Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: april 06, 2010, 16:46:33 pm
|
Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker... Koed.dk har flere brukte på lager Nei jeg tror ikke det er samme løsningen, de har bare en mekanisme som overfører pedal funkskjonen som gjør at pumpa og klokka sitter fremme ved grillen. Pumpa og klokka sitter fortsatt sammen, mener jeg å huske. hmm...ja såg på noen flere bilder og det stemmer nok det du sier
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: april 05, 2010, 17:56:46 pm
|
Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker... Koed.dk har flere brukte på lager
|
|
|
95
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere med coilovers
|
på: mars 30, 2010, 23:36:57 pm
|
Parts and retards/zenk.no skaffer Fk iallefall.. Jeg kjøpte mine Fk Königsport fra han. Disse har justerbare konidempere. Han kunne også skaffe highsport, som har litt rimeligere dempere. Jeg vet ikke helt hva jeg ville valgt om jeg skulle bestilt på nytt. Greit nok at koniene kan justeres, men det er fra stivt og til behov for nyrebelte. (det skal faktisk mye til for at jeg klager på at en bil er for stiv)
|
|
|
99
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1302 senking
|
på: februar 19, 2010, 21:54:21 pm
|
vdub2you.com selger 50mm senkefjærer til rundt 1000kr(tror jeg) zenk.no/parts and retards selger Fk Coilovers. Jeg har et slikt sett på min bil, kommer i to varianter. Highsport og Königsport. Disse koster 5900 og 6900kr (tror jeg det var) Königsport har da justerbare konidempere. Litt usikker på hvilke jeg ville kjøpt om jeg skulle kjøpt idag, har selv königsport men syntes de går fra å være veldig stive til helt stumme. Jeg har riktignok kun kjørt 10meter med dem, men de virker utrolig stive til å være foran på en bil som er så lett foran. Det skal litt til for at jeg syntes det blir for stivt å kjøre med Coilovere bygger litt mindre ut enn vanlige fjærbein også, så du kan ha litt heftige felger under org skjermer. Jeg har 7*17 med 205/40-17 foran..
|
|
|
100
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: MIG sveiseapparat
|
på: februar 08, 2010, 23:21:55 pm
|
Jeg har en Migatronic Rally 160, ganske greit apparat til rundt 6000kr(tror jeg)
Men savner litt flere innstillinger, det har kun justering av strømstyrke og matehastighet noe som gjør det enkelt for en nybegynner.. Men til tynnplate så syntes jeg det kommer litt til kort..
Selvsagt i kombinasjon med en sveiser som ikke alltid vet hva han begir seg ut på...
|
|
|
103
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW Norge på mobilen
|
på: januar 21, 2010, 14:27:21 pm
|
Fungerer helt fint på min Nokia 5800...(tror jeg den heter) Men er enda bedre på ipod touch.(sikkert samme skjerm som iphone) Trådløst nett og touch skjerm syntes jeg man må ha for at surfing på mobilen skal være noe gøy.. Avhengig av vwnorge?
|
|
|
104
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble lyd (luftfilter)
|
på: januar 21, 2010, 10:48:16 am
|
Takker for mange svar. Da blir det orginalt! Var egentlig bare for å gjøre noe på motoren fordi det er gøy Mvh. Zezner Hva med nytt eksosanlegg da? Om du er ute etter mer fremtredende lyd så kan jo ikke det være så dumt.. JFP: Det jeg mente med innsatsfilter var jo et kn-filter som erstatter det orginale men hvor man beholder den orginale boksen. Da skulle jo forvarming og alt være i orden.. Men nå ble jeg litt klokere på hvorfor jeg har flere vakumuttak på den ene forgasseren min. Kanskje den har stått på en bil med slikt papirfilter da..
|
|
|
105
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble lyd (luftfilter)
|
på: januar 20, 2010, 23:31:56 pm
|
Jeg har montert et bucpack konfilter som passer rett på org forgasseren. Tenkte å prøve dette nå når jeg setter inn motoren igjen. Forgasseren er forøvrig overhalt, det sitter en 145 hoveddyse i den. Org er vel 127.5 eller noe i den duren.. Har forøvrig kjørt med så stor dyse før uten problemer.. Har forøvrig et til konfilter liggende. Samme type og aldri åpnet. Om du er interessert så kan du nok få det ganske rimelig, send en pm isåfall
|
|
|
106
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble lyd
|
på: januar 20, 2010, 22:34:10 pm
|
Orginal gasse = orginalt luftfilter tror du skal slite litt med å få den til å gå rent med nytt filter, siden det gamle er ett oljebad-filter Om det gjelder 1303(ser i trådstarters signatur), så har ikke disse oljebad-filter men innsatsfilter i papir/bomull. Dette kan du bytte ut i f.eks et KN innsatsfilter. Jeg hadde et slikt filter tidligere, men fikk aldri prøvd det ut noe skikkelig. Vil tro at de som selger slikt kan skaffe dette, men er nok ikke lagervare. Min bil som org hadde oljebadfilter likte ikke særlig godt å få tilført mer luft (kn filter i org boks som var hullborret)..
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Henta bil opp av vatn, Tips???
|
på: januar 13, 2010, 13:36:59 pm
|
Kanskje det tilfeldigvis kan dukke opp litt forurensing og oljeutslipp fra disse bilene slik at det blir viktigere å få dem opp Ganske interessant prosjekt, er jo kjempe gøy å se/finne slikt selv om det ikke nødvendigvis er så veldig fornuftig eller økonomisk lurt. Om man bruker dykker/kamera/ubåtbudsjettet på biler som allerede er på land så er det vel en sjans for litt mer suksess...
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lid+Silverbig = sant
|
på: januar 12, 2010, 21:11:02 pm
|
215/40 er det smaleste Godkjente dekket på en 9x16 felg, kun i enkelte merker som toyo blant annet.
Kommer ikke dette an på hvilken bil det skal være til? 215/40-16 er helt feil rulleomkrets til boble uansett.. Avviker over 10% fra f.eks 165/80-15. Om man skal ha ulike bredder foran og bak så skal dette også dokumenteres med eks Tüv papirene som sier at felgene er godkjent som et sett og kan godkjennes med div oppgitte dekkdimensjoner. .. Her er forresten 8.5*15 med 185/45-15... Jeg syntes det blir litt i overkant, for ikke å snakke om at rulleomkretsen er 29.6cm mindre enn en 165/80-15 Edit: Slenger inn et bilde av 165/50-15 også
|
|
|
113
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Den offisielle Flåklypa-tråden
|
på: januar 11, 2010, 16:06:49 pm
|
Moro. Jeg veit at Harald Heide Steen Jr. var VELDIG stolt over at han er den eneste i filmen som IKKE er dubbet i forbindelse med visning i andre land.
Og hvilket lydspor var han ansvarlig for? (avslører hull i kunnskapen allerede i pst nr 4...) Emanuel Desperados
|
|
|
114
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Den offisielle Flåklypa-tråden
|
på: januar 11, 2010, 16:00:16 pm
|
Den tolvsylindrete motoren til Felgen med konkave sylinderforinger gir jo fra seg en ganske spesiell lyd Mopeden til Solan er vel ikke mange av heller, er det ikke en slik 2 og 3/4dels takter? Men ja, har lest noe om at lyden til en av bilene kommer fra en Saab V4 med frieksos inn i et oljefat..
|
|
|
115
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Major BlowJob i garasjen
|
på: januar 11, 2010, 10:01:49 am
|
Tja.. Minusgrader og is på gulvet(lurt å vaske til jul) vannet har frosset og den 1.5kw "store" ovnen kommer ikke helt til sin rett har fått en 10kw gassbrenner nå, men den mest brukte løsningen har vært å låse døren og gå hjem
|
|
|
117
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Porsche felger på 73mod. boble
|
på: januar 09, 2010, 16:06:06 pm
|
Bak skal det nok gå fint iallefall.. Er mulig du må ha smalnet forstilling for å ikke ta borti skjermene, men det er det sikkert noen som vet mer om enn meg. Det er iallefall mulig å få slike felger under orginale skjermer
|
|
|
119
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Første boble, 71mod automatic.
|
på: januar 08, 2010, 14:28:04 pm
|
jeg vil også si at det rattet og bakluka er originalt for den bilen De fleste 1302 har akkurat dette Det er orginalt på 72´modellen 1971(som jeg har) har eldre ratt, og kun to lufteluker(tilsvarende tidl cab modeller). 71modellen har også annen utforming på utluftingen rundt bakruten(innvendig) Kanskje trådstarter kunne tatt bilde av bakruten innenfra? 71modellen har heller ikke vinduspusser/spyler hendel på høyre side av rattet slik denne har. 1972 modellen har også større bakrute enn 71.
|
|
|
|