gammel tråd, men sikkert mange som blir glad for å se den igjen. ble tipset om denne tråden av en annen arnstein enn trådstarter. veldig bra resultat! fantastisk å se prosessen. Det er lite som er så gledelig som å finne en slik tråd som man kan lese fra a til å og se resultatet. jeg synes dog at du skulle hatt originale trekk på setene, men det at de er litt mer moderne kan du lett hente igjen om du senker bilen og har noen andre og litt mer moderne felger (ikke moderne altså, bare ikke originale. kanskje fuchs eller lignende?)
Utrolig kul og fin bil! Hvordan går det med den nå? Er den høy eller lav?
Den må hatt bortimot nærkontakt med min oval i sin barndom, for min er også solgt av Jespersen & Thon, og er første gang registert i mai 1954. Så om din var den første eieren av versktedet solgte, kunne det i alle fall ikke ha vært den første som ble solgt fra Jespersen & Thon.
Din er for øvrig i en helt fantastisk stand! Herlig. Håper du eller din far koser dere med den ennå?!
Veldig sent svar, men bedre sent enn aldri? Nå er den helt original og høy som du ser i en av de siste innleggene. All historikk jeg har hørt om bilen er jo bare ting jeg har hørt, så det kan godt vært at noe annet er korrekt.
Jada, pappa koser seg veldig med bilen. Den er i like bra stand fortsatt og den kommer aldri til å forlate familien. Dette er første gang pappa har vist noen glede av et kjøretøy.
Vi har en hylle som vi vil sette i min gamle texasbrune 54 oval, overtatt av min far. Denne har fulgt med bilen siden jeg fikk den. Men det medfølger ingen form for klips eller noe. Hvordan skal denne festes? Kan ta bilder om ønskelig. Den er av gammel type, ikke noe repro så langt jeg kan forstå.
Det er helt sinnsykt at det fortsatt lar seg gjøre å kjøre raskere. Har jo vært like imponerende hvert år. Må vel stoppe et sted ja, men håper ikke enda.
vi skal ha eukontroll på bilen, så lurer på om vi skal ta den på nærmeste vw-verksted, der mormoren min alltid tok bilen. kan hende de kan løse det ved å få justert gasseren korrekt, håper det ikke er mer som skal til. får påpeke at de må kontakte oss før evt kostnader.
glemte å kjøpe ny stift, men den ser veldig bra ut og er ikke fra bilen var ny. har justert denne korrekt til 0,4mm og har også justert alle ventilløftere til 0,15mm klaring.
Har samtidig også justert tenninga etter øret, måtte vri fordeleren ørlitegranne med klokka, da gikk den mye renere.
nå går den som ei kule, går myyye mye bedre enn den gjorde før jeg tok denne servicen på den, men den dør allikevel når man slipper gassen.
Tips?
(ps, er hobbymekaniker og mener ikke at jeg vet alt og at alt jeg gjør er korrekt, så helst ingen ovenfra og ned svar )
ja... blir far i månedsskiftet november/desember samt at jeg har et opel kadett b prosjekt jeg har holdt på med i årevis.. min grandonkel kjøpte den ny.. med salg av bussen kan jeg gjøre ferdig kadetten samt ha en buffer med tanke på utgifter fremover. for å få bussen i den stand jeg ønsker må jeg sikkert bruke minst like mye som den er verdt og det ser jeg ikke for meg at jeg har råd til på en god stund.. så da blir det enten å selge eller å ha to uferdige prosjekter i årevis til.. :S
synes bussen min så ut som den hang litt på rævva så jeg målte litt. kanalen er nøyaktig like høyt over bakken bak forhjula som foran bakhjula, men bakfangeren står mye lenger ned enn framfangeren. betyr det at bussene egentlig står litt på nesa originalt eller at fangerene har forskjellig høyde fra bakken originalt?
takk for det folkens.. plages ikke av litt offtopic iblant..
ang fargen, joda, den er ikke den verste, men dove blåfargen er så mye finere, så den blir nok lakket i den igjen. samt at man ser dårlig grunnarbeid og appelsinhud over alt, så den er fin langt fra, men langtfra fin?