Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
|
34
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min VW 1302S 1971
|
på: september 21, 2010, 18:05:47 pm
|
Fatzy: Så kult må få se bilder av din og! Ligger det noe her på Forumet? Tja, har vel lagt ut noen bilder her og der. Men her er iallefall et bilde av "Tulla":
|
|
|
36
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min VW 1302S 1971
|
på: september 20, 2010, 23:11:26 pm
|
Wow, nesten tvilling til bobla mi! Ser ut som om Oppland-distriktet (HS-) har vært snill mht rust. Gratulerer!
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Familie tre
|
på: august 28, 2010, 23:23:13 pm
|
Et longshot her: UR skilt= Molde. Synes å minnes at det var en Fanghol i Molde som dreiv å bygde roadstere midt på 80-tallet. Vet ikke ikke særlig mer, men kanskje andre gjør? ?
|
|
|
39
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekk-dimmensjon til 5,5x15 felg
|
på: august 22, 2010, 21:41:06 pm
|
For eksempel 185/65R15: Disse passer greit på 5,5 toms felger og gir bobla mer "pondus". Omkretsen er litt mindre enn original (ikke fullt så høye) og innenfor lovlige grenser.
|
|
|
43
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er kaffien varmere i bunnen? (Litt kjedelig på kontoret)
|
på: august 06, 2010, 09:50:15 am
|
Dette var et kongetema, jeg hadde ikke tenkt på dette som et problem før nå! Derfor måtte jeg foreta en skikkelig god, gammeldags, 70-talls internettresearch: Det jeg fant er ganske oppsiktsvekkende, KAFFEN er laget slik!!!!! Når kaffekornene kommer i kontakt med varmt vann (dvs. over 92,1 gr. C ved 1 atm trykk) så frigjøres frie emulgener i kaffen (såkalte Frieler). Disse danner noen intrikate overflatestrukturer, som sett i et mikroskop ser ut som, og fungerer som kjøleribber! (jada: luftkjølt)..... Formålet med disse er at kaffen skal være drikkendes rett etter man fyller koppen (det er jo ingen som ønsker å måtte slurpe i seg kokvarm kaffe og skolde tungen de første sup'ene fra koppen). På siden herman.friele@cof.fee er dette grundig redegjort for, det er ganske imponerende at det er mulig å få til så forbrukervennlige egenskaper i ikke-industrialiserte land som kaffebøndene kommer fra!
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baronens garasje
|
på: juli 31, 2010, 21:51:58 pm
|
Mye fint i garasja di ja!
Synes eksos i originale utløp absolutt er det fineste. Vet ikke om Tri-Mil passer til motoren din, men er vel noe å vurdere. Og det er vel ikke så mye som slår dette:[attachment=1]
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Sv: Super Beetle skjermer på 72 mod 1300?
|
på: juli 29, 2010, 09:06:12 am
|
Du ønsker en front fra 1303. Panseret gjør at det blir vanskelig å endre din boble, fordi 1303 har buet frontrute og liggende reservehjul. Dette gjør at panseret er kortere i bakkant og mer butt og buet i fronten. Ønsker du en 1303 boble er det nok beste måten å kjøpe seg en.....
|
|
|
51
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: LavT giriet 1302?
|
på: juli 03, 2010, 22:20:30 pm
|
Tja, 1302 med 1300-motor har en oppgitt toppfart på 125 km/t, mens S-en med 1600-motor kan presses opp i hele 130 km/t, så den store forskjellen er det ikke. Med automatkasse 5 km/t mindre. Dekkdimensjon påvirker farta, kan nok bli litt lurt der (hva har du). Sjekk med turteller og GPS.
|
|
|
52
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor mye luft i dekkene?
|
på: juni 29, 2010, 22:31:19 pm
|
I min instruksjonsbok (for 1302) står det 1,3 ATO fremme og 1,9 ATO bak for 155x15 (radialdekk). Jeg antar at ATO er det samme som bar.
Og det skal vel økes også om farten og/eller vekten er høy? Tja, det er jo det normale. Så det er litt merkelig egentlig, for der er opplysningene litt mangelfulle. Trykket er oppgitt for 1-2 personer i bilen, og SAMME trykk for 3-5 personer. MEN: Det står +0,2 bar ved lengre tids kjøring med høje hastigheter.
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva skiller 1302s fra 1302 bortsett fra motor?
|
på: juni 27, 2010, 23:28:33 pm
|
Var en tråd for en stund siden om motorlokket har 2 eller 4 sett med riller. Tror at konklusjonen var at 1302 har 2 sett og 1302S med 1600 motor hadde 4 sett.
Tja, de førstekommende hadde 2 sett med luftespalter - de seinere 4 sett. Dette hadde ikke noe med "S" å gjøre Ja, dèt var diskusjonen! Jeg vet ikke, men det sies 1971 var det forskjell på S og ikke S lokkene. I '72 hadde alle 4 sett med riller, som du sier.....
|
|
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva skiller 1302s fra 1302 bortsett fra motor?
|
på: juni 27, 2010, 22:52:39 pm
|
Var en tråd for en stund siden om motorlokket har 2 eller 4 sett med riller. Tror at konklusjonen var at 1302 har 2 sett og 1302S med 1600 motor hadde 4 sett.
1300 og 1600 motorene har iallefall gearkasser med forskjellig utveksling.
|
|
|
57
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Felger m dekk til 71mod boble
|
på: mai 13, 2010, 13:13:22 pm
|
Originaldimensjon på dekkene er 155R15. Alternative dimensjoner er: 165R15, 175/70R15, 185/70R15, 185/65R15. Sikkert mange andre ogå, men disse vil passe på bilen og være innenfor lovlige grenser. kommer veldig an på hvilken "look" du vil ha, egenskaper, etc (dvs hva du prioriterer). Originaldimensjon er vel ikke lett å få tak i, men sjekk dekkonline.com.
|
|
|
58
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nedre feste til skistativ for boble
|
på: mai 04, 2010, 21:40:54 pm
|
Har to stk. nedre fester fra et skistativ. Satt på bilen, men de øvre festene fulgte ikke med. Noen som er interessert?
Interessert ja. Jeg har ett øvre selv, så ett nedre feste hadde vært nok for meg. Men det må passe en 1302, vet du om det gjør det? Pris?
|
|
|
59
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse, ta en titt.
|
på: april 18, 2010, 23:26:46 pm
|
Vis eg ikke får mail tilbake i løpet av mandagen så kan du kjøpe dem.
OK! 170kr er vel ikke for mye å forlange for glassene?
170 for glassa er greit det hvis de er heile og greie. Se PM.
|
|
|
|