Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
|
241
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senking
|
på: august 18, 2008, 23:29:20 pm
|
155R15. Andre dimensjoner er mulig, men rulleomkretsen kan ikke avvike mer enn 5% i forhold til denne.
Du må ha samme dimensjon foran og bak, så de har vel hengt seg opp i dimensjonen på dekket foran. Bak ser det mer "riktig" ut.
|
|
|
244
|
Forum / 1302/1303 / Sv: hvor mye tar irs i nyttelast?
|
på: august 14, 2008, 06:59:29 am
|
Bruker man ikke nesehjulet på vogna til å justere høyden, da? Har du senket bil, må du også senke lufttrykket i vognhjulene for å få tilsvarende kjørehøyde.....
|
|
|
245
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW knallskudd - fototråd.
|
på: august 10, 2008, 01:27:29 am
|
Et lite bidrag fra meg: Bildet er tatt en kveld med mitt gamle Canon PowerShot400 kompaktkamera. Bildet er nok noe kornet grunnet dårlig oppløsning, lite lys og lang åpningstid. I tillegg var det kommet kveldsdugg (sees best på taket, som ser matt ut), men jeg synes bildet "rigga" bra likevel.... Ikke stativ eller blitz, kun gatelys, F3.8 og 1/8 sek.
|
|
|
247
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 07, 2008, 18:19:08 pm
|
Fikk tatt noen bilder når de dro ut fra Ålesund sentrum i ettermiddag (dårlig mobilkamera): Dette var moro! Ikke ofte man får se så mange slike doninger på en gang!
|
|
|
248
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 07, 2008, 13:58:14 pm
|
Tyskarananane kjem!
Må tilstå at jeg ble skikkelig skjelven, ja! Tror de hadde skumle hensikter, lure glis i barten på flere av dem! De har kjørt gjennom halve landet uten at noen har spotta de før, utrolig!! Har litt hjertebank enda....
|
|
|
249
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 07, 2008, 12:07:53 pm
|
WOWWWWW! En hel rekke med Scwimmwagen og Kûbelwagen spotta i Ålesund nå. Må være minst 20stykker, så ut til å være utenlandske (så de på lang avstand) men der var tyske og svenske flagg på noen. Holdt på å ramle av stolen! Det var det råeste jeg noen gang har sett.... Må ta meg et ærend ut, f*** har ikke fotoapparat.
|
|
|
250
|
Forum / Problemløseren / Sv: For høyt bensintrykk på org. motor?
|
på: august 07, 2008, 11:17:10 am
|
Jeg får ikke dette til å henge sammen: økte oljenivået fordi forgasseren fikk for mye bensin? Var det så mye bensin inni forgasseren at det rant gjennom luftfilteret og ned oljeåndings-slangen? Skal ikke det mye til da, på to forskjellige forgassere ??
|
|
|
252
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nån som har peiling på 1303s motor 1600??
|
på: juli 31, 2008, 15:19:25 pm
|
Sett på en ny potte (såkalt sportseksos) så får du en grovere lyd. Potten bytter du med motoren i. Kanskje får du et par ekstra hester på kjøpet, men Porschelyd blir det vel ikke.... Finnes hos flere av de norske leverandørene.
|
|
|
256
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Dekkeplate til radioåpning
|
på: juli 28, 2008, 22:45:09 pm
|
Du får jo tak i sånne til å ha eksta instrumenter i.... Har sett sånne uten hull også. Mulig det er noe? Jess! Det må bli løsningen!!!!!! Da må jeg lete etter noe sånt, med 52mm oljetemp, oljetrykk (og turteller?).
|
|
|
257
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Dekkeplate til radioåpning
|
på: juli 28, 2008, 22:19:36 pm
|
Nei, originalt er vel longshot, for åpningen er vel gjort større for å sette inn en større, moderne CD-spiller. (Hadde egentlig lyst på tidsriktig radio, men det toget er nok gått). Da må det vel blindes med universal-deksel, hvis noe sånt finnes.....
|
|
|
259
|
Forum / 1302/1303 / Sv: BIG-felger: 4.5'' eller 5.5'' originalt?
|
på: juli 28, 2008, 15:43:43 pm
|
Selv om det ikke er originalt med 175/70 dekk på 4,5" felger, så er det fullt mulig å montere slike dekk på dem. Det blir LITT ballong, men-men... Da kan du senere flytte dekkene over på de nyoppussede 5,5" felgene
|
|
|
260
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302
|
på: juli 27, 2008, 13:35:08 pm
|
Får ta mot til meg og ta noen representative bilder, og lage en tråd. Har ikke prioritert akkurat dette før, har vel vært litt for glad i anonymitetens ørkenland. Når jeg i tillegg sitter stand-by med datamaskin på jobben, så har det ikke akkurat vært lystbetont hjemme. Men har fått litt smaken på forumet og på dataknotting hjemme (nå med bredbånd, må vite!!!!), så plutselig kan det dukke opp noe....
|
|
|
262
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1302, egen nettside.
|
på: juli 27, 2008, 12:44:15 pm
|
Takk og takk! Er ikke selv så aktiv på den store verdsveven, så det var flott at du tok bryderiet for oss(?) noviser....
|
|
|
263
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302
|
på: juli 27, 2008, 12:41:05 pm
|
Oi, den var kul. Liker tankegangen din med hensyn til stasj. Fikk lyst til å poste bilder av min egen 1302, kanskje.... Inntil da, keep'em coming!!! Bare bra å få mer aktivitet på her på 1302/1303. Tror ikke vi er så mange og ihvertfall ikke så aktive?!
|
|
|
266
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage et trim oppsett for maks ca 10 tusen til 1600cc boble.
|
på: juli 15, 2008, 15:01:54 pm
|
Hvordan er det å sette på større enn 32/36 på en 1600? Blir f.eks. to doble 40 IDF overkill? Mener å ha sett noen som anbefaler dette til en 1600? Originalt er det en 34mm forgasser som forsyner fire sylindre, setter du på to 2x40 gassere får du 40mm til hver sylinder. Jeg har sagt det før: det er en dramatisk økning, overkill spør du meg. Originalmotoren har vel problem med å svelge unna all bensinen disse leverer..... Men alt er mulig!
|
|
|
267
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage et trim oppsett for maks ca 10 tusen til 1600cc boble.
|
på: juli 15, 2008, 00:24:27 am
|
lars rosenquist har vist longblokker fra rundt 15000.- - 1641 ccm også. Lars sier at turnkey 1641 gir 69 hk med Empi-potte, og da er vel resten originalt.... Om man tar en original 1600 og tilsetter ny gasser (f.eks. EMPI 32/36) og bytter eksosanlegg, hvor mye kan man forvente seg i økning da? Funker dette, eller MÅ man rote med kammer, sylindersett etc? Dette funker. Du får vel ca. 20% mer effekt, og ikke minst mer dreiemoment!
|
|
|
268
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 52-Kapteinen - bilens opprinnelige motor vs. 356-snurre
|
på: juli 03, 2008, 23:23:17 pm
|
Det blir vanskelig å finne en som ikke ble levert som original... He-he. Ja definisjonen på "original" er vel i høyeste grad diskutabel (som slitedeler, oljer og heilt ned til den tyske lufta i dekka). Jeg er nok mer liberal enn det jeg skrev kan gi inntrykk av, det ser jeg nå.... Å erstatte motoren med en likedan fordi originalen raser er jo en ting, men å sette inn en power-motor (forholdsmessig) kan få den konsekvenesen at bilen aldri kan bli "matching numbers" igjen. Og som sagt Håkon, du har en unik mulighet! Nå ER bilen "matching number". Etter 56 år på veien (mer eller mindre) synes jeg at det betyr mye! Du kommer deg vel på treff med å nyte turen til treffet på smalere, fine landeveger gjennom små idylliske tyske landsbyer, der -52'en virkelig kommer til sin rett..... Autobahn er oppskrytt, enten for mye vrooooom eller endeløse veiarbeidskøer!
|
|
|
|