Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 11, 2010, 22:36:37 pm
|
Takk for det! Er veldig fornøyd selv, spes siden det er første gangen jeg holder på med glassfiber og stereo. Moro å prøve noe nytt.
Fargen på kickerpanelene er litt "off", men man det ser litt bedre ut i virkeligheten enn på bilde.. Og så ser man litt av støyisolasjonen her og der, men det skal jeg fikse med litt godt humør og fargestifter.
Nå skal jeg bare stramme hjullagerne og så blir det kjøring før den settes på lager til vinteren. Neste post på programmet er ny motor til våren..
|
|
|
152
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 10, 2010, 19:23:58 pm
|
Her er noen pics fra ferdig anlegg. Var ute i garasjen i sted for å sette på plass den siste teppebiten. Planen var å lage et enkelt og diskret anlegg. Til å være første gangen jeg støper i glassfiber synes jeg det ble ganske bra. Noe småpirk er det fortsatt, men det tar jeg senere.. Det spiller i det minste meget bra! Lyddempingen har også gjort sitt til en hyggelig søndagsbil.
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 10, 2010, 11:31:49 am
|
Forsterker i bagasjen. Har frest ut spor til kabler i platens underside (og byttet den blå signalkabelen til en hvit.). Når jeg en gang pusser opp bilen skal jeg fylle mellomrom mellom hjulhus og plate, men det gadd jeg ikke nå. Spilleren er plasert i hanskerommet. Skjærte ut en mdf plate som jeg tilpasset og satte inn i hanskerommet. Den er 2 cm tykk slik at spilleren blir stødig. Basser på plass under baksetet. Vet ikke helt hvorfor jeg orket å lakere denne, men pytt sann.. Sitter i hvertfall som støpt og volumet i kassen gikk akkurat til dette elementet.
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 08, 2010, 21:29:09 pm
|
Støy-synderen er funnet! Det var pluggledningene.. Fikk tak i et sett med Beru pluggledninger fra en gammel, men som ny, brannpumpemotor. Disse er skjermet så det holder og løste problemet mitt med støy i anlegget. Lærdom: har du dynamostøy i anlegget, men det forsvinner ikke når dynamo kobles ut: bytt til kvalitets pluggledninger! Mine gule "super leader vintage vw silicone" pluggledninger og kvalitets Beru ledninger fra das fatherland:
|
|
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 05, 2010, 21:03:23 pm
|
Anlegget er på plass i bilen, men jeg får noe infernalskt med støy i høytalerne. Må finne feilen før jeg gjør det 100% ferdig. Legger ut noen bilder av så godt som ferdige høytalerkasser.. Basser Kick panel med kabelkoblinger i bakkant (tok en sjans på fargen, men det ble ikke så ille..) Kickpanel med diskant på plass
|
|
|
157
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 05, 2010, 14:55:11 pm
|
Bremsene er luftet og etter en kort prøvetur virker det som dette ble gulle godt!
Kaliperne kjøpte jeg av Kirkerud på Biri. Send meg en pm hvis du vil ha tlf nr..
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 05, 2010, 07:09:20 am
|
forts.. Deretter var neste "event" VACNs hovedtreff på Våler. Der fikk bilen "topp tre classic", nok en gang veldig overrasket! Søndagsbiler kan trygt ha litt lyd så nå er stereoprosjektet mitt straks ferdig. Har laget høytalerkasser i glassfiber og har gått for å gjøre det hele så diskret som mulig.. Har ikke fått tatt bilder av ferdig anlegg enda, men her er bakplatene til kickerpanel og basskasse ferdig støpt: Kaliperne har i den siste tiden hengt på ganske bra. Bremsevæsken er svart og sikkert full av vann, noe som igjen har tært på kaliperne. I går fikk jeg tak i noen nye kalipere og klosser som ser ut til å passe. Kaliperen stammer fra et gammelt delelager, men ser forholdsvis "riktig" ut. Greenstuff klossene er strengt tatt ikke nødvendig, men de har tynnere belegg enn de vanlige klossene vi fant frem som var alt for tykke. Byttet slangene til kaliperne i samme slengen. Blir spennende å se om jeg har bremser etter å ha skiftet bremsevæske og luftet! Har brukt mye mer tid på å finne deler som passer enn å skru..:p
|
|
|
159
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 05, 2010, 06:59:15 am
|
forts.. Bilen ble så satt på vinterlagring, men fyrte fint opp med litt batterimasasje da våren kom. Tok med bilen på Hadeland lokallag VACNs vårmønstring der jeg fikk prisen for beste classic. En hyggelig overraskelse! Tidsriktige skilt har også kommet på plass.. Flere deler kom i posten: Hvite glass til både gammel og ny type blinkers, pakninger til front-, bakrute og pop-outs. Hadde også bestilt nye pakninger til gammel type blinkers og en ny gummi"kopp"" til å ha rundt bensinpåfyllingen..
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback
|
på: august 05, 2010, 06:53:46 am
|
En liten oppsumering av året som gikk: Etter at de svenske papirene kom i orden og feilene utbedret ble det skilter juni i fjor. Noen småting kom i posten: Nye baklykter, brekkwaiere og annet ymse.. Det første jeg gjorde var å dra på tur med Follo VW klubb. Hyggelige folk! Kjøreturen gikk ut på Nesodden, flott natur og mye pent å se langs veien Da jeg var i Oslo for å hente bilen til vårt nye hjem i august tok jeg turen innom Volksfest på Bogstad. Flere saker og ting ramlet ned i postkassen:
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966mod t3 fastback
|
på: mai 31, 2010, 14:36:46 pm
|
Skal følge med her! Planlegger å gjøre det samme med min, men må bli ferdig med andre påbegynte prosjekt først..
ps. det var jeg som stod parkert ved siden av deg på Bogstad sist sommer (med hvit langnese).
|
|
|
164
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skal vi erstatte klubbene i norge med en ny VW Norge club
|
på: februar 03, 2010, 08:04:49 am
|
VACN er organisert slik OTO foreslår.. Synes det fungerer utmerket.
Er vel i overkant av 5000 medlemmer i vw-audi club norwegen pr.d.d. så da blir det litt å gjøre for de som sitter i styret. Man vil vel trenge MANGE ildsjeler til en slik organisering, ikke bare en eller to..
|
|
|
166
|
Forum / Problemløseren / Sv: Doble gassere.
|
på: januar 20, 2010, 22:58:50 pm
|
Du har ikke satt på festet til gasswire feil på staget? Jeg hadde samme problem, men da flyttet jeg festet til wiren slik at det pekte mer "bakover" slik at det ble lengre "utslag" og full åpning på gasserne (uten at det ble stående i spenn ved full gass vel og merke)
|
|
|
171
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1600 turbo
|
på: januar 13, 2010, 08:08:53 am
|
Finnes det ikke spesielle gassere beregnet for trykk/turbo? Mener jeg leste det om en Weber 34 DAT gasser en gang..
|
|
|
174
|
Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Verkstedplass på (eller i nærheten av) Lillehammer
|
på: januar 11, 2010, 08:26:28 am
|
Hei! Jeg flyttet til Lillehammer i sommer og er på utkikk etter verkstedplass i området. Har fått vinterlagring til Fastbacken, men trenger verkstedplass til langtidsprosjektet mitt som desverre står igjen i Oslo. Fremdriften blir om mulig enda dårligere når jeg må pendle for å skru Vet du om ledig lokale/plass så setter jeg pris på et tips om dette. Er ikke kresen, men trefas er et pluss. Mvh Endre
|
|
|
175
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 21:08:27 pm
|
Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken. Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme..
|
|
|
177
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt takgrind F-173
|
på: mai 13, 2009, 21:08:24 pm
|
Kikket på arbeidet ditt på Tyrigrava, meget vakkert! Likte veldig godt ganstercap`en også. Laget den selv? Her er et bilde jeg tok under premieutdelingen:
|
|
|
|