april 19, 2024, 22:22:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 146
61  Bruktbørsen / HotShop / Sv: 10-DAGERSKUPP! på: september 27, 2017, 13:13:22 pm
Skal du overhale din 1600 motor bør du kikke på dagens kupp!  Sjokkert

http://www.folkevogn.no
62  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC 2018 på: september 26, 2017, 13:33:56 pm
Det ryktes om større turbo og over 500 hk for noen....

63  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC 2018 på: september 25, 2017, 19:21:33 pm
There is no such ting as a free launch..... har nå jeg hørt i alle fall....  Øyerulling
64  Bruktbørsen / HotShop / Sv: 10-DAGERSKUPP! på: september 24, 2017, 20:17:53 pm
Dagens tilbud er verdt å få med seg!!  Sjokkert
Fortsatt ikke for sent å bestille på www.folkevogn.no

 
65  Bruktbørsen / HotShop / 10-DAGERSKUPP! på: september 22, 2017, 09:57:05 am
💥10-DAGERSKUPP!💥
22. september til 1. oktober har vi kampanjedager!

Hver dag har vi et nytt tilbud i nettbutikken vår, så følg med. Ikke gå glipp av et godt kjøp – sjekk dagens tilbud.

www.folkevogn.no
66  Bruktbørsen / HotShop / Sv: 1303 Karmann Cabriolet 1979 Selges! på: september 21, 2017, 09:15:14 am
Flere bilder:
67  Bruktbørsen / HotShop / 1303 Karmann Cabriolet 1979 Selges! på: september 21, 2017, 09:14:03 am
Sjelden og meget pen trippel hvit Volkswagen 1303 cabriolet av siste års produksjon, desember 1979, produsert i Tyskland hos Karmann.

Mye nytt på bilen og den er i topp teknisk stand! EU godkjent i år!

1600 injection motor som er overhalt med nye sylindre og topper. Justert og bremset hos Anders Ringstad.

Bilen står utstilt hos Hot Shop A/S i Trøgstad og kan besiktiges der.

Pris 195 000,-

Ring 69825100 eller send mail til post@folkevogn.no for mer informasjon

68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor. på: september 17, 2017, 06:40:58 am
Heeeerregud for et mas..  Gliser Nå skal vel folk mene masse og...
[attachment=1]


Gratulerer med nådd mål og fine tall!  Kult
Hvor mye trykk måtte til for å nå målet?
69  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Holset HX52 TURBO på: september 09, 2017, 11:50:42 am
Se pm
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål om motorbygging med endret slag (74) og vippere. på: august 31, 2017, 10:57:42 am
Når du bruker langslagsveiv med standard stempler (A-stempler) må du passe på å sjekke klaring mellom stempel og blokk når stemplet vender i bunnen av sylinderen. Husker ikke alle mål i hodet, men på min 1950 motor med 82mm slag og 87 borring, måtte templene maskineres endel i bunnen for å kunne vende.
Ellers er det bare shimsing som nevnt over her. Du kan fint regne deg frem til hva du trenger av shims på forhånd ved å måle sylinderhøyden mellom annleggsflatene. Ganske bra utvalg av shims her http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/kategori/1091-stempel-syl-ringer-t-1
Vær obs på at shimsene ofte ikke er eksakt like tykke, og det kan ofte være behov for både plansliping av de og litt mix/match for å få rett høyde på alle sylindre. Viktig at alle sylindre er like høye, ellers får du fort ujevn tetting mot topp.
Du vil også få en litt bredere motor, så ta høyde for at den kan være behov for modifisering av kjøleblekk og eksos.
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt. på: august 25, 2017, 21:01:05 pm
Supertøff bil og gratulerer med en knalltid! Bra jobba!  Glad

Tusen takk! Det gav mersmak for å si det mildt Glad
Første gang jeg ser rabalder live også. Kjempelekker vogn!
Takk for det Glad
72  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt. på: august 25, 2017, 12:05:35 pm
Supertøff bil og gratulerer med en knalltid! Bra jobba!  Glad
73  Bruktbørsen / HotShop / Tilbud på kamakslinger på: august 23, 2017, 11:04:16 am
Vi selger ut et parti Empi kamakslinger med 25% redusert pris da Engle kammer er på vei inn i vårt sortiment igjen.

Begrenset antall av hver modell. Se vårt tilbudstorg http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/kategori/1088-olje-og-smoreprodukter for full oversikt over modeller som er igjen på lager.


74  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med motoren (Hovedsak oljelekkasje) på: august 16, 2017, 05:30:27 am
Olje fra bak reimhjulet kan det bli mye klin av, ikke sikkert dette er noen stor sak for det, siden olje på reimhjulet vil kastes rundt i motorrommet og se ganske ille ut.
Reimhjulet har std ingen tetting mot blokka, vet du om det kan ha blitt montert en type reimhjul med tetting? Det vi kaller sand-seal? Disse har en tendens til ikke å være tette.

En annen mulig årsak er det uorginale reimhjulet, om det ikke er Sand-seal, skal reimhjulet ha et dreid "skru spor" på innsiden i det området mellom blokk og veiv. Dette sporet har til hensikt å føre evnt sprutolje tilbake inn i blokka og danner litt mottrykk i det området der oljen kan komme ut. På uorginale reimhjul kan dette sporet ofte være veldig svakt/dårlig. Prøv å montere et originalt reimhjul og se om problemet blir borte.

75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tannstang på balljoint forstilling på: august 08, 2017, 13:17:09 pm
Sjokkert Gælder det også linkpin? Blunker

Jeg har kjøpt et slikt kitt, og kan si at det ikke er bolt on på Ghia, knapt nok på boble. Jobber med å lage et komplett kitt for salg, regner med å ha noe klart i løpet av vinteren 2017/18 Glad

Ja, det gjør det. Kanskje får vi det til for smalnet forstilling også. Utfordringen er plassen, alle veier egentlig. På Ghia er det trangest, så passer det der, passer det på boble også.
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tannstang på balljoint forstilling på: august 06, 2017, 11:53:55 am
Jeg har kjøpt et slikt kitt, og kan si at det ikke er bolt on på Ghia, knapt nok på boble. Jobber med å lage et komplett kitt for salg, regner med å ha noe klart i løpet av vinteren 2017/18 Glad
77  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 54/60mod Ragtop... på: august 01, 2017, 08:09:30 am
Herlig Svein! Godt å se at du er i gang igjen, og bilen er like tøff som alltid!!
Vi sees på SCC Glad
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: juli 30, 2017, 10:34:13 am
Hjemme på en snartur midt i ferien, og i går fikk jeg testet med den nye sandwichplaten uten termostat, og på min lille standardiserte testrunde synes jeg kanskje temperaturen stabiliserte seg på litt lavere nivå enn før, men fortsatt for høyt synes jeg.

Så da har jeg begynt å samle deler for å få til en kjøling mer ala type-1, hvor jeg setter en originalkjøler i doghouse på viftehuset, og legger en sløyfe ut til ekstern kjøler via termostat. Har bare noen dager hjemme før jeg skal på ferie igjen, så får vi se hvor mye tid det blir. Kan tyde på at det ikke blir SCC på ghian i år heller, men da kommer vi sterkere tilbake senere Blunker

Unneberg skaffer sånn her, men det var noen ukers leveringstid, så hvis noen har en sånn liggende er jeg interessert:
[attachment=1]

Tror Hot Shop har sånn på lager Roy, kan sende deg en i morgen jeg hvis det stemmer Blunker
79  Bruktbørsen / HotShop / Hot Shop / Folkevogn.no til SCC 2017! på: juli 25, 2017, 09:17:54 am
Gutta på Folkevogn.no / Hot Shop blir å finne på SCC på Gardermoen i år.
Bestill varer allerede i dag og benytt sjansen til å få det levert kostnadsfritt på SCC!

Vi sees!  Glad


[attachment=1]
80  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt. på: juli 11, 2017, 21:14:39 pm
Bra tempo! Noen bilder av ferdig bil??  Glad
81  Forum / Problemløseren / Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips på: juni 29, 2017, 12:16:53 pm
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.

Godt poeng Glad

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..

Det beste du kan gjøre er å kjøpe en slik 6-polet bryter, koblet riktig bryter du både hovedtilførsel fra batteriet og spenning til ECU/bensinpumpe (brytes separat i bryteren slik at lading ikke har noen innvirkning). Monter den inne i  bilen slik at du når den fra førerplass. Strekk så vaier fra denne til plassering utenpå karrosseriet (c-stolpe feks). Da har du sikret alt, og du unngår også å ha +ledningen i kræsj sone, noe som potensielt kan starte en brann.
82  Forum / Problemløseren / Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips på: juni 29, 2017, 11:54:26 am
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.
83  Forum / Problemløseren / Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips på: juni 29, 2017, 10:24:30 am
Bruk 6-pol bryter riktig så er problemet løst Glad



http://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/til-bilen/elektrisk-anlegg/hovedstrom-tilbehor/hovedstroms-bryter-fiafia-masterswitch/


84  Forum / Problemløseren / Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips på: juni 29, 2017, 10:20:15 am
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?
85  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt. på: juni 19, 2017, 21:18:22 pm
Ser bra ut den, så lenge boltene er gjennomgående og du har store skiver på undersiden av gulvet.
Håper du holder tempoet oppe og blir klar til SCC! Glad Stå på!
86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Terje`s garage. a "Gasser" story på: juni 19, 2017, 05:16:32 am
Innertier! Hjula var prikken over i-en!! Bra jobba !!  Glad
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: juni 16, 2017, 11:07:58 am
Tok meg frihet til å modde for å vise min.. Skal sies at jeg ikke byttet ghiaen i en boble..

Liggende kjøler med scoop ned. Kanskje jeg burde laget et deksel noen cm over vifta..


[attachment=1]


Hvis det stemmer at luftstrømmen går slik, jobber vel viftene dine og scoopet motstrøms?
88  Forum / Problemløseren / Sv: For trangt til motor! Noen tanker på løsninger.. på: juni 15, 2017, 10:33:18 am
Hvis det er bare ene siden som er tight, kan det la seg gjøre å justere girkassen litt mot den andre siden ved å løsne på de bakre festene. Evnt file opp hullene i girkassebraketten der de to store boltene sitter i rammegafflene slik at du får justert nok.
89  Forum / Problemløseren / Sv: Fordeler gir maks fortenning på tomgang på: juni 08, 2017, 11:49:36 am
Jeg ville nå stilt tenningen til 10 grader med vakumslangen på, for så å se at den avanserer som den skal når du gir gass.
Gir liten mening å stille den med slangen av annet enn ved feilsøking dersom den ikke avanserer som den skal
90  Forum / Problemløseren / Sv: Advance curve 123Ignition VW1303 på: juni 01, 2017, 09:23:15 am
Jeg skulle ønske jeg kunne svare deg godt Berger.

Jeg har fått hjelp av en dyktig fyr til å sette igang bilen. Jeg kan ingenting, og stoler på ham. Han ba meg sjekke om tennpluggene er av rett type, og om tenningskurven er rett. Dette fordi bilen drar dårlig, og det hørtes ut som den ene pluggen ikke tenner.

Nå kjøper jeg nye plugger, og ellers er alt nytt fra coilen fram til pluggene. Det er noe vakuumgreier på fordeleren, men fra to på den forrige til en på den nye. Original forgasser så vidt jeg kn se.

Kan jeg ødelegge noe hvis jeg prøver andre kurver?
Hvor finner jeg ut når vakuumopptrekket starter og hvor mye vakuum som skal til?

Det er mange varianter av fordelere og forgassere på boblemotorene, og ikke alle går like godt sammen, så hvis det har blitt byttet til uorginalt kan det være et puslespill å finne ut av. Men i all hovedsak er det to "varianter". Den ene er fordeler med kun vakumopptrekk. Den andre er fordeler med vakumopptrekk og sentrifugalopptrekk. På en såpass ny modell som din, er det vanlig med den siste. Vakumet fra forgasseren er da avstemt i forhold til fordeleren.
Du gjør ikke noe galt med å prøve en annen kurve, du vil bare merke at den går litt bedre eller dårligere.
Jeg mener at det skal stå i den tabellen som følger med fordeleren hvor mye vakum og når vakumet starter/slutter for hvert program.
Man kan se det med en tenningslampe også. Hvis man holder lyset fra lampen mot tenningsmerket mens man gir jevn turtallsøkning, skal lyspunktet flytte seg til høyre for tenningsmerket. Flytter den seg for fort vil du kunne få "popping" opp av forgasseren. Flytter den seg for sakte, vil motoren nøle og virke som den kveler seg. På den måten kan man prøve ulike kurver. Når du har funnet en som passer skal du kunne gi raskt gass og motoren svarer da med å gå kjapt opp i turtall.
Det forutsetter at resten av tenningsystemet er ok og at tenningen er grunninstillt riktig (ca 8-10 grader ved 900-1000 omdr). Forgasseren må også være ok, og det viktigste er kanskje at akslerasjonspumpen fungerer som den skal. Gir den for lite, vil du aldri greie å få tenningen til å føles riktig.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 146
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!