april 29, 2024, 11:19:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25
691  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sportsseter i boble - hva "fungerer" på: mars 31, 2008, 16:44:01 pm
Originale recarostoler fra bmw 02 serien. Stillige, ville passet perfekt.

http://cgi.ebay.de/Recaro-Sportsitze-mit-Konsole-BMW-02-Porsche_W0QQitemZ230234409269QQihZ013QQcategoryZ96361QQrdZ1QQssPageNameZWD7VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m123
692  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sportsseter i boble - hva "fungerer" på: mars 31, 2008, 16:32:48 pm
Hva med denne originale fra 911RS? Litt dyr, blir vel ennå dyrere etterhvert.

http://cgi.ebay.de/Porsche-911-S-RS-Sportsitz-Sitz-Recaro-selten-Sitze_W0QQitemZ230236287897QQihZ013QQcategoryZ76020QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Her stoler fra Alfa Romeo Spider. Ikke helt borte de heller.

http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-2-Sitze-Spider-Duetto-Fastback_W0QQitemZ380009237433QQihZ025QQcategoryZ78011QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
693  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sportsseter i boble - hva "fungerer" på: mars 31, 2008, 16:22:49 pm
Gasolin har disse kule stolene. Men prisen var ikke så kul.

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=32_48_50&products_id=430

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=32_48_50&products_id=432
694  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sportsseter i boble - hva "fungerer" på: mars 31, 2008, 16:11:24 pm
Bra tråd ang setevalg og utvalg. Men denne kan fortsette. Selv er jeg på jakt etter seter MED nakkestøtte (pga sikkerhet) som har et litt nostalgisk preg. Selv tenker jeg på eldre merke-recaro fra Opel, Ford eller VW. Seter fra 911/924/944 er også aktuelle, baksetene der kan bli meget passende bak i bobla.

Vi har jo eldre Alfa Romeo, eldre recarostoler (som regel meget dyre) og kanskje også bmw. Jeg er åpen for det meste, spiller ingen rolle hvilken bil de kommer fra, bare de er kule og nostalgiske med sportpreg.

Så kom med forlag eller bilder på hva dere har "oppdaget" eller vet om der ute.


695  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer med Optima Redtop på: mars 31, 2008, 09:57:35 am
Optima red top er IKKE lagd for utladninger, da tar den fort kvelden, det er også spesifisert fra Sønnak. Yellow Top eller Maxima batteriene tåler dette, i tillegg til å ha meget høy startkapasitet. Red Top har også høy startkapasitet, men der stopper likhetene.

Jeg har hatt både red top og maxima.
696  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1500 motor med trimma svinghjul på: mars 05, 2008, 18:54:48 pm
Eller så har gubben tatt med svinhjulet når han var ute å jogga. Skal visst gi letta svinghjul har jeg hørt.
697  Forum / Snikk-snakk / Sv: Morsomme annonser? på: februar 22, 2008, 14:36:06 pm
Mitt spørsmål blir da: Fikk du tak i en Apache Leif?HæHæ??
698  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espen`s T1 66 på: februar 20, 2008, 21:38:00 pm
Mener han som hadde den da også het Espen jeg. Og det var i år 2000/2001,  IKKE i 97/98. Tror bilen ble bygget av en herre i Moss. Kjøpte vel stor sett alle bilsportblader på den tiden, men kan ikke huske noen reportasje på akkurat denne.
699  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espen`s T1 66 på: februar 20, 2008, 18:59:29 pm
Denne bilen var jeg å så på i 1997/98 mener jeg på huske. Ble nesten kjøp. Så antydning til noe rust da også. Det fine med bilen din er at det står i vognkortet at den er bygget om til skivebremser og at det er montert 1776 med dobble gassere. Mener det sto 149 hk der også. Trolig godkjent av en trafikkstasjon på hedemarken et sted. Dette skjedde i 1990.

Men en fin bil, og helt klart verdt å ta vare på. Den virket bra bygd da, og motoren var nyoverhalt i -97 ifølge forrige eier, den gikk ihvertfall bra.
700  Forum / Teknisk, teori og praksis / 1915 sats i 1776/1835 blokk på: februar 10, 2008, 13:43:28 pm
Hos lowbugget selger de 94 sats som passer i blokk tatt ut for 90,5/92 sats. Dvs at blokka ikke trenger å borres opp, men toppene må det. Så det blir vel på en måte en slip-in sats. Det argumenteres med at dette er en bra løsning.

Saken er at jeg har en 90,5/92 blokk med tilhørende topper. Toppene er tatt ut litt for mye ser det ut til da de måler 100mm. Det skulle vært 98mm på en 90,5/92 sats, ergo 2mm for mye. Dette kan selvfølgelig gå bra bare man får sentrert toppen ordentlig,.....eller man får lagd seg en ring i toppen med tykkelse 1mm (allà powersleeves) men det er vel ikke optimalt. Eller hva?

Vurerer derfor om 1915 satsen fra lowbugget kan være noe. Noen som har sett på disse eller har de selv? Må inrømme at jeg desverre ikke er noen stor motorguru.

701  Forum / Snikk-snakk / Sv: Profilene deres på: februar 08, 2008, 11:13:23 am
Da har ihvertfall eiko registrert Oslo som bosted......så det så.
702  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Litt sånn -80 tallsnostalgi må vi ha her også på: februar 07, 2008, 14:34:57 pm
Er ikke noe TüV papirer på de hvis det er det du mener, men skal prøve meg ved Oslo trafikkstasjon, har en ganske bra dialog med de.

Jeg betalte 425$ + 75$ i frakt fra serrano, men han er nå historie, men det er flere som selger de til rundt 475, så avskrekkende er det ikke. Søk litt rundt. Merk deg at de fleste selger dette som et Empi-sett, men det er AC industries som lager de.
703  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Litt sånn -80 tallsnostalgi må vi ha her også på: februar 06, 2008, 21:13:49 pm
Tromlene foran blir byttet ut med dette skivebremsesettet fra AC industries i USA. Boltsrikel 5 x 205. Settet ser bra ut, og gir ingen sporviddeøkning.

704  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Litt sånn -80 tallsnostalgi må vi ha her også på: februar 06, 2008, 21:11:18 pm
Litt bremserør må vel til.
705  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Litt sånn -80 tallsnostalgi må vi ha her også på: februar 06, 2008, 21:09:28 pm
Her er bilde fra nyere dato. Bunnplata er i garasjen og det er montert girkasse, og det jobbes med forstilling. Den er av typen sway-away. Skulle egentlig hatt en puma, men..
Bunnplata var lakkert i samme kulør som bilen når jeg fikk den, hadde vel vært litt smartere med en i svartbehandlet tectyl eller POR15 e.l.



706  Forum / Prosjektgarasjen / Back to -89 på: februar 06, 2008, 21:04:28 pm
Får vel lage meg en tråd her jeg også. Blir ikke den helt store prosjekttråden, men noen bilder blir det vel. Kjøpte denne, en 1966, i 2002, den var da i deler men det er stort sett å montere sammen. Arbeidet med bilen har gått meeeeget tregt grunnet andre ting her i livet (ja.....det finnes faktisk andre ting enn vw). Men det ser ut til at den kanskje blir ferdig til SCC, eller der omkring, vi får se.

Bilen har, som dere sikkert ser, aner fra de gode gamle -80 åra. Det er knall lakk, mørke onepiece, elektrisk åpning av dører, lister og alle hull ellers er sveiset igjen, britaxtak og hele pakka.
Jeg hadde planer om å gjøre den om til litt mer "dagens" look med klarfargete ruter, montere vanlige dører samt noen andre ting, men gikk bort fra det heldigvis. Bilen skal være en liten kjørende opplevelse av hva -80 åra ga oss. Men jeg syns bilen er kul som den er. Her kommer noen bilder( det første er fra -89).

707  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 30hk motor med 3 forgassere! på: februar 06, 2008, 20:12:46 pm
Lå faktisk et slikt sett på ebay for 3-4 år siden. Jeg kjøpte det IKKE.
708  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: weber 32/36 på: februar 06, 2008, 18:32:42 pm
Vil sikkert funke ok den, originalt er jo ikke T4 noen turtallsmotor heller. Det selges jo 32/36 kit til T4 også, har vært på markedet i mange år. Alternativet kan være å ta en solex 34/34 eller 38/38 fra en eldre ford V6 motor der spjelene åpner seg samtdig og ikke proggresivt slik som 32/36. Vil kanskje være bedre på en T4 også, spesielt fra bunnen av.

 
709  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva man kan få inn i vognkortet. på: januar 30, 2008, 10:18:03 am
Er det noen BTS der ute som IKKE godkjenner byttet fra trommel til skiver på en boble? Tror jeg ingen som gjør. Dette er jo bare positivt. Med sett fra CSP får du med TûV papirer også. Kan ikke se for meg at de argumenterer MOT en slik ombygging.

Når det gjelder forskjellige dekkdimensjon foran og bak gikk det greit for meg i Oslo. De var av den oppfattning at bobla faktisk har en fordel av bredere dekk bak enn foran. Vet flere BTS som også har godkjent dette. Pass bare på at dekk og felg passer sammen i.h.h.t anbefalte tabeller. Min har 165 dekk foran og 185 bak. Prøvde meg med 135 først, men etter å ha tygget litt på det sa de nei. Men det hadde også gått bare felgen passet (hadde 5,5" felg som blir i bredeste laget, skulle hatt max 4,5").

En bil bør jo ikke senkes for mye heller. Skjønner reglementet med 3 cm fjæringsvei ved totalvekt på bil. Selv om harbarka cal-look`ere ikke liker det er det best med lik senking hele veien rundt. Min blir det ihvertfall. Og det er kravet også.

Min bil har også elektrisk åpning av dørene (gammelt -80 talls triks detta) der dørhåndtak er fjernet og hullene sveiset igjen. Dette gikk også greit.

Men jeg tror du sliter litt hvis du dukker opp på BTS med en 700hk motor. Trukk`e det hjelper med originale skiver fra nyere modell da.  Glad
710  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 01, 2008, 22:43:02 pm
Denne er det også mulig noen husker. Ingen pokalsanker akkurat, men den ble avbildet i rihgt on i -89 og 90. Jeg kjøpte denne i 2001, og holder fremdeles på å sette den i stand. Blir vel ferdig til sommeren håper jeg.
711  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 16, 2007, 21:59:07 pm
Ja førr svarte det va du som tok de - hadde glømt det! Dette var vel kanskje på våren '95? Mener treffet på torget var på vinterføre...

Njaa, var vel ikke langt unna vinterfør ihvertfall. Mener det første møtet var i september måned jeg. Men kjenner igjen mange av bilene som er på bildene lenger oppe.
712  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: desember 12, 2007, 21:23:31 pm
Skal prøve å bli ferdig med denne. Mulig noen kjenner den igjen fra slutten av -80 åra/starten på -90 åra.
713  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 11, 2007, 21:13:05 pm
Ikke mange bilder der ute med andre ord. Synd, men det er noen år siden, og det var ikke mange med kamera som sprang rundt heller.

Men det var en moro tid. Fra å henge rundt i gata på Sjørdal`n som den eneste med boble (sammen med ascona, 240 og ford eiere) til å komme inn i et miljø med like entusiastiske folk som meg selv, det var artig det. For meg tok dette slutt i -96 da jeg flyttet til Oslo. Var vel medlem i Osloklubben et par år, solgte så bilen i -98 da jeg ble litt lei. Heldigvis kom motivasjonen tilbake i 2001. Phuu....
714  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: desember 10, 2007, 13:02:34 pm
Mine wide 5 fuchs (ekstremt dårlig bilde)

715  Bruktbørsen / Deler selges / Innredning -65, bahama blue på: november 27, 2007, 21:27:40 pm
Har innredning til en -65, farge er bahama blue. Framstoler, bakstoler og dørtrekk. Noen smårifter, men ikke mye. Bra for alderen. Trenger nok en liten rens for å bli bra. Se bilder. Pris = Bud. Send pm eller ring 47400304. Må hentes i Larvik.
716  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 27, 2007, 12:59:25 pm
Samme lurer jeg på også. Jeg vet jeg så bilder i etterkant av de første møtene vi hadde. Flere ble pubilsert i utgaver skvwettlappen mener jeg å huske. Fusentast sitter sikkert på noen. Sender en Pm i den retningen jeg. Vært gøy med noen bilder der vi sto lina opp med våre biler.

Bilene jeg husker fra det første møtet er:

Den racing grønne 1303 til Knut med BBS felger og mørke onepiece (likte den godt), en rød 1303 u/fangere med 1835 og ATS, en turkis (?)T3 panel (peoples choise i Fredrikstad i -95, var det ikke?), en rød(?) 1300 med tredekorasjoner på siden (eid av en engelskmann, ble totalvrak etter påkjørsel av en elg tror jeg, skjedde på en cruising aften på E6), en lav roadster u/kallesje fra Hommelvik og vika wikings (fusentast kom vel i den, tror det regnet en skvett den kvelden også, men gutta hadde som motto; No guts, No glory Osteaktig), og så var det en til fra vika wikings med en original 1302 (var brun av farge, original), ja.....og så var det min da, en violett -80 talls kjærre med onepiece og hele pakka.

Godt mulig det var en eller to til, men her stopper min hukommelse. Noen andre som kan verifisere min husk, eller komme med tilføyninger?

Jeg husker best hu blide dama di jeg da.....har du hu ennå...?

...hvis jeg har bilder fra noen av de torgmøtene så blir jeg overrasket....skal se litt i noen gamle SkVWettlapper.....mulig det finnes noe i det arkivet....

Nope Fusen, dama er borte for leeenge siden, men er erstattet med en mye bedre en Glad.

Håper du finner noe i arkivet ditt. Vært gøy det.
717  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 26, 2007, 18:10:13 pm
Tror jeg husker den blå Sierran. Det var den med 17" BRM og 48 IDA gassere ikke sant?

Uansett, da har vi nok pratet sammen gutter. Og trolig spist noen pizzaer sammen også på peppez. Men jeg husker ikke mange ansikt, der stopper det. Moro å se at det er flere som var der.
718  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 26, 2007, 15:36:52 pm
Samme lurer jeg på også. Jeg vet jeg så bilder i etterkant av de første møtene vi hadde. Flere ble pubilsert i utgaver skvwettlappen mener jeg å huske. Fusentast sitter sikkert på noen. Sender en Pm i den retningen jeg. Vært gøy med noen bilder der vi sto lina opp med våre biler.

Bilene jeg husker fra det første møtet er:

Den racing grønne 1303 til Knut med BBS felger og mørke onepiece (likte den godt), en rød 1303 u/fangere med 1835 og ATS, en turkis (?)T3 panel (peoples choise i Fredrikstad i -95, var det ikke?), en rød(?) 1300 med tredekorasjoner på siden (eid av en engelskmann, ble totalvrak etter påkjørsel av en elg tror jeg, skjedde på en cruising aften på E6), en lav roadster u/kallesje fra Hommelvik og vika wikings (fusentast kom vel i den, tror det regnet en skvett den kvelden også, men gutta hadde som motto; No guts, No glory Osteaktig), og så var det en til fra vika wikings med en original 1302 (var brun av farge, original), ja.....og så var det min da, en violett -80 talls kjærre med onepiece og hele pakka.

Godt mulig det var en eller to til, men her stopper min hukommelse. Noen andre som kan verifisere min husk, eller komme med tilføyninger?
719  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 på: november 25, 2007, 19:35:03 pm
Her er teppene som skal inni..
Kjøpt hos unneberg. Flotte tepper til en fornuftig pris..

Fin bil. Men hva er prisen på teppesett hos Unnebrg?
720  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 23, 2007, 09:50:31 am
Husker også skvwettlappen som var "klubbavisen".
Tullebukkk!!
Det der var Vika Wikings sin avis det.
Ble lagt på is etter No 14...som var et reint streikenummer....der all teksten manglet.

Ops.....sorry Fusen, selvfølgelig var det vika wikings. Bøyer meg i støvet. Husket litt feil etter så mange år.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!