Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
|
66
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Spylertank i 1303..
|
på: januar 31, 2010, 23:10:41 pm
|
men dette er da ikke spylertank?? det er jo to melketanker! hva har det med volkswagen å gjøre;)
....kommer helt an på hvilke runde former man fokuserer på!
|
|
|
69
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: enhjuls henger
|
på: januar 25, 2010, 22:33:17 pm
|
Det er vel egentlig ikke snakk om en tilhenger som må registreres dette!!?? Det som henger bakpå vil jo ikke svinge selv, men følge bilen. Det er vel mer et bagasjestativ eller bagasjeboks som kan sammenlignes med de moderne sykkelstativene og bagasjeboksene som klemmes fast over hengerfestet? Dog med et støttehjul..... Og hvis bilens skilt dekkes til, så skal det vises BAK innretningen. Men man roter seg vel lett borti noe som kan oppfattes som ombyggging av bilen hvis man prøver noe hjemmemek?
|
|
|
72
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Vinterkjøring...
|
på: desember 21, 2009, 23:27:17 pm
|
Boble er litt annerledes (gøyere) på vinterføre enn de fleste andre biler, siden den har motoren bak. Og den er fantastisk til å ta seg fram. Men ha på ferske dekk med bra mønster. Gamle dekk har mistet vinteregenskapene (gummien blir etterhvert hard og glatt, samme hvor mye mønster der er igjen). Bobla er lett og får du tak i nye dekk i originaldimensjon 155R15, så gir de gode vinteregenskaper. Pigg eller piggfritt er "en smaksak", men pigg gir best grep på is og spesielt på våt is.
|
|
|
73
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: nakkestøtte
|
på: desember 19, 2009, 20:24:25 pm
|
Seter fra 1300 og 1500 fra 68 tilogmed 70 passer, setene fra 1302 ser like ut men passer ikke på skinnene i gulvet på bilen.
Hvis det stemmer, så passer ikke mine. (Trodde at seter fra -68 frem til 1303-modellen gikk om hverandre.)
|
|
|
74
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: nakkestøtte
|
på: desember 18, 2009, 20:54:02 pm
|
Neida, høye seter ødelegger ikke bobla! Det er sånne du skal ha (mine er IKKE tilsalgs, dessverre):
|
|
|
75
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 - Bildetråd
|
på: desember 05, 2009, 23:49:33 pm
|
Da er det blitt reddet en 1302s fra 1972 i grimstad. jeg kom over den rett før den skulle fraktes til skrot, noe jeg mente var for galt. etter en grundig gjennom gang så er det funnet ett rust hull på denne bilen det var på størrelse med en 5kroning ferdig slipt ned til sveising
Flott at flere 1302 kommer på veien, det er virkelig gode bobler! Slik så min ut når den ble dratt frem, men det ble bil av den også....
|
|
|
76
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Brannbuss rundt Ålesund?
|
på: desember 05, 2009, 23:29:27 pm
|
Hallo, Har sidan i sommar vist om ein gammal brannbuss som har vert i Vossestrand Brannvesen si eige. Det var ein kombi frå slutten av 50talet med takgrind,stege opp på taket og lys på taket. Seinast idag fekk eg endeleg sjekka opp litt, og det viste seg att den var solgt for lenge sidan og var no ferdig restaurert og befant seg rundt Ålesund einplass. Så eg lurte på om noverande eigar er her inne? Tistlo Ser du noe kjent her da??: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17600.30.html
|
|
|
78
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvor breie dekk?
|
på: november 25, 2009, 22:45:29 pm
|
Min 1302 har original høyde og reproskjermer. Jeg har 185/65R15 på 5,5" stålfelg med ukjent innpress og de er på grensa til å stikke utenfor skjermene foran, men det gir ganske god klaring. God å kjøre.
|
|
|
86
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan innstallere EMPI GT style eksos ? :S
|
på: september 14, 2009, 21:06:04 pm
|
Et sånt som dette? Monteres som originalt eksosanlegg, med det medfølgende pakningssettet. BORTSETT fra at der ikke er kammer for tilkobling av forvarmingen til varmeapparatet. Slangene fra viftehuset må da være lenger og kobles direkte på varmepottene. Nå er ikke jeg noen ekspert, men anlegget er vel litt mer lettpustet og kan vel gi litt "friskere" motor. Men det er vel ikke optimalt for serrrriøs trimming. Dessuten er det ganske mye grovere i målet enn originalen og blir litt for mye "støy" for min smak. For andre er jo ikke dette noe ulempe, da....
|
|
|
90
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1962 T1 i flammer....
|
på: mai 16, 2009, 00:21:56 am
|
Ish, brann er noe dritt, og ja: det står om sekunder om man skal berge noe som helst. Kunne jo strøke med garasje og mere til.... bra at omfanget ble såpass begrenset. Bare vær obs: pulver er korrosivt og du må passe på hva som skjer i motorrommet fremover mht rust. Og jeg kommer til å teite til alle slangeklemmer før neste oppstart, ja.
|
|
|
|