april 30, 2024, 10:02:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 ”Early bay” dobbelkabiner vurderes solgt på: mars 20, 2010, 15:12:58 pm
Da har denne bilen funnet seg et nytt og bedre hjem, og er ikke lenger til salgs.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 ”Early bay” dobbelkabiner vurderes solgt på: mars 14, 2010, 21:37:08 pm
På tide med en liten oppdatering.

Flere er interessert i bilen, og det har det kommet inn et bud på 35000,-

Jeg har ikke tenkt å drive med åpne budrunder osv, men de av dere som har meldt interesse for bilen uten å komme med konkrete bud, bør ta kontakt.
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 ”Early bay” dobbelkabiner vurderes solgt på: mars 10, 2010, 22:03:21 pm
Det har vært utrolig mange telefoner i dag, og beklager at jeg ikke har fått svart alle.

Første halvdel av dagen var jeg på skogstur uten mobildekning og andre halvdel så var jeg på sykehuset til behandling, og måtte la mobilen ligge i bilen,

Når det gjelder prisen på bilen så er det høyest bydende over 35000,-, og det er ikke diskutabelt.
Jeg betalte langt mer for bilen når jeg kjøpte den, og de som vet hva en ”early bay” i grei teknisk stand er, vil heller ikke syntes dette er for mye forlangt.

Når det gjelder rust som mange spør om så er det sikkert noe, men ikke mye og ikke alvorlig. En eller annen tideligere eier har sveiset kanaler osv, dette er ikke gjort pent, men teknisk så er det greit, om ikke så pent gjort.

I morgen skal jeg prøve å være litt mer tilgjengelig på tlf, men ta gjerne kontakt på PM.
4  Bruktbørsen / Biler selges / 1968 ”Early bay” dobbelkabiner vurderes solgt på: mars 09, 2010, 01:16:50 am
Det er med tungt hjerte bilen vurderes solgt, pga helsemessige årsaker.
Jeg får rett og slett ikke gitt bilen den oppmerksomheten den fortjener.

Jeg kjøpte bilen for litt under to år siden, og den har gått som en klokke hele tiden.
Jeg har kun byttet stifter, kondensator, plugger, olje, samt noen lyspærer.

Jeg har supplert bilen med originalt hanskerom lokk, deksel til hullet for radio og lås til motorrommet.

Bilen ruller fortsatt på Sprint Star kopier med 185/55x15 og 196/65x15 dekk, har ”klassisk” treratt, Hurst type girspak, akkurat passe senket og en tøff patina.

Mer om bilen kan leses her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3025.0.html

Slik jeg vurderer bilen bør bremsene justeres/legges etter og styringen gås over, muligens byte noen slitedeler. Ellers har den startet og gått uten et hikk i nesten to år.

Vurderes solgt hbo 35.000,-

~Trond
975 88 780
5  Forum / Snikk-snakk / Voltswagen på: oktober 25, 2008, 00:50:01 am
Skulle fremtidens miliøkrav bli for strenge så får man bygge sin folkevogn om til en Voltswagen:

http://mysite.verizon.net/vze6omtd/jorysquibb/id10.html

 Osteaktig
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: oktober 23, 2008, 22:08:34 pm
Fortsatt rekonvalens etter operasjon. 16 dager siden nå, og jeg går på veggene.

Orker ikke lese på forumet for da får jeg lyst til å skru, orker ikke lese bøker og blader for da får jeg lyst til å skru. Prøve meg på en liten tur i dokkan på søndag, men da gikk en drøss med sting litt før tiden, så det før vente.

Tror ikke jeg har kjedet meg så mye i hele mitt liv  Sint

Tror kanskje jeg skal få sveiset ferdig takstativet i morgen, det er i alle fall oe jeg kan gjøre uten å bøye meg.
7  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fine HDR bilder av VW på: oktober 11, 2008, 00:13:15 am
HDR er jo kun ”high dynamic range”, det er først nå man går bananas med "tone mapping" i diverse ”skanky” programmer at det ser ut som på disse bildene.

Gjør man dette i Photoshop så blir det litt mer edruelig, men det kan være artig å leke med tone mapping da.
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dyno data man inte kan tro på...??!! på: oktober 10, 2008, 01:22:33 am
Nå skal det vel sies at det dere har bygget er en inertia dyno, som i mine øyne er mye bedre enn en ”bromsbänk”. Gratis  Osteaktig

Har faktisk lekt litt med tanken på å bygge en selv, til mine tohjulinger.
Har programvare som faktisk kan analysere et opptak av lyden fra motoren under akselerasjon, tatt opp med en MP3 spiller, og plotte ut ganske så nøyaktige kurver basert på en kalibrert fysisk modell.

Best blir det selvfølgelig om man tar signalet ut ifra tenningssystemet.


Plottet maks effekt på 21HP på en lett trimmet Vespa, som siden ble testet til 22,5 på en Dynojet. Ikke dårlig for et "cheapo" oppsett.

Få tak på en motor som har vært testet på en annen dyno og prøv.
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: Busselecta-tråden - din drømmebil på: oktober 04, 2008, 18:20:27 pm


På god vei Kult
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Flat 4 GT ratt på: oktober 04, 2008, 15:06:34 pm
Nå er ikke jeg sikker på hvor dypt Flat 4 GT rattet er, men jeg har et flat dish ratt nå, og det hadde ikke gjort noe om det bygde litt høyere da jeg knapt får pølsefingrene forbi blinklyshendelen ute at jeg subber borti slik det er nå.
11  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Flat 4 GT ratt på: oktober 04, 2008, 01:38:59 am
Er litt fysen på et Flat 4 GT ratt uten boss, med mindre bosset er til early bay.
Noen som har et til salgs?
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: oktober 02, 2008, 23:55:37 pm
Takk for hyggelige tilbake meldinger, det kommer noe bilder etter hvert.
Jeg har jobbet litt med sveising av en kort takgrind som jeg snart er ferdig med, regner med at det blir noen bilder da.

Jeg har pådratt meg en skummel infeksjon(mulig borrelia) for en tid tilbake siden som er hard mot kroppen. Armer, bein og det meste fungerer ikke helt som det skal, så alt tar fire ganger så lang tid.

Jeg må bli ferdig med takgrinda før tirsdag, for da skal jeg en liten tur under kniven på kirurgisk avdeling for å fikse litt på noe av det som ikke fungere, aner ikke hvor lang tid det tar før jeg er i stand til å jobbe litt på bilen igjen, men det blir nok noen uker.

Kommer sikkert til å kjede meg i hjel, og henge konstant på nettet Blunker
13  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin/eksoslukt i Bobla på: oktober 01, 2008, 21:46:11 pm
Det kan som sagt være lekkasje i forbindelse med varmepottene, men husk at luften til varme systemet blir tatt ifra motorrommet, er det søl av olje og bensin i selve motorrommet så kommer lukten av dette inn i kupeen.
Ren motor = ”frisk” luft.
14  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gassflaske for bruk til tynnplate sveising ønskes kjøpt. på: oktober 01, 2008, 21:12:43 pm

Sitat

Helt klart. Vet du hvilket merke Kullkompaniet bruker? Yara?

AGA, bruker Mison 18, da kan jeg sveise både vanlig og rustfritt.
15  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gassflaske for bruk til tynnplate sveising ønskes kjøpt. på: oktober 01, 2008, 16:53:26 pm
Skal du kjøpe brukt, så sørg for at det er en flaske din lokale leverandør vil motta.
Jeg betalte 3-3500 for en 5L Mison 18 flaske. Fra Kullkompaniet her i Drammen.
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ord deling, (i Folke-vogn verdenen). på: september 30, 2008, 16:03:56 pm
Nja mulig det, men man må tåle et spark i ny og ne.

Personlig ville jeg vel heller tatt sjansen på et spark i baken, enn ikke å ha prøvd i utgangspunktet.

Bare ikke bli helt sånn:


 Blunker
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ord deling, (i Folke-vogn verdenen). på: september 30, 2008, 15:42:36 pm
Hm, nå er plutselig samme tema som tråden i går bare morsomt!

Det er en snedig verden vi lever i... og ikke rart det er krig!

 Blunker


Det har ikke noe med temaet å gjøre, kun fremføringen.

Og verden er ikke merkeligere enn at hvis man gjør seg fortjent til et spark i baken så får man som oftest nettopp det.

 Gliser
18  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ord deling, (i Folke-vogn verdenen). på: september 30, 2008, 15:38:23 pm
Det finnes sannelig lingvister overalt, også her  Glad

Informativt innlegg om orddeling (som jeg vil stave ordet, TEW. Jeg ser imidlertid du er konsekvent...) og særskriving, og "norsk kurs med ingunn" er en sikker vinner  Gliser

Der ser du, jeg er ingen lingvist, men heller en til tider lettere dyslektisk reklamemann, med høyere utdanning i skrift, budskapsformidling og kommunikasjon.

 Gliser
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ord deling, (i Folke-vogn verdenen). på: september 30, 2008, 13:44:34 pm
Nå blandes begrepene ordeling og særskriving på dette forumet.

Ordeling er når man deler et ord ved linjeslutt, særskriving er når man deler ord som skal være sammensatt. Ordeling skal gjøres riktig i forhold til orddelingsreglene og ved bruk av bindestrek.

Formålet med kommunikasjon er først og fremst å formidle et budskap, uansett om det er skriftlig, verbalt, paralingvistisk eller ikke-verbalt.

Hvis man vurderer at riktig ordeling er viktigere enn innhold i de tilfeller hvor det faktisk ikke er forenelig med hensynet til god lesbarhet og kommunikasjon, så har man faktisk missforstått hele formålet med et skriftspråk i utgangspunktet.

Jeg vil nå si at de fleste av de eksemplene ikke var bra, men man må ikke lure seg til og tro at riktig ordeling eller særskriving er en verdi i seg selv med hensyn til god kommunikasjon. Det er først når innholdet i budskapet/kommunikasjonen blir forringet at dette får noen betydning.

Eksempler som ”potet ringer”, ”sukker biter”, ”sjoko ringer”, ”fiske burger”, ”grønn såpe” osv, er faktisk riktig med hensyn til ordeling og kommunikasjon.  Ordene er delt, og delt korrekt mht ordelingsreglene. Derimot så mangler disse eksemplene riktig bruk av bindestrek, noe som ofte utelates fordi de ikke tilfører noe til lesbarheten.

Det som derimot i mange av disse eksemplene ødelegger lesbarheten er bruken av versaler, dette gir dårligere ordgjenkjenning og er mye viktigere med hensyn til kommunikasjon en bruk av bindestrek.

Kort sagt så blir det litt kørka om man skal måtte snurre rundt på grønnsåpeflaska for å kunne se at det faktisk er grønnsåpe det står på etiketten, eller at skriften blir så liten at man ikke kan lese hva som står der med mindre man går helt opp til flasken.

Blunker
20  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Tre ratt selges på: september 28, 2008, 14:43:21 pm
Hva er størrelsen på rattene?
21  Forum / Snikk-snakk / Oh yeah! ”The Patriot” på: september 26, 2008, 14:59:25 pm
 Her har vi nok en grunn for enkelte til å hakke gamle folkevogner i filler.



USA! USA! USA!

http://www.wombatcar.com/
22  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971-MOD T2(early bay) SELGES. på: september 26, 2008, 14:48:07 pm
Denne må ha havnet i Asker. Og jeg håper den blir godt tatt vare på der og ikke blir russebil. Den står i en carport ikke langt unna meg, så jeg skal holde ett oppsyn med den

Har Krompen fått seg early bay?
23  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 14" felger til splittbuss med org grønn lakk på: september 25, 2008, 21:51:42 pm
Just say the word, så kommer jeg og henter.
24  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring av OMBYGD veteranbil på: september 25, 2008, 18:27:12 pm
Jeg sliter litt her og. Har en -59 som kun brukes på sommeren og står i låst garasje. Jeg bor i sentrum så en vanlig bruksbil har jeg ikke. Dermed er jeg diskvalifisert fra å få veteranforsikring hos de fleste selskap virker det som.
Noen som vet om ett selskap som ikke krever at jeg fiser rundt i en vannkjølt til dagen for å gi meg veteranforsikring?
Kall meg gjerne gnitalus, men 7tusen i året for en bil jeg bare kjører noen måneder er ikke så veldig kjekt for en fattig sykepleier  Blunker

Kjøp deg en gammel moped og si at det er hovedkjøretøyet ditt.
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) på: september 24, 2008, 22:38:24 pm
Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.

Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket.
Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer.

Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på.
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: september 24, 2008, 20:55:00 pm
Er det bjørløw som er kamera mann?

Nei, men det er med tre forskjellig bjørløwer på hvit, blå og sølvfarget Vespa i filmsnutten  Glad
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: september 24, 2008, 17:19:42 pm
En blant mange på ekeberg, så også veldig mange fine Vespa'er, savnet etter min gamle Rally 180 ble stort gitt Glad

Oj, den så rosa ut gitt. Er ikke sånn i virkeligheten, helt sant!

Har man først en Vespa, så skal man ikke kvitte seg med den vet du. Savnet blir sikkert ikke mindre hvis du ser på denne videoen fra fjorårets tur til Olden.

<embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
28  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Styresnekke, type 2 -65 kjøpes! på: september 24, 2008, 11:01:18 am
Ah, det er fordi disse shimsa fungerer ”mot normal”, dvs at nå man fjerner et shims så blir det tightere ved at anleggsflate på innsiden av lokket presser den nedre lagerbanen i snekka innover, og dermed tar ut opp og ned slakk.

Er alle shimsene allerede fjernet etter et langt liv kan man jukse ved å lage et par innvendige shims som går imellom lagerbane og anleggsflaten på lokket, men på dette stadiet er det antagelig bedre å kjøpe nye kuler til kulelagrene.

Disse shimsene har samme funksjon som å stramme store sekskant skruen i bunnen av T1 snekkene.
29  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Styresnekke, type 2 -65 kjøpes! på: september 24, 2008, 00:48:02 am
Er dette pga at "kula" da vil jobbe på et mindre slitt sted i "spiralen"? Eller noe annen magi?

Nei dårlig med magi, dette tar kun ut opp og ned dødgang på spiralen (ved å legge etter øvre og nedre kulelager), som ofte er større en selve slitasjen på sporene i spiralen. Tappen som går i dette sporet er også konisk så det blir jo også bedre ved å etterjustere den.

Åpner man snekka så er også selve tappen som går i spiralen lagret med to sett koniske ruller i holderen sin, her kan også dødgang fjernes ved å legge etter lagrene.

Alle delene i snekka fra lager til tapp, og tappelager er koniske og kan etterstrammes.
Selve slitasjen i spiralen er først et problem hvis slitasjen er veldig ujevn, slik at den ved etterlegging vil kunne henge på de mindre slitte partiene.
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Styresnekke, type 2 -65 kjøpes! på: september 24, 2008, 00:05:05 am
Jeg lærte noe nytt igår som du kan få nytte av her:
I bunnen av snekka er det et lokk som er festet med 4 skruer.
Under det lokket er det originalt 3 stk shims, fjerner du ett blir snekka tightere, blir det ikke nok fjerner du ett eller to til Glad
Finjuster til slutt med skruen med kontramutter på siden.

Se der ja, det er ikke bare en slunken lommebok og gnagsår man kan få med seg hjem fra Ekeberg markedet, men også en hyggelig samtale og litt ny vunnen kunnskap Blunker

Takk for en hyggelig prat, og for at vi fikk ta en titt på den supere singel-cab’en din.
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!