april 19, 2024, 02:21:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 47
61  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: september 02, 2017, 13:24:31 pm
Innsug for de dobble 50mm-TB-ene måtte også lages.
Jeg hadde et sett CB IDA-innsug stående å samle støv - disse ville jeg aldri få bruk for i sin opprinnelige form uansett.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

Ideen var å kappe de for å redusere senter-senter-avstanden til 68mm for å matche TB-ene.
62  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: september 02, 2017, 13:20:57 pm
På tide med en update etter SCC, som vi såvidt kom i mål tidsnok til. Vel... Ankom 2400 på lørdag, så skulle gjerne hatt litt mer tid der oppe Osteaktig

Var litt sløv med dokumenteringen underveis der jeg gikk og suset rundt i koma de siste ukene før SCC, så et og annet bilde mangler dessverre..

[attachment=1]
Klargjøring for sleeves til Type 1-løftere

[attachment=2]
Maskinering for skjult 36-1-triggerhjul samt stålforing da WBX har simmering rundt reimskiva originalt.
Stålforingen ble maskinert noen hundringser trangere, varmet opp og presset på i ettertid.
63  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: juni 20, 2017, 23:18:02 pm
[attachment=1]
[attachment=2]

Ellers går det i karosseriarbeid for å få bilen klar til SCC. Så må jo denne oxy-boxeren speces og bygges sammen...
Men... Jeg er nok ikke alene om å stå oppi et heseblesende rotterace frem mot august...  Osteaktig
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: juni 20, 2017, 23:14:40 pm
Progresjon på både bil og DBW-løsning. Leser du dette Øyvind? Driiiive by wire!

Temmelig fornøyd med resultatet. Pedalen står stødig, har god support og kan enkelt fjernes ved å løsne én skrue - tilsvarende løsning som BMW bruker originalt.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: mars 31, 2017, 21:04:53 pm
Mottok luftfiltere til DBW-oppsettet i dag.
Lav og fin høyde og i tillegg svært fleksible for å begrense muligheten for ev. konflikt med motorlokk.
Blir spennende å måle effekt med/uten for å se om de representerer noen form for nevneverdig restriksjon. Jeg antar er at det ikke vil være merkbart, men igjen - jeg har null erfaring med skumgummifilter.

[attachment=1]

Ellers har første standalone DBW-modul blitt levert til en heldig utvalgt testkanin som skal sette opp systemet med en 68mm Bosch-TB på en 3.2 ltr. Porsche 911-motor.

[attachment=2]

Motoren blir forøvrig koblet opp med et TMB 2.0-sprut mens han først er igang med å oppgradere.
Gleder meg til å få litt feedback fra felten når han har fått testet ut kontrolleren litt  Glad

[attachment=3]
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: mars 27, 2017, 22:23:18 pm
På tide med liten update.

Leo fikk nye injectorer i dag. Tanken bak de nye injectorene er at de stikker lenger ned i injector-bungen i innsuget, og derved etablerer sprøytebildet lenger ned i porten. Tanken er at dette vil gi mindre wall wetting og begrenset behov for X-tau-tuning.

[attachment=1]

[attachment=2]

5 minutters installasjon hjemme i garasjen, endring av req. fuel i form av å legge inn flow-tall til de nye injector-ene i firmware, også justerte jeg ned accel enrichment en smule da jeg umiddelbart fikk altfor fet blanding rett etter throttle transition fra lav til middels/høy last.
Sistnevnte står som et klart bevis på at de nye injectorene fungerer som tiltenkt. For ikke å snakke om hvordan motoren nå reagerer og føles ved endring i spjeldvinkel Glad

Slang meg forøvrig under for et oljeskift mens jeg hadde spring cleaning etter en lang og fin vintersesong.
Innså raskt at jeg har bygget en litt for tett motor...Det er tydelig at mangelen på lokal tåkesmøring under motoren har satt sitt preg på støtstangrørene etter et halvt års bruk Osteaktig
Får spraye på noe tykk sticky olje så jeg bevarer de noen år til  Gliser

[attachment=3]

[attachment=4]
67  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 27, 2017, 10:06:51 am
Ellers så passet desverre ikke ventillåsingene. De var større enn de jeg hadde fra før, så de passer ikke i hullet på tallerkene...  Får se hva jeg gjør med det.

Kjedelig...
Stemmer når du sier det - CB har faktisk forskjellige utgaver av denne låsingen.

Si ifra en kveld du er forbi Gunnestadveien, så kan de heller havne tilbake der de hører hjemme Blunker
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 24, 2017, 18:27:14 pm
Interessant ordvalg når du skriver ting som "rikelig" og "kan være" når jeg konstaterer svart på hvitt at det har blitt gjort uten problemer - og da med et helt std. kjølesystem på toppen av det hele.

At det vil fungere er det ingen tvil om, men min mening er at dynamisk komp. blir altfor pysete for et Fk8-gateoppsett som skal mappes for 95. Jeg kjører til sammenlikning 9.0:1 på dailyn' min med en 222-graders kam Osteaktig

At den kanten er borte er riktignok bare velstand og var godt at ble gjort.

I rest my case. Motor blir det av dette okkes om!
God helg, peeps 😊
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 24, 2017, 14:09:38 pm
Æsj... Kjipt...
Er jo så sjelden innom her må vite Blunker

Pytt-pytt! Du skal sikkert bygge flere slike i fremtiden. Den kammen er en fantastisk allround-er! Blunker

Lykke til med videre assembly! Håper ventillåsingene passet Glad

Åja, ang. etterpåklokskap; motoren er ikke assemblet og bremset ennå, så den må du nok lenger ut på landet med. Min "vitenskap" er basert på erfaring  Osteaktig
Du er jo fortsatt i den fasen at du lett kan gjøre om på dette hvis ønskelig. Må seff. legge til at jeg sitter med en liten bismak i munnen pga. at jeg var litt sløv og sent ute, så hvis du vil kan du stikke oppom så tar vi en dugnad i verkstedet for å ta ned en smule til  Kysser
Alltid koselig med besøk!  Glad
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 24, 2017, 14:03:30 pm
Med en ca. 260/300 på 95-oktan vil jeg påstå det ja.

Siste 2110cc jeg bygget til Servicevogna m. Web86B la jeg på 1.0 mm vh. (0.0mm + 0.04" kopperring) og 10:4 i komp.
Kjøres konsekvent på 95-oktan. Ikke antydning til bank, men det kan jo også skyldes brennkammerdesign. Dine kammer er annerledes fra mine...
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 24, 2017, 13:45:48 pm
Hva er grunnen til at du sikter på såpass lav statisk komp.-forhold når du planlegger å kjøre med Fk-8?
Du kommer tross alt til å ha stålkontroll på både fuel og tenning over hele registeret  Blunker
72  Forum / Hva skjer? / Samling av VW-musikere til SCC-husband på: januar 15, 2017, 22:29:31 pm
https://www.facebook.com/groups/194069392213/

Hei alle SCC-friends!

Fikk en idé for noen dager siden:
Hva med å samle sammen et SCC-husband?
Det hadde vært stilig å samle en gjeng som i tillegg til VW også deler lidenskap for musikk med litt futt og fart som kan passe fint på lørdagskvelden.

Uavhengig av om det blir Carburetors eller noe annet, så vil det være tid til flere band på scenen.
Blir det stor pågang og dette klaffer kan det jo også hende at vi innad kan stå for egen underholdning på vårt eget treff Blunker

Foreløpig har vi følgende musikere:
Morten Boblefrik-Fredriksen (Skien) - Trommer
Thore-Morten Bryhn (Drammen) - Bass

Ser for meg at konsentrasjonen vil samles rundt stor-Oslo-området, og at man lager en setlist som bør rekke til rundt halvannen time.
Angående låtvalg tenker jeg at det hadde det vært kult om det blir tatt hensyn til åpen input og forslag fra SCC-besøkende og hva de faktisk ønsker å høre for å videreføre den gode stemningen etter en heftig dag med track bite, grusrally og VW-prat Glad

Organisering av øving/gjennomkjøring og annen logistikk finner man ut av ved neste korsvei.

Let's make it happen! Osteaktig
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: desember 31, 2016, 01:26:13 am
Kunne den DBW modulen f.eks brukes sammen med en tilsvarende BMW pedal som du har og et originalt Subaru DBW spjellhus??

Jepp, kan brukes med så og si alle pedaler og TBs. Er kun et spørsmål om kalibrering til spesifikk del, hvilket er tenkt at skal være en automatisert prosess.

Dette må testes en hel del før jeg kan tilby produktet, så har heller ikke tenkt ut noe prisleie ennå.
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: desember 25, 2016, 16:08:21 pm
Tack tack, bubben  😘

Og videre god julefeiring til deg og dine au' 😊
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (Nytt, COP sensor) på: desember 22, 2016, 13:56:49 pm
Ja, best å bruke opp gamle MS-er man har liggende først Gliser
Har et par selv på hylla, men de blir jeg naturligvis å selge Blunker

Det var en fin feature-liste - veien til MS2-extra er ikke særlig lang, og det faktum at det er open source er en stor fordel.
Kult om de kunne gjort VVTi i closed loop ved å lese fasing mellom veiv/kam. Da hadde det vært gode muligheter for f.eks. 2JZ-motorene der ute.

Mulig jeg hiver sammen en prototype basert på både Speeduino og RusEFi, da jeg også har fått sansen for det prosjektet etter litt overfladisk research. Digger at du kan logge til SD-kort der.
76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: desember 22, 2016, 13:07:07 pm
On a side-note; jeg har nå sendt av gårde filene til første prototype av en kommersiell DBW-utgave.
Jeg gjorde siste kortet på et par kvelder med såkalt "speed-engineering"  Osteaktig Mye er naturligvis basert på den alleredeeksisterende prototypen, men jeg brukte litt tid på å finne en ny og mer moderne prosessor for jobben.
Den nye prosessoren inneholder bla. EEPROM, som gjør at jeg kan kjøre automatiserte kalibreringsprosedyrer for et bredt spekter av TBs, for så å lagre essensielle variabler knyttet til en spesifikk TB i permanent minne.
Ideen er at det skal være enkelt for en ev. sluttbruker å koble til nær sagt hvilket som helst TB, trykke kalibrer, og så være klar til å kjøre.

[attachment=1]
 
Denne vil havne i en nokså kompakt alu.-boks som står i stil til TMB-ECU2.0

Speaking of which. Siste modell av TMB-ECU 2.0 har også fått CAN-bus for coms med f.eks. eksterne ekspansjonsmoduler eller race dash.

[attachment=2]

... Skal ikke ta noe ære for de kule 3D-modellene. De er det en kompis fra Nederland som har laget Osteaktig

Har også såvidt startet med oppretting av skjermene til Bobla dette oppsettet skal inn i, så det blir litt variert arbeid om dagen Glad
77  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: desember 22, 2016, 13:02:27 pm
Litt progresjon på DBW-fronten.

Begynt å modifisere pedalsettet

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

Planen er å modifisere den gulvstående BMW-pedalen for å se ut som en original VW-pedal for en så subtil look som mulig.
Pedalsettet er nå frest ned for til slutt bli koblet sammen med ei adapterplate som det ferdig modifiserte pedalsettet kan boltes fast til.
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (Nytt, COP sensor) på: desember 22, 2016, 12:51:49 pm
Kult!
Tok en kjapp titt innom speeduino-wiki, men savnet en detaljert features-liste, så det kunne mao. se ut som at de manglet en hel del funksjoner som bør være et minimum. Er det f.eks. støtte for closed-loop idle control pr. dags dato?

Floats-prosessering dreper gamle MCU-er Osteaktig
Den trauste MC9S12-kontrolleren begynner virkelig å vise sine begrensninger mht, MS2-extra også.
Er ikke mer juice å presse ut av den plattformen gitt - men igjen, så er jo MCU-en minst 15 år gammel eller noe deromkring Osteaktig

Link meg gjerne til en features-liste for speeduino, sånn at jeg kan komme meg up to speed Blunker
79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (Nytt, COP sensor) på: desember 22, 2016, 11:53:28 am
Jag tycker mej se att du kör CNC maskiner på dina bilder.
Jag har ett litet CNC jobb liggande som är till mitt stora "router table" som jag använder som plasma skärbord, router bord för fräsning i trä och aluminium, 3D printer för större utskrifter mm.

Skulle ha uppgraderat mina lager vagnar på x axeln. Har ritat i vad:en hur jag vill ha det men har ingen som kan köra de ut åt mej för en överkomlig summa. Det är i Alu. och blocken mäter 300x100x20 och det skall egentligen bara fräsas ett par spår och bårras en del hål. (Men med precision).

De jag har på maskinen nu har jag hand ritat och borrat i pilar borren. Får inte högre noggrannhet än inom 1/10 mm på maskinen nu. Och repiterbarheten på maskinen är lite si och så..

Tar du sånna jobb???  Blunker

Jeg kjører nok ingen CNC-maskin, men dette virker som at man fint kan gjøre i en fres med DRO. Send meg en PM med litt mer detaljer og gjerne en tegning av hva du ser for deg, så tar vi det derfra Glad

Kult å lese at du ser på løsninger for å kommersialisere EFi i VW-miljøet! Tiden er inne for at flere slenger seg på Blunker
Har selv snust litt på bla. Speeduino, men MS2-extra er nok foreløpig altfor tiltalende til sammenlikning at jeg vil skifte platform mht. brukergrensesnitt og støttede tilleggsfunksjoner. Hvis Speeduino etter hvert får støtte for funksjoner som VE-analyzer, idle, launch, flex og dbw ut av esken er det mer aktuelt å teste ut. Er en stund siden jeg så på dette, men slik jeg skjønte det den gangen vil den snart trenge å gå over på en større MCU da minnekapasitet begynner å bli begrenset?
80  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (Nytt, COP sensor) på: desember 21, 2016, 17:25:21 pm
DubShop sin cam sync inneholder kun én tann. Mario prøvde seg på mikrotriggerhjul for lenge siden, men slo det fra seg - etter mitt skjønn en lur avgjørelse da man ikke får stabil nok enkoding av veivposisjon via fordelerakslingen. Så kjør på med vanlig crank trigger og sync-flagg fra fordeleren for å kjøre COP 😉
På den annen side; hadde du ikke vært opptatt av å isolert senke tenning på #3, kunne du fint sluppet fordelersensoren og kjørt vanlig wasted COP.

Du er både kreativ og nevenyttig!
Gøy å følge med videre 😊
81  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (TB bygget startat..) på: desember 06, 2016, 16:32:30 pm
X-tau er et tuningprinsipp som brukes for å ta høyde for wall wetting - tenkte at det vil være en fordel å kunne leke med de parameterne på et slikt oppsett som du bygger her.

FR-4, 1,6mm tykkelse og 1oz / 34.79µm tykkelse på kopperplanet.
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Insprutning till original motor med injektor i TB? (TB bygget startat..) på: desember 04, 2016, 11:51:45 am
Automotive spec på komponenter som benyttes i og rundt engine compartment er på mellom -40 - 125c.
Mil-spec dreier seg om langt mer enn temp-range - mer om hva slags testing komponenten har blitt utsatt for.
Koster gjerne 10 ganger så mye og er ikke nødvendig for vårt bruk Blunker

Lykke til med PCB-designet.

Ang. TB, ville jeg sett på tilpasning av en TB fra f.eks.  golf mk3 med innebyggede TPS, IAT og injector.
Wall wetting vil bli tilsvarende som med originalforgasser, og du vil trenge forvarming for å redusere effekten, og gjerne muligheter for X-tau-tuning.
Selv ville jeg droppet short cuts og laget multipoint med gode EV-6-"spridare" med en gang.

Morsomt at flere og flere tenker utenfor boksen. Keep it up!
83  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 26, 2016, 21:24:27 pm
Vips, 5 min senere var TB#2 i boks gitt..
2004 VW/Audi med tilsvarende delenummer som det jeg hadde fra før av.

233,- shippa fra Litauen  Osteaktig
Gotta love eBay!

[attachment=1]

[attachment=2]

Da gjenstår å rengjøre og lakkere plenumkammerne, samt maskinere ned injector-bossene på innsugene en smule.

Får snart en pall på 180 kg med motordeler levert på kaia i Oslo au' - spennende å se om noen av knastene i den forsendelsen kan brukes med hydroløfterne man har liggende på hylla  Blunker
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 26, 2016, 21:08:37 pm
Ferdig med sveising av plenum #2. På tide å handle inn en tilsvarende TB som står montert på 3/4-siden  Blunker

[attachment=1]

[attachment=2]
85  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: november 26, 2016, 21:05:48 pm
[attachment=1]

[attachment=2]

Spent på gassrespons og wall-wetting samt måling av forbruk etter litt finjustering når disse er på plass   Glad
86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: november 26, 2016, 21:05:06 pm
Et nytt sett med passende fuel rails måtte også lages, og disse havnet til slutt i ultralydvaskeren slik at det er like rene innvendig som utvendig før montering blir å finne sted.

[attachment=1]

[attachment=2]
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: november 26, 2016, 20:59:35 pm
Litt bilder fra fabrikkering av nye innsug med forbedret injectorplassering og tilhørende fuel rails.

Jeg tar utgangspunkt i et sett std. VW injection-innsug fra 70-tallet. Årsaken til at jeg ikke bruker den originale injector-plasseringen, som strengt tatt er temmelig ideell, er at innsugene ikke vil passe i motorrommet uten modifikasjon av sidene. slik form for modding utgår på Leo, så da ble det inngått et kompromiss ifa. å endre vinkelen til injectorene og i prosessen tette igjen de originale hullene med sveis.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]
88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: november 23, 2016, 00:22:51 am
Oi... Har ikke fått med meg kommentarene her jeg...

Takker for det, folkens Glad

Kalle: Kule tall! Vi har jo nesten samme oppsett der, bortsett fra at du har ca. 1dl større motor.
Min "gasser" som nå fungerer som TB har blitt portet opp til 34mm rakt igjennom.
CB2280-kamen har effektiv åpning på 223 grader, så ca. 24 grader mindre enn Engle 110 @ 0.05" løft.
Dette butter på 4800 rpm, etter mitt skjønn mest pga. den late kammen.
9:1 i komp.

Jeg fikk ikke målt forbruket fordi telleverket i speedon min har kveldet, dog, etter at jeg fikk nettbrettet i hus og har tracket med GPS-speed og plottet dysedata og integrert hele sulamitten over tid, så cruiser den ifølge loggen på ca. 0.63 ltr/mil @ 100 km/t.
Jeg er igang med å lage nye innsug med forbedre injectorplassering, da det jeg har nå er nær sagt ubrukelig på throttle-transisjon jfr. ekstrem wall wetting - spesielt når alu.-endcastingsene er kalde...

Hadde ny liten dynorunde etter en visit hos kompisen min (Dre Racing) på Hedmarken. Husker du snappen, Kalle?  Gliser
Blei ikke noe konsert gitt, men bygdefest blei det Blunker

Det jeg synes var kulest av alt var at med urørt map siden JPM-testen, så bremset motoren mer eller mindre akkurat det samme som hos JPM (83.5hk) på første draget, så da fikk vi i alle fall sjekket rullene opp mot hverandre.
Etter litt tweaking peaket motoren på 88Hk/158Nm.

Lagde en liten samlingsfilm av byggeprosessen, bremsing hos JPM og til slutt hva vi greide å finne på av hyss oppe hos Dre.
Enjoy!  Glad

89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: oktober 10, 2016, 15:23:21 pm
Takk Glad

Noe krøll med auto-innstilling på tuben av en eller annen grunn.
Den er public nuh Blunker
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: oktober 10, 2016, 14:35:48 pm


For en rå helg i Helsingborg! Nørdeaktivitet på dagtid og beinhard party til solen begynte å titte opp over Skåne søndags morgen.
Dette har blitt en kul høsttradisjon og "guttetur" jeg anbefaler flere å slenge seg med på Gliser

JPM-DD skuffer aldri, og denne gangen var det ekstra moro siden man tok med seg noe å bremse i tillegg.
Jeg har hele tiden tenkt at motoren gir ca. 60 svinghjulshk hele oppsettet i all sin spartanske natur tatt i betraktning, men rulla til Johannes fortalte en helt annen story: 83,5hk @ 4250rpm / 151Nm.
Så får alle andre enn meg som gidder kjøre debatt på "hvor streng / snill" bremsene vi bruker i miljøet faktisk er - jeg har nemlig ikke snøring Osteaktig
For meg er det viktigst at farkosten fungerer, og at man kunne lage litt blest med en såpass stor kontrast til hva som forøvrig spolte energi ut i Telma-bremsene den dagen. Og oppmerksomhet fikk Leonora nok av - både før og etter  Glad

Fikk tilbakelangt ca. 1100 km tur/retur uten så mye som et trigger miss, og føler sånn sett at arbeidet har gitt det resultatet jeg jobbet opp mot - Et stabilt og brukervennlig oppsett som fortsetter å gi mange bekymringsfrie mil.

Takk takk til JP og alle ildsjelene som stilte og var med på å gjøre dette til en fin-fin helg. Sees neste år  Blunker

[attachment=1]

[attachment=2]
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 47
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!