Hei. Gratulerer med godkjenning og skilter Stig. Blir fint med cab i dette fin været. Ser vi har blitt inspisert på samme løftebukken på Risløkka . Min blir forhåpentlig klar for sommeren en av dagene den også. Kos deg med cabben, også treffes vi kanskje plutselig. Må jo få sett på denne cabben din.
Siste finpuss på utkastet før den skal leveres til fagfolk innen støping. Men etter å ha sett på den en stund må jeg forandre litt på den. Vil ha den mer buet i bakkant.. så ett par steg tilbake.
Rens og vedlikehold fra Colourlock blant annet til skai. Settet inneholder rens og beskyttelse. Finnes sikkert andre bra men jeg har kun brukt dette fra Colourlock, og det funker . Jeg ville vasket taket med varmt vann m/litt såpe og tørket godt. Gni så godt inn med rense middelet og bruk feks en god gammeldags neglbørste til å skrubbe med.. Tørk av og gjenta hvis det trengs. Så ville jeg eventuelt brukt en beskyttelse feks denne fra Colourlock og gnidd den inn i cabben. Dra så over med tørr fille og tørk godt av. Funker godt med andre lignende produkter også. Stikk feks innom BilXtra eller Thansen, finner nok noe der som kan brukes også..
Skai setet under her har jeg jobbet med i 10 min.. [attachment=2]
Keafer-Cup bilene i Tyskland kjører jo rundbane racing med t-4 motorer, så holdbarheten der er nok god med tanken på autobahn kjøring. Skinne sin Wbx m/turbo er jo også et fint oppsett Også har du Subaru. Eller er det jo noe eget med en rett bygd t-4 også. Gasser eller turbo motor du vurderer da? Ang støy blir det fort mye lyd med gassere og mye hk Lykke til. Blir spennende og se hva du ender på.
Finner du ikke noe brukt ville jeg hørt med Tor Øyvind Skinne ang bygge ny. Eller hvis du vil kjøpe fra over dammen https://powerhausvwparts.com/ har mye rart..
Dette er bilen til Holger Greim. Den er nå godkjent og på norske skilter. Søk han opp på Facebook, kanskje han har noen tips hvis du spør pent . [attachment=1] [attachment=2]
Dette ser jo rå bra ut flink han junior og . Husk at støv/olje og møkk ikke setter seg så godt fast på en lakkert kasse. La litt jobb i min, men ferdig på 3 dager. Det anbefales når dere først har kassa ute.
Prosjekttråden nærmer seg "up-to-date", og siste som er skjedd nå er at 50 år gammel møkk fjernes fra girkassa før den skal få nye mansjetter, og røra skal lakkres før den monteres på bunnplata igjen: [attachment=1]
Vi gambler på at girkassa ernogenlunde frisk, så den får bare litt ny olje og nye gummi-oppheng før den settes på plass igjen.
På tide og få litt liv i denne tråden igjen. I disse covid tider må det vel være noen nye lookere på gang. Solgte min ‘’Black Bastard’’ til en hyggelig kar på Frogner i 2019 og der er det gjort en skikkelig make over. Det tipper jeg flere har fått tid til, så hiv ut noen bilder nå. [attachment=2] [attachment=1]
Dette ser veldig fint og bra ut. Men , ville nok kanskje satt inn en beskyttelse/skjerming mellom gassbrenner og skuffeseksjonen pga strålevarmen. [attachment=1]
Se der ja samme staget jeg og har Mitt er pusset blankt og lakkert med 2K klarlakk. Bare for og holde rusten borte. Gjorde det samme under panseret og.. [attachment=2]
Fikk noen bilder av braketter til skilt under fanger framme Svein. Men mulig du bør ta kontakt med meg direkte og få tilsendt bilder på mail/mobil. Er vel ikke lett å se på små bilder
Er de klemt inn på fangeren eller er de borret hull til?. Hvis du forstår. Du får nok kose deg med bussen i år så får dette bli sommer bilen 2022
Ser veldig bra ut Stig. Krysser fingre for at alt går på skinner frem til 1 mai. Har du forresten et bilde av hvordan skiltet ditt er festet? Har kjøpt fanger gummi selv nå så skiltet må flyttes ned . [attachment=1]