april 26, 2024, 02:47:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 178
31  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020 på: mai 24, 2019, 12:34:59 pm
Kul tråd!

Jeg hadde også satt nye dekk på handlelisten og gått for Avon CR6ZZ. Vintage look med moderne teknologi og bra grep. Disse gir deg muligheten til å gjøre som de 356 Porschene du nevner over her da dem er lett kontrollerbare når du ligger helt på grensen. Kjøp gjerne dekk med høy, deilig profil! Og prisene vi har i Norge via Avon Norge er meget bra.

Finnes i 155R15 / 215/60R15 / 175/70R15 / 185/70R15 / 225/60R15 / 225/60R15 / 205/70R15 og til slutt 215/70R15

-BB-
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 16, 2019, 07:56:19 am
Gratulerer Scardeep.

Det er veldig fint at det gikk langt bedre på EU kontrollen en sykehusprosjektet i Kirkenes  Osteaktig

-BB-
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: mai 15, 2019, 11:50:09 am
Det finnes lange prosjekttråder om trim av 1200 og andre småmotorer der ute. Let og du finner.

-BB-
34  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 044 topper på: mai 07, 2019, 08:19:50 am
044 toppene til CB finner du her:

https://www.cbperformance.com/Cylinder-Heads-s/37.htm

-BB-
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 06, 2019, 11:42:13 am
Hvor høyt er mye turtall og hvilke vifte har du? Viftespreng var jo et kjent problem og også grunnen for at det finnes sveiste vifter på markedet. Kjører du med stram viftereim så slurer ikke viftereimen nok og faren er da tilstede at turtallet på viften for høyt med originale dimensjoner på begge reimhjul.

-BB-
36  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 044 topper på: mai 06, 2019, 08:20:52 am
044 topper ønskes. 95212281 hvis du har noe

Kjøp nye fra USA. Bestiller du dem i dag fra CB så har du dem sannsynligvis før helgen.

-BB-
37  Forum / Hva skjer? / Sv: Street Legal 2019.. på: mai 06, 2019, 08:19:16 am
Kjipt å lese men er man med på leken får man tåle steken. Jeg hadde alltid en reservekasse liggende klar for å ikke miste store deler av sesongen ventende på deler fra håpløse leverandører.

Brett opp ermene mister og få det byttet først som sist! Prøv å unngå å mister mer en absolutt nødvendig av sesongen nå som den nettopp har startet. Samtidig sparer du grunker til en reservekasse.

-BB-
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback på: mai 03, 2019, 08:15:37 am
Pent som alltid fra den kanten. Men hvor skal turboen plasseres?

-BB-
39  Forum / Hva skjer? / Sv: Street Legal 2019.. på: mai 03, 2019, 08:10:50 am
Jeg reiser til Gardermoen i dag for å kjøre i morgen  Gliser

Hvor er tommel opp funksjonen når man trenger den.....? Lykke til og plattan i mattan!
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: april 12, 2019, 12:45:14 pm
Nytt tre steppet grenrør tilpasset motoren.

Hvor skal du plassere turbo`n?
41  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2019, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: april 04, 2019, 13:09:05 pm
Ser ut til at det skal bli fint vær imorgen. Dvs. at Zita-treffene starter opp allerede i april i år!

Tommel opp for meget bra tiltak!

-BB-
42  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 05, 2019, 10:26:02 am
Takk! Viktig å holde slike for seg selv.

Her har dere et annet race-triks dere også må holde for der selv: Alltid ha to dekktrykkmålere! En som du vet viser altfor lite og en som du vet er helt nøyaktig. Den nøyaktige benytter du alltid selv mens den andre låner du villig vekk til konkurrentene dine.

-BB-
43  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 03, 2019, 21:51:27 pm
Og hvis motoren vokser men ikke støtstenga, så hadde vel alu stengene fått voldsom klaring ved varm motor?

Tynne alustenger a la originale utvider seg i takt med motoren (sies det). Dette er grunnen for at du ofte hører ventiltikk på varme motorer og spesielt fra dem som benytter chromolly støtstenger. Og dette er også grunnen for at man legger klaringen på 0. Selv benyttet jeg tykke alu støtstenger på mine motorer med 0 klaring. Det hendte vel at jeg også la til 0 på varm motor men ikke si det til noen da det er gammelt racetriks...

-BB-
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: mars 03, 2019, 08:56:21 am
Dere tror vel ikke at støtstengene strekker seg i lengde? Motorene deres må i så fall bli fryktelig varme.

Det er selve motoren som forandrer seg ved temperaturforskjeller og dette kan man feks merke hvis man benytter doble forgassere med stag i mellom. Ved varm motor går turtallet ofte opp fordi motoren er en smule bredere og siden forgasserstaget ikke forandrer seg så øker turtallet. For å gjøre dette enda mer interessant så kan man mikse inn noen hinsides stive ventilfjører og da har man det virkelig gående med topper som beveger seg målbart mye.

Hele motorkonstruksjonen er bygget for maks 50hk og det er i utgangspkt en helt idiotisk platform å trimme på fordi den er så svak. Noen har skjønt dette bedre en andre og lager kamprofiler som gjør at man kan gå ned i fjørtrykk og lette støtstenger i alu som tåler mer en de originale. Andre derimot lar det stå til med enormt ventiltrykk og forhåpentlig innser dem man må overhale ofte for å unngå ras. Går som oftest bra siden motoren knapt ser mer en noen få mil hvert år.

-BB-
45  Forum / Snikk-snakk / Sv: Geers Terminator II Carburetors på: februar 24, 2019, 21:55:12 pm
Og her, brukt på bilen som nesten tok livet av en bekjent i Sverige når vinden veltet den rundt i 200kmt:

http://www.speedhunters.com/2013/06/holeshot-herbie-the-canadian-swedish-kiwi-bug/

-BB-
46  Forum / Snikk-snakk / Sv: Geers Terminator II Carburetors på: februar 24, 2019, 21:52:30 pm
Dem passer ikke på vanlige IDA innsug:

http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=3810.0

-BB-
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 03, 2019, 16:46:02 pm
Ser bra ut. Alltid spennende å sjekke etterpå om den er tett.

-BB-
48  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976 på: februar 01, 2019, 09:14:13 am
En viktig ting til:

Dere burde sveise inn forsterkninger i karroseriet nå som det står der uten sitt understell. Er det rust i bærende konstruksjon vil karosseriet vri seg og dere vil risikere å få utfordringer med diverse tilpassninger i ettertid.

-BB-
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976 på: januar 31, 2019, 21:54:19 pm
Godt jobbet. Utifra de første bildene du la ut så var det helt klart at her skjulte det seg noe mye rust. Sjekk napoleonshatten nøye og lykke til videre!

-BB-
50  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 28, 2019, 21:33:29 pm
Den diskusjonen har vi hatt før Blunker enveisventil eller elektrisk ventil.

Viktige saker kan ikke blir repetert for ofte.

-BB-
51  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 27, 2019, 16:25:52 pm
Planen er at den skal settes i innerskjemen omtrent slik

Med plassering som vist på bildet over, hvordan skal du unngå å overfylle motoren med olje?

-BB-
52  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976 på: januar 26, 2019, 10:43:52 am
Men aller først må rusten taes og det vil bli brukt tørris på å fjerne all TECTYL under bilen. Dette er visst nok mer skånsomt enn sandblåsing.

Hei og takk for at du deler bilder og histore.

Jeg vil anbefale deg og din mekaniker å løfte karroseriet fra bunnplata for dere vil ikke komme til rusten ved å blåse den ren under.

-BB-
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut på: januar 09, 2019, 19:29:58 pm
BÆLTØFT!!!

-BB-
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: januar 04, 2019, 13:50:25 pm
Det er enkelt å finne effektive paint removers i utlandet men det kan være en utfordring å få dem til landet. Støv kan være å foretrekke fremfor YL gruppe 5 og kreft.

Alternativt er det meget effektivt å sodablåse. Koster ikke all verdens heller.

-BB-
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: januar 04, 2019, 13:22:24 pm
Skulle hatt noe kraftige saker som man kunne penslet på så lakken løsnet men alt jeg har prøvd fungerer ikke bra nok.

Dem sluttet å selge effektive lakkfjernere for mange år siden i Norge ettersom Diklormetan ble funnet for farlig. To personer, en kasse pils og to dager så er all lakk borte. Skal du bare matte så er det mye fortere gjort.

Lykke til og husk å poste bilder underveis her på forumet!

-BB-

56  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spole på gata.. på: januar 01, 2019, 20:34:08 pm
Kan jo for morro skyld nevne at en av verdens mestvinnende og suksessfulle banebiler kjørte med spole:



Utvekslingen din ser helt OK ut for en bil med en turtallsvillig NA motor som har lyst å komme seg opp i fart raskt.

-BB-
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spole på gata.. på: januar 01, 2019, 16:57:23 pm
Har i alle år kjørt med en superdiff i kassa, vurderer nå ny kasse med en Easthill alu spole.
Er det noen som har erfaring med og kjøre med spole på gata her inne? Funker det i praksis eller blir det for stor belastning på kasse/aksler..

Har brukt spole i maaange år og de eneste gangene du merker noe til den er:

- Når du skyver bilen.
- Når du gjør skarpe svinger som feks en rundt en rundkjøring.
- Når du ikke vinner slalomkonkurransen på SCC fordi du ikke er fullt så raskt rundt 180 graderen.

Byttet girolje hver vinter og la ikke merke til ting i oljen som tydet på mer slitasje. Karpiola aksler. Bilen har fortsatt samme kasse og få, om noen, kan skilte med så hard bruk og så lang levetid på en T1 kasse her i landet... eller i verden for den saks skyld.

-BB-
58  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor fyller vi bensin, nå som Shell forsvinner? på: desember 30, 2018, 17:23:54 pm
YX viderefører ikke 98. Men fortsatt mange Shell stasjoner.
Kun 7/11-Shell stasjoner som blir YX.
Og Esso har som regel 98.

Esso sin 98 innholder etanol. Det er kun Shell sin V-Power som ikke innholder etanol.

-BB-
59  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 29, 2018, 16:23:07 pm
Så du vurderer å "bygge" en motor på en blokk med ukjent tilstand?

Høres dyrt ut... men klart, det kan gå bra. Det har jo hendt tidligere at 30-40-50 år gamle motorer er i tipp, topp stand.

-BB-

Tusen takk for ditt konstruktive og positive innspill!👍🏻😎

Bare hyggelig. Det er din motor.

-BB-
60  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 29, 2018, 14:13:48 pm
Så du vurderer å "bygge" en motor på en blokk med ukjent tilstand?

Høres dyrt ut... men klart, det kan gå bra. Det har jo hendt tidligere at 30-40-50 år gamle motorer er i tipp, topp stand.

-BB-
Sider: 1 [2] 3 4 ... 178
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!