Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 50 51 [52] 53
|
1531
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lyktebrønner..
|
på: november 27, 2007, 23:17:53 pm
|
Snedig tråd... trenger svar på dette selv. Har kikket litt på dette selv, men er litt usikker hvor mye som trengs på de nye skjermene mine som har stående lamper. Tror ikke det er mye som trengs, og det lønner seg nok å lage en "bue" som følger hjulet.
|
|
|
1533
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 27, 2007, 22:11:02 pm
|
Nå skjer det ting. Fikk besøk av brodern og to kompiser i kveld og de skulle være med på kretsmesterskapet i "markløft" : smil : Før de kom rakk jeg fjerne alt av bolter og kabler/slanger som knytter bunnplata og selve karosseriet sammen. Mattis syntes at NÅ var den lav nok Så var det å pakke "skrotten" godt inn og trille resten inn i garasjen
|
|
|
1534
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 26, 2007, 12:34:39 pm
|
Endelig er verkstedet ferdig Mangler bare å få kjørt noen gamle Caravellestoler og litt annet rask til Grønnmo så ruller bobla inn. Hjalp VELDIG med isolasjon.. hehe. Allerede grei temperatur selv om jeg ikke har fått skrudd opp varmen ennå. Tidligere i dag kom det en hyggelig kar fra Hafslund og fikk utvidet alarmen slik at verkstedet også er alarmert på samme måte som huset : rock : Han programmerte alarmen slik at jeg også kan ha den på kun i garasjen om natten. Kom en pakke fra FedEx i dag også gitt Masse betar til bl.a. 12V ombyggingen... Og air ride-en som jeg skal starte å montere denne uka
|
|
|
1537
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 22:47:36 pm
|
Sådææær, da var veggene i garasjen isolert I morra tar jeg taket og får montert gips all over. Skal bli godt å ha en varm plass å skru i vinter. Må bare finne en egnet varmekilde nå. Det betyr at Søndag så løfter jeg av karosseriet og starter med demontering av understell. Wooohoooo Hvis jeg husker riktig så sitter det: - to bolter ved rammehodet - en i hver innerskjerm foran - en god del under hver kanal - ett par under baksetet - en i hver innerskjerm bak Så trenger jeg å koble av bensinslangen under tanken, løsne rattstammen og koble av gassvaier og ledninger i motorrommet. Er det noe jeg har glemt da?
|
|
|
1539
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Odølingens 54 Oval
|
på: november 23, 2007, 19:10:09 pm
|
Nå blir d innkjøp av luftfjøring og droppspindler her og,klarer nesten ikke vente til jeg får d. Nå får j endelig den høyden jeg har drømt om.Lavere jo penere. ho ho ho sweet
|
|
|
1540
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tilbakemeldinger på forumet?
|
på: november 23, 2007, 13:20:49 pm
|
Ser veldig bra ut og enn så lenge er det bra respons fra serveren. Hater forum som "henger" Det eneste jeg kan sette fingeren på enn så lenge er at det er litt vanskelig og se om man har fått en PM. Er jo ikke alltid man er inne på mailen og sjekker først.
|
|
|
1541
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Odølingens 54 Oval
|
på: november 23, 2007, 13:13:33 pm
|
Hallo J har 145/65-15 foran og 185/65-15 bak. J hadde 155r 15 foran før,men etter jeg har bytta så ble d god klaring mellom hjul og skjerm så d blir dropp spindler til våren.
"too low to go"
Du handler de i statene da vil jeg tro. Jeg kjøpte mine hos vwparts.net og betalte en brøkdel av hva de koster i Norge. Nå er jo dollaren også latterlig lav så det er jo enda billigere. Det spås forøvrig at den går under 5,- på nyåret, noe som lover godt for vi som holder på med gammel bil
|
|
|
1542
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 11:41:40 am
|
Det ser ut som om den blir lav nokk Jepp Den bilen har også likt oppsett som min (bortsett fra at den på bildet har Link Pin). Ble litt overrasket da jeg gikk igjennom alle delene i går kveld. Jeg hadde jo som nevnt luft på Golfen også og jeg trodde først at de hadde glemte å sende med selve magnetventilene til styringen av belgene. Helt til det gikk opp for meg at denne styringen ligger i selve kontrollpanelet. Litt simplere/tregere løsning, men det fungerer jo slik det er ment. Skal jo uansett ikke hoppe
|
|
|
1543
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 11:36:20 am
|
Jeg veit at du er en JÆKEL på oppdateringer så dette gleder vi oss. Ett spørsmål må jeg allikevel komme med; hvor skal du campe og feste på neste års Bag Ræn nå som du har kjøpt boble? Jeg antar at jeg ikke blir fryst ut av "Camp Norwegen" selv om det mangler vann på denne vogna..hehe Uansett så er de nok fornøyde med at jeg ikke sitter på med en Volvo som i fjor
|
|
|
1544
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 09:04:18 am
|
En "liten" godispose fra cip1.com er snart i Noreg Nov 23, 2007 4:01 AM In transit PARIS FR 2:04 AM Departed FedEx location PARIS FR 12:55 AM Arrived at FedEx location PARIS FR Nov 22, 2007 4:16 AM In transit MEMPHIS, TN 3:57 AM Departed FedEx location MEMPHIS, TN 12:53 AM Arrived at FedEx location MEMPHIS, TN
|
|
|
1545
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 09:00:59 am
|
Går det ikke ann å få det til slik at den er helt i bakken til vanlig, og veldig lav når den står på lufta? Da må jeg i tilfelle grave ett hull under bilen som den kan senkes ned i. For å sitere Pete hos Airkewld ved spørsmål om hvor lav bilen blir når man bruker dropspindler i tillegg "beam, meet pavement, nice to meet you pavement, take care."
|
|
|
1546
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 23, 2007, 07:11:05 am
|
Jeg skal levere bakfelgene til bredding på mandag. Planen er 7", men går det bredere bak uten at det blir problemer med ytre skjermkant? F.eks. 7,5 eller 8" (Bilen bli jo veldig lav bak til vanlig selv om jeg har mulighet til å kjøre den veldig høyt på lufta.)
|
|
|
1548
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler t1
|
på: november 23, 2007, 06:57:31 am
|
Har du noen bilder av felgene og hva har du tenkt deg for de? De blir kanskje litt i bredeste laget hvis man kjører standardskjermer?
|
|
|
1549
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:39:00 pm
|
Kult å se at du har gått fra golf til boble - snakker om oppgradering Skal bli morro å følge utviklingen på dette prosjektet. Mvh BB Har hatt en -66 mod type 1 og en -65 type 3 variant tidligere så det har alltid vært litt luft i hjertet mitt ... heheheh Helt fri for vannkjølt vw er jeg ikke.. bruksbilen er en Caravelle 150Tdi personbil (7-seter)..familie-ekspressen som den kalles
|
|
|
1550
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:34:18 pm
|
Er vel ingen i Norge som har godkjent dette på en Type 1 nei. Ikke som jeg har hørt om hvertfall. Men det er vel bare å dokumentere seg i hjel og starte søknadsprosessen med BT. Noen må jo være først mann ut
Det skal ikke være umulig å få noe slikt godkjent så lenge selve belgene bak og demperne foran er TUV-godkjent. Bak vet jeg at det er TUV da det er firestonebelger som brukes i alle slike kit, foran er jeg litt usikker men har ikke rukket kikke igjennom alle papirene som fulgte med. En kompis av meg er i prosessen med å få godkjent luft på sin Golf 1. Jeg hadde også luft på mitt forrige Golf 1 cab, men hadde ikke umiddelbare planer om å godkjenne ombyggingen med det første. Det som de er VELDIG opptatte av er at det ikke blir kontakt mellom bil og veien om en av belgene skulle punktere.. samtidig som du punkterer på ett hjul. Litt worst case, men det er slik de "jobber". Kjører man uten dropspindler og med normale hjul, samtidig som man begrenser fjæringsgangen så skal det ikke være umulig å få dette godkjent. ..og når det kommer til dokumentasjon så er jeg en JEVEL på akkurat det, noe dere også vil se i denne trådenfremover
|
|
|
1551
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:27:33 pm
|
Jeg stemmer for at du beholder den slik ei spareboble fra 68 skal være. Stående lykter med horngriller. Ellers så tror jeg dette blir drit rått Blir det rat, eller skal du lakke den opp? Hadde jo vært kult med en hoodride logo på lokket der lakken er svidd av Gud løk! Bilen er "desverre" for bra i lakken for at det blir RAT.. hehe. Det er kun framskjermene og bakluka som er stygge. Resten av bilen er fri for bulker og skader, OG det er org. lakk på den. Her skal en kompis av meg få leke seg med sine bilpleieprodukter og poleringsmaskin
|
|
|
1552
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:24:24 pm
|
hei Har tenkt å kjøpe luftfjæring sjøl,har du kjøpt direkte fra usa.Ser dem har sånne på (airkewld.com) for 1500dollar.ca9000kr +frakt. vwservice tar 18000kr for d settet i norge.Hvor har du kjøpt a?
Jeg kjøpte direkte av airkewld. Ga ca. 9.200 inkl frakt. Bare frakten kostet ca $450, men siden det er snakk om litt verdi på dette så valgte jeg dyr frakt for å være sikker på at alt kom frem. Men egentlig ble det ikke dyrere enn med billigere frakt da jeg fikk $150 i BugJam07 rabatt Du må ikke glemme 25% norsk moms på selve kittet. Dette kommer på en egen faktura fra UPS. Ca 1.800 i tillegg. Totalen blir da ca 11.000,- med dagens lave dollarkurs. Dette er uansett ikke så ille med tanke på prisen i Norge Og de overrasket meg med å sende 4-veis styringen istedet for 2-veisen som er standard. Dette som erstattning for at de ikke hadde den gratis t-shirten i min størrelse på lager Igjen, SERVICE! Denne har en verdi på $125, og gjør at jeg kan styre alle hjørnene på bilen og ikke bare foran og bak.
|
|
|
1553
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:08:54 pm
|
Var det noe jeg ville beholdt på denne bilen, så var det skjermene. Kombinasjonen rette lykter og griller i skjermen gjør bilen unik (noe den også er). Var og så på denne bilen selv da den var til salgs, og det er et bra "prosjekt" du har fått tak i. Lykke til videre Det er forsåvidt sant. Eneste er at jeg synes at skjermene og de liggende lampene er så utrolig mye penere Valget blir jo nå ikke veldig mye enklere da jeg kan fortelle at jeg var og kjøpte to skjermer som skulle være fra en -64, men som viser seg å var samme skjermene som skal sitte på denne bilen (med griller)...og det er strøkne/rustfrie. Så hva mener folket? Beholde stående lamper eller gå for liggende?
|
|
|
1554
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 22:00:09 pm
|
Julenissen kom tidlig i år!! Fikk en stor overraskelse i kveld. Satt og spiste en bedre middag sammen med min samboer da det plutselig ringer på døren. Det var datteren til leieboeren i kjelleren som kom opp og fortalte at det hadde kommet to store esker til meg som de hadde tatt i mot siden vi ikke var hjemme. Jeg skjønte ikke helt hva dette kunne være, men jeg tenkte som så at det var sendingen min fra cip1.com som hadde kommet da denne er på vei fra statene. Jeg ble med ned og til min STORE overraskelse var logoen til "AIRKEWLD" det første jeg kikket inn i da døren åpnet seg. AIR RIDEN HADDE KOMMET!!!1 Hadde ikke forventet denne før ett par uker da det er 5-6 dager siden jeg bestillte den! Snakker om service Fikk kikket igjennom sendingen og alt ser ut til å være på plass og i skjønneste orden. Så nå er det bare å få isolert ferdig garasjen i helgen slik at jeg får demontert bilen over helga (om det ikke allerede skjer på søndag da ) GLEDER MEG!1
|
|
|
1555
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Odølingens 54 Oval
|
på: november 22, 2007, 16:09:59 pm
|
Hva jeg hadde på bobla tenkte du på? 185.65.15 bak å 135.15 foran
Tenkte på Odølingen ..men han kjører kanskje samme dim for alt jeg vet
|
|
|
1557
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: november 22, 2007, 15:53:18 pm
|
Sweet Tror det vil gjøre seg med grønne felger. Hvor brede blir de? Er vel litt begrenset hvor bredt man kan gå siden skjermen stikker så godt ned over hjulene bak!?
|
|
|
1558
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 22, 2007, 14:59:07 pm
|
Noen som vet hvor man får kjøpt skvettlapper bak med VW-logo til en rimelig penge?
unneberg selger vel disse. skal ha nye sånne til bussen (hvite på meg da.) går med et sett i sesongen hehe. sliter bort empi merket. Så disse på cip1.com, men jeg kunne tenkt meg de originale med bare (VW) på. Tror de kommer til å ligge temmelig rett ut bak bobla med lufta i bånn
|
|
|
|