august 08, 2022, 11:27:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 118
61  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Dollar bussen på Samba på: januar 13, 2012, 20:08:42 pm
At det går ann folkens...
Alle som sitter her å griner over at den gikk ut av landet, dere kunne da pokkern meg å ha kjøpt den sjøl?
Så enkelt er det. Dere hadde sjansen leeenge.



De hadde faktisk sjansen leeenge, og kansje ennå leeeeeengere.....

Akkurat!!  Gliser
62  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Dollar bussen på Samba på: januar 13, 2012, 20:00:32 pm
At det går ann folkens...
Alle som sitter her å griner over at den gikk ut av landet, dere kunne da pokkern meg å ha kjøpt den sjøl?
Så enkelt er det. Dere hadde sjansen leeenge.

63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 overhalte 1300 topper. på: januar 13, 2012, 19:54:28 pm
Singel!!  Gliser SEFF!
64  Forum / Hva skjer? / Sv: FUN RUN 2012! på: januar 08, 2012, 14:54:53 pm
Jepp!
http://roykenaircoolers.com/bilder-fra-klubbaktiviteter/fun-run-2012-7-januar/
65  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 overhalte 1300 topper. på: januar 03, 2012, 09:14:50 am
Bud da?
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron lærer å overhale motor - 1500ccm på: desember 29, 2011, 23:51:17 pm
Har ikke opfatta at noen hakker heller jeg  Gliser Dere i vestfoldsgjengen er jo bare fryd og gammen  Gliser

Er bare jeg som er kjip å maser om masse sånt tull  Rekker tunge
67  Bruktbørsen / Deler selges / 2 overhalte 1300 topper. på: desember 29, 2011, 23:41:29 pm
Selger 2 overhalte 1300 topper til høystbydende over 700,-

Det er to nye NOS innsugsventiler i dem.

De er rengjort, slipt i maskin, kontrollert slark i styring, frest setet, sjekket for jevn og riktig annleggsflate samt at de er trykktestet.
Begge passerte godt over kravet!
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron lærer å overhale motor - 1500ccm på: desember 29, 2011, 22:41:52 pm
Jeg er fornøyd hvis du har foretatt 4 målinger på en tapp!

Grunnen til at jeg skriver, er jo fordi du skal lære, og når jeg har noe jeg kan lære bort så kanskje du kan ha bruk for det en gang! hvem vet  Gliser

Målingen skal tas på begge sider av veivtapp/rådetapp  Gliser

Men denne veiva er garantert brukanes Blunker
69  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk/senk/motor.. el. orginal? Er usikker på: desember 29, 2011, 22:30:02 pm
Wow Martin!! Grattis!!  Gliser Fett!!

Skjønner skjønner, gjør akkurat som du vil, brått så hjelper jeg deg med å få den slik også  Gliser
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron lærer å overhale motor - 1500ccm på: desember 29, 2011, 21:18:34 pm
Det stemmer, men etter hva jeg kan se har du alt for få målinger til å sjekke for konisitiet, ovalitet.

71  Forum / Problemløseren / Sv: Og hvor skaffer jeg en slik fordeler?? på: desember 29, 2011, 21:11:34 pm
Jeg har, i bra stand.
Men mangler alt inni  Blunker
72  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fun Run bil til låns? på: desember 29, 2011, 20:57:38 pm
Fant ingen til låns jeg??  Gliser
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Speil på: desember 29, 2011, 14:30:57 pm
Jeg donerte akkurat ett NOS sidespeil til variant til delelageret til VWveteranklubben.
Det er ett lite ett, altså det som er på den typen som Halvard har 64-65 Blunker
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron lærer å overhale motor - 1500ccm på: desember 29, 2011, 14:28:55 pm
Da kan du sette igang å måle veiva også da Leif Egil  Gliser

Der skal det måles for konisitet og ovalitet. Altså to målinger pr rådetapp/veivtapp. Vannrett og loddrett  Gliser
75  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fun Run bil til låns? på: desember 29, 2011, 13:57:28 pm
Men ingen har en bil da??  Gliser
76  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk/senk/motor.. el. orginal? Er usikker på: desember 29, 2011, 02:07:11 am
Nei, nei, nei Martin!!  Om du skal gå for senking, så gjør du som berger og kjører spindler, så mister du ikke all komfort.
Hva gjelder annen motor, så vil jeg råde deg til moderat trim. 2l kan være ett bra alternativ, så lenge den er frisk og rask.

Jeg ville egentlig ikke gjort noe med motoren så lenge den du har funker, den dagen den begynner å tukle, så kan du jo vurdere  Blunker

Ihjelsenka busser, ser man overalt ellers, campern skal du være fri med, komme deg rundt, over en gresstust etc. greit å ha litt klaring  Blunker

77  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fun Run bil til låns? på: desember 29, 2011, 00:44:11 am
Den får jeg ikke ut rett og slett  Rekker tunge Enkelt og greit!
78  Forum / Snikk-snakk / Fun Run bil til låns? på: desember 29, 2011, 00:36:42 am
Noen som har en sliter av en bobble stående, gjerne uten skilt, men med vinterdekk  Rekker tunge stående som de kunne tenke seg å lånt ut til bruk på Fun Run 7 januar?

Kan være eldre årgang vannkjølt vag også!

Krav er at den har vinterdekk, motor starter og går, samt at bremser funker!

Optimistisk ja, men hey! Det verste svaret man kan få er nei!

Godt nyttår alle sammen  Gliser
79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron lærer å overhale motor - 1200ccm på: desember 13, 2011, 20:33:43 pm
Jeg har veldig fine 1200 topper!  Gliser
80  Forum / Problemløseren / Sv: hva er problemet når den stopper.... på: desember 12, 2011, 21:53:41 pm
Tomgangsregulator som virker på turtall?

Om du har en elektrisk tomgangsdyse på siden av forgasseren din, så kan du bare skru ut den, kappe av den pinnen som stikker ut der, og sette den inn igjen.
Sjekk samtidig at det ikke er noe rusk på dysa.
81  Forum / Snikk-snakk / Sv: invitere til seriøs diskusjon .... på chat om du vill på: desember 11, 2011, 14:38:56 pm
Bra med diskusjon og debatt rundt dette. Som den unge jyplingen jeg er, skriver sikkert feil, altfor mange innlegg, verdensmester og kan garantert ALT om luftkjølt vw så skal jeg flåse litt om dette også.

Jeg synes det er synd at det er en så laber holdning til rekruttering i miljøet. Klart, de aller fleste jeg møter og snakker med synes det er fint med rekruttering. Men så skal vi sette ord til handling folkens. Når da nybegynnerne kommer inn her og spør å graver, kommer med "dumme" spørsmål så får de jaggu passet sitt påskrevet mange av dem, men også inkludert.  Hvor ble det av den positive innstillingen til rekrutteringen? Dette her MÅ vi ha takhøyde for. Akkurat som etter min mening vi MÅ ha takhøyde for at noen liker mora, andre dattra. Senk, callok stuk, rat-look, original what so ever. Samtidig som man skal være åpen for kritikk, og innspill. Her må det være en middelvei.

Problemet med VW miljøet vil jeg tørre og påstå er at det er så mange som sitter på hver sin tue, og vil helst ikke vite noe om de andres tuer. Hvorfor må det være sånn?
Etter noen få år i VW miljøet har jeg fortsatt ikke angret et sekund på at jeg har denne hobbyen, men fortvilelsen over at det er så få som vil dra samme vei er stor.

Nøkkelordet er respekt. Ingen har bedt noen om å like andres arbeid, stilart etc, men man kan alikevell ha respekt for det. Her har vi alle en jobb å gjøre.
Alle som inntereserer seg for luftkjølt vw på hvilken som helst måte MÅ vi verdsette og de må få bli en del av den store BRA gjengen vi tross alt er!  Gliser
For så mye BRA og fantastiske mennesker som man finner i luftkjølt vw miljøet skal man lete lenge etter andre steder.
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Krølle gjør ting han skal bli bedre på ;) på: desember 02, 2011, 15:11:12 pm
Always Stian!  Blunker
83  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" på: november 30, 2011, 11:07:28 am
Det blir ihvertfall noen råe sylindre  Gliser
84  Forum / Problemløseren / Sv: Biltema oljefilter til t4 på: november 29, 2011, 11:24:26 am
Filteret står jo rett etter pumpa. Hvis det passerer lite olje får man jo aldri trykk i motorn ;-)

Akkurat!  Gliser
85  Forum / Problemløseren / Sv: Biltema oljefilter til t4 på: november 29, 2011, 09:36:42 am
Ett godt oljefilter skal ha bypass ventil inni filteret, for og sørge for at kald tjukk olje skal gå lett igjennom. Hvorvidt det er en god ting at det ikke er der, har vell "Dalland" en teori på. På vår gamle volvo ser du betydelig forskjell når vi brukte biltema filter uten dette. Oljelampa hang lenge før vi fikk trykk. Mens med Bosch filteret kommer det med gang.
86  Forum / Problemløseren / Sv: Biltema oljefilter til t4 på: november 28, 2011, 22:28:53 pm
Til informasjon så har ikke biltemafilteret gjennomstrømningsventil. Det betyr at det ikke gir raskt nok oljetrykk på kald motor.
Styr unna oljefilter fra biltema.
87  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1200cc motor selges, m/eksos og varmepotter (SOLGT) på: november 28, 2011, 15:49:03 pm
Men så var jo det også en brannpumpemotor  Blunker
88  Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Sv: FUN RUN 2012!!! på: november 20, 2011, 22:23:48 pm
Jeg kommer og banner i kjerka! I år blir det Fun Run med T3 Caravelle Syncro Diesel  Gliser
89  Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter..... på: november 19, 2011, 23:20:44 pm
dårlige holdningar i miljøet.. av alle ting i skogen er det jo dei eldste som er mest reddbare på sin måte, og det er vel ikkje berre eg som kan sveisa?? ??  splitten her er jo ørten og ørti gongar bedre enn dei som splitman henta heim nylig, som ogso er reddbare. so eg synst da vert feil å plukka deler av den og la den ligga der og forsvinna. men da er no min meining, og den er tydligvis feil..

for å ikkje forsøpla tråden slenger eg med litt skogsbilder

Dette har ingenting med dårlige holdninger å gjøre, dette har med SUNN fornuft å gjøre. Ja, selvfølgelig! Det finnes biler man bør redde, men enkelte biler har bare hatt sin storhetstid  Blunker
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns 1915cc-bygge: "T3 - T1-konvertering" på: november 16, 2011, 20:58:16 pm
Rikard LIKER  Gliser
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 118
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!