mars 03, 2021, 22:51:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 7 8 [9]
241  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 boble selges på: september 16, 2008, 21:13:04 pm
Har fått 2 bud på 3000..
242  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 boble selges på: september 16, 2008, 20:50:24 pm
Det må du nesten sjekke med de som driver med bilfrakt;-) Jeg har desverre ikke muligheter for denslags..
243  Bruktbørsen / Biler selges / 1969 boble selges på: september 16, 2008, 19:21:44 pm
Bilen er med skilter, men uten motor. Den skulle ha vært på EU for endel mnd siden, men har stått på lager siden høsten 2007.

Det er et rusthull i kanalen som bør sveises før den vises på kontroll. Lakken er meget pen, men det er kun på avstand. Tidligere eier har gjort dårlig grunnarbeid så det sprekker opp her og der. Ellers virker karosseriet helt og fint.

Interiøret er rødt med hvitt tak. Helt og fint, men trenger en vask. Pop-outvinduer bak og et stygt hull til stereo i dashen.

Jeg kjøpte bilen, byttet hovedbremsesylinder (eller hva det nå heter), gikk over bremsene og brukte bilen i en liten mnd før jeg omprioriterte og satte bort bilen. Der er den blitt stående og nå tar den bare opp plass.

Står på Skedsmokorset, utenfor Oslo.

Selges kr 4000

Pics av en støvete bil:



























244  Forum / Problemløseren / Sv: motorproblem: løst svinghjul.. på: september 13, 2008, 20:06:36 pm
Det var ikke bra.. Ikke bra som i mye arbeid. He he.. Det er en 1680 cc motor. Får pille den fra hverandre så lærer jeg litt om luftkjølte motorer i det minste.
245  Forum / Problemløseren / motorproblem: løst svinghjul.. på: september 13, 2008, 10:41:17 am
Før jeg satte boblen på lager hadde jeg et problem med clutchen og "metal mot metal" lyder når jeg slapp ut clutch pedalen. I går tok jeg ut motoren og oppdaget atsvinghjulet var løst..

Resultatet var at hullene til de fire "pinnene" var blitt en smule ovalt, både på motorsiden og i selve svinghjulet. Er det veiva disse pinnene er montert i? I såfall regner jeg med at jeg må dele blokka og bytte veiv for å fikse problemet? Skal se om jeg får tatt bilde av skaden.
246  Forum / Problemløseren / Sv: sandblåsing og lakk på: september 09, 2008, 07:09:38 am
Hvor i landet bor du da?
247  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: september 08, 2008, 20:26:14 pm
Jeg hadde litt problemer i dag da jeg skulle fortsette med forgasserne. Det virket som om den ene gassern spyttet litt og at motoren feiltente (eller ikke hadde optimal tenning i hvertfall). Tenningen bør vel være rett før man skal stille inn gasserne, eller? Så nybegynner som jeg er med luftkjølt spør jeg: Hvordan stiller man tenningen på motoren min?

En annen ting som gikk galt var å koble til turtelleren fra autometer. Det er en 5" fra serien Sport-Comp. Fulgte bruksanvinsningen og koblet svart på minus, rød på pluss og grønn på coilens minus. Men jeg fikk ingen utslag på turtellern da jeg startet motoren. På bruksanvisningen står det at jeg skal kutte blå og brun "kalibreringsledning" på baksiden av klokka, noe jeg gjorde. Noen som har slik turteller? Det kunne virke som om den ikke fikk signaler fra coilen.. Noen tips?
248  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: september 07, 2008, 22:54:24 pm
Har fulgt brosjyren og satt gasserne i grunninnstilling. Mangler et slikt måleapparatus til å fintune, men skal ta en telefon til hotshop i morgen, Gressviks vw forhandler hadde ikke på lager. Tenkte også jeg skulle montere en turteller for å lette jobben for å lettere finne riktig tomgansturtall.

Men jeg fant ut at det ikke var gassernes innstilling som var årsaken til at jeg måtte taues ut på værste. Det viste seg nemlig at ikke mindre enn to (ganger to) slanger på innsuget hadde falt av slik at det kom rimelig mye falsk luft inn.. Det var en slange som forgrenet seg til to, på hver gasser som hadde hoppet av. Jeg vet ikke hvilken oppgave disse slangene har, men uten de tilkoblet ble det i hvertfall problemer. Får skaffe meg en type 3 Haynesbok slik at jeg kan finne ut av denslags senere..

Motoren startet i hvertfall og etter en liten tuning tror jeg det er duket for time hos trafikkstasjonen. 
249  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: september 02, 2008, 19:38:52 pm
Takker!
250  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: september 02, 2008, 16:19:59 pm
Er det noen som har en god fremgangsmåte for å justere dobble forgassere? Jeg fikk ikke bilen til å gå på tomgang da jeg skulle ta en tur sist.. Motoren starter, men går veldig ujevnt og kubber når jeg setter den i gir og slipper clutchen. Tidligere eier sa at han hadde hatt samme problem og at jeg måtte justere gasserne. Finnes det noen grunn innstilling jeg kan sette gasserne i slik at jeg i det minste får den til å gå på tomgang? En fordel at den går i det hele tatt før gasserne skal justeres..
251  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: august 26, 2008, 12:19:33 pm
Ja interiøret er i flott stand! Det er litt småplukk å utsette på lakk/kaross, men ikke så mye.. I og med at turen hjem i går gikk knirkefritt så er jeg veldig fornøyd!

252  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: august 26, 2008, 10:52:20 am
Da er bilen på plass i garasjen!

Det ble en skikkelig langtur som jomfrutur i kjerra.. Kjørte 33 mil i fint driv. Ingen problemer, bortsett fra at jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan varmeapparatet fungerte.

Noen firma som leverer bremseskiver og tromler til denne i 130x5 boltsirkel?
253  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: august 22, 2008, 19:40:52 pm
Takk for det Per og SAS!

Inspeksjonsluke er en god ide! Må jo fikse det uansett, så da kan jeg vel sveise inn en luke funksjon. Skal sjekke den slangen når jeg henter bilen..

Her er to pics til fra annonsen:



254  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972 type 3 Fastback på: august 22, 2008, 11:54:10 am
Glemte bilder Øyerulling Fra salgsannonsen..





255  Forum / Prosjektgarasjen / 1972 type 3 Fastback på: august 22, 2008, 11:52:41 am
Tok en liten til til Sverige i går for å titte på en bil. Det er en 1972 type 3 fastback. Ettersom jeg ikke har råd til ekte porsche måtte jeg kjøpe meg en fattigmansporsche. Skal hente den i neste uke..

Problemer med bilen:
- ujevn tomgang. Selger mente jeg måtte synkronisere de to gasserne bedre. Hvordan gjør man det?
- rust i vannkassen/torpedoveggen. Dette er vel et vanlig problem på disse bilene? Her var det digre rusthull på toppen av den "bulen" i midten av torpedoveggen.. Har dette noe å si ved godkjenning i norge? Er det bærende konstruksjon? Og finnes det rep. plåt?
- bensintanklokket tetter ikke skikkelig så bensin renner ut i høyresvinger hvis du har full tank.. Må enten ha nytt lokk eller ekstra gummipakning?

Ellers virket bilen hel og fin i lakken.. Interiørmessig var alt også tipp topp!

Noen som har innspill på problemområdene?

256  Forum / Type 3 og 4 / deletilgang til type 3 fastback på: august 19, 2008, 20:15:59 pm
Hei!
Hvordan er deletilgangen til type 3 fastback? Kunne godt tenke meg en slik, men man er jo litt avhengig av deler med slike "gamle" biler..
Sider: 1 ... 7 8 [9]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!