Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 129
|
123
|
Forum / Problemløseren / Sv: eloksering
|
på: mars 14, 2014, 15:09:10 pm
|
Sjekk youtube. Ligger noen bra videoer der om hvordan du kan gjøre det selv.
Jeg har gjort det selv for mange år siden. Brukte tekstilfarge kjøpt hos jernvaren. Salpetersyre/batterisyre og en variabel strømforsyning. Fungerte veldig fint og fargen trakk langt inn i aluminiumen
|
|
|
124
|
Forum / Problemløseren / Sv: prøvde Dynamat?
|
på: mars 13, 2014, 15:31:14 pm
|
Om du skal fulldempe bilen din så går det nok fort det.
Det er greit å legge to lag med matte på flyndrene, hjulhus og bak og under baksetet.
|
|
|
125
|
Forum / Problemløseren / Sv: prøvde Dynamat?
|
på: mars 11, 2014, 00:25:36 am
|
Silent Coat, som vi selger, gir dere f.eks 4kvm til 764 kr. Eller 8kvm til 1359 kr, ved bruk av forumets rabattkode. Du skal lete litt for å klare det billigere enn dette, uansett hvor i verden du handler fra
|
|
|
133
|
Bruktbørsen / Deler selges / Batteriladere og 3T 12v vinsj
|
på: februar 26, 2014, 15:43:14 pm
|
Kraftig 12 volt vinsj på 3 tonn / 5,2hk. Helt ny og ubrukt, med strømkabler, krok, fjernkontroll og vinsjeblokk, for montering på bil, ATV, traktor el.l. Kr 2500 (kan ikke sendes i posten. Vekt 37kg) Dania 130 12/24 volt batterilader med startbooster. Danskprodusert kvalitetslader. Passer til 50-280Ah 12 volt eller 25-140Ah 24 volt batteribank. Brukt, men helt strøken og funksjonstestet. Kr 1200 Dania 25A 12/24 volt batterilader for lukkede og våte batterier, med justerbar ladestrøm. Danskprodusert kvalitetslader. Passer til 60-200Ah 12 volt eller 40-100Ah 24 volt batteribank. Svært lite brukt og funksjonstestet. Ser ut som ny. Kr 1000 Absaar 12/24 volt batterilader med 250A startbooster/starthjelp. Tyskprodusert kvalitetslader av den gamle gode sorten. Kr 1500,- http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46887866
|
|
|
134
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Vintage side scoops T1 ø.kjøpt
|
på: februar 26, 2014, 08:00:25 am
|
Er det noen som har et sett med side scoops liggende for salg? Alternativt utlån for å lage kopier. Ikke nødvendigvis like som på bilde, men i det miste tidsriktig for 50-60 talls bil og de må være laget av metall. Bilde lånt fra tråden til Kajknoz
|
|
|
140
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Trenger 2,5" eksos flens i rustfritt.
|
på: februar 07, 2014, 15:13:34 pm
|
Jeg har midlertidig bestillt en i svartstål fra bilextra, de hadde ikke rustfritt og den delen fra simon hadde de heller ikke.
Blir vel til å kjøre med stål til jeg finner en fin rustfri en. Kjøper meg litt tid da....
Bare tull. Bilextra har 9 stk på lager i Oslo. Så alle landets avdelinger kan bestille og ha den dagen etter. Den koster 580,-. Er det et stort problem for dem å bestille inn denne til deg, får du si ifra, så skal jeg gjøre det for deg.
|
|
|
143
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: februar 05, 2014, 15:46:28 pm
|
Da fikk jeg svar fra den lokale trafikkstasjonen, om at han slet litt med at papirene gjelder type 11, 13 og 15, mens Ghian er 14... Akkurat som du sa, Ghia69 Så hvis noen har noen tips til hvilken dokumentasjon som kan brukes for å få overbevist om at dette er ok, så tas tips i mot med takk Dette løser seg Evt en referanse til en sak hos SFOOR hvor dette er gjort en gang tidligere. Saken min er sendt til SFOOR pga dette, så det kan jo hende de finner fram dette selv Roy Snakker du med Petter Iversen så må jo dette løse seg. Han vet jo at en 13 og 14 er samme understell, med unntak av gulvplatene. Alternativt så kan du sende Kerscher en mail å høre om de kan lage et kortfattet skriv til deg, som bekrefter at bremsene også kan brukes på Type 14.
|
|
|
146
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lyddemping? (motor "brøl" i kabinen)
|
på: januar 23, 2014, 12:16:53 pm
|
Pål, hvilke temperaturer fungerer det her mirakel middel du har på? Skal der være god og ordentlig værksteds temperatur, eller kan det bruges i uisoleret garage nu om dagen?
Du kan fint holde på med det nå, men det er anbefalt at stålet ikke er kaldt. Så har du mulighet til å parkere bilen inne på jobben gjennom dagen, er det klart en fordel. Dempemattene kan du bare la ligge i romstemperatur 1 døgn før du begynner, så blir de så myke at ekstra varme er helt unødvendig.
|
|
|
148
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lyddemping? (motor "brøl" i kabinen)
|
på: januar 22, 2014, 17:00:36 pm
|
Mitt beste tips er å erstatte putene med en tett celleplast, som da ikke suger vann. Vi har ikke noe materiale som er så stort og formlig at det passer til dette bruket.
Endel elektronikk kommer pakket i slike formstøpte plastkasetter. Disse kan du spikke til rett form og bruke. Rørleggeren har noe som heter Armaflex. Det finnes i ganske tykke matter. Disse kan du lime lag på lag for å komme opp i rett tykkelse. Men Armaflex er dyrt.
|
|
|
149
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lyddemping? (motor "brøl" i kabinen)
|
på: januar 22, 2014, 14:13:24 pm
|
Ett lag med Silent Coat og ett lag med Noise Isolator 4 eller 8 på hver side av brannveggen gir godt resultat. Alternativt begge lag med Silent Coat + Noise Isolator på den ene siden, hvis du ikke ønsker å ha noe inni selve motorrommet. Du bør også dempe gulver over girkasse og under baksetet, i samme slengen. http://bilstereosenteret.no/categories/dempematterDe trekanta putene bør være der, eller en god erstattning for disse. Da taktunellene blir rene høyttalerhornet og transporterer masse støy fremover i bilen.
|
|
|
|