april 27, 2024, 09:28:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 173 174 [175] 176 177 178
5221  Forum / Drag-race / Sv: Drag flip.. på: januar 28, 2008, 11:34:46 am
Kanskje det bare var en flipp fra tekken?      Glad
5222  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boulder - USA på: januar 27, 2008, 12:45:33 pm
Drit i VW og ta heller med deg et par ski!

Mvh
BB
5223  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr på: januar 25, 2008, 20:32:37 pm
"selv om det "bare" er snakk om montering og man ikke akkurat får street cred fra gutta som kan bygge motor selv"

Det er det siste du skal tenke på Espen - do it sier jeg!

Mvh
BB
5224  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey gate/race motor vurderes solgt på: januar 25, 2008, 09:12:58 am
 Sjokkert

B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B B BBBBBBBBBBBBBBBB BILLIG!

5225  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr på: januar 25, 2008, 09:07:19 am
Morsomme specs - de sier jo ingenting;

Engine case: TBD, Magnesium 003 case is the preferred choice currently.
Displacement: 2332cc
Fuel: Pump gas, 91 octane
Target longevity: 40,000 miles
Target MPG: 22 MPG
Stroke: 84mm
Rod Journal: Chevy 2'
Bore: 94mm (95mm optional with Nickies upgrade)
Piston Choice: Mahle
("Nickies" 220HP version utilizes JE Forged pistons in 95mm)
Rod Length: TBD
Compression Ratio: 9:1
Cylinder Head castings: Auto Linea
Method of porting: CNC (Collaborative development of RAT, Hoffman Auto Machine and Bugpack Products) not based on any current design used by other head providers.Valve sizes: 42.5mm intake, 36mm exhaust
Port Flow specs: TBD
Target Port Flow Margins: 72% average
Chamber Shape: Compact wedge
Camshaft: TBD,  several in house grinds currently being applied
Lifters: RAT billet tool steel, currently in testing processes
Rocker Arms: 1.25-1.4 ratio with self oiling
Pushrods: Chromoly made by Manton

Other technical specs will be available as they are determined by the development processes.

Jeg liker ideen med 200hk pakker og ser frem til å se ytterligere specs og resultater. Prisen er det jo ingenting å si på med dagens kurs selv om det kun er en longblock. Og jeg gleder meg til diskusjonen som vil oppstå når en kunde ikke oppnår det samme resultatet på en annen dynokjøring  Glad
5226  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: fet motor på: januar 24, 2008, 21:31:10 pm
Han som selger den med 980hk kjøpte 2 identiske av Ron Lummus. Disse ble bygget når jeg var på besøk der - tøffe maskinister! Leit å se at han må selge pga sykdom.

Få den til Norge  Blunker

BB
5227  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 24, 2008, 16:12:13 pm
Gutter,

Det har seg sånn at jeg akkurat er kommet tilbake etter en tur til Zakopane med feber og annet skit (bokstavelig talt) og må dessverre kansellere turen til Rogaland. Synd, for dette så jeg virkelig frem til.

Jeg vet det er masse deler som skal deres vei og etter en prat med TomR så har vi bestemt oss for å ta turen så fort det lar seg gjøre.

Beklager.

Mvh
Kalle
5228  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey gate/race motor vurderes solgt på: januar 24, 2008, 15:14:38 pm
 Sjokkert


 Flau



Må si jeg ble overrasket over å se denne for salg men jeg regner med at du har dine grunner. Liten tvil om at personen som kjøper denne ender opp med en grom motor. Superflow - du kan kjøpe motor først og bil etterpå vet du.

Lykke til med salget!

Mvh
BB
5229  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: januar 19, 2008, 09:03:08 am
Stemmer - takk Jalle. PS - godt nytt år til deg, bedre sent en aldri.

Mvh
Kalle
5230  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: januar 18, 2008, 22:48:13 pm
Et lite tips; løsne lyktebrønnene i skjermene og blås der også så slipper du irriterende rustblemmer etter 6mnd. Sjekk vw2you.com for info.

Keep on with the good work!

5231  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 18, 2008, 22:29:18 pm
Nevn 1 fordel med løst svinghjul - bortsett fra lett montering/demontering.
Viser at vi alle har våre måter å løse dette på Ikke kritikk men !! forklar din påstand !! (Da forventer jeg en skikkelig en !!)
Mvh
   

Sonic - det er ikke en påstand men et spørsmål.
5232  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 18, 2008, 15:14:55 pm
Pokker - kunne du ikke tatt 1915 til 2332 istedenfor?    Blunker

Takk! Skal se at vi tar turen.

Mvh
Kalle og TomR
5233  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 18, 2008, 10:10:45 am
Nevn 1 fordel med løst svinghjul - bortsett fra lett montering/demontering.
5234  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 18, 2008, 10:02:26 am
Forsiktig med det svinghjulet , avdrager skulle være helt unødvendig ! Fy, Fy .
Tapp det lett med gummihammer rundt periferien så kommer det (til og med wedgemata hjul gjør det ..)

Helt uenig! Det kan ikke sitte godt nok. Selv må jeg bruke spesial avdrager eller 5 tonn på pressa for å få av mitt som ikke er wedgemated.

Mvh
BB
5235  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 18, 2008, 09:52:22 am
Se det ja... kjekke vendehøyde det der  Glad  Feil sylindre? Husk å sjekk at du har lik vendehøyde på alle - slettes ikke sikkert.

Et lite tips, vask og avfett sylinderne dine og gi dem en dusj med en varmebestandig lakk. Da slipper du at dem ruster så fort dem kommer ut av døra.

Måtte sjekke det vi diskuterte igår vedr backlash. På originale drev skal det være mellom 0 og 0,005mm klaring mellom tennene så du er jo innenfor. Du skal knapt kjenne bevegelse når du beveger drevene.

Mvh
BB
5236  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd på: januar 17, 2008, 19:26:02 pm
Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat.
Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè  Rekker tunge

Du kjøper pinnebolter med hode og deretter lager du en liten forsenking for hodet på baksiden av skivene. Du skrur så langt det lar jeg gjøre og presser dem inn det siste stykket. Det har holdt for meg. Jeg kjøpte mine pinnebolter fra England men slike får du sikkert tak i Rogaland også.

Eller nye skiver som grelland foreslår.
5237  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 17, 2008, 19:21:50 pm
Hvis du har plass så tenkte jeg og TomR at vi kunne spørre deg om vi kunne ta turen fra Oslo og Drammen? Vil gjerne se hva som skjer der borte i oljebyen skjønner du.

Mvh
Kalle
5238  Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din? på: januar 17, 2008, 16:28:06 pm
Feste til skjermen er jo godt under veiva...

Du har helt rett Stig Tore - det første en blir blind på er øya sa noen jeg kjenner  Glad
5239  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 17, 2008, 11:57:49 am
Ja må si meg enig der, veldigt kult at du er så nøyen og deler erfaring med oss andre Blunker

Så nøye må du være... hvis ikke bygger du ikke motor - du monterer.
5240  Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din? på: januar 17, 2008, 11:28:47 am
Liten turbo Gliser

vet du noe om moteren på dette monsteret..

Mazda wankel - skal iflg ryktene ha 700hk...

Uffda...og dette som var en koselig tråd....

Kult med wankel.. Glad

Er vel bare en showbil mistenker jeg. Plasseringen av fallskjermen tyder ihvertfall på det.. all montering av fallskjerm over veivhøyde vil bidra til løft og en høyst ufrivillig flyvetur.

Mvh
BB

5241  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 17, 2008, 08:38:46 am
Hvis det er interesse? Skjerpings gutt - dette er et av prosjektene jeg gleder meg mest til å se! Keep on with the good work mate!

Mvh
Kalle
5242  Bruktbørsen / Biler selges / 51 splitt på: januar 16, 2008, 10:17:38 am
Jeg formidler denne videre;

Blue -51 beetle, no rust, painted and done some work, original interior, new 16" tires etc. All split-only parts ok, but frontbumber, semaphores and runningboard cromelists are from an oval.

The car is in Helsinki, Finland.
I can help with easy transport if exported.

8450,-euros / 66 000,- NOK

Jussi (swedish/english) mon-fri +358400657728 or email info@kuplapaja.com


5243  Forum / Drag-race / Sv: Rørramme på: januar 14, 2008, 22:02:00 pm
Ser ut til å være et bra utgangspunkt dette bygget her.

For dem som ikke skal ha skilter på bilen
5244  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 14, 2008, 16:49:53 pm
Den blir Porsche Indish Rot igjen med graphics på folie. Det blir så inne satans dyrt å få noen til å maskere opp og lakkere på graphics at det er ikke løselig.

Graphicsene var sprayet på med lakkbokser - ikke juks denne gangen, gå for lakk både på sidene og på viftehuset.

Mvh
BB

5245  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Nydelig patina-58 i sverige på: januar 14, 2008, 11:33:58 am
Hjulet bak så litt.. skeiv ut?

Har vel vært jekket opp eller står på bukker da...

Den bilen der må da være det ultimate ratlook-prosjektet. En sunn 58 i en kul farge med overfalterust..
Nesten så jeg får lyst på ratlook selv. Gått over den mekanisk, senket foran og rappet de kromma Sprintstarene fra bussen så hadde den vært kul som fy!

Enig!
5246  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 14, 2008, 09:57:37 am
Dette ser jo bedre ut en prim! Kult at dere/du dokumenterer med bilder og kommentarer. Keep on with the good work! Hva benyttet dere på gjengene til rådeboltene når dere sjekket strekk?

Mvh
Kalle
5247  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 14, 2008, 09:50:08 am
Da vil jeg være først ute med å gratulere deg med en bil som er blant de mest premierte i landet og som tydeligvis har en utrolig historie. Jeg håper du klarer å få denne tilbake til det den en gang var og at du ikke lokkes til å selge den igjen. Det hadde også vært fantastisk hvis du klarte å finne tilbake til 1776 motoren som stod i for den fungerte helt utrolig bra i sin tid. Jeg kjørte bilen fra Bergen til Halden - Halden til Malmø - Malmø til Mantorp og fra Mantorp til Bergen på 4 dager og alt fungerte utrolig bra. Oljetempen var aldri over 90 grader uansett tempo og den brukte 0,64 på mila. Motoren var gått nærmere 50 000 da jeg solgte bilen og iflg Morten Hagen som åpnet motoren så var alt "som nytt" inni der.

Evnt så kan du jo bygge en kopi av motoren...

Høres ut som om bilen er i desperat behov for ny lakk - har du tenkt på å høre med personen på Kverneland Maskin om han kunne tenke seg å lakke den på nytt? Eller er han kanskje pensjonert?

Mvh
BB

5248  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 14, 2008, 08:45:41 am
Jeg må kanskje utdype dette litt med tjeltabilen. Har gjenkjøpsavtale så jeg hadde egentlig ikke tenkt å si for mye. Stian som eier denne bilen har jobbet litt med den siden den ble observert på henger.

Mye med denne bilen er ødelagt i dag.

Omlakkering, 4 nye skjermer og ny alarm er noe av det som må til for å få den fin igjen.

Har du planer om å restaurere den tilbak slik som den er på de gamle bildene etter at Tjelta bygget den ?

Det hadde vert morro å sett den slik igjenn

Er ikke dette T-1776?, isåfall står bilen i Telemark med new beetle baklamper, defekt 1600 motor, dørhengsler som henger og slenger og el anlegget i et uss, denne bilen trenger nok en lang vinter og litt til på å bli strøken igjen, planen er vel å sette på de gamle baklampene og prøve å redde resten uten å bygge en helt ny bil....( og det er ikke noen som heter Stian som eier den )

T-1776 - Tjeltabilen.

Jeg var første eier av denne bilen etter Knut-Thomas og kjøpte bilen like etter at den var påkjørt. Jeg fikset det som måtte fikses og var på en del utstillinger. Jeg solgte den da jeg flyttet fra Bergen til en yrkessjåfør som solgte den videre til eieren av en dekkbutikk i Bergen. Han ga bilen videre til sin datter og bilen var et nokså trist syn når jeg så den tilsalgs i lokalene til dekkbutikken noen år senere. Men den hadde fortsatt den spreke 1776 motoren. Historien derfra kjenner nok Kjetil L bedre en meg.

New Beetle lamper? Hvem gjør noe slikt med en bil som dette?   Tvilende  Flau  Gråter Rekker tunge

Mvh
Kalle
5249  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fake barndoor i Finland. på: januar 13, 2008, 19:07:22 pm
Denne har jeg sett live og på nært hold og dette er en kuuuul bil! Den hyggelige eieren snakker flytende engelsk så her er det bare å slå på tråden. Fergeturen fra Stockholm til Helsinki (hvor bilen står) er også en morsom opplevelse.

Mvh
BB
5250  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor bygging litt hjelp? på: januar 09, 2008, 18:18:57 pm
Rekker tunge  Tipper det er rimelig høyt turtall på den 1641cc motoren.

Det er det helt sikkert men det er jo ikke noe problem hvis motoren er skikkelig bygget. Motoren har blitt benyttet i 4 år uten noen problemer. Tøff er den!

Mvh
NN
Sider: 1 ... 173 174 [175] 176 177 178
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!