Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 102
|
31
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: august 12, 2020, 09:36:06 am
|
Forts :Kjenner til TMB `sine 3 D manifolder og elektromek . spjell .. Plastik ( uansett oljeprodukt ) .. Ser om de tåler opptil 3 bars tryckk . DBW , som Koeniggsegg brukte ,(BMW ja ), er hel unødvendig på en VW boxer ( finns sikkert en masse tullball ifm. med det, hva vet jeg !! ) Et skikkelig CSP stag gjör nytten ... (Elektronikk er ikke for alle når det feiler ,, mekaniske deler fixer du selv ..)
Mvh/E
Uansett hvor godt gasserstag du har får du ikke eksponensiell kurve på åpningen av spjellet Trenger du det? Kjører mekanisk progressivt stag på min, doble 55mm IDA spjell på min 2,1. Fungerer supert. Erich: fint prosjekt du har. Enig med ditt valg av Maxxecu, lokal support og folk som kan sprutet og kan dragrace er veldig viktig i et slikt prosjekt. Mvh Carsten Har du prøvd kjørbarheten med dbw? Jeg sier ikke nei takk Han har mest trolig kjørt bruksbiler nyere enn 90-tallet så han har nok prøvd dbw ja. Har du prøvd kjørbarheten på en 400hk 1600 motor? Jeg sier ikke nei takk
|
|
|
32
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: august 10, 2020, 08:08:03 am
|
Du rekker fortsatt å 3D printe et scoop som du klipser innpå rillene på motorlokket. Å åpne lokket i bakkant hjelper kanskje litt for gjennomtrekk i motorrommet da dette er undertrykk sone, men et scoop oppå med lukket luke vil gi et overstrykk av kald luft som vil medføre en mer effektiv kjølevifte. Pluss at jeg har veldig lyst til å se en ghia kjøre rundt med et 3D printa scoop. [attachment=1]
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: august 05, 2020, 13:19:15 pm
|
..må skrive litt "frisk" for å få reaksjoner Mvh/E Friskt ja, hørtes mer ut som en seig aldrende gretten gubbe. Får satse på at 1600 motoren ikke blir like sliten som eieren høres ut.
|
|
|
35
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: august 05, 2020, 11:36:24 am
|
Hehe. ja det har den absolutt Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg måtte inn med mer fuel. Som en forberedelse til SCC-turen neste helg, tok jeg av kompressoren i går og lastet inn MAPet fra sist jeg kjørte uten kompressor. og akkurat det samme skjedde. Alt for mager blanding, og jeg måtte legge på 20-25% fuel for å komme til riktig AFR... MErkelig. Får undersøke litt mer i kveld, men det hadde ikke noe med vann/metanol å gjøre i alle fall, siden den ikke legger inn noe når jeg kjører NA... Merkbart mindre effekt, men tuslet og gikk som den skulle til jobb i dag også Er bensintrykket ditt uendret? Jeg gjetter at du refererer til duty cycle når du sier at du må fete opp for å opprettholde samme lambda verdi som før?
|
|
|
36
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co
|
på: august 05, 2020, 07:49:29 am
|
Flink gutt! Er de polyurethan bumperstopperne "plast" harde? Jeg får vondt i ryggen bare av tanken på å kjøre med slike. Jeg sleit med stutt og dårlig fjæring bak på bobla før med org torsjonsstenger og bumperstoppere, etter å bytte til 28mm torsjonsstenger og nedkappet gummistopper ble det en annen verden.
|
|
|
37
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: august 03, 2020, 13:58:03 pm
|
Blir nok en veldig kjekk tur! Har du mulighet for å manuelt sprute litt for nedkjøling om bakkene blir for lange? Med litt glipe på luka og godt mot så går det nok fint. Kanskje dere kan 3D printe en leppe dere trer innpå motorluka for å hjelpe flowen inn i glipen? Og for de vw eiere som ikke er vant til motbakker, ikke stopp motoren når du når toppen for å vente på resten av gjengen!
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juli 26, 2020, 15:30:02 pm
|
Forts :Kjenner til TMB `sine 3 D manifolder og elektromek . spjell .. Plastik ( uansett oljeprodukt ) .. Ser om de tåler opptil 3 bars tryckk . DBW , som Koeniggsegg brukte ,(BMW ja ), er hel unødvendig på en VW boxer ( finns sikkert en masse tullball ifm. med det, hva vet jeg !! ) Et skikkelig CSP stag gjör nytten ... (Elektronikk er ikke for alle når det feiler ,, mekaniske deler fixer du selv ..)
Mvh/E
Uansett hvor godt gasserstag du har får du ikke eksponensiell kurve på åpningen av spjellet Exp./ulinær mekanisk pådrag har boble hatt helt siden de fikk gasspedalen, ellers har vi alle fall en tyoe1 motor med bell crank løsning som er exp. i Bergen. Så dette har finnes lenge. Men dbw er en fin måte å slippe bla. tomgangsventil og generelt få ryddet opp i motor rommet.
|
|
|
39
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: juli 22, 2020, 07:25:40 am
|
Dette kan på ingen måte være den mest spennende tråden for tiden. nå er det kun emblemet igjen så er fronten og kupeen ferdig og for leserne ser det bare ut som vi er tilbake på side 5 i tråden. [attachment=1]
|
|
|
40
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juli 17, 2020, 08:54:54 am
|
Valgt styrsystem då .. Maxx Ecu pro .. valget var ikke vanskelig , TMB , fueltech , DTA mm .. Svensk Maxx ECU ..
Mvh /E
Full forståelse for at du velger å støtte svensk næring i disse tøffe tider. Er det noen kule finesser eller annet som gjorde at du ende på Maxx?
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: juli 02, 2020, 07:58:52 am
|
Takker, husk røde calipre er 10 hk ekstra. Det begynner å bli knapt med tid før nye Subasika eieren kommer til verden i starten av september og mekketiden kuttes kraftig ned. Men er vi heldig kommer det vel litt styggvær nå snart som kan resultere i litt effektiv gummilakk plukking, lakking og bygging av bremser. God sommer!
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juni 25, 2020, 07:20:27 am
|
Du er ikke helt oppdadert .. Holset med sin nye HX super serie er egnet for VW ... opp til 700 HK .. Twin scroll , presisjons maskinert twin scroll impeller i alu (speeding.nu ) . Tenker du på Pressision / BW ..? har jobbet med de på KE ... denne er extremt bra for pengerna ... 750 HK i Patriks fastback. Har jobba med Borg Warner på Koeniggsegg . typ 26000 :- pr . turbo .. B/W med S200 er fin ( 12000- ) . finns grenser ... Så er det ikke lenger turbon det henger på iaf .. Trenger vel knapt røre gasspedalen i buggyn ...finns sikkert 100 hk på 1500 O/min.. Påminner om Johan Dryselius 1600 ccm , BW S200 turbo , 2 bar 345 HK ... .. Johan e en superkille med mål i sikte.. Mvh/Erich Kjekke fun facts. Nå har jeg ikke planer om å turbomate noe med det første, men det lille jeg har skrollet nettet på slikt ende i at jeg la min elsk på Borg Warner EFR serien, for disse gamle tysker bilene er det ikke alltid så godt å finne plass til alt og da appelerte dens kompakte alt i ett løsning.
|
|
|
46
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juni 24, 2020, 22:30:35 pm
|
Kanskje fordi jeg ikke har satt meg noe inn i bil turboer, men jeg har fått inntrykk av at Holset turboen er gammeldags? Er det noe hold i det? Har også fått inntrykk av at disse er veldig poppis i vw miljøet i Norge/Sverige..?
|
|
|
48
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: juni 21, 2020, 23:18:17 pm
|
Høyre spindel og bremser er test montert og jeg har kommet frem til at jeg trenger ca 10mm spacere. Tenker derfor å dreie om noen original skiver slik at jeg får noe med god passform. Ellers er bremse servo oppgradert fra 7" til 9", alle rør byttet og alle slanger byttet til Goodridge stålomspunne. [attachment=1] [attachment=2] Venter fortsatt i spenning på svar fra svv..
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: juni 21, 2020, 23:09:24 pm
|
Jeg har en tendens til å spore litt av og undervurdere tidsbruken. Denne gang var det en dum ide om å lakke opp igjen fronten som viste seg å ta minst 20 timer bare i plukking av gammel gummi lakk... Minst 5 timer igjen før lakking. (ingen kjemikalier hjelper) [attachment=1] Ellers er dashen lakket på ny og førerdøra komplett igjen etter utskiftning av vindusheis.
|
|
|
51
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juni 10, 2020, 08:51:09 am
|
Vannsøl eiier annet ikke med , 1600 Challege klassen er : 69x85,5 luftkjølt , (1585ccm ), m/turbo eller uten .. kun 2 klasser .. lystgas stiller i overlading .. E 85 ok , fri portning , fri kompr,,, fri bil , fri vekt .. Så -- en velbyggd 1600 ccm N/A eller et gigantisk turboaggregat så er du med .. Mvh/E Veldig kjekt at noen har dratt i gang denne konkuransen! Men hva er det som skal sammenlignes? Time slip eller effekt?
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juni 08, 2020, 23:16:39 pm
|
I min alder , må jeg ta det i mitt tempo .. flere år siden jag var på SCC så lysten finns absolutt .. Mvh/E "I min alder" Scc 2021 regner jeg med å se buggyen din konkurrerende mot en buggy som nylig fikk et Japans hjerte. Satser på at svenskene og tyskerne kan sammen slå Japan.
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 28, 2020, 09:21:32 am
|
Bremseskive ombygginga er ferdig, men må handle nye caliper før de kan breddes, må nesten stå i stil til resten. Blir nok en ny større bremsekraft forsterker og stålomspunne slanger når jeg først er igang. Liten kommentar: jeg knakk to og ødela et tredje svinghjern med biltema sine gjengetapper på to m12 hull da de kutter så dårlig, lånte til slutt en kvalitetstapp fra jobben og nesten uten belastning kuttet jeg de resterende 8 hullene på få minutter. Det finnes mye ok kvalitet verktøy på biltema, men borer og gjengetapper stiller seg i kategorien med bensinslangene... [attachment=1] Har gitt meg selv inngangsforbud der ... Noen spiller lotto og kjøper skrapelodd, jeg går på biltema...
|
|
|
55
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 26, 2020, 22:10:44 pm
|
Viste seg å være litt klassisk rust i hjørnene på vindusrammen så etter litt mig knot var det tett. Blir nok en opplakking av fronten før ny rute og pakning skal på plass. Som vanlig baller alt på seg så vi får se om jeg eller kontrolløren får rett... [attachment=1]
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: mai 25, 2020, 21:56:18 pm
|
Std .VW topper med 35,5x32 , + ventiljobb ...
Nevner fortsatt ikke prisen. Kjekt med ny og anderledes prosjekt tråd på vwnorge. Jeg skal følge med
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 16, 2020, 17:28:30 pm
|
Kontrolløren sa til meg "ja så dette blir sommerprosjektet?" Nei du, dette prosjektet er snart ferdig. Igår ble grillen på luftinntaket lakkert med samme gummi lakken, girolja ble bytta til Redline MT90, kjølesystemet ble montert og modifisert for raskere lufting og motoren er tilbake og kjører igjen. Oppdaget dessverre at vannpumpa lekker så da blir det kanskje bytting av den og reg reim allikevel. Til uka kommer ny forsyning med deler så da kan bremser ferdigstilles og frontruta byttes.
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 14, 2020, 12:55:34 pm
|
På mandag var jeg innom svv slik at identitet og den generelle standen på bilen ble sjekket. Hyggelig møte og tommel opp. Neste på lista er innsending av dokumentasjon på alt som er innkjøpt og svar fra SFOOR. [attachment=1]
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 08, 2020, 17:15:01 pm
|
På mandag skal bilen til svv for en identitets sjekk og litt annet smått og fikk da beskjed om å levere den rengjort og at det er gjort smitteforebyggende tiltak. Så nå har jeg ribbet hele bilen og vasket alt inni og nyttet anledningen til å isolere gulvet. Gjenstår et lag akustisk demping i gulvet, høyre dør og fronten. Leverer den uten interiør så satser jeg på at de blir fornøyd med tilkomsten til identitets platene. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
60
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mai 08, 2020, 08:00:20 am
|
Krever de skiver bak også på din fikk svar på min ej20 konvertering. der vil de ha 288*23 foran og 283*10 bak
Med forbehold om at de ikke ombestemmer seg så krevde de ikke tromler bak men redusert maks aksel last.
|
|
|
|