april 26, 2024, 10:03:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
31  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 cal look boble vurderes solgt. (norges raskeste singel porter?) på: september 05, 2018, 21:57:45 pm
Lykke til med salget!

Tillater meg å linke til noen bilder da den var under mitt eie https://photos.jottacloud.com/share/s2g04omi

Hadde jeg hatt plassen hadde jeg nok kjøpt den tilbake  Glad

Takk takk!

Konge med de bidene, ansen felgene gjorde seg godt på denne!  Kult
Men, med en god vask og polering så gjør den seg godt på stål og  Osteaktig

Kjørte 14,7 som beste på scc 2018 foresten, så den er frisk og rask enda!

(beste tid i våres på 14,5 @ 145 kmt)

32  Bruktbørsen / Biler selges / 1964 cal look boble vurderes solgt. (norges raskeste singel porter?) på: september 02, 2018, 21:47:19 pm
Hei!

Etter ett drøyt år med denne lookern så vurderes den solgt for å kunne prioritere andre prosjekter.

Det er mye å si om denne bilen så tar meg den friheten att jeg linker til forige eier sin salgs annonse da denne er rimelig detaljert!

Se her : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,71184.0.html

Bilen er i utganspunktet veldig lik som når jeg kjøpte den med få unntak.

- står på sort lakkerte stålfelger, Org 66 4" felger foran og repro 356 5,5" felger bak.
- Stereo i under hatthylle er tatt ut, men følger med.
- Sorte 80 talls plast speil er erstattet med org speil kun på venstre side. De sorte speilene følger med!
- Skilt ramme bak er demontert , men følger med.
- Blir montert en vanlig kina 009 fordeler ved salg.

Bilen selges i utgangspunktet slik den er med den særdeles artige motoren som sitter i (Norges raskeste singel porter?), men selges gjerne uten til redusert pris om dette skulle være ønskelig... kan være villig til å sette bilen tilbake til tilnærmet original stand om det ikke haster med kjøp.

Litt priser....

- Bil slik den er. 60000,- eller bud over dette.
- Bil slik den er, men uten motor. 30000,- eller høyere bud.
- Bil tilnærmet original stand med 1200 motor. 40-50000,-

Du finner litt om bilen i min prosjekt tråd også: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,64527.90.html

Oppdaterer med mer info om dette skulle være ønskelig, men vær vennelig å les gjennon forige annonse og tråden min før du spør "hva er gjort med motoren" "hvordan er den senket" osv...

Før salg så skall jeg fikse gear-olje lekkasje inn i tromler og montere nye bånd bak.

Bilen er "godkjent" fram til mars 2020.

Ved innteresse kontakt meg på telefon mellom 1600 og 2200 på ukedager eller etter 12 i helga.
TLF: 92638109

Svarer ofte tregt på meldinger så med mindre du har god tid så anbefaler jeg att du ringer...

[attachment=1]

[attachment=2]

33  Forum / Hva skjer? / Sv: Depotplass SCC 2018? Si ifra her! på: juli 26, 2018, 17:43:49 pm
Skulle gjerne hatt depotplass. B18 og B19 er av interesse om disse fortsatt er ledige Kan sette navnene Sigurd M Moe og Stian K Berntzen på disse, eventuelt andre plasser om det ikke skulle gå Glad

Betalt for 2.

Fått B17 og B18, så slipper jeg én plass ledig imellom :p

Trodde 17 var tatt jeg, men alt i orden  Osteaktig
34  Forum / Hva skjer? / Sv: Depotplass SCC 2018? Si ifra her! på: juli 25, 2018, 18:02:05 pm
Skulle gjerne hatt depotplass. B18 og B19 er av interesse om disse fortsatt er ledige Kan sette navnene Sigurd M Moe og Stian K Berntzen på disse, eventuelt andre plasser om det ikke skulle gå Glad

Betalt for 2.
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: mai 07, 2018, 16:02:13 pm
Grattis med ny bestetid! Rått med 14.578 Kult

Personlig hadde jeg siktet litt smalere enn 215 slicks på denne. Det er MYE dekk for en liten 1600..
Alternativt kan man fylle mye luft i dekkene for å få mindre kontaktflate, men har ikke spesielt god erfaring med det selv.
MH-slicks, og sikkert andre, kan være følsomme for høyt lufttrykk og ´tire shake´.

Takk for det!  Gliser Fortsatt på en måte "din" motor så kan nok dele på æra! Blunker

Ja når du sier det så er det kanskje i overkant... Har du noen anbefalinger?

Ønsker ca samme høyde på dekket og ser helst att det er dekk som er "gate låvelig". I tillegg så blir dette dekk jeg mest sansynlig skall bruke på 66'n når den er klar og målet der er jo 100hk per liter ut av en 1641.
36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: mai 05, 2018, 21:18:04 pm
Skift disse gamle dekka nå så nærmer du deg nok 13 sek. Takk for flott kjøring også ses vi sikkert på Scc...

Lyst på slicks ala de Jarle har på "servicevogna" så får man se da Glad Selv takk for oppfølging underveis! 
37  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: mai 05, 2018, 21:01:58 pm
Takk Takk! Var på Race worz ja.

Kult treff med mye for en vær smak! Forbedringspotensiale ja... Spessielt på racinga da det gikk meget tregt i line upp og stage'ing.
Helt klart noe som bør fortsette og jeg dukker gjerne opp igjen.

Hehe på SCC er det planer om 13 sec med samme bil/motor, men da må det noen mindre inngrep til. Det er hvertfall en fulverdig 14 sec bil nå og er vel raskeste i landet med singel port?? Hadde vært gøy om flere hadde prøvd seg på denne ufornuften!  Kult
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: mai 05, 2018, 20:52:48 pm
Vell hjemme etter en kjempe artig dag på gardemoen raceway!

Fikk gjort unna oljeskift med filter etter jobb fredag så da var miste kravet til vedlikehold unnagjort. (ventiler ble just når bilen ble tatt frem i våres)

Så startet med å finne frem nødvendig verktøy og andre "just in case" deler og pakket dette inn i varianten som fungerte som servicebil i dag. Viktig å kjøre litt stil over ting.

På gardemoen var det bare å sette i gang med alt papirarbeid før bil ble klargjort til teknisk og videre noen pass på stripa.

Startet ganske greit med en 15,014 @ 140 km/t noe som var brukbart.

Neste pass så satt det meste veldig bra, fikk en god burning og både start og gearing satt som smurt! Kunne sikkert fin pussa litt på slur og 1-2 shift, men det holt til 14,578 @ 145,5 km/t så skall si smilet nesten gikk rundt!  Gliser Dette var en utrolig artig start på årets race sessong!

Det hårete målet om 13 sek i denne bilen med denne motoren virker pluttselig ikke så uoppnåelig lengere...

Dette var med Micky Thompson dekka, stinger og uten reim. Kun fører stol og tom mage  Øyerulling

Servicebilen i kø ved inngang.

[attachment=1]

Timeslip av beste tid. Kan vel ganske sikkert si att dette er raskeste singel portern i Norge nå!

[attachment=2]
39  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: mai 05, 2018, 20:34:28 pm
Ny beste tid på 1600 SP motoren (og bilen)

14,578 @ 145.53 km/t  Gliser Fikk ikke backet opp da det var slutt på racinga etter dette....

[attachment=1]
40  Forum / Drag-race / Sv: Raceworz på: mai 04, 2018, 21:47:01 pm
Høres bra ut! satser på att det går fint Glad
41  Forum / Drag-race / Sv: Raceworz på: mai 04, 2018, 20:18:35 pm
Noen som vet noe om hvordan den tekniske kontrollen blir? Tenker da mest i forhold til hjelm og slikt. Har kjørt på SCC med MC hjelm (ECE) merket og kontrolløren sa da att det egentlig ikke er låv, men att det gikk greit.

Kommer det til å være like rundt i kanta som på SCC eller blir det trolig noe strengere Hæ



42  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: april 30, 2018, 21:22:50 pm
Gjort ferdig innteriøret i dag og må si det ble ganske bra.

Det er på langt nær strøkent, men helt grei brukstand med unntak av fører stol som er ganske slitt...
Nå er det værtfall rent og noe strammere en det var så syntes det passer bilen godt! Litt slitt men javnt over pen brukstand  Glad

Feiret med årets første burning + en grei vask.
Nå er det Bug in neste. Skulle polert bilen , men siden det ble knapt med tid og att det ikke er meldt sol og pent så lar jeg det vente til litt senere.....

De store CSP merkene er nå fjærnet da den ser "cleanere" ut uten  Blunker

[attachment=1]
43  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: april 30, 2018, 21:12:27 pm
Veldig gøy å se at denne blir godt behandlet Glad Tommel opp!

Spent på om du får bedre tomgang med balanserør (antar det er derfor du vil montere det).
Du bør i hvert fall prøve med så lite rør som mulig, da for stort rør kan gå utover gassrespons og toppeffekt på motorer som er trimmet mye..
Det gjelder å finne det minste røret som fortsatt gir bedring i tomgang, i hvert fall i følge det jeg kunne finne av info sist.

Har lest at folk har hatt suksess med rør ned til 5mm på trimmede motorer, men dette er sikkert avhengig av forskjellige faktorer og vil variere.
Det enkleste er kanskje å montere en ventil på balanserøret og prøve deg frem ved å justere denne.

Jeg hadde planer om å glassblåse/røffe opp innsiden av innsugene i håp om at dette kunne bedre mix av bensin/luft.
De er veldig glatte nå, så jeg hadde også sett på dette når du først tar de av.

Gleder meg til å se denne igjen på SCC  Glad

Hehe Denne blir både "dulla" med og herja med akkurat slik det skall være!  Øyerulling  Kult

Kjekt med mer info runt innsugene og balanserør! Innsiden av innsugene skall helt klart røffes opp litt nå som du nevner det. Angående balanserør så var/er/blir dette mest for å teste litt og prøve seg fram og se hva som funker og ikke. Fikk nemelig ett tips av en svenske på SCC som virket til å være en slaks singel port guru og han mente att balanserør var noe jeg bure tenke på, både med tanke på gange og effekt. Så vi får se hva dette faktisk utgjør når den benkes på nytt. Ventil i røret er jo helt klart en fin måte å teste på!

Har planer om å prøve meg fram med litt dyser, da bilen går best i varmt vær noe som jeg konkluderer med att den faktisk går litt på magre siden. Blir spennende å se, i værste fall går jeg bare tilbake til nåværende dyser da det absolutt fungerer bra.

Om du tar en og annen tur til Zita ila sessongen så er det stor sjans for att du får se igjen bilen der, men ja den dukker opp på SCC for å slå egne rekorder Glad
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: april 29, 2018, 22:47:30 pm
Setene ble mye penere!

[attachment=1]

Oppstramming av bak paneler. Dørene tar jeg en annen gang.....

[attachment=2]
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: april 29, 2018, 22:41:35 pm
Liten oppdatering her da Glad

Etter en lang vinter er det endelig klart for mer aktiv bruk av folkevognene!

Varianten har blitt brukt noe mer en tenkt da vinteren lagdte ett sterkt behov for skikkelig fremkommelighet til tider.....
Planen var å bare bruke den på fun run ++ og ellers bare lagre den til våren, men fun run var artig da!  Gliser

Den røde ble tatt frem i slutten av påsken og gjennomgår en liten vår "shinings" nå før Bug inn.

Interiøret får en gjennomgang med vask av seter og rengjøring av paneler ++

Framm felgene er byttet med ett nytt par av samme type bare lakkert noe penere (de som var på hører til 66'n min)

Etter bug inn så skall olje byttes og forhåpentligvis modifisert innsugene til balanse rør bak viftehus + små fiks av div.

Har planer om å prøve den litt på stripa neste lørdag på dette Raceworz treffet, hadde vært gøy med en liten forsmak på racinga  Kult

[attachment=1]

[attachment=2]
46  Forum / Drag-race / Sv: Raceworz på: april 26, 2018, 22:13:28 pm
Vurderer det! Dukker det opp flere blir valget enkelt  Osteaktig
47  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: mars 05, 2018, 18:36:16 pm
Bare lurer... Hvor likt må tidene være for å være en godkjent "opp backing" ?
Er det kun på sjønn eller har man en slaks regel på dette?  Øyerulling
48  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: januar 10, 2018, 20:31:45 pm
Stål felg kan gjøre jobben det og med riktige dekk Blunker

Orginal 66 felg foran 145-80, 356 replika bak med Micky Thompson 70 profil... Disse har vært på mange biler i sitt liv  Øyerulling

[attachment=1]
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 67Mod girkasse, drivaksler (Bakstilling) på 65? på: januar 10, 2018, 19:57:04 pm
Forstilling er ikke bolt on fra 67-65. 65 har "link pin" forstilling og 67 har "ball joint" (bærekule).

Det er forskjellig rammehode på bunnplata, så det går ikke uten å bytte rammehode = en større ombygging som behøver sveising.
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan lettest og lovlig senke min 65mod boble? på: januar 02, 2018, 20:17:32 pm
Og for att du skall slippe krøll når du bestiller deler så må du finne ut følgende:

Er bilen din virkelig en 65 mod? Ser nemelig att du har skrivi i profilen din "vw 1300 65mod"... Dette er ikke mulig med mindre du har uorginal motor i bilen din. 1300 kom nemelig først på 66 modellen, mistenker da att du har en 66 mod 1300 som er registrert mellom 15 aug 1965 og 30 des 1965 Blunker (modell året starter etter 15 aug hvert år)

En enkel måte å finne ut av dette på er å f.eks: se om du har ett mittre defroster ventilasjons utblås på dashen din. Da er det en 66 Blunker

65 og 66 modellen har forskellige forstillinger ser du, hvor 66 er første med bærekuler i stedet for king bolt og link pin.

Håper dette kan hjelpe deg å bestille riktige deler!  Glad
51  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: november 11, 2017, 23:09:41 pm
Spennende.
Du tar av vippestellet for vinteren? For å spare ventilfjærene eller? Det er noe som er lurt å gjøre ved vinterlagring?

Ja det er for å beholde spennet så godt som mulig i tillegg til att det minsker muligheten for fukt i sylindere. Er jo også gjort på 5 min så da er det jo ingen sak  Blunker



52  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC 2018 på: november 11, 2017, 23:04:13 pm
Æ har hørt at d kommer en Nordlæning på stripa 2018.

Konge!  Kult Håper på mange spennende biler i line up'n !
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: november 10, 2017, 22:29:57 pm
Kan også meddele att små, men spennende oppgraderinger skall skje med den røde får å kutte ned tid på stripa  Kult
(fikk noen tips av en svenske med mye singelport kunskap på scc som skall prøves ut  Blunker )
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: november 10, 2017, 22:25:59 pm
Liten oppdatering...

I morgen blir det klargjøring for vinterlagring av den røde bobla, med forhåpentligvis en liten tur får å få rast fra seg litt... Øyerulling

Da blir det vask og muligens en lett polering + demontering av vippearmer og batteri.

Den røde har fungert som bruksbil helt fram til nylig pga defekt reservebil og oppsveising av variant.... Det vil si att dette har vært en kald høst uten varmeapparat  Gliser (planer går ofte ikke som de skall)

Varianten har jeg sveiset opp innerskjermene foran da de var kraftig angrepet av rust Sint , men nå er alt helt stål  Blunker Framskjermene har blitt sendt vekk for repp da jeg rett og slett ikke har tid til alt på engang.... Slutt resultatet blir bra så det skall bli fint å kjøre variant igen!
Varianten blir ikke fulltids helårsbil lengere da saltet spiser den opp, men på kalde dager med tørre snødekkede veier så skall den luftes en gang i blant! Kult

Oppdaterer med bilder av arbeidet etterhvert, men legger med ett stemningsbilde av den røde der den ser nok så barsk ut i mine øyne!

[attachment=1]
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: oktober 23, 2017, 19:04:55 pm
Angående skummgummien opp i c stolpe der ledningene er, det er originalt  Blunker

Motorromet ble pent! fint å se folk ta seg bryet til å få ett ryddig og fint motorrom!  Kult
56  Forum / Problemløseren / Sv: Er det noen forskjell på 1600 motor til type 3 67 mod og 70 mod ? på: oktober 16, 2017, 19:44:50 pm
Hoved forskjellen jeg kommer på er att 67modellen er svingaksel og 69- har IRS bakstilling.
Dette medfører ett helt annet bakre motorfeste.
Tror ikke det skall være noen store problemer å flytte over, bare litt ekstra skruing for å fjærne bakre motorfeste på 70 motoren.

Eventuelt tar du å flytter over komplett bakstilling med gear slik att du får en skikkelig bakstilling på bilen din Blunker

En annen forskjell er att den gamle motoren har tykke pinnebolter til toppene (M10) mens den nyere mest sansynlig har de tynne boltene (M8) (dette har ingen fysisk betydning ved motorbytte og er i mine øyne bare en fordel....)
57  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: august 26, 2017, 11:16:06 am
Det skjer stadig små ting med prosjektene mine.
I går kveld ble det variant shortblock.  Glad

Veivpartiet med lagere gikk fint på plass sammen med en brukt w110 jeg hadde liggende. Dette er ett budsjett bygg så jeg bruker omigjen så mye som mulig, fint å sleppe innkjøring av kam og sylinder sett da alt er deler fra den gamle boble motoren min  Øyerulling

"shortblock"
[attachment=1]
Noe primitivt "verksted", men så lenge jobben blir gjort så er det jo greit.  Blunker
(her venter 66`n på tur)
[attachment=2]
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: august 20, 2017, 22:36:23 pm
Vell hjemme etter ett veldig artig SCC!

Torsdag kveld var det skruing for harde livet for å være någelunde klar for avreise fredag etter jobb. Avsluttet skruinga med en burnout i regnet med 2 passasjerer ca halv 1 om natta!  Øyerulling

Målet for SCC var å nå mitt ønske om 14 sec med rød bobla. Må si dette gikk over all forventning med ett første drag på 15.095.
Andre draget så stemte det meste og det ble en slutt tid på 14.881 @ 142.01 km/t! Dette var skikkelig gøy og ga "mersmak"  Gliser

Skall sies att dette var med kun førerstol, ribbet bagasjerom, uten reim, stinger, no bakluke og "små" hjul på 205/65-15.
Ble totalt 6 pass fordelt på meg og en kompis som måtte få prøve.

Bilen fungerte helt topp uten noe problemer og holt seg javt på høye 14 / lave 15 sec. Her var det uten tvil kun kjøringa som avgjorde og jeg tror bilen bør være god for 14,6-14,7 uten endringer om alt stemmer helt!  Kult Kreds til Anders for utrolig artig liten motor!!!

Har satt nytt mål for denne bilen allerede, hvis jeg blir å kjøre den neste år da  Øyerulling (har jo lyst å få klar 66'n! og der skall det gå en god del fortere) 13 sec er neste mål med samme motor med små juseringer/forandringer  Blunker

Alt i alt har jeg kost meg masse i lag med 2 kompisser + prat med andre vw folk! Gleder meg til scc 2018 allerede!

Depot med god stemning! (ikke bry dere om transiten...)
[attachment=1]

Race ready!
[attachment=2]
59  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: august 20, 2017, 22:07:24 pm
14.881 @ 142,01 km/t  Backet opp med 14,907 dagen etter.
1600 Singel port NA  Kult Æren går til Anders i Stormtroopers for å ha bygget denne artige lille motoren!  Gliser

[attachment=1]
60  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2017! på: august 16, 2017, 16:51:16 pm
Bilen er i garasje.... så må kjøre moderne bil (buuuu). Dog; Har medbrakt  tidsriktig bofasilitet .......😎.   Slipper man inn m  nybil ??  (har jo sett d har sklidd ut siste årene - bobiler ol) Eller må bilen parkeres på P-plass....  (ingen big deal....but but just checking)

Racere med depotplass har vel hittil fått lov til å ha bruksbil på plassen, mens besøkende og camping skal være uten.

Angående dette.... Skall selv ha depotplass, men kommer kun med luft bil som skall på stripa. Kommer en kompis som blir å hjelpe til og som tar med verkøy, deler, utstyr og ellers det meste jeg/vi kommer til å bruke under SCC. Er det da greit att denne bilen kan være tilgjengelig ved min depotplass med verktøs osv i? Øyerulling Blir på en måte en del av ett team, hvor jeg står for depot og bil og kompis(ene) står for resten.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!