mars 29, 2024, 11:29:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / 1302/1303 / Sv: Hvilken bredde skal kromlisten på stigtrinnene ha (1302) på: mai 19, 2017, 21:20:43 pm
-66 30 mm.
66-72 17 mm.
72- 10mm.

Takk!
2  Forum / 1302/1303 / Hvilken bredde skal kromlisten på stigtrinnene ha (1302) på: mai 19, 2017, 14:22:18 pm
Trenger nye stigtrinn til min 1302. Tenkte å kjøpe Heavy Duty-varianten fra Unneberg. Der kan man velge mellom 3 bredder på kromlisten. Hvilken er korrekt til en 1302?

3  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Stigtrinn i brukbar stand ønskes kjøpt Bergensområdet på: mai 08, 2017, 12:48:50 pm
Ønsker å  kjøpe stigtrinn i brukbar stand til en 1972 1302. Jeg holder til i Bergen, så noe i ikke altfor lang avstand herfra ville vært bra.
Ta kontakt på PM
4  Forum / Forumexpressen / Sv: Frakt av 1302s fra Oslo - Bergen på: mai 31, 2013, 12:39:53 pm
Den må fraktes på henger ja. Glemte å spesifisere det.
5  Forum / Forumexpressen / Frakt av 1302s fra Oslo - Bergen på: mai 31, 2013, 10:39:33 am
Jeg har en 1302s som jeg trenger å frakte fra Oslo til Bergen. Er det noen som har en biltransporter som kan kjøres på klasse B som de vil leie bort en helg? (maks totalvekt 1600 hvis jeg skal kjøre med min bil).

Alternativt, betaler jeg en fair pris dersom noen skal kjøre strekningen med tom tilhenger en gang i løpet av sommeren.

ta kontakt på pm.

6  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte hjullager bak 1302 på: oktober 14, 2008, 12:41:30 pm
Kan forøvrig melde om at jobben gikk knirkefritt! Takk for hjelp!
7  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte hjullager bak 1302S på: august 08, 2008, 10:13:12 am
Takk!
8  Forum / Problemløseren / Bytte hjullager bak 1302 på: august 08, 2008, 10:04:30 am
Jeg tenkte å bytte hjullager bak når jeg først skal "åpne" trommelen. Hjullageret på den andre siden måtte byttes i forbindelse med forrige EU-kontroll, og jeg måtte la et verksted gjøre jobben pga. mangel på tid og mekkeplass. De brukte laaang tid på jobben, og mente at det satt noe inni h..... godt.

Er det en spesiell type avdrager som lønner seg å bruke til denne jobben? Evt. andre tips som vil gjøre jobben lettere for meg?

på forhånd takk

edit: 1302, ikke 1302S
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dimensjon på lufte/returslanger til vw 1302 '72 på: juni 12, 2008, 07:09:36 am
Jeg var innom Møller i går, og fikk raskt bekreftet at de tykke lufteslangene som monteres over påfyllingsrøret (som møtes i et T-kryss) ikke leveres lenger fra Møller. De tynne slangene stod det at skulle være i dimensjon 4x3 (antar at det betyr 4mm utvendig og 3mm innvendig) og skulle være av lengde 37cm og 30 cm.



Jeg fant de tykke lufteslangene (de to på hver sin side av T-krysset) hos Wolfsburgwest til en samlet pris av ca $14 + frakt. Noen som har erfaringer med å handle derfra med tanke på fraktkostnader og leveringstid?
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dimensjon på lufte/returslanger til vw 1302 '72 på: juni 11, 2008, 15:40:53 pm
Hørte med Unneberg men de hadde ikke, kanskje lokale Møller-sjappa er et bedre alternativ. Takk for tips Glad
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dimensjon på lufte/returslanger til vw 1302 '72 på: juni 11, 2008, 13:30:23 pm
Jeg har lekkasje fra returslanger/koblinger som går i øvre venstre hjørne av bagasjerommet (over påfyllingsrøret for bensin). Det dreier seg om den tykke slangen (ca 1cm i diameter) og den tynne slangen som festes på den tykke med en t-kobling (ca. 4-5 mm dia.).

Noen som vet dimensjoner på disse??

12  Forum / 1302/1303 / Sv: spm ang. baklokk og forgasser 1302 på: juni 11, 2008, 13:25:05 pm
Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter:

1. Baklokket mitt er byttet en gang

2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor

Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle Glad

13  Forum / 1302/1303 / Sv: spm ang. baklokk og forgasser 1302 på: juni 11, 2008, 13:03:41 pm
takk, da blir det nok et nytt baklokk med tiden, liker at ting er som det skulle være Glad
14  Forum / 1302/1303 / Sv: spm ang. baklokk og forgasser 1302 på: juni 11, 2008, 07:00:56 am
Min 71 1302 har ihvertfall 2 riller og 31-pict 3 gasser..og hu er dønn original.
Glad

De kan ikke ha endret det i '72, slik at det var likt på 1302 og 1302s?
15  Forum / 1302/1303 / Sv: spm ang. baklokk og forgasser 1302 på: juni 10, 2008, 12:09:33 pm
Fin bil det, avataren min viser min 1303S i samme farge Glad

Jeg får vel kanskje prøve å få tak i et nytt mer "riktig" baklokk da hvis bilen skal tilbake til 100% original stand.
16  Forum / 1302/1303 / spm ang. baklokk og forgasser 1302 på: juni 09, 2008, 11:00:30 am
Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).

spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?

spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bensinlukt! på: juni 09, 2008, 10:43:14 am
Unneberg hadde ikke disse slangene på lager, så jeg får prøve å finne noe som passer et annet sted.

Noen som vet dimensjonen på lufte/returslanger til en 1302 '72 ?
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Nyttig video som viser ventiljustering samt skikkelig forklaring på: juni 04, 2008, 10:32:32 am
Som nevnt i subject er dette en video jeg fant meget nyttig for å utføre ventiljustering, samt den forklarte grundig hva slags hensikt ventilene har, og hvorfor skikkelig justering er viktig.

Mange tar sikkert dette som selvsagt lærdom, men for meg og sannsynligvis andre "nybegynnere" er denne veldig nyttig.



Det ligger også flere andre treningsvideor fra samme youtube-bruker linket fra denne videoen.

-SKD-
19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bensinlukt! på: juni 03, 2008, 11:18:26 am
takk for hjelp! Da blir det vel å prøve å få tak i noe av god kvalitet, samt noe i original utførelse med "knekk" Glad
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bensinlukt! på: juni 03, 2008, 10:27:38 am
Følger opp denne tråden siden jeg har akkurat det samme problemet med bensinlukt og lekkasje i lufteslangene.

Jeg tenkte å ta meg en tur for å bytte slanger og klemmer i dag, men trenger dimensjonen til de forskjellige slangene (er vel to tykkelser ,en på ca 1cm og en på litt under 0.5 cm). ('71 1302)
Er det greit å bare bruke standard biltema drivstoffslange, eller må jeg ha en spesiell type slange for dette?


Ellers takk for flott forum med utrolig mange nyttige svar på det meste!
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!