desember 05, 2024, 09:49:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 4
1  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stjålet på: november 21, 2014, 16:58:37 pm
Hpmx forgassere og svart t1 blekk er avskalling på laken på toppen av bleket som er forsøkt lakket på nytt svarte støtstenger  skrudde topplokk og er rullevippere. Skapet at mange vw klistremerker rundt om kring
2  Forum / Problemløseren / Motor stjålet på: november 21, 2014, 15:54:54 pm
Mandag- onsdag var de Innbrud i garasjen min de ble stjålet en 2332ccm motor med Trimil  eksosanleg turnkye. Stort tengtuls skap og makita verktøy. Håper folk her kan ha øynene oppe og eventuelt si fra!?! På forhond takk
3  Forum / Problemløseren / Sv: Kai i geirangerfjorden på: november 19, 2014, 14:23:36 pm
Takk
4  Forum / Problemløseren / Kai i geirangerfjorden på: november 19, 2014, 12:22:27 pm
Leter eter Kai i Geirangerfjorden han som importerer burny bergman's sine motorer. Noen som kan hjelpe meg med Tlf nr?
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Smid/støpt på: mai 19, 2014, 01:30:06 am
Mye nevenytigt her ja, har MONTERT mange boble motorer opp gjenom tiden men har kun byggd 1 motor så nå byner eg på nr2 og nå skal de gjøres riktig. Og min teori er jo bedre stål jo bedre resultat. Får man veiv med Bofors stål? De er min erfaring at de ble brukt i eldre rallycross bilen Volvo hade. Men hva er Kina stål og hva er godt stål i 2014 for 12-15år tilbake hade eg mange telefoner da eg bygde BMW og Volvo motorer. Og da var de nesten uten tvil Bofors sine veiver som var tingen men de er mer eler mindre borte. Ser rundt på nette cb scat og div andre selger veiver fra 3000-20000.- hva er forskjellen eg er vant me og ta og føle og se hva de er men de er vanskeligst med bare ett bilde

Beklager skrivefeil men sån ble det:-)
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Smid/støpt på: mai 18, 2014, 20:06:43 pm
Hva med utvidelse av stålet da de blir arbtemp på de? Og holdbarhet over tid
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Smid/støpt på: mai 18, 2014, 19:18:41 pm
Hva er best av smid eller støpt veiv. 82mslag t4. Må tåle en del tryk.
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor stor på: mai 18, 2014, 18:24:43 pm
Tusen takk. Vil vel si eg er heldig da fikk motoren i dag viste ikke hva de var men kosta meg en 1600 motor som e hade liggende :-)
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvor stor på: mai 18, 2014, 17:11:11 pm
82 veiv 103,95 stempel hvor stor er motoren og hvordan tenker eg og de???
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 17, 2012, 08:31:29 am
Skal lege in bilder men med iphon får man ikke gjort en dritt før man er på pcn komet. Hade problemer først med toppene at di ikke klarte tryket og bynte og lekke og så ble de en kjempe sprek i bloka ved svingjulet tredje og siste nådestøtet var da ene stemple havarerte ringene på og tryke i bloka ble så stort at de blåste hull blilder komer
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 16, 2012, 14:32:48 pm
Så da har eg forsøkt meg på en orginal 1600as motor dobeltporta topper klarte 3,2bar 388hk for de smalt skikelig var moro da men nå vet eg hva som ikkee holder så nå er de bare og handle
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 09, 2012, 09:32:43 am
Motor er matte men ingen ting er umuligt. Men de eneste eg skal gjøre med bloka er og sjeke linjene og svakheter i den + skifte ut boltene de er eventuelt der eg kan få de største probleme og endene der veiva ligg om eg har nokk gods elers trur eg blokka holder
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 09, 2012, 00:09:11 am
Ser folk rekner på bar og i forhold til ccm. Dete blir helt feil så lenge man ikke har komp i utgangspunktet og ventil/kamm størelser er fryktelig mye som spiler in som slaglengde kan ga langt slag med småe templer eler omvendt dete er teorier og da viser teorien at ting ikke er mulig men man må bøye lover og regler til ytergrensene av de som er mulig så da får vi se
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 08, 2012, 23:58:49 pm
Da blir de ny as blokk da. Har trua eg men eter mye tenking så de som bekymrer meg mest er overtryk som kan få de i ubalangse så bloka retogslet revner så her må ting gå på mikro gram og få noen til og balangsere i exstremt høy omdregninger 
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 07, 2012, 14:29:25 pm
Er de noe stål som er bedre en noe anet tenkte på frese ut egne sylyndere med kjøleriber
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 07, 2012, 13:04:06 pm
Vist ho der er med så da bestiler eg ne hehe
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 07, 2012, 12:49:39 pm
Hva er en moran veiv??
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 07, 2012, 11:04:51 am
Påenget med dete for meg er og teste ut om vi klarer 600+ om den varer 15 min er målet mitt nåd og de er og se hva som holder og va som ikke holder på  en 1600-1641 ccm  og så eventuelt gå ned på efekt eter de men klarer eg verdens sterkeste t1 motor så må eg vel vere meget fornøyd og stolt. Den som inte våger inte viner
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 motor type sterk på: juni 06, 2012, 21:36:30 pm
Nønn som har ei super blokk ligandest me orginalboring t1
20  Forum / Prosjektgarasjen / T1 motor type sterk på: juni 06, 2012, 11:55:30 am
Prosjekt t1 motor!
Da seter eg til livs en teori og en drøm så nå er de bare og kome med inspill og go kritik og skandering hehe .
Så nå er de og finne en t1 blokk og ta de fra der
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 06, 2012, 11:36:26 am
Ja må satse for og komme framover her i livet om motoren sprenges i benken da har vi lert noe og hat de moro så lenge de varte. Men trur eg komer til og klø meg noe frykteli i hode underveis godt me inspill sån har noe og følge eter
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 06, 2012, 10:08:33 am
Trur eg skal starte en prosjekt tråd og se hva vi får til satse på 600+ da kansje
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 06, 2012, 09:57:12 am
Mmmmm her komer de mye bra 1640 ccm de er standar  blokk ja? For og kjøpe blokk er ikke så dyrt men de er alt de andre som koster penger!!!! Vist std blokk holder mål skal vi jo klare no vanvitigt me hk.
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 21:10:12 pm
Mmmmm fant ei titanium blokk da men da prater vi dollar i masevis
25  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 20:31:42 pm
Oki så aliminiumen i bloka er for bløt?!?? Fines de noe som ikke koster sjorta i erstatning vil holde meg under 1700 ccm men skal vere til t1 slik at eg kan ha de litt turtals moro
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 20:09:33 pm
Tenkte eg skule prøve og se hvor mye eg klarer og få ut av t1 motor 1600 med data sprut og turbo og kjøre de på max noen som har noen teorier
27  Forum / Problemløseren / Sv: sliter med starter HJELP på: juni 02, 2012, 12:08:03 pm
Takk eter litt tenking og glåming så er fargekoden på ledningene feil plus var svart og minus rød så var kansje ikke rart de var noe som ikke stemte hehe
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Coilovers??? på: juni 01, 2012, 18:47:17 pm
Fines de coilovers bak til 63 t1. Og vor får eg tak i de
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Skal heve bobla litt på: mai 31, 2012, 23:06:51 pm
Bobbla er alt for lav bak har 3cm klaring fra bånen av motor til bakken noen som har tips angående torsjon så eg får hevet den tegninger kansje....Hæ?
30  Forum / Problemløseren / sliter med starter HJELP på: mai 27, 2012, 12:51:43 pm
stertern dundrer og går når eg seter på baterie. hva kan årsaken vere har ny teningslås og sate ledningene riktig i på teninga
Sider: [1] 2 3 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!