Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 26, 2023, 21:03:57 pm
|
Ikke boble, men sier litt om hvilken resultat man kan få. Siden motoren skal ut til vinteren blir det nok å vannpolere både topper og blokk. Dog ikke innvendig. Nøye rengjøring i etterkant er nødvendig.
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 26, 2023, 20:51:50 pm
|
Siden det ikke blir gjort så veldig mye på bilen den neste måneden har jeg smått kommet i gang med vannpoleringen. Kabinettet importerte jeg fra UK som et byggesett, det gikk med noen timer til å pusle det sammen og få det i drift.
Har vannpolert innsug, luftfiltre og stag til noen dobble 34 dellorto. Resultatet taler for seg.
|
|
|
96
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 26, 2023, 20:43:14 pm
|
Vi blir flere og flere her inne igjen etterhvert, så vi må bare holde trøkket oppe og spre det glade budskap!
Kul plass og kul bil!😊 Gleder meg til å følge med😊
Ta deg en tur før du parkerer for vinteren. Ser på facebook at vi pratet om efi og at du skulle demonstrere greiene🙂.
|
|
|
98
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 25, 2023, 21:45:10 pm
|
Slik står bilen i dag, på hjuldollys. Målet er å få den ferdig til neste års Bug-in.....eller SCC😏.
Motoren er det mulig jeg tar ut i vinter og overhaler. Selv om den har kun har gått ca 15000km så har den stått noen år. Den starter helt sikkert, og går fint, men jeg har lyst på litt mer futt enn det er originalt. Har samlet på meg noen trimdeler under årene. Blir ikke noe ekstremt.
|
|
|
100
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 25, 2023, 21:32:42 pm
|
Gikk litt "all in" og kjøpte det meste av utstyr. Har både løftebukk, Quick Jack, kompressor, ht-spyler, verktøy og vannpoleringskabinett. Dette burde holde. Siden jeg skal drive litt med vannpolering måtte jeg ha en litt voksen kompressor. Den er 3-fas på 150l og 10 bar, luftmengde er hele 840l v/1 bar og 400l v/10 bar. Den skulle duge til det meste vil jeg tro.
Det er sluk i lokalet så her kan man fint vaske biler og polere hele året.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
101
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 25, 2023, 21:23:19 pm
|
Innredet mesanin med sofa, TV og div. Kommer bad/WC og minikjøkken etterhvert.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 25, 2023, 21:15:13 pm
|
Selve lagerseksjonen er jeg meget fornøyd med. Legger ved noen bilder. Denne ble relativt godt utstyrt med mesanin, sluk, epoxygulv, ekstra belsyning, varmpumpe, vifte i taket for luftsirkulering, ekstra kontakter, 3 fas, oppgradert sikringsskap +++. [attachment=1]
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: september 25, 2023, 21:02:34 pm
|
Her er den på plass i lagerseksjonen. Var nesten det første jeg satte inn der.
Det er ikke mye som gjenstår egentlig. Må se over det elektriske som jeg startet på for flere år siden, der er det mye rot. Stolene må jeg sveise nytt understell på så de passer, er bare midlertidig montering nå. Bytte forstilling til puma, som jeg har liggende. Et lite hull på høyre side feste bakskjerm som må sveises. Sikkert mye annet smått og godt, men i det store og hele så er det det som skal gjøres.
[attachment=1]
|
|
|
105
|
Forum / Prosjektgarasjen / Back to -89
|
på: september 25, 2023, 20:57:44 pm
|
I 2008 startet jeg en prosjekttråd på min 80-talls looker, som jeg faktisk kjøpte så tidlig som i 2002. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1794.0.html Starter ny prosjekttråd, mest for min egen del. Og siden jeg er møkk lei facebook blir det forumet igjen. Er kanskje ikke så mange brukere igjen her lenger. Bobla har vært et evigvarende prosjekt som aldri ser ut til å bli ferdig. Ihvertfall føles det sånn. Bilen kjøpte jeg i deler, og det var stort sett bare å montere den sammen.....trodde jeg. Ble en del jobb likevell. Både jeg og bilen har flyttet litt hit og dit, mest bilen pga div forskjellige lagringsplasser. Tiden har flydd, og plutselig er det over 20 år siden kjøp. For nesten 2 år siden gikk jeg til det skrittet å investere i en lagerseksjon i nærhetene. Var lei av liten plass. Den er på 72 kvm og jeg har jeg innredet med bil som hovedformål. Både jeg og sønnen har biler som hobby. Nå har jeg både lokaler, utstyr og tiden i orden. Motivasjonen kjenner jeg er på retur. Får jeg ikke bilen på veien nå så vet jeg ikke. Har forresten en egen konto på instagram om lagerseksjonen , eiko_garage. Titt innom. Bilen er en 1966 bygget etter datidens konsept. Følgende ble gjort/er gjort: Fjernet alle lister, hull og dørhåndtak (elektrisk åpning) Sveiset dashbord med kun speedometer og hanskerom Motorlokk fra en -62 Britax soltak Senket foran og bak American Eagle wide 5 wheels 1500 kasse 1600 Mexico motor med 15000km på telleren Empi skivebremser foran Lakkert i en en oransje farge fra Alfa Romeo Innredning pr nå er fra en Audi TT Bildet under er tatt for ca 10 år siden.
|
|
|
108
|
Bruktbørsen / Deler selges / Bilstereo: Forsterker med tilpasset montering I boble
|
på: januar 09, 2023, 16:28:56 pm
|
Ubrukt 5 kanals forsterker Ground Zero GZTA 5120-II Titanum. Kjøpt for 3190,- for flere år siden. Ikke koblet opp, kun pakket ut for å bruke som mal til installasjon i en vw boble 1966. Deksel og monteringsplate er tilpasse bilen og forsterkeren med hull for kabler, gjengeinnsatser for solid montering av forsterker mm. Selges for 2500,-. Forsterkeren selges løst for 2000,-. Kan sende for kjøpers regning ved forskuddsbetaling. Deksel og monteringsplate sendes ikke pga størrelse. Skal alt følge med må det hentes her. Se annonse på finn for bilder og mer info: https://www.finn.no/286956730Ikke prutbar. Da ligger utstyret godt til ev fremtidige prosjekt. Ingen kabler følger med.
|
|
|
109
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Stempler 87,5mm
|
på: juni 09, 2022, 11:38:03 am
|
Kort spm. En kar har et sylinderkit til salgs der han har målt stemplene til 87,5mm. Ikke 87 eller 88. Jeg får ikke inspisert de selv, men hvilket kit er dette?
|
|
|
112
|
Forum / Snikk-snakk / Oppdrag - ferdigstille et prosjekt
|
på: mars 06, 2021, 10:25:02 am
|
Utålmodigheten har tatt overhånd. Ser at tid ikke rekker til på prosjektet som har stått delvis i stampe de siste årene grunnet jobb og en del andre ting. Jobber for tiden i utlandet og de korte hjemmeperiodene brukes til alt annet enn bil. Har derfor tenkt på å sette bort den siste delen av jobben med å ferdigstille bilen til noen seriøse som kjenner vw, og som kan levere. Med "seriøs og levere" mener jeg levere godt arbeid til avtalt tid og sum. Litt slingring aksepteres selvfølgelig ang tid og sum men målet er at den skal ut på veien i år. Dette diskuteres nærmere. Bilen det gjelder legger jeg ved bildet av. I det store og hele et nesten ferdig prosjekt med gir, motor, bremser. Jobben blir å koble el, justere og gjennomgå bremser, bytte forstilling til puma for å nevne noe. Det er snakk om å få bilen kjørbar. Det meste av deler følger med. Detaljer som montering av innredning, støtfangere og slike ting kan jeg ta selv, det er kosejobb. Detaljene på alt som skal gjøres kan jeg ta med den som ev tar på seg oppdraget. Ønsker tilbakemelding på PM eller mail til eivi-ko@online.no fra de som kan ta på seg et slikt oppdrag, eller de som vet om eller har tips om hvem som kan ta det. Vet det trolig ikke er mange som driver med dette men prøver et skudd. Kan sikkert søke meg opp på Facebook/Messenger og sende mld der også, men legger ut dette kun her og ikke på noen andre grupper. Ett ledd i å slå et slag for forumet igjen. Har ikke norsk tlf nr. Til info så bor jeg i Rælingen like ved Lillestrøm. Er villig til å frakte bilen, men helst innenfor en radius på maks 10 mil.
|
|
|
113
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Støtdempere til senket boble
|
på: februar 11, 2021, 13:05:46 pm
|
Hva kjører folket av støtdempere/oppsett på understell på en moderat senket boble? Tenker her på en rimelig ordinær senking ved hjelp av å senkeforstilling og ett hakk bak. Ingen spindler, og det er heller ikke aktuelt å montere grunnet ET på felger. Usikker på hvor mye den er senket, men vil anta at det er noe i nærheten av 4-5 cm. Den skal ned noe mer foran, men ikke ultralavt, 1-2 cm ca. Se bildet. Selv om det kanskje er litt vanskelig (litt stivt blir det vel åkkesom) så er målet å få en bil som har godt grep men samtidig noenlunde grei komfort. Har originalt stabstag foran og urethanforinger i bakstilling. Jakter støtdempere som er justerbare. Har vurdert følgende:
GAZ GT - kortere og beregnet for senking, har 36 punkts justering SPAX - Kortere og beregnet for senking, justerbare i 28 trinn AVO -Original lengde og ikke beregnet for senking, justerbare i 22 trinn.
Prismessig så er AVO billigst(leser mye bra om de), GAZ bare litt dyrere mens SPAX er dyrest. Alle tre er nok gode. SPAX demperne beregnet for senking er 50mm kortere etter det jeg kan finne av info. Og bilen er nok ikke senket fulle 5 cm, så AVO dempere vil kanskje funke greit?
|
|
|
114
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Audi A3 seter i 1303
|
på: februar 07, 2021, 11:36:06 am
|
Ikke 1303 men en 1300 fra -66. Kjøpte et komplett recaro interiør fra en 2000 modell S3 med. På bildet er de midlertidig skrudd fast i et originalt understell for å teste passform, men du bør nok lage eget som er sterkere da de var veldig tunge. Ble solgt videre da de kom for høyt opp etter min mening, men det funker. Høyden blir nok perfekt, her er det sannsynligvis min særhet som kommer frem. Bakseteputen passet perfekt, ryggen var ikke direct-fit, men med litt jobb er det mulig å demontere det (noe jeg gjorde) og så trekke det over på en original rygg. Du ser litt av baksetet på bildet.
De er meget gode å sitte i. Hakket bedre enn enn mine Audi TT stoler som ble erstatningen.
|
|
|
115
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Quick jack og folkevogn
|
på: desember 24, 2020, 15:10:36 pm
|
Ser bra ut den, forløperen til QJ😏. Ble QJ kjøp i dag, finner nok ut av det.
Vurderer den samme jeg og Hvordan fungerer den, tenker på lengde og løftepunkter på bobla. Ikke prøvd den på bobla ennå dessverre. Men til mine andre biler fungerer den upåklagelig. Glad jeg tok QJ og ikke sakeløfter med tanke på at jeg har en liten enkelgarasje og ofte tar med meg løfteren ut på gårdsplassen når det er fint vær. Men har man plass, kjør sakseløfter. Ang bobla og løftepunkter så er den for kort til å rekke helt frem til boltene der fremme. Har sett gummiklosser med spor som kan være greit å bruke får å unngå skraper og bulker, er å få kjøpt på aliexpress o.l steder. Har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt slike, men ser for meg at det blir løsningen. Alternativt så fungerer QJ fint på tvers også. Har sett bobler bli løftet på QJ sine sider.
|
|
|
117
|
Forum / Snikk-snakk / Quick jack og folkevogn
|
på: august 14, 2020, 17:21:54 pm
|
Planlegger å kjøpe meg en Quick jack i disse dager. Lei jekk og støttebukker, enklere å drive reparasjoner og bytte hjul feks. Antar de fleste her vet hva dette er, en enklere billøfter enn f.eks sakseløfter, man løfter i kanalene. På Golfen og de andre bilene jeg har er det greit mtp plassering på respektive jekkfester. Bak på folkevogna er det greit, men hvor er et godt jekkfeste foran? Maks avstand mellom løftepunktene er 1542 mm, dvs den rekker nesten frem til der forskjermene starter. Er det sterkt nok helt fremme på bunnplata der uten at man får bulk? Lurt å lage en løftebjelke som legges på tvers over Quick jacken og bunnplate her?
|
|
|
120
|
Bruktbørsen / Deler selges / Baksetepute T1
|
på: juli 26, 2020, 15:01:53 pm
|
Svart skal. Hei og grei, ingen hull. Selges for 400. Må hentes i Fjerdingby utenfor Lillestrøm.
Tlf 47400304.
|
|
|
|