3811
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Linker
|
på: desember 28, 2007, 23:24:55 pm
|
T1 tekniske data og fargekoder 1950 til 1959. Siden inneholder også mye annen info om disse årgangene. http://www.vwmadeinireland.com/main.htm----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fargekoder til "pre 67 VW" http://www.pre67vw.com/colours/----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fargekoder på nyere VW. Om ikke relevant til luftkjølt, så kanskje til inspirasjon om man leter etter en farge http://www.gti16v.com/vwcolors.htm----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fargekoder til T2 1968 til 1979 http://www.type2.com/m-codes/t2colors.html---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sikkert mange som har sett denne før, men legger den ut Farge kombinasjoner lakk/interiør http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php---------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|
3815
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Mantorp 2008
|
på: desember 28, 2007, 01:35:21 am
|
Tar nok turen til sommeren å ja, var dær i år også. Men det hadde vært kjækt viss vi kunne organisert litt slik at flere kjører sammen, kjører selv fra Sunndalsøra på møre. Lobo du skal sikker ned i år. Kjørte den gule Varianten i fjor.
wow, lever den gule ennå Det er vel den som Moen bygde her i Tønsberg for mengder av år siden? Husker godt jeg sikla mye på den bilen, for han jobba rett bortenfor der vi bodde og jeg hørte alltid når han kom og dro fra jobb Var vel en 3 liter i den den gangen? Sorry for OT
|
|
|
3817
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 27, 2007, 20:57:38 pm
|
Da har jeg vært ute å rydda litt plass i garasjen, slik at jeg fikk bilen inn. Ikke så god plass til å skru der ennå, men får rydde litt mer underveis. Har endelig fått tatt noen bilder (tatt med mobilkamera) Ser ikke så ille ut dette Har vært flekket litt på bakskjerm og byttet baklykter en gang på 80-tallet Setene er veldig slitene, men skal nok beholdes og trekkes opp igjen av Tor Dørsidene er i ok stand, så de blir nok som de er, om jeg får tak i vinyl/hud i samme farge til setene. Orginal instruksjonsbok Ikke mye rust under batteriet Ikke på førersiden heller... Et flott lite klistremerke som står på bakruta Vi fant to rusthull i bilen og her er det ene... Og her er det andre....ikke mye rust mao I første omgang skal karosseriet av plata og plata skal få nytt rammehode til balljoint og IRS bakstilling. Så blir den nok pulverlakkert og påmontert alt nytt. Forløpig ser det ut som det blir CSP smalet puma, CSP drop spindler, CSP ventilerte skiver rund baut og bilstein gassdempere. Hvis ikke noen har noen mye bedre forslag?? Selve garasjen er litt av et prosjekt i seg selv, før den holder tilfredstillende standard. All kledning skal av, garasjen skal heises opp og ett lag med 25x10cm leca skal legges i bunn for å få større porthøyde. Så skal det på en runde med windy, utlekting og kledning slås på igjen. Så isolasjon, fukstsperre og gips på veggene inne. Så blir nye isolerte porter kremen på kaka. Det finnes heller ikke strøm eller vann i garasjen, så det skal også graves inn 3-fas, vann og avløp. Skal også drenere rundt garasjen, for det er litt mye fuktighet nede i smøregravene/kjeller. Så iløpet av sommeren håper jeg den er ferdig og klar for en ny vinter med mekking. Men enn så lenge får vi håpe på mildvær, så jeg kan få gjort litt.
|
|
|
3819
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 27, 2007, 18:21:13 pm
|
Går litt i gal rekkefølge her, for planen var å rydde garasjen helt, før jeg begynner å fylle den med nytt "skrot", men det ble vist en plan med modifikasjoner. Men hva kan man forlange når jeg går fra hus med 100kvm uthus til hus med normal dobbel garasje Kan hverfall skilte med full kjeller og smøregraver i den nye garasjen da
|
|
|
3821
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 27, 2007, 14:23:37 pm
|
Det kunne godt vært flatere i midten ja, var ikke spesielt pene. Er det bilde av de amerikanske eller tyske??
Edit: De er sansynligvis like i form, men forskjellige i finish. Om de er så støgge som dette fra siden, så dropper vi det.
|
|
|
3822
|
Forum / Snikk-snakk / Volkswagen Annual Magazine
|
på: desember 27, 2007, 04:31:56 am
|
Fant et bilde av forsiden på førsteutgaven av dette bladet på google. Dette skulle vært interessant lesestoff. Noen som har kjennskap til bladet??? Den javagrønne forsidebilen er vel alle cal-look elskeres våte drøm
|
|
|
3825
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 mod --- ''Fake splitt''
|
på: desember 25, 2007, 19:12:28 pm
|
Kan hende jeg har et sett med "hjerte" baklys og litt annet liggende etter min 55' (ja, jeg vet 55' ikke er en split, men de har endel felles deler) PS: Hyl ut som du vil selge fangerne dine, de så ikke så ille ut på bildene.
|
|
|
3828
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: the 55 barnfresh
|
på: desember 24, 2007, 01:23:48 am
|
En 55' i den stand er ikke dagligdags, meget godt utgangspunkt.
Du lager vel ikke et slikt kabinett på bestilling vel? Så meget flott ut. En ide er å lage front og vindusdel i ett, så kan du topphengsle dette med gassdemper. Så får du litt større åpning og låser ikke plassen på siden av kabinettet pga døra.
|
|
|
3831
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 22, 2007, 04:20:04 am
|
Syns det hadde vært kult med 17" "fuchs", men de andre er jo mye finere. Vet du hvor jeg kan kjøpe disse godkjente felgene da? bortsett fra the samba
|
|
|
3832
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 22, 2007, 00:14:14 am
|
Holdt på å kjøpe 7x17" Fuchs, men så hadde en kamerat av selger kommentert at boltsirkelen så litt liten ut og etter nærmere undersøkelse, så viser det seg at de er til 5x100, altså Golf, Bora osv
|
|
|
3833
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 21, 2007, 23:57:01 pm
|
Ja, men da er det vel ikke noe problem da De som jeg la ut bilde av er jo godkjent av opphavsmannen, ikke sant? Er det noen da som kan fortelle meg noen andre enn de på the samba som selger disse?
|
|
|
3834
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 21, 2007, 23:37:39 pm
|
At det finnes en kopi som alle påstår er dårligere enn orginalen bør hvertfall ikke sette lokk på prosjektet til Morten, snarere tvert imot. Hvis han hadde produsert et mye bedre hjul med finere finish så ville sikkert veldig mange av de som har kopien byttet ut disse med "orginalen" og kopien ville ettersigende død ut av seg selv. Så på en måte er disse kopiene bare med på å øke etterspørselen og generer enormt mye gratis reklame for et evt orginalhjul.
Aldri glem at konkurranse er sunt for oss sluttbrukere. Men selvfølgelig er det veldig trist at noen må bruke skittene triks for å oppnå noe.
|
|
|
3835
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 21, 2007, 23:01:18 pm
|
Har lest litt om saken nå og ser ikke helt problemet. Hvis dette var en ulovlig rip-off så ville vedkommende vært saksøkt for lengst. Det er tross alt USA vi snakker om her:) Og som tidligere nevnt, forandrer man designet med ca 20%, så gjelder ikke copyrighten, selv om man syns de ligner aldri så mye. Men enig i at det er stygt å sko seg på andres kreativitet.
Men finnes "orginalene" til Dave Deal å få kjøpt da?
|
|
|
3837
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 21, 2007, 01:04:27 am
|
ja, hører gjerne mer om dette, men hva skal jeg søke på?? Copyright reglene gjelder ikke om produktet er mer enn 20% endret i forhold til orginalen. Men hvordan måle det, det er jo spørsmålet.
|
|
|
|