mars 28, 2024, 18:06:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
91  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 914 speedometer på: februar 22, 2015, 00:31:17 am
Samme instrument!
92  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Tunge bremser? på: februar 18, 2015, 23:08:45 pm
Til boble? Boble har perfekte bremser.
93  Forum / Snikk-snakk / Garasje blåste vekk over boble på: februar 08, 2015, 12:55:54 pm
Så en utrolig videosnutt i VG i dag. En garasje blåste vekk, mens bobla sto igjen uskadet. Utrolig!
94  Forum / Problemløseren / Sv: Bremser på: februar 07, 2015, 21:18:30 pm
Håndbrekkwirene må slakkes helt ut før du justerer. Legg etter bremseskoene slik at de subber litt. Stram håndbrekket til slutt. Nye bremsesko må gjerne justeres på nytt etter noen mil.
95  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dynamolager vekselstrømsdynamo på: januar 18, 2015, 15:06:40 pm
Viktig å beholde plastkoppen rundt det ene lageret. Den isolerer og hindrer sirkulerende strømmer i rotorakselen, denne strømmen spiser kulelagere.
96  Forum / Problemløseren / Sv: finnes det noe jeg kan ta opp i forgasserene til rense de? på: desember 08, 2014, 23:40:01 pm
Svaret er nei.
De må plukkes i gryn for rengjøring.
Når de er demontert kan du bruke en spray som heter forgasser rens(tror jeg)
Nye pakninger, membran og fjær til aks pumpe behøves nok.
97  Forum / Problemløseren / Sv: Blinkende ladelampe på: desember 08, 2014, 23:32:17 pm
Konstant lys i ladelampa er ofte utslitte børster.
98  Forum / Problemløseren / Sv: Blinkende ladelampe på: desember 06, 2014, 19:30:25 pm
Det er nok urunde sleperinger, børstene spretter opp når turtallet øker. Hadde dette problemet på en caravelle over 2500 omdr.
99  Forum / Problemløseren / Sv: flyter bensin ut av forgassere? HJELP på: desember 06, 2014, 10:36:45 am
bytt olje med en gang hvis den er mange år gammel!
100  Forum / Problemløseren / Sv: Termostat? Bare å fjerne, eller? på: november 15, 2014, 21:11:02 pm
Uten termostat og spjeld går all kjølelufta til sylindrene. Spjeldene leder lufta mot toppene.
Du får lang oppvarmingstid. Høyere bensinforbruk. Større slitasje.

Termostaten er en viktig komponent. Prøv å få tak i brukte deler.

Justering: kald motor, løsne braketten fra blokka, trekk ned til spjeldene er stengt, stram mutteren.
(Når spjeldene er stengt er det fremdeles en åpning mot toppene, som slipper forbi litt luft for kjøling av toppene og oppvarming av termostaten)

101  Forum / Problemløseren / Sv: Eksos til 1972 Boble 1600 på: oktober 19, 2014, 15:16:10 pm
Original med store enderør vil jeg anbefale.
Har et lignende anlegg på en 1302 med 1,9l motor. BAS tror jeg fabrikanten het. Har originale varmepotter på den, har tenkt på å skifte de ut med varmepotter med tykkere rør.
Bra lyddemping, men dekker litt for toppene sånn at det blir litt vanskeligere å justere ventiler.
102  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: CV joints bolter løsner på: oktober 08, 2014, 14:45:16 pm
Momentnøkkel! Da sitter de fast.
45 Nm? Husker ikke. Porsche 914 har bare 4 skruer, 2 stifter.
103  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmere Bn4 selges på: oktober 04, 2014, 05:37:26 am
Har ikke funnet ut av årstallet ennå. Er på vei hjem fra høstferie. Skal ta en titt på den jeg har når jeg kommer hjem. Er interessert i disse hvis det er stift for impuls bensinpumpe. (To stifter)
104  Forum / Problemløseren / Sv: Latebay 76mod. Slakk i girkasse / Aksling på: oktober 02, 2014, 09:11:18 am
Jeg ville smurt opp leddene på drivakslingene først og sett om ulyden forsvant.
hvis det er unormal slakk i utgående på girboksen vil det komme olje ut også.
105  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjent ombygget til IRS? på: oktober 02, 2014, 09:08:39 am
Jeg tror også en grei ombygging blir godkjent. Lurt å snakke med tilsynet først.
IRS er tross alt en sikkerhetsmessig oppgradering.
Det ruller mange ombygde T1 og T2 rundt i verden som er ombygd, tror det er noen i Norge og.
Mags har vel gjort dette?
106  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmere Bn4 selges på: oktober 01, 2014, 11:13:43 am
tror det står Baujahr på merkeskiltet. Kan også spores på serienummer.
Klarer ikke å lese det på bildet. (Uklart bilde)
107  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmere Bn4 selges på: oktober 01, 2014, 07:52:59 am
Hvilket år er de fra?
Er det bensinpumpe til de?
108  Forum / Problemløseren / Sv: Latebay 76mod. Slakk i girkasse / Aksling på: september 30, 2014, 20:09:29 pm
Akslingen slutter å klonke hvis den får fett i leddet.
Med nål på fettpressa kan du pumpe inn fett langs akslingen uten å demontere annet enn eventuell klemme rundt akslingen. Har gjort det selv på en 1986 mod i 1994. 250000 km senere er de fremdeles stille.
Akslingen skal kunne beveges litt frem og tilbake i leddet. Sjekk at M8 skruer sitter fast.
109  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjent ombygget til IRS? på: september 30, 2014, 20:03:54 pm
Det er jo en ting de kan henge seg opp i: det er ikke tillatt å sveise i bærende deler.
110  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjent ombygget til IRS? på: september 30, 2014, 15:28:52 pm
Hvis du bruker originale VW deler: må du snakke med biltilsynet om det? Tror ikke de har greie på hvilke modeller som hadde IRS eller pendel. Bruk en proff sveiser til å sveise inn det indre festet.
Få utført en firehjulsinnstilling.
111  Forum / Problemløseren / Sv: Lasteventil på T2 ,early bay? på: september 30, 2014, 15:25:00 pm
Tror ikke VW transporter har hatt lastavhengig bremseventil til bakhjulene noen gang.
HiAce hadde dette, (all vekt på foraksel), staget bøyde seg i første fartsdump og satte den ut av funksjon.
Porsche 914-4 har en justerbar ventil som justeres for å få optimal fordeling mellom for og bakaksel. ( På fabrikk, under produksjon)
914-6 har ikke denne ventilen. (Andre bremser og tyngre bak)
112  Forum / Problemløseren / Sv: Injection på: september 28, 2014, 17:27:54 pm
The samba .com har skjemaer. L-jet og stifter ser det ut til å være. Fusker den hele tiden?
Hvordan oppfører den seg?
113  Forum / Problemløseren / Sv: Injection på: september 27, 2014, 18:14:44 pm
Er D-jet eller L-jet?
T1 eller T2?
114  Forum / Problemløseren / Sv: Injection på: september 26, 2014, 14:39:21 pm
Sjekk tenning og bensinfilter. Vakumslanger og forvarming av luftfilter.
Avleiringer? Jeg har prøvd dyserens en gang. Merket ingen forskjell.

Hvis det er stifttenning ville jeg byttet stift og kondensator.
115  Forum / Problemløseren / Sv: Wasserboxer som ikke går fint på: september 23, 2014, 07:52:56 am
Har du kjørt motoren varm?
Når ventilene slamrer må motoren nå driftstemperatur før det går over.
Original innsprut (du har kanskje forgasser?) har også en tendens til å "surne" hvis man gasser litt etter oppstart. Går seg ren hvis du holder den jevnt på ca 2000 omdreininger 10-15 sekunder.
Hvis du måler riktig kompresjon, er stempelringer og ventiler ok. Se på bensin/tenning.
116  Forum / Problemløseren / Sv: Wasserboxer som ikke går fint på: september 22, 2014, 20:43:18 pm
jeg har justert iht boka de to gangene jeg har byttet lokk. ( husker ikke om det er en eller to tørn, en tror jeg) Har hatt kraftig ventilslammer et par ganger, men etter at jeg for 15 år siden gikk over til Biltema 5W50 olje har det vært stille. VW hydraulpushere skal vel forspennes, en tørn? Min motor har i allefall vært lettstartet, gått som ei kule og brukt lite drivstoff. 1986 Caravelle 2WD. Blandet kjøring 0,9 liter pr mil, langkjøring i 80 km/t rundt 0,8. Har gått 360000 km og rustet opp. Nå skal den skrotes.
117  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinterlagring, tips og triks på: september 13, 2014, 18:33:55 pm
Kjør til motoren er gjennomvarm, rett til lagringsplass. Ta ut batteriet og sett det på lading et par tre ganger i løpet av vinteren. Oppstart før den skal tas ut igjen er bare tøys.
Sjekk heller interiøret for fukt og mus.
118  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykksbryter på: juli 27, 2014, 20:00:57 pm
Spisse en umbrakonøkkel, banke inn, og skru ut stussen.
119  Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk?? på: juli 27, 2014, 19:59:11 pm
lenge siden jeg surret med forgassere.
synkroniser ved å justere på stagene. (litt pådrag) når forgasserne er synkronisert, kan du justere etter stoppskruene på forgasserne.
grunninnstilling på blandingsskruene.  juster opp til riktig turtall. med Co måler: juster på alle justerskruer til riktig verdi.
120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyttaler støy på: juli 27, 2014, 07:41:41 am
Forslag:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15435&katid=1389&id=
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!