte på meg motor da jeg investerer i "den riktige enden", med drivverk, bremser og kjøling.. Men om det så blir wankel, så bygger en 13fd (blokka) ca42cm.. Dette skal gå fint, forutsatt at girkasse-huset blir plassert på lik linje med original kassen..

Coilovers er uansett et "must". Tenkte å forsterke tårnene ved å bygge bakoverstreberene på buret, festet til de nye tårnene..
362  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: april 14, 2008, 22:00:34 pm
.
363  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: april 13, 2008, 19:33:59 pm
Denne bilen likte jeg, veldig gjennomført.. Glad

Lagde du selv adapterplate for subaru-porsche, eller bestilte du fra KEP, hvis ikke, hvor?

Og har du tenkt å få godkjent denne for vei med hvite skilter? Isåfall vil jeg GJERNE vite fremgangsmåten din, da jeg føler at jeg prater til en vegg hos biltilsynet når jeg spør om framgangsmåte ved endring av kjøretøy. Har prøvd å lese i lovverket men det står svært lite spesifisert.
364  Forum / Problemløseren / Porsche 930 girkasse i 1303 på: april 13, 2008, 18:25:38 pm
Jeg lurte på om det er noen som har vært borti å sette inn en Porsche 911 turbo girkasse (930, 1985 mod.) inn i en 1303? Jeg har en som skal inn i bilen så snart jeg er ferdig med å bygge verkstedet mitt. Det første jeg ser er att noe av torsjons-rørene må reduseres noe, men dette er ikke heldig for stivheten i bilen.

Og nye drivakslinger må kjøpes, koppene på kassa kommer betydelig høyere i forhold til ei original kasse.

Så noen som har tips, linker eller annet?
Sider: 1 ... 11 12 [13]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!