april 29, 2024, 06:03:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blyerstattning på: mai 12, 2009, 02:19:47 am
For dere som ønsker verdens beste BLYERSTATNING SÅ KJØP PRO LONG.Denne har jeg selv vært med å testet sammen med andre merker og denne er DESIDERT den beste...

Selv har jeg i alle år kjørt uten og kommer til å fortsette med det også(hørte jeg stein i glasshus osv Rekker tunge)
Hmmm... hvis man leser sintef sine tester på produktet pro long så stemmer dette dårlig reiel! solgte disse produktene for noen år tilbake selv og var hellig overbevist om at noen hadde finni opp hjulet på nytt! men sånn som med endel andre vidunder produkter viste det seg at også dette hadde ulemper! store sådan! snakker ikke kun om blyerstatningen nå men om hele serien av produkter fra pro long!
2  Forum / Problemløseren / Sv: Ung mann i nød - hjelp til basic motorjustering på: mai 09, 2009, 01:56:41 am
Torshov har kanskje rette plugger?

Ang. tenninga, så er selvsagt det beste å gå til innkjøp av gradert reimhjul og tenningslampe, og justere tenninga til 30 grader over 3000 rpm. Gamle motorer kan de være byttet både fordeler og reimhjul på, så det er ingen sikkerhet i merkene der.
kan du forklare litt dypere hva du mener her??
3  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger hjelp med t4 kamdrev på: mai 09, 2009, 01:49:42 am
Jeg har montert justerbartkamdrev på en t4 kam.Men jeg har ingen kammer å sammenligne med,sånn at jeg får drevet på riktig plass.
Er det noen som kan tegne el forklare meg hvordan jeg kan sjekke om jeg har gjort rett før montering av blokka?Hæ
på forhånd takk
hmmmmmmmm.... hva er poenget med å bruke justerbart cam drev når hensikten din er å stille den inn på akkurat samme måte som et som er fast?HæHæ?
4  Forum / Problemløseren / Sv: porting av innsug på: april 24, 2009, 21:44:55 pm
Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding...  forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"...  det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet...
ja her fikk dere svaret!!!!!!!!!!!!! du har nå klart å lage et effekt tap 1303Bull!
5  Forum / Problemløseren / Sv: porting av innsug på: april 22, 2009, 23:31:45 pm
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!
6  Forum / Problemløseren / Sv: problemer med hjulvinkel etter puma montering på: april 13, 2009, 23:31:09 pm
Hvis tegningen til ulf er sett ovenfra er det spissingen som er feil. Men man sjekker også camber ved forstillingskontroll!
korrekt! lese feil fra min side! og JA man tar alt da!
7  Forum / Problemløseren / Sv: problemer med hjulvinkel etter puma montering på: april 13, 2009, 23:01:56 pm
er vel ikke spissing men camber som er feil her hvis den ene hjulet ligger mer enn d andre!!!!
8  Forum / Problemløseren / Sv: Paknings problemer. på: april 03, 2009, 00:39:49 am
Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye
og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!
kommer ann på hvilket sett du har kjøpt! flere varianter!
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1300 kasse og 1600 motor? på: april 02, 2009, 23:25:15 pm
nei brukte klutsj å svinghjul bare flyttet det over.gikk fint på min det.
 
da håper jeg virkelig du har schimset opp igjen mellom svinghjul og veiv?HæHæHæ
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw 411 Nes på Hedmark på: april 02, 2009, 23:18:27 pm
ja ei stund sia jeg så denne tråden oppe her...bilen er solgt såvidt meg bekjent..
står der den!
11  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw 411 Nes på Hedmark på: mars 31, 2009, 23:43:40 pm
Fikk svar fra Bioforsk på Nes i dag ..

Eieren av hingstestasjonen på Nes er Geir Arntsen, Øde-Kise, Kisevn. 352, 2350 Nes Hedmark

så hvis noen er særdeles intr i denne bilen kan vel den personen evt ta kontakt. jeg for min del syns ikke noe særlig om type4 .
nå er du helt på jordet her!
12  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginal bremsepumpe 68- på: mars 31, 2009, 23:08:18 pm
På ein ORginal 68modell er det vel ikkje så mangen forskjellige hovedpumper?? 19mm sikkert
trommelbrems? skive brems?
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bremser legger seg på?noen som kan hjelpe meg på: mars 31, 2009, 23:06:41 pm
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  Hæ
De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk.

Og ja, dette har jeg opplevd!!!

skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske Øyerulling

det heter fakta bremseolje fra gammelt dag Blunker
år 2009 er stikkordet tror j Gliser
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 Restaurering. på: mars 30, 2009, 23:26:05 pm
Holder på å restaurere 1600 motoren min. I den forbindelse skiftes alle pakninger. Har oppdaget at oljetetnings foring rundt innsugsventil skal skiftes, men hvilken pakning/ring er det Hæ? Har komplett pakningssett til motoren, men finner ikke ut hvilken av pakningene jeg skal bruke, de passer/stemmer ikke med original pakningen. Det er jo ørtåfjørti pakninger i settet.
Forslag Hæ?
det er 8 like ringer i settet ditt! dem er d du ska bruke! og de er nok ikke helt like de som satt der fra før nei!
15  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginal bremsepumpe 68- på: mars 30, 2009, 22:55:15 pm
Sorry, T1 68-
ble fortsatt ikke noe klokere! så vi prøver igjen! til hva?



jeg er sikker på Bubbel mener hovedpumpa
ja den har j skjønt men tar j ikke feil så har vi noen varianter av den også!
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginal bremsepumpe 68- på: mars 30, 2009, 22:37:38 pm
Sorry, T1 68-
ble fortsatt ikke noe klokere! så vi prøver igjen! til hva?
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1300 kasse og 1600 motor? på: mars 30, 2009, 21:53:54 pm
har en 1600 motor som skall inn på en 1300 kasse,må jeg sette 1300 svinghjul på 1600 motoren? blei litt trangt se he he? er litt nytt ennå det her Gliser
stemmer men husk å shimse opp igjen svinghjulet!
18  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bakrute med solfilm på: mars 30, 2009, 21:12:26 pm
til hva?
19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bremser legger seg på?noen som kan hjelpe meg på: mars 30, 2009, 21:06:44 pm
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  Hæ
De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk.

Og ja, dette har jeg opplevd!!!

skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske Øyerulling
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 29, 2009, 21:00:43 pm
flyttet på seg?HæHæ den ska draes med 360 nm!
21  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Auksjon: Quickshift - Avsluttes Mandag kl 23:00 på: mars 29, 2009, 20:58:35 pm
270,-
22  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Auksjon: Quickshift - Avsluttes Mandag kl 23:00 på: mars 29, 2009, 20:36:51 pm
255,-
23  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginal bremsepumpe 68- på: mars 29, 2009, 20:35:48 pm
Orginal bremsepumpe selges i meget god stand.
til hva?
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bremser legger seg på?noen som kan hjelpe meg på: mars 24, 2009, 00:20:49 am
hei

har vært ute og kjørt littt i dag,men etter og ha kjørt noen mil så legger bremsene seg på?noen so har opplevd lignende? Hæ
sjekk hvilket hjul det er som henger på helt først! plukk av tromler og gjør rent og sjekk at alt går lett! kontroller at bremsesylindere går inn igjen. har du skiver foran så kontroller at caliperne går lett inn igjen!
25  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse deler ***Oppdatert med flere deler 15. februar*** på: mars 22, 2009, 23:51:18 pm
Std dim, ikke noe trimgreier - driver ikke med sånne ulovligheter på riktige sia av Mjøsa!  Gliser  De har bare overflaterust, er ikke opprusta. Skal over til H-Mek i morra hadde jeg planlagt, ta med til deg i samme slengen?
heisann. skylde deg en 100lapp for røra j kanskje? ligg hos henning skjønte j?
26  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler T1- noe T2 med Bilder på: februar 20, 2009, 15:19:34 pm
ca pris på clutch og hva slags dim er d på de??
27  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse deler ***Oppdatert med flere deler 15. februar*** på: februar 20, 2009, 13:53:21 pm
Std dim, ikke noe trimgreier - driver ikke med sånne ulovligheter på riktige sia av Mjøsa!  Gliser  De har bare overflaterust, er ikke opprusta. Skal over til H-Mek i morra hadde jeg planlagt, ta med til deg i samme slengen?
ja ta dem med du Glad
28  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse deler ***Oppdatert med flere deler 15. februar*** på: februar 19, 2009, 00:10:42 am
dim er d på j tubes? tar dem hvis de ikke er oppusta Glad
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: senking bak med lange aksler... på: februar 18, 2009, 17:51:00 pm
Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling

Kan ikke huske å ha sett lavere 02 i Norge...Hæ?   Gliser
hehe sklir ut litt denne tråden også gitt Blunker dekk på gærne sia har ikke sett ååårntli senka bobler før heller da Osteaktig Gliser Øyerulling
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: senking bak med lange aksler... på: februar 18, 2009, 17:42:28 pm
Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!