april 16, 2024, 17:58:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 13
1  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 1303 ønskes kjøpt eller bytte. på: april 28, 2015, 15:41:11 pm
er det noen her som har en 1303 og selge billig eller bytte i volvo 850, må være fri for rust.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 68 modell 1300 på: mars 19, 2015, 18:08:14 pm
har du bilde av bilen eller?
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Luftfilter på: juni 18, 2014, 12:47:36 pm
K&N 33-2001
4  Forum / Problemløseren / Sv: autochoke på: mai 01, 2014, 11:36:31 am
Har du kjøpt forgassere uten choke, da må du kjøre uten da dette ikke lar seg ettermontere.
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: fjærben eller spindler til 1302 på: april 27, 2014, 00:01:20 am
har alt frå komplette fjørbein til spindlar liggande kan sendast med vanlig frakt eller andre måtar
Hvor mye skal du ha for to spindler?
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempertårnslager i 1302 billig på: april 26, 2014, 22:34:53 pm
annbefaler ingen å kjøpe bildeler på biltema, jeg pleier og si at det går an å spare seg til fant.
kjøp kvalitet så slipper du og gjøre jobben flere ganger.
http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8886-fjaerbeinslager-1302-03-73
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / fjærben eller spindler til 1302 på: april 26, 2014, 18:06:39 pm
noen som har komplette fjærben eller bare spindler for skivebrems til 1302?
bor i Grimstad.
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: diverse 1302s selges på: april 19, 2014, 15:53:39 pm
er interesert i begge fjærbena foran med skivebrems, noe du har enda eller?
9  Forum / Problemløseren / Sv: Senke 1302s 1972 mod. på: april 17, 2014, 10:32:58 am
Det er den tanken jeg også har gjort meg opp, men det å finne dempere som passer til slik bruk viser seg å være vanskelig. Hot-shop har aldri vært borti det før, og Unneberg mente jeg måtte bytte demper og fjærbein. Noen som har gjort dette på en 1302S før? eventuelt senka 50mm?

Senker du med 50mm senkefjører kan du fint bruke orginale dempere, de som senker mer en det bruker gjerne justerbare coilovers.
10  Forum / Problemløseren / Sv: Beskyttelses deksel til bremseskjevå på: april 16, 2014, 14:07:14 pm
Skal ikkje skryte på meg noko expert tittel, men eg meiner eg har bakgrunn så det holder Blunker
Eg fekk 2'ar på EU pga manglande bremseskjold på originalbremsar (riktignok skramlavelle)
Trur eg vill satt dei på plass ja. Eit par søte små rustfrie M6 skruer bør gå heilt fint.

det er ikke påbutt med bremseskjold men vis du har så skal dette være skikkelig festet og ikke skrape i mot skiva.
nye regler i år faktisk.
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blytilsetning eller ikke? på: april 16, 2014, 13:55:36 pm
"blyet" i bensinen øker varmeoverføringa fra ventiltallerkenen til ventil setet, på T-fordens tid fantes det ikke bly i bensinen, var heller ikke behov for det, pga lavere kompresjon osv  Blunker

jeg skrev "må" T forden var bare et eksempel. ingen biler i dag må ha blytilsetning.
12  Forum / Problemløseren / Sv: Senke 1302s 1972 mod. på: april 16, 2014, 13:39:33 pm
Har ikke sett noe spesiele senke dempere, men man annbefaler jo å skifte dempere vis man skal senke mer en 50mm da orginal demperne kan gå til bunns.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blytilsetning eller ikke? på: april 16, 2014, 13:27:10 pm
Da de i sin tid sluttet med blybensin så var det en del biler som ikke likte blyfri, fikk tenningsbank osv på grunn av lavere oktantall. Dermed begynte de og selge blyerstatning for å få høyere oktantall fjerne den bankinga i motern osv. Det at blyerstatninga smører ventilsetene var faktisk bare en bieffekt. De bilene som "må" ha bly er stort sett eldgamle t forder osv. Selv kjører jeg kun blyfri og har aldri hat noe problemer med det.
14  Forum / Problemløseren / Sv: Retrosound i 69 boble på: mars 28, 2014, 23:39:52 pm
Monterer du spilleren riktig skal det gå akkurat, jeg monterte samme spiller i min 69 gikk helt fint det.
15  Forum / Problemløseren / Sv: Bremerør i Rustfritt? på: mars 28, 2014, 23:18:10 pm
Bruk heller kobbernikkel mye bedre en vanlig kobber rør, varer evig lett å bøye lett å flense.
16  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 1300 boble selges på: januar 23, 2014, 22:12:04 pm
Er bilen solgt eller?
17  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: interresse for japansk? på: november 28, 2013, 21:16:33 pm
Her bilde av mitsubishi sigma, utrolig fin og velholdt bil km ca 200,000 3.0 v6 205hk automat gear, nye dempere og bremser rundt om god og kjøre.
18  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / noen som vil bytte?? på: november 28, 2013, 19:15:20 pm
Ja, hvor skal jeg begynne?
Jeg klarte for et par månder siden kræsje min kjære 69mod boble, jeg savner veldig å cruise rundt i bobla mi men har ikke råd til og kjøpe bil i tilsvarende stand. Så jeg lufter interessen i bytte. Bilen er 1992 mitsubishi sigma med 3.0  v6 automat gear og skinn seter, da denne bilen kom så var det kremen av japansk luksus, eneste jeg vet som er med bilen er at det må byttes et hjullager og to foringer (dette følger selfølgelig med) bilen er just eu ok og fremstår som 99% rustfri det eneste er noen små prikker rundt om, utrolig bra til og være en 22 år gamel bil. Bilder postes ved interesse.

Bil jeg kan ta i bytte må være i tilsvarende stand boble fra 67-71 er av interesse gjerne en 1302.
19  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte tetningsring uten å skifte clutch...? på: juni 06, 2013, 21:57:56 pm
betalte rett rundt 300 for ny lamell til 1600en, skal du ha trykkplate å så koster det litt mer da men synes ikke det var så dyrt.
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: dekk dim. på: mai 28, 2013, 20:12:11 pm
her var det stille gitt Tvilende
21  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hjul(dekk og felg), Takgrind, Forgasser på: mai 27, 2013, 20:34:29 pm
Er takgrina solgt?
jepp,den er på vei til meg Glad
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: dekk dim. på: mai 26, 2013, 19:07:48 pm
ingen?
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / dekk dim. på: mai 25, 2013, 23:19:48 pm
begynner å bli litt lei det her dekk greiene, er jo ca 1000 dekk og felg tråder her på forumet men ingen som kan gi meg svar på det jeg lurer på.
jeg skal senke bobla (69 mod) forran kun men senkespindler og jeg skal ha 5.5 felger, må jeg da gå mye ned på profilen forran? jeg skal ha lik bredde på alle hjul ville det passet bra med 175/64 15? er det noen som har bilde av boble som kun er senket med spindler så jeg kunne sett hvordan det ser ut??
24  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hjul(dekk og felg), Takgrind, Forgasser på: mai 19, 2013, 19:11:39 pm
500 + frakt for takgrinda.

Høres ut som en god plan det.
Om jeg skjønner postens taksten rett vil porto komme på ca 238,-

Dvs totalt 738,- penger. Ok?

Mvh
Tor-Ivar

helt ok det, men får ikke penger før i morgen så bare send info på pm så gir jeg beskjed når jeg har overført penger ok?
25  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hjul(dekk og felg), Takgrind, Forgasser på: mai 19, 2013, 13:22:54 pm
500 + frakt for takgrinda.
26  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 1300 boble selges på: mai 17, 2013, 21:57:05 pm
er du interessert i å selge takgrinda?
betaler godt og kan hente Blunker
27  Forum / Problemløseren / Sv: montere alternator i 1302 på: mai 09, 2013, 14:23:51 pm
en annen ting jeg lurte på. trenger jeg å trekke en ny ledning fra starter til dynamoen? sånn som han har gjort på denne videoen?

kommer veldig an på hvor stor alternator du har er det 55 ampere så nei, men vis det er 75 eller større så kan det lønne seg og bytte til tykkere kabel.
takk for svar:) har en 55 amp.
men hvis hvis det hadde vært en større enn 55 amp så blir det problem med starting da eller?

så ikke videon får nå jeg, tenkte på ledningen fram til batteriet jeg den må ikke være for tynn for da får du ikke max effekt på ladinga samt for mye strøm gjennom tynn kabel kan fort bli varmgang i kablen.
men ledningen til starteren har jeg ikke peiling på reiner ikke med du trenger å bytte den så lenge du bare har en 55 ampere.
28  Forum / Problemløseren / Sv: forgasser tar i alternator på: mai 09, 2013, 12:55:31 pm
Men hvis jeg skal slipe, hvor mye kan jeg slipe, er stålet der tykt? Tar gjerne imot bilde hvis det er mulig:) hvis det blir stress å legge ut her tar jeg gjerne imot mms:) 91546039

du trenger jo ikke å slipe mye du ser jo når gasseren går klar, men godset er ganske så tykt så er ikke no problem.
29  Forum / Problemløseren / Sv: montere alternator i 1302 på: mai 09, 2013, 12:51:04 pm
en annen ting jeg lurte på. trenger jeg å trekke en ny ledning fra starter til dynamoen? sånn som han har gjort på denne videoen?

kommer veldig an på hvor stor alternator du har er det 55 ampere så nei, men vis det er 75 eller større så kan det lønne seg og bytte til tykkere kabel.
30  Forum / Problemløseren / Sv: forgasser tar i alternator på: mai 09, 2013, 09:48:28 am
jeg tok bare å slipte vekk litt gods på dynamoen akkurat der forgasseren tok i.
Sider: [1] 2 3 ... 13
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!