Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
|
61
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med motoren (Hovedsak oljelekkasje)
|
på: august 15, 2017, 21:52:14 pm
|
Ta kontakt med motorbygger, dette bør da være reklamasjon da du trolig ikke har brukt motoren mye og du i grunn har hatt samme problem siden dag en! En seriøs motorbygger ønsker å finne ut av feil og rette opp på forsvarlig vis! Etter utseende på denne motoren så er jeg ganske sikker på jeg vet hvem som har bygget denne og etter hvor seriøs han utgir seg for å være så bør han rette opp.... det vil og være lurt med tanke på "ryktet" hans.... Men, kan jo være flere som bruker samme "signatur" på montering av bensinslanger osv.... så skall ikke hals hugge noen på forskudd!
|
|
|
62
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: august 15, 2017, 21:29:28 pm
|
Litt fremgang her mens vi stadig nærmer oss SCC! Lagd ferdig og testet "motor festet" mitt i dag. Virker til å fungere bra! Merker ingen voldsom vibrasjon ved riv start eller burnout så det lover godt! Skall ikke skryte på meg noen voldsomt bra burninger da jeg har veldig mye grep, men det spant og hyla så det tells "traction bar" [attachment=1] Festet i det omdiskuterte hullet i karosseriet... [attachment=2] Ser ikke så alt for "gæli" ut syntes jeg! [attachment=3] Får se om jeg rekker å skaffe 356 felgene før SCC. Tror det vil gi bilen ett tøft "old school" utseende samtidig som det fortsatt vil være en Looker!
|
|
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: august 09, 2017, 22:07:31 pm
|
SCC nærmer seg og planene er/har vært mange, men må innse att ikke alt blir ferdig i tide... Har begynt å sveise rust på varianten da den ikke har vært noe pen i fronten. (hull i skjermer under hovedlys og bak forsterkningsplater i innerskjermene.) Heldigvis var det ikke værre en fryktet, men jobben må fortsatt gjøres. Nye variant motoren er påbegynt, men rekker ikke få bilen ferdig sveiset, så da venter motoren også til etter SCC. Veiv med svinghjul og vifte er levert til knasten for balansering og råder + stempler har jeg vektjustert innen for 1 gram. Nærmer seg montering av shortblock. Så det som blir prioritert før SCC er den røde bobla. I kjent stil skall det skrus unødvendig mye rett før avreise.... Planen er: * Ta ut motor for å ettertrekke topper og gå over for å se att alt er tipp topp før det tynes på stripa. * Lage ett bakre motorfeste ala geneberg "traction bar" UTFØRT!* Ordne slik att gasswire strømpe ligger som den skall og faktisk treffer røret gjennom viftehuset. * Vrenge på no dekk på 2 356 kopi stål felger som skall stå bak. (Usikker på om det blir diagonal dekkene for motorvei cruising/Looks eller de jeg har bak nå...) * Montere orginale stålfelger foran med gode dekk. Lakkert sort. (senke spindler og kopi BRM flytter hjulene for langt ut) UTFØRT!* Olje skift på motor +++. * Om tid så skall det lages "bleie" under motor for sikkerhetsskyld. * Se om det er mer "unødvendig" vekt som kan tas ut... * Glede seg til SCC! PÅGÅR!
|
|
|
65
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 5,5" 356 felg 2 stk
|
på: august 08, 2017, 22:06:08 pm
|
Noen som har 2 stk stålfelg 5/205 5,5 bredde av typen 356 eller lignende? Skulle gjerne hatt dette før SCC. Trenger ikke / bør ikke være pene, bare de er ca rette. Skall lakkes sorte uansett.
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co
|
på: juli 26, 2017, 01:12:51 am
|
Så i dag at de 2 bakre motorfestene er slitene. Gummien er ræva. Forstår godt hvorfor motoren rister litt mye.
Men det er ikke noe metode å bytte de uten å måtte ta ut motoren? så det blir til høsten.
Bra du fant feilen da! Bakre motor feste / gearkasse feste (altså de to på clutch huset) kan ikke byttes uten å ta ut motor....
|
|
|
70
|
Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips!
|
på: juli 16, 2017, 17:11:06 pm
|
Er det ingen andre som kjører 14sec? Det ville havært hyggelig å ha noen som er på ca samme nivå å kjøremot i årets scc. Alex
Jeg sikter mot 14 i år ! Jeg og! Bilen med forige eier kjørte 15,3. så med andre hjul og lettere bil så bør det være håp
|
|
|
71
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Skal du ha depot på SCC 2017?
|
på: juli 09, 2017, 23:37:48 pm
|
#963 Noen ledig plass på langsia? Har en rød "looker" som gjerne vil stå sammen med biler den kjenner til Tror B29/30 er ledig. Kan sjekke på mandag. Konge! Bare å plassere meg der om en av de er ledig.
|
|
|
73
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Notchback
|
på: juli 07, 2017, 23:41:31 pm
|
Ja karrosseri deler til type 3 er ikke enkelt... Min mening er att man bør fikse opp det man har så langt det lar seg gjøre. Var selv på utkikk etter forskjermer til min variant, men har innsett att jeg bare må fikse de jeg har. (ville og vært for ille å bytte ut da det er reddbart hvis man står på litt )
|
|
|
76
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Plassering av bensinfilter
|
på: juni 18, 2017, 23:28:23 pm
|
Har nå kjørt i godt over ti år med samme bil og motor nå - uten ekstra filter. Har ikke hatt problemer med rusk i forgasserne....i disse 10 årene...
Er dessverre ikke sån for alle Bensin pumpa på min type 3 har etterhvert begynt å gi fra seg rusk og drit som tetter forgasserne. Har ett filter før pumpe og ett i mellom som en midelirtidig løsning til ny bensin pumpe er på plass. Dette er selvfølgelig ikke en løsning jeg liker, men nødvendig i en kort periode...
|
|
|
79
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nybegynner og tenning
|
på: mai 29, 2017, 21:57:23 pm
|
Du sier bensin lekkasje... ser det ut som det kommer ut fra spjeldaksel? da er det mye mulig den flommer over grunnet nålventil hengt seg opp i åpen stilling og dermed drukner de 2 gjellende sylindere. Det forklarer de sota pluggene og. Prøv å start bilen og bruk en liten hammer eller lignende å slå på forgasseren der bensinslangen er koblet til. dette bør du gjøre med grei rus på motoren. Dette kan gjøre att nålventilen løsner og fungerer som den skall igjen Vet jo ikke om dette er feilen, men det er en mulighet!
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: mai 29, 2017, 21:45:40 pm
|
Foresten ! er det noen som vet om det er noen styrke forskjell på forskjellige orginale støtstengene Skall lage klar noen back up stenger til ny bilen, men har ikke komplett sett av samme type som er på bilen. På bilen mener jeg det er av denne typen med lange riller (hvertfall det malen er laget på) [attachment=1] men har også mange av denne typen med korte riller... [attachment=2] Fant enda ett sett i garasjen med en litt annen vri med de korte rillene, men alle stammer fra 13-1600ccm motorer. Mulig jeg etterhvert spanderer nye dobbelkona alu stenger, så jeg slipper å ha ekstra liggende når de som er i bruk bøyer seg
|
|
|
82
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: mai 29, 2017, 18:39:46 pm
|
Overhalt denne 019 fordeleren i dag! Plukket helt i filler, vasket i ultralydbad, tørket, smurt og montert sammen igjen. Mangler bare rotor og lokk nå. Beholt den slitte lakken da denne liksom "gjør" denne fordeleren Skall selvfølgelig få tak i riktig brunt bakkelitt lokk til denne! Skall prøve denne på nye variant motoren [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nybegynner og tenning
|
på: mai 28, 2017, 22:28:37 pm
|
Regner med du har 2 forgassere på din variant? eller har du sprut?
Har hatt problemer med min att det har gått rusk i nålventilene på forgasser og tettet bensintilførselen til den gjellende forgasser. Da går bilen bare på 2.
Kan og være tette dyser. f eks går på 2 på tommgang, men om man ruser så gårn på 4, da er det somregel tomgangsdyse/cut off ventilen.
Du finner kjapt ut om det er tenning eller bensin problem om du tar av luftfilter, setter på gasserstag og starter opp, deretter sprayer du startgass ned i en av forgasserne. Går den da på 4 er det problemer i den forgasseren og tenning er OK, hjelper det ikke sprayer du ned i den andre forgasseren. Fungerer det ikke da heller har du nok problemer med tenning eller annet.
(før du gjør dette så bare ta av luftfilter å titt neddi forgasserne mens du gir noen gass støt, da skall du se det sprute bensin ut av en liten "kran", da vet du att det faktisk er bensin i forgasserne dine.(chokespjeld må være åpent) spruter det ikke er det svært trolig en nålventil som enten har hengt seg opp eller er tett.)
Hvor holder du til?
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: mai 28, 2017, 13:26:11 pm
|
Her er det lenge sia det skjedde noe Alt går tregt med bobla, er vell nærmest stillestående, men ikke glemt Varianten har jeg begynt så smått å bygge en ny og litt sprekere motor til, slik att orginal motoren får litt pause før den får en gjennomgang. Den fungerer veldig fint, men jeg vet att ventil styringene begynner å bli skikkelig dårlige + sikkert andre små ting "på gang" Ny motoren blir en lett trimmet versjon på 1641ccm, økt komp (tenker ca 9- 9,5 burde være greit på en snill gate motor) Brukt engle w110 , 1,25:1 vipper, Porting av topper og innsug, 2x40 IDF og csp pyhton exsos Håper på rundt 80 håldbare hester og tror det burde være innenfor rekkevidde med dette oppsettet. Alt av kjøleblekk har blitt sand blåst og pullverlakkert, også luftfilter deksler. Syntes chroma deler ikke passer seg i motor rommet... Veiv blir balansert sammen med svinghjul og vifte. Råder og stempler blir vektjustert. Håper på å ha denne motoren klar til SCC får å kunne kjøre under 20 sekunder med varianten Neste store som har skjedd er att savnet etter å kjøre boble etterhvert har blitt veldig stort og når det da dukker opp "ferdig" Cal Looker med sprek motor til overkommelig pris så måtte jeg bare kjøpe! Dette blir min morro bil fram til 66`n er ferdig! Og morro det er det uten tvil! [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
85
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2017!
|
på: mai 27, 2017, 19:34:48 pm
|
Att jeg skall jakte videre på forige eiers drøm om 14 sekunder i en rød cal looker mange av dere kjennner til! + att alt under 20 sekunder i varianten er "win"
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fylle 20L eieflaske (Argonmix)
|
på: januar 29, 2017, 17:19:26 pm
|
Hva gir en best sveis?
CO2 og vanlig tråd? Eller en flux-tråd? Noen som vet?
Har ikke prøvd rein co2, Men i utgangspungtet er min erfaring att å sveise med dekkgass er mye bedre en flux-tråd! Flux greiene spruter fælt, men fungerer fint om det ikke må være veldig pent.... Altså begge funker, men vesentlig lettere å få en fin sveis med dekkgass!
|
|
|
|